Volledige versie bekijken : Wiska
petervrouw
31 januari 2009, 14:01
Sinds eergisteren staat onze wiska bij de herplaatsers. Wiska is 17 maanden en een schat van een bouvier. Helaas zijn onze andere twee hondjes bang voor haar en hebben hierdoor de aanval gekozen Ze willen wiska niet in de buurt hebben en beginnen al te grommen als ze in de buurt komt. Ook grijpen ze naar haar en hangen in haar lip. Ik denk dat het aan de goedheid van wiska te danken is dat er nog geen ongelukken gebeurt zijn. Maar wel begint wiska nu te laten zien dat ze er ook is en niet alles pikt. Hierdoor ontstaat een zeer gespannen situatie, waarin één keer een goede correctie van wiska al teveel kan zijn. ( de andere hondjes wegen maar 3,5 kilo , het zijn moeder en dochter) Hiervoor hadden we een bouvier( reu, is 12 geworden) Deze was er al voordat de andere hondjes kwamen, en dit ging altijd goed. Maar helaas is dit nu anders.
Wiska is een enthousiaste hond en vind alles leuk en is gek op mensen.
Het is een teef. Ze zit op cursus en luistert goed. Loopt in het bos altijd los. ( losloopgebied) en vind de meeste andere honden leuk.
Het is voor ons moeilijk om deze keuze te maken, maar in deze situatie zijn alledrie honden ( en wij ) niet gelukkig.Hopelijk is er iemand die haar een leuk thuis kan bieden.
Ria Peterman
Pakkie
31 januari 2009, 19:16
Erg jammer dat jullie voor deze oplossing moeten kiezen. Ik hoop dat Wiska snel een mandje vindt waar ze helemaal op haar plaats is.
Sterkte!
petervrouw
31 januari 2009, 19:57
Dank je wel voor de reactie pakkie.
We hebben deze keuze ook weloverwogen gemaakt, maar dat maakt het niet gemakkelijker.
Hopelijk vinden we op deze manier een goed en leuk nieuw huis voor wiska.
Ik lees al heel lang mee op dit forum( ben zelf niet zo'n schrijfster) en zie hier altijd weer dat er meegeleefd wordt met mensen, als ze een probleem hebben of gewoon hun verhaal kwijt willen.Zo nu ook weer, bedankt daarvoor!
Groeten Ria
aljanssen
31 januari 2009, 20:28
Ook wij hebben de beslissing een keer moeten nemen om een boef te herplaatsen. Hij was al ruim 9 maanden bij ons in huis en met dikke tranen hebben wij afscheid van hem genomen. Ik hoop echt dat jullie snel een baasje vinden waar je een goed gevoel bij hebt dat is heel belangrijk. Wij hebben nog steeds contact met de eigenaren van Max en zij zijn erg gelukkig met hem en dat geeft ons weer een goed gevoel. Veel sterkte met deze moeilijke beslissing.
Groet Joke en Asta
joycevanrees
31 januari 2009, 20:35
Hallo Ria,
Misschien kan je de fokker van Wiska vragen om raad, misschien kan hij/zij je ook helpen om een goed adres voor haar te zoeken.
Heb sinds kort ook een herplaatser via mijn fokker.
Veel sterkte met het nemen van deze moeilijke beslissing.
Groetjes,
Joyce
petervrouw
31 januari 2009, 20:40
Hallo joyce,
Uiteraard heb ik eerst de fokker van wiska ingelicht , maar hij wist op dit moment ook niemand, maar denkt ook nog steeds mee.
Groeten Ria
petervrouw
31 januari 2009, 20:44
Ook wij hebben de beslissing een keer moeten nemen om een boef te herplaatsen. Hij was al ruim 9 maanden bij ons in huis en met dikke tranen hebben wij afscheid van hem genomen. Ik hoop echt dat jullie snel een baasje vinden waar je een goed gevoel bij hebt dat is heel belangrijk. Wij hebben nog steeds contact met de eigenaren van Max en zij zijn erg gelukkig met hem en dat geeft ons weer een goed gevoel. Veel sterkte met deze moeilijke beslissing.
Groet Joke en Asta
Hallo Joke,
Ik moet er ook nog niet aan denken dat we afscheid moeten nemen,
maar ook de andere hondjes hebben recht op een leuk en speels leven.
Maar dat is natuurlijk verstandig en ook verstandelijk beredeneerd. Gevoelsmatig wil ik ze eigenlijk niet kwijt, maar ik weet dat dit de beste oplossing is.
groeten Ria
vera
1 februari 2009, 14:02
Wat een lieverd is Wiska...heb net haar foto gezien!!!!
Moeilijk voor jullie om afstand te moeten doen van haar!!
Tis dat wij al een heerlijk boeffie hebben...anders wist ik het wel!!
Hoop dat ze snel een goed huisje zal vinden en dat er weer rust in huis komt.
Succes en sterkte ermee
petervrouw
6 februari 2009, 07:34
WISKA BLIJFT TOCH HIER!!!!!!!!!!!
Na een aantal slapeloze nachten en veel gepuzzel om de tuin te scheiden hebben we een oplossing gevonden zodat wiska toch hier kan blijven.
Ik ben zooooooo blij, mijn dag kan niet meer stuk.Er is een hele grote steen uit mijn maag verdwenen en een last van mijn schouders gevallen.
Het viel me zo zwaar om mijn meissie te moeten missen.!!!!!! Iedereen bedankt voor het meedenken en meeleven.
Gelukkig een happy end aan dit vehaal
Heeeeeeeeel veel blije groeten van Ria Peterman
Heleenstorm
6 februari 2009, 08:05
Hartstikke goed,joh!
Ik ben heel blij voor je en voor Wiska.
Henk&Boyke
6 februari 2009, 09:05
WISKA BLIJFT TOCH HIER!!!!!!!!!!!
Na een aantal slapeloze nachten en veel gepuzzel om de tuin te scheiden hebben we een oplossing gevonden zodat wiska toch hier kan blijven.
Ik ben zooooooo blij, mijn dag kan niet meer stuk.Er is een hele grote steen uit mijn maag verdwenen en een last van mijn schouders gevallen.
Het viel me zo zwaar om mijn meissie te moeten missen.!!!!!! Iedereen bedankt voor het meedenken en meeleven.
Gelukkig een happy end aan dit vehaal
Heeeeeeeeel veel blije groeten van Ria Peterman
Perfecte oplossing gevonden, we zijn blij voor jullie dat jullie kanjer lekker
in haar warme nestje kan blijven.
Veel geluk en plezier
dikke :)$ van Flemming
Kathy
6 februari 2009, 10:32
Jippie !!!!!!!!!!!!
Dazzle
6 februari 2009, 13:05
Fijn om te horen dat ze kan blijven!
Jullie hebben nu een stuk tuin gescheiden, maar hoe lossen jullie het binnenshuis op?
joycevanrees
6 februari 2009, 13:21
Super!!!!!!!!!!
Hoop dat de oplossing werkt voor jullie allemaal.
groetjes en succes
Joyce
vera
6 februari 2009, 14:19
GEWELDIG!!!!
Iedereen weer blij:D
nadientje
6 februari 2009, 14:45
Superfijn dat je je boefie kan houden!!! :D Maar vraag me inderdaad ook af hoe je dat in huis gaat doen?
petervrouw
6 februari 2009, 15:49
Binnenshuis zorgen we dat er altijd iemand bij is, of anders worden ze gescheiden van elkaar. Dus de boef in de bijkeuken en de kleintjes blijven gewoon in huis.Dus ook als ik even naar boven ga . Het is op het moment iets rustiger geworden, het lijkt wel of de het poedeltje voelt dat ze de "leiding " kwijt raakt. Ik denk dat ik zelf ook wel schuldig ben aan een deel van de problemen omdat ik er te snel bovenop zit. Door wat gesprekken met mensen erover wordt je jezelf soms ook wel bewust van onbewust gedrag.!!!!!!!!
Groeten Ria
k-broek
6 februari 2009, 15:58
Hoi Ria
Honden die bij elkaar wonen verwonden elkaar niet zo snel hoor.
Waarschijnlijk zoals je zelf al zegt heb je onbewust en uit bezorgdheid er zelf aan meegeholpen dat je kleintjes zo onzeker zijn.
Zoals je weet heeft hier ook 14 jaar zo'n klein mormel tussen de bouviers en podels gelopen.
In al de jarenm heeft ze maar 1 x een paar wondjes opgelopen door mijn oude bouvierteef.
Gewoon zorgen dat de kleintjes niet meer op schoot komen.
En geef ze maar straf als ze mot zoeken.
Schept duidelijkheid naar hun en ook naar je boef.
En vooral samen uitlaten.
Schept ook een band.
Ik zou gewoon een bench in huis zetten voor je kleintjes .
Zodat ze toch samen in 1 ruimte zitten als jij weg moet.
Daarmee benadruk je ook nog eens dat de kleintjes ondergeschikt zijn.
Bedenk dat jouw zekerheid de hunne is.
Groet kees
petervrouw
6 februari 2009, 16:30
"Bedenk dat jou zekerheid de hunne is"
Wat een prachtige verwoording, waar haal je ze altijd weer vandaan!!
p.s ik denk dat je wel gelijk hebt , dat mijn gedrag op z'n minst niet meewerkt in een oplossing
Ylona
6 februari 2009, 22:24
Ik zat hier vandaag ook nog even over na te denken. Het feit dat je de honden wilde scheiden bij afwezigheid. Boef in de bijkeuken en de kleintjes lekker binnen op de bank ... Ik ben het met Kees eens dat je dat waarschijnlijk nu juist niet moet doen. Daarmee ontneem je de honden de mogelijkheid zelf de rangorde te bepalen. Hoe lastig en vervelend en onzeker voor jouzelf ook, ik zou de honden bij elkaar laten, ook als je weg bent. Wat Kees zegt, ben ik het ook mee eens: 'honden uit dezelfde roedel verwonden elkaar niet zo gauw'. Het kan escaleren, zeker, maar dan is er al heel veel aan vooraf gegaan.
Probeer in ieder geval waar je bij bent de zaken zoveel mogelijk te laten gebeuren. Kijk de andere kant op, loop weg, whatever, maar bemoei je er niet mee als de hondjes onderling wat duidelijk te maken hebben. Gisteren heeft Sam, mijn (tot nog toe) ranghoogste enorm op zijn donder gehad van Tys. Tikkie groter dan Sam en heel wat jaartjes jonger. Ging hard. Ik sta er bij, kijk er naar en doe helemaal niks. Uiteindelijk houdt het op en dan observeer ik de honden. Geen van beiden heeft er iets aan over gehouden, maar ik weet wel dat Sam zijn plek als leider aan het verliezen is. Is dat zielig? Welnee, het betekent alleen dat Tys een sterkere leider is en dat er uiteindelijk meer rust in de roedel zal zijn. Bovendien is Sam aan zijn pensioen toe en wordt het wel eens tijd dat hij gewoon zijn ding kan doen zonder altijd 'eindverantwoordelijk' te zijn.
Als je je hondjes de ruimte geeft om zelf de rangorde te bepalen, juist waar jij bij bent en juist door niet in te grijpen, zullen er vrijwel nooit problemen zijn als je niet thuis bent. Dan gebeuren deze dingen juist waar je wel bij bent. En da's wel zo prettig ...
Succes. Het gaat helemaal goedkomen omdat jij ook wilt begrijpen wat er nodig is om rust in de roedel te krijgen. En dan er ook voor wilt gaan. Chapeau!! Jullie verdienen het allemaal om dit tot een goed einde te brengen.
petervrouw
7 februari 2009, 11:54
Hoi Ylona,
Er wordt hier hard gewerkt om me om te draaien en niets te zeggen, eigenlijk net als met de kinderen.:D . Hopelijk brengt het rust en duidelijkheid in huis.
Om ze bij afwezigheid bij elkaar te laten vind ik wel moeilijk en angstig.
Maar ik begrijp wel dat dit meer duidelijkheid geeft, dus...... moeten we het er maar op wagen.
Groeten Ria
Ylona
7 februari 2009, 13:10
Om ze bij afwezigheid bij elkaar te laten vind ik wel moeilijk en angstig.
Maar ik begrijp wel dat dit meer duidelijkheid geeft, dus...... moeten we het er maar op wagen.
Hoi Ria,
Moet jij eens kijken wat er gaat gebeuren als je je hondjes een beetje vertrouwen geeft ... er gaat een wereld voor je open!
Het gaat je absoluut lukken. Vertrouwen, da's echt het sleutelwoord. Het komt goed. Echt waar.
Heel veel succes.
Linda & Kenneth
8 februari 2009, 12:04
Wiska liet mijn gedachte niet meer los vanaf ik in haar lieve ogen gekeken had.
Maar mijn man wilde geen hond bij onze oude vriend hier.
Gelukkig dat ze op haar eigen plekje kan blijven en niet weg hoeft.:)
vera
15 februari 2009, 19:38
Wiska liet mijn gedachte niet meer los vanaf ik in haar lieve ogen gekeken had.
Maar mijn man wilde geen hond bij onze oude vriend hier.
Gelukkig dat ze op haar eigen plekje kan blijven en niet weg hoeft.:)
Hier precies zo!!!! Wij hebben dan wel geen oude hond, maar 1 is toch wel veel makkelijker dan 2 of 3!!!!!
Goya gaat overal met ons mee naartoe, met 2 gaat dat toch wel weer moeilijker.
Gelukkig dat ze bij jullie kan blijven:dansje:hoe gaat het nu inmiddels?
petervrouw
16 februari 2009, 19:08
Hallo,
Even een update vanuit Elst. Het lijkt hier iets rustiger te worden. We zijn inmiddels begonnen met homeopatische korreltjes en een D.A.P. verdamper , dit alles om een natuurlijke rust te geven aan de poedel , die erg gestresst is. Het resultaat hiervan is nog niet echt te zien dit kan wel even duren.Het poedeltje lijkt wel wiska steeds meer als hogere te zien,(bv. door aan de kant te gaan en van de bank te gaan als wiska eraan komt) Dus we hopen dat het poedeltje wiska toch als ranghogere gaat zien, het lijkt in ieder geval beter te gaan.
Groeten Ria Peterman
k-broek
16 februari 2009, 19:11
Dat klinkt hoopgevend Ria.
Groet kees
Dazzle
16 februari 2009, 21:07
Klinkt idd positief.
Ylona
16 februari 2009, 22:17
Dat klinkt heel positief! Vooral zo doorgaan, geweldig! Houd ons op de hoogte, ben heel benieuwd naar jullie snelle vorderingen!
jantina&rené
17 februari 2009, 10:28
klinkt erg positief, da's heel fijn voor jullie .....
Ik gebruik voor Reza ook sinds een paar weken de DAP verstuiver, omdat ze verlatingsangst had, in het begin was ik een beetje scpetisch maar nu we een paar weken verder zijn ik ben hier ook zeer positief over en heb ik het idee dat de DAP zijn werk begint te doen