Volledige versie bekijken : Mank lopen met de voorpoot
Diana
5 november 2004, 18:48
Onze bouvier van 11 1/2 jaar loopt sinds augustus mank met zijn voorpoot. Op de foto's is er niets te zien. Toch wil hij zijn poot niet belasten. Hij geeft er wel een poot mee. Hij krijgt rimadyl 100 mg voor de pijn. Hij heeft ook een hartprobleem en krijgt drie maal per dag digoxine. Iemand ervaring????
Rob
5 november 2004, 20:39
Rymadil is een stevige pijnstiller met ontstekingsremmer.
Jouw bouvier loopt al mank vanaf augustus en gebruik al weken Rymadill en dat is niet de bedoeling van Rymadil.
Rymadil wordt bijna altijd als kuur meegegeven en nooit voor weken lang.
Veel hondenbezitters vinden Rymadil een paardenmiddel wat vergelijkbaar is met prednison
Als je dierenarts bij jouw bouvier steeds Rymadil voorschrijft zou ik je willen aanraden om een second opinie te halen bij een andere dierenarts.
Doordat je bouvier geen pijn voelt zal hij de voorpoot niet ontzien.
Het probleem blijft voortduren en kan zelfs erger worden.
En ik lees bij jouw dat dit het geval is.
Ik wil je aanraden te stoppen met Rymadil en morgen naar de drogist te gaan en Traumavetsem van VSM te kopen
Dit is een homeopathische middel wat wonderen doet bij kneuzingen.
Een kneuzing moet het bij jouw bouvier zijn want op de foto's is niets te zien.
magda
5 november 2004, 20:50
Hallo Ton,
Ook wij hebben dat euvel gehad met onze oudere bouvier .Ook op de foto,s was niets te zien.Wij hebben hem toen gelatine capsules gegeven .Dat is een homeophatisch middel wat op termijn wat smering geeft in de gewrichten.Dit geeft niet van de één op de andere dag resultaat zoals dat met homeopathie
is
Zagaha
6 november 2004, 14:32
Zijn er ook foto's van zijn schouder gemaakt?
djara
8 november 2004, 08:39
Ik vraag me hetzelfde af als Zagaha vraagt, zijn er foto's van de schouder(s) gemaakt? Mijn boef liep ook mank, eerst leek het erop dat ze zich verstapt had, maar toen de foto's gemaakt waren bleek het om OCD in de schouder te gaan. OCD zit meestal niet in de schouder maar in de elleboog. Mijn boef had dit ook op een rare plaats zitten in de schouder, maar je hebt altijd uitzonderingen. Na een operatie is dit gelukkig helemaal hersteld.
Het kan natuurlijk ook zijn dat het in de schouder van de andere poot zit, waardoor ze met de ene poot mank loopt. Als ze met de ene poot mank loopt wil het nog niet altijd zeggen dat het ook aan die poot of schouder ligt.
Sterkte ermee!!
Groetjes Renske
Diana
26 november 2004, 17:50
Volgens Rob zou onze bouvier bij het gebruik van Rimadyll zijn poot niet moeten ontzien. Dat is echter niet het geval. Hij loopt er nog steeds niet op. Alleen als hij een beetje in draf gaat steunt hij kort op de zere poot door de twee voorpoten tegelijk neer te zetten en dan de achterpoten. Verder belast hij die poot niet. Toch geeft hij gewoon een poot met die zere poot?? Foto's van de schouder en poot wezen niets verder uit.
Wat zijn dat trouwens voor gelatine capsules?
Trouwens allemaal bedankt voor jullie reacties!
Diana
magda
26 november 2004, 18:14
gelatine capsules zijn een homeophatisch middel dat tegen stramme gewrichten,bij mensen wordt gebruikt.onze Shadow liep ook erg te strompelen met de voorhand.Na talloze onderzoekingen en foto bij de dierenarts en gebruik van Rymadiel werd de hoop opgegeven op verbeteringenzijn we zelf met die capsules begonnen.Wij gaven hem één capsule van dat middel en tot in hoge leeftijd(13 jaar)heeft hij er geen last meer van gehad.Ik denk dat dat middel in Nederland in de reformhuizen te koop is
magda
26 november 2004, 18:17
Ik bedoel met één capsule,één capsule per dag,s,morgens
chris
26 november 2004, 20:26
Hoi,ik weet niet of je hier iets aan hebt.Mijn boef liep begin vorige week ook mank op zijn linkervoorpoot.Dit was enkel op oneffen terrein.Ik dacht eerst dat hij zich verstapt had en liet hem een dag rusten.Bij controle van de voetzool en gewrichten gaf hij geen kik.Na een dag of twee mankte hij ook op effen terrein en liet zelfs zijn poot niet meer op de grond staan.Opnieuw alles gecontroleerd en wat bleek.Zijn voorpoot voelde warm aan.Tussen de kussentjes was de huid helemaal rood.Naar de dierenarts ermee en de diagnose was een ontsteking van de voetzool.Dit kan door een ingegroeid haartje komen of door een wondje die begint te ontsteken.Een antibioticakuur van vier dagen en iedere dag tweemaal behandelen met isobetadine (ontsmettende zalf) en na de tweede dag mankte hij reeds niet meer en steunde weer volop op zijn poot.Kijk bij je boef ook eens tussen de voetzooltjes.met het vele haar zie je soms iets niet.Hopelijk is het probleem bij je boef ook maar zo een prul en mankeert hij niks aan de gewrichten wat gezien zijn leeftijd ook heel goed mogelijk is
wilma b
11 januari 2005, 11:55
Hoi,
Viel me op dat niemand je laatste vraag beantwoorde, je vertelde namelijk dat jullie boef ook digoxine krijgt i.vm. hartkwaal maar je zegt er niet bij om welk soort hartkwaal dit gaat.
Ben benieuwd of je cardiomyopathie bedoeld en hoe het nu met je boefie is. Bij mijn boef is 5-1'05 deze erstige hartkwaal geconstateerd.
Gr. wilma b
mijn schoonouders hebben ook een boef van 1 jaar en sins kort loop hij ook mank met zijn voor poot ze zij naar de dierenarts geweest en die kon niets vinden alleen heeft wat pijn stillers gegeven en hij zij dat het groei pijnen zijn wie herkent dit graag antwoorden alvast bedankt hier voor
Hoi Marjo.
Kijk eens op deze topic http://bouvierforum.nl/showthread.php?t=884&highlight=groeipijn
Zagaha
4 juni 2005, 22:57
Ik herken het mank lopen en het antwoord van de dierenarts herken ik ook. Mijn vraag is alleen hoe lang loopt de hond al mank?
Let op!!!! Als het werkelijk groeipijn is, dan is dat vast te stellen d.m.v. röntgenfoto´s. Let er op of de kreupelheid niet wisselt of lijkt te verdwijnen. Het mank lopen van een jonge hond wordt snel afgedaan met groeipijnen, maar kan ook op andere problemen wijzen.