PDA

Volledige versie bekijken : Vraag over cursus/training bouviers Noord-Limburg

Ingrid Hout
16 december 2008, 21:03
Hallo allemaal,

Ik vraag me af waar ik in de buurt van Horst (Limburg) terecht kan voor cusus/training met mijn boeffie. Er zitten hier in Horst wel 2 vereningen maar dat zijn allemaal Mechelaars (heb ik er ook 1 van maar die is al 'afgestudeerd') Ik zoek een betrouwbare vereniging waar niet met stokken geslagen wordt en meer van dat soort dingen. Mijn Boef is nu 4 maanden en begint al behoorlijk eigenwijs te worden. Alhoewel hij voor deze leeftijd al aardig wat weet. Denk mede doordat mijn Mechelaar goed luistert en hij haar gewoon na doet. Bijv. zit, af, plaats is al geen probleem meer. Volgen doet hij zolang er geen dingen zijn die hem afleiden en aangezien hij steeds sterker wordt natuurlijk (het is een flinke jongen) ben ik bang dat ik op een gegeven moment problemen ga krijgen. Zeker ook omdat ik merk dat hij 's avonds buiten al een aardige grote 'mond' gaat krijgen tegen andere honden en mensen. Wie weet en kent een betrouwbare vereniging?

Groetjes Ingrid en een :)$ van Boef en Zoey

Catootje
16 december 2008, 21:22
Hoi Ingrid,
In Bergen zit een Bouvier-dressuurgroep als ik het goed heb.

loraine
17 december 2008, 18:24
Klopt, in Bergen is er een. Ben via Bouvierstartpagina of bouvierstartkabel er bij toeval uitgekomen. via een kennel in Limburg op te roepen.
Wanneer deze er nog bij staat....
Zelf ben ik in Koningsbosch, maar dat is meer tussen Roermond en Echt, nabij Duitse grens. Is geen bouviergroep, maar div rassen.

groetjes en Succes

coen323f
18 december 2008, 16:53
hoi Loraine

wil je voor je bouvier een eerlijke training,

kom dan eens kijken in Bergen!!!!!

als je meer ziet in het trainen met een koekje dan moet je iets anders zoeken.

wij trainen op woensdag vanaf 19 uur
en zondagmorgen vanaf 9.30 uur

groeten Coen

MaraJade
18 december 2008, 18:41
Hoi Ingrid

Ik zelf doe geen IPO en pakwerk, maar train zelf in Sevenum. Ik weet dat de verenigingen hier in de buurt geen bouviers toelaten.

Groetjes

Mara

Ylona
18 december 2008, 20:59
Hoi Ingrid

Ik zelf doe geen IPO en pakwerk, maar train zelf in Sevenum. Ik weet dat de verenigingen hier in de buurt geen bouviers toelaten.

Groetjes

Mara

Geen bouviers, want???

Catootje
18 december 2008, 21:20
Ik zou ook wel eens willen weten waarom Bouviers niet worden toegelaten op die verenigingen, ik heb hier in de omgeving nog nooit zoiets gehoord.

Ingrid Hout
19 december 2008, 09:32
Hallo Loraine, Catootje en Coen,

Volgens mij is het altijd al zo geweest dat waar Mechelaars worden getraind er geen Bouviers welkom zijn. Een Mechelaar leert sneller dan een Bouvier. Daarentegen is het wel zo dat wanneer een boef iets weet hij het nooit meer zal vergeten en een mechelaar altijd getraind moet blijven worden (op herhaling dus). Althans die ervaring heb ik. Ik heb in het verleden 2x een boef gehad en daarna 2x een mechelaar. De laatste aangeschafte mechelaar heb ik nu nog en is bijna 6 jaar maar moet van tijd tot tijd even 'op herhaling'.
@ Coen: Ik zou graag woensdag 7 januari in Bergen willen gaan kijken als dat mogelijk is. Mag ik m'n hond dan al meebrengen?

Gretjes Ingrid

MaraJade
19 december 2008, 18:17
Hoi Loraine, Coen en Catootje

Dat is tenminste de reden die ik ook te horen heb gekregen. Niet dat ik IPO wens te trainen, maar had er wel naar geinformeerd. Maar helaas, we zijn niet welkom. Maar waar ik nu train, is elk ras welkom.

Groetjes

Mara

Ingrid Hout
19 december 2008, 19:53
Hallo Mara,

Sorry dat ik je in mijn vorige bericht in de aanhef ben vergeten. Maar ik zou ook wel graag een keertje in Sevenum willen komen kijken. Op welke dag zou ik daar eventueel terecht kunnen?

Groetjes Ingrid

coen323f
20 december 2008, 07:51
hoi Ingrid

Natuurlijk mag je je hond mee brengen.

groeten Coen

MaraJade
20 december 2008, 17:35
Hoi Ingrid

Wij trainen geen IPO of KNVP of pakwerk. Ikzelf doe breitensport. Dat is op dinsdagavond van half negen tot half tien. ALleen hebben we nu 'kerstvakantie'.

Sorry als je dacht dat ik ook IPO en pakwerk trainde, was een beetje onduidelijk in mijn berichtje.

Groetjes

mara

Carla
20 december 2008, 21:36
Hallo Ingrid,

Even voorstellen, Carla ook lid van de Bouvierdressuurgroep Bergen. Kom gerust langs en natuurlijk moet je boefje mee.

Adres onze website http://www.bouvierkennel-eckeltsebeek.nl

De site is pas vernieuwd en in opbouw. Onze huisfotograaf ( wa coen) gaat snel nieuwe plaatje leveren.

groetjes en tot ziens

Carla en poot van de boefjes

Ingrid Hout
21 december 2008, 19:54
Hallo Carla en Coen,

Ik kom zeker woensdag 7 januari kijken. Graag tot dan!

Groetjes Ingrid en een :)$ van Boef en Zoey

loraine
22 december 2008, 14:33
Hoi allemaal, waar ik train, is ieder ras welkom. Je kunt gewoon een gehoorzaamheidstraining doen, en bij een andere groep gehoorzaamheid en daarna pakwerken. Degene die traint is ex-politiehondentrainer.
Er zitten hier jachthonden, kleinere rassen en herders. D'r zouden 2 bouviers uit Duitsland zijn, maar die trainen op een andere dag. Niet gezien dus. Ben hier met mijn vorige bouvier ook geweest.
Om hiervoor specifiek naar Bergen te rijden.....kan hier A73 wel op, door de "bekende"tunnels:eek:...nog een eindje taffelen:-#