PDA

Volledige versie bekijken : Trimmen - Plukken - Scheren - wel of niet kammen

Sophia
2 november 2004, 15:23
Ons Boefje Timbo wordt volgende week vijf maand en is tot nu toe een hele leuke pup met het complete puppengedrag! Wel hebben we hem van een broodfokker uit Lunteren [dat fenomeen was ons toen nog onbekend] dus deze kan ons niets vertellen over de vachtverzorging. Van vroeger uit weten we alleen, dat een boef getrimt moet worden. Nu lezen we, dat i.v.m. de vachtverandering van de huidige generatie boefjes je deze moet knippen en niet meer moet trimmen of plukken! Aangezien we graag het beste voor TimBo willen, vragen we jullie om raad. Bij een trimsalon krijg ik denk ik geen objectief antwoord.

hartelijk dank'
Sophia

Wilma
2 november 2004, 20:41
Hoi Sophia
Bijna alle trimsalons knippen en scheren tegenwoordig de bouviers.
De bovenste laag wordt vaak grof geschoren en het wordt afgemaakt met de schaar.
Echt plukken zoals vroeger werd gedaan kom je haast niet meer tegen.
Je hoort als excuus vaak dat de vacht zachter is geworden.
Maar ik denk dat het ook te maken heeft met tijd en geld.
Als je een bouvier gaat plukken ben je uren bezig.
Scheren en knippen kan in twee uur.
Zelfs dat is al lang want een bouvier trimmen kost gemiddeld 80 euro.
Als je daar de kosten van aftrekt die een trimsalon moet maken dan is het bedrag wat wordt verdient maar heel mager.
Als een trimsalon een bouvier gaat plukken zou dat veel duurder worden.
En dat willen mensen nu eenmaal niet.

chris
2 november 2004, 21:07
PLUKKEN!!!!
Vroeger werd mijn boef geknipt maar sedert een klein jaar wordt hij geplukt en ik moet zeggen dat zijn vacht iets stugger is geworden wat eigenlijk de bedoeling was.Over de kostprijs kan ik niet klagen,ik geef gemiddeld 65 euro uit per beurt.De tijd varieert van 3 tot 4 uur.
Er komt geen schaar meer aan mijn boef(behalve aan zijn voetjes en zijn garnituur).Waarmee ik niet wil zeggen dat knippen slecht is maar ik prefereer plukken.

bella
2 november 2004, 21:56
Ik heb mij bijna 4 jaar wijs laten maken dat mijn boef niet geplukt kon worden. Gevolg een vacht die zo zacht werd dat er niet meer tegenaan te kammen was. Uiteindelijk heb ik een trimster gevonden die wel plukt. Voordat de vachtstructuur weer helemaal in orde was moest ik wel iedere maand naar haar toe, zowel onderhaar was er. Ik betaal 65 euro maar meneer staat dan ook uren op tafel. (ik heb het geluk dat als hij moe wordt hij gewoon gaat slapen!!! ) Hij is nu weer helemaal plukklaar dus kan je de "kappers"beurten beperken tot eens in de 3 a 4 maanden. Het resultaat is een mooiere en stuggere vacht laat je dus niet wijsmaken dat je hond niet geplukt kan worden, ze hebben er gewoon geen trek in omdat het zeer tijdrovend is. ik weet niet waar je woont maar mijn trimster zit in amstelveen. Als je wil kun je het adres krijgen.
groetjes,Bella en een poot van een inmiddels stugharige boef.

Tineke
3 november 2004, 09:07
Hoi Bella,

Ik zou graag het adres van je krijgen. Jij hebt geen emailmogelijkheid hier, maar ik wel dus als je het naar mijn mailadres zou willen sturen, heel graag!

Alvast bedankt!

Groetje,
Tineke

Sophia
3 november 2004, 11:54
Ik woon in noord-west Friesland, dus dat is inderdaad een eind uit de buurt.In Harlingen is een salon die 100 euro vraagt, dus best wel een groot verschil.

bella
3 november 2004, 17:27
Ha die tineke,
Ik kan jouw ook niet mailen!!!! Ik ga er niet moeilijk over doen mail maar naar schellinkhout@planet.nl. Als we het zo doen geef ik je mijn telefoon nr en komen we er wel uit.
groetjes en tot gauw,
Bella