Volledige versie bekijken : Weet iemand hier iets over?
Zagaha
30 oktober 2004, 21:16
Ik heb op een patiëntenkaart zien staan, inzak een röntgenopname "zichtbaar op APMO. Weet iemand wat dat inhoud?
Penny
30 oktober 2004, 21:58
Ik ben gelijk ingelogd om jouw vraag te beantwoorden.
Ik ben er erg van geschrokken want een APMO is een kwaadaardige tumor.
Mijn Labrador is er 3 jaar geleden aan overleden.
Het begon bij mijn Labrador met bloed in haar urine en werd steeds erger.
Op de röntgenfoto is een APMO waargenomen.
Ik weet dat het een verzamelnaam is voor inwendige tumoren.
De naam APMO laat mijn huiveren.
Ik weet nog als de dag van gisteren dat mijn dierenarts zei dat dit de snelstgroeiende tumoren zijn.
Genezen is niet mogelijk, mijn Labrador is 1 maand nadat een AMPO is geconstateerd overleden.
Ik bid voor je dat het jouw hond niet is op de patientenkaart
Zagaha
30 oktober 2004, 22:14
Ja het is wel mijn hond.
Snarf
31 oktober 2004, 10:15
Zagaha,
Ik las je reaktie en leef met je mee. Ik hoop dat je met de dierenarts overleg hebt gehad over deze diagnose, wellicht is het een verschrijving of een niet complete diagnose en hopelijk is er iets aan te doen.
In ieder geval sterkte. Ik las er iets over op de volgende website en heeft betrekking op mensen, maar geeft toch mogelijk wat meer inzicht http://www.vhl.org/newsletter/vhl1998/98ccapmo.htm
Zagaha
1 november 2004, 12:32
Ik ben wel een beetje geschrokken afgelopen weekend. Gezien de uitleg van hierboven. Neem overigens neem ik niemand iets kwalijk hoor.
Ik vind het geweldig, om iedereen te kunnen vertellen, dat ik navraag heb gedaan over hetgeen ik gevraagd had, bij de dierenarts.
APMO, zegt iets over de positie, waarin de hond gelegen heeft toen de foto's gemaakt zijn. Dus gelukkig helemaal niets aan de hand. De dierenarts heeft gezegd dat de hond kerngezond is.
Snarf
1 november 2004, 12:54
Hoi Zagaha,
Da's goed nieuws. Zo zie je maar weer, leken kunnen een (incomplete) diagnose in de verkeerde context interpreteren. Geweldig dat je een kerngezond hond hebt.
Mark Hazelaar
1 november 2004, 20:22
Ik ben wel een beetje geschrokken afgelopen weekend. Gezien de uitleg van hierboven. Neem overigens neem ik niemand iets kwalijk hoor.
Ik vind het geweldig, om iedereen te kunnen vertellen, dat ik navraag heb gedaan over hetgeen ik gevraagd had, bij de dierenarts.
APMO, zegt iets over de positie, waarin de hond gelegen heeft toen de foto's gemaakt zijn. Dus gelukkig helemaal niets aan de hand. De dierenarts heeft gezegd dat de hond kerngezond is.Ik denk dat u uw dierenarts niet goed heeft begrepen.
Een AMPO staat voor adnexal papillary tumor of probable Mesonephric orgin.
Het is helaas zoals Penny de omschrijving geeft.
Ik denk dat uw dierenarts bedoeld dat uw hond is onderzocht op de aanwezigheid van een AMPO.
Als ik uw eerste bericht lees dan komt dat overeen met de diagnosestelling.
Mark Hazelaar
Student dierenarts fac.Utrecht
Zagaha
1 november 2004, 22:30
Hallo Mark
De naam die je geeft, kan je die vertalen voor me?
Uit de site die Snarf me gestuurd heeft, maak ik op, dat het om een tumor zou gaan rond de eileiders. In mijn geval zou dat niet kunnen omdat het om een reu gaat.
Bovendien is me opgevallen in jouw bericht dat je het hebt over AMPO, maar ik vroeg naar APMO. Zit daar misschien het verschil?