PDA

Volledige versie bekijken : Loops en toch naar de show?

Frans
17 oktober 2004, 18:54
Klopt het dat vanaf 1 januari 2005 loopse teven worden toegelaten?
Ik zou dat vreemd vinden want reuen gaan er heftig op reageren.

Carin
17 oktober 2004, 21:14
er wordt inderdaad over gesproken om straks ook loopse teven toe te laten op tentoonstellingen, en zo vreemd is dat niet, want in ons omringende landen worden loopse teven al veel langer toegestaan

en eigenlijk is het ook niet meer als terecht, want als je je teef inschrijft met tegenwoordig een inschrijfgeld van dik 45 Euro dan loop je niet graag het risico dat je dat geld dus weggegooid hebt omdat je teef net iets eerder of net iets later als de planning loops wordt.
ik denk dat er meer honden ingeschreven zullen worden als de eigenaren van de teven niet meer het risico lopen dat de hond niet mee mag doen door de loopsheid.

en dat de reuen reageren... ze zullen misschien best op de lucht van een loopse teef reageren, maar het is aan de baas/handler om hem dan in bedwang te houden, want ook als een reu gewoon buiten op straat uitgelaten wordt loop je als eigenaar het risico dat je een loopse teef tegen komt en dan moet je ook je reu in bedwang houden.

en als er in de showring niet meerdere rassen achter elkaar gekeurd worden zul je van de reuen in de ring niet meer last hebben als nu, want reuen worden voor de teven gekeurd en dan is de ring dus nog vrij van die overheerlijke geuren.

Carin

Frans
24 oktober 2004, 19:45
Carin bedankt voor je antwoord.
Ik denk alleen dat het toch problemen gaat geven.
Jij schrijft dat de reuen voor de teven worden gekeurd.
Ik heb al een paar keer gezien dat er meerdere rassen worden gekeurd in 1 ring.
Reuen en teven zijn dan van hetzelfde ras achter elkaar aan de beurt.
Het kan toch bijna niet anders of het moet problemen geven?
Of wat als er in de ring naast je teven worden gekeurd en in jouw ring zijn ze nog met reuen bezig?

Carin
24 oktober 2004, 20:38
hoi Frans..

in de ons omringende landen worden al veel langer loopse teven toegelaten op show maar als iedereen het weet dat je het risico loopt dat je een loopse teef tegen kan komen is het toch aan de eigenaren van de reuen om deze in bedwang te houden.

als ik namelijk hier thuis mijn reuen uit ga laten loop ik ook het risico dat ik een loopse teef tegen kom en dat moet ik mijn kerels ook in bedwang houden.

en het lijkt mij een reden te meer om honden die niet gekeurd worden IN de benching te laten.

groetjes Carin

Ton
26 oktober 2004, 20:34
Sorry Carin dat is toch net iets anders.
Op een show moet je je hond voorbrengen.
Buiten loop je voor je plezier of omdat het moet.
En reuen kunnen kanp onrustig worden in de ring als ze loopse teven ruiken.
Wat dacht je van dominantie in de ring?
En denk jij dat jouw reu gaat staan als hij naast een loopse teef staat voor beste van het ras?
Ik denk dat je dan wel anders zult oordelen.
De ringen in Nederland zijn vaak te klein of staan te dicht op elkaar.
Je kunt dat onmogelijk vergelijken met het buitenland

Carin
27 oktober 2004, 21:40
Hoi Ton...

ik denk dat mijn reuen alleen maar mooier gaan staan als ze tegenover een loopse teef gezet zouden worden hoor, dus ik zou daar niet echt een probleem mee hebben...
en die kleine ringen, ach, dat is wel zo, maar als ze de groepen gewoon splitsen als er teveel honden zijn is dat probleem snel genoeg opgelost.
en met een beetje dominantie in de ring gaan de meeste reuen toch ook mooier staan.
dus ik zie er niet echt een probleem in als loopse teven toegelaten worden op de show.....
ik blijf erbij dat je geen problemen hoeft te krijgen zolang je je honden onder controle hebt.

groetjes Carin