Volledige versie bekijken : Tijdelijk terug naar eerste baas?
Tineke
2 februari 2009, 18:33
Hey boevenfans
Hier weer eens een berichtje van ons met Storm als hoofdbeest 'o)
Het gaat prima met ons en Storm. Hij is geheel gewend en beleeft z'n tweede pubertijd geloof ik want hij haalt heel wat kattekwaad uit (en dat voor een hond!) Zaterdag gaat hij naar Boevengek in Almere om getrimd te worden.
Maar mijn echte vraag/dilemma is het volgende: wij willen in maart een week op vakantie naar de zon en dan kan Storm niet mee. Het eerste vrouwtje van Storm wil hem dan graag opvangen en even terug maar wij vragen ons beide af of dat wel een goed idee voor Storm zal zijn. Heeft iemand ervaring of de kennis met of hierover?
Wij horen graag jullie mening
groet en poot van
Tineke en Storm
Ebonoss
2 februari 2009, 19:33
Lijkt me niet verstandig, ikzelf zou het nooit doen, immers alle zekerheden die hij nu samen met jullie opgebouwd heeft komen door deze logeerpartij wéér op de helling te staan!
Volgens mij zal hij daar niets van begrijpen, je kunt hem dit niet uitleggen....het is een wezen met de verstandelijke vermogens van een 3 jarig kind.
:confused:Naar mijn idee kan de kans ontstaan dat je een heel onzekere hond krijgt....niet doen!!
k-broek
2 februari 2009, 20:17
Ben ik het niet mee eens.
Als we het dan ook over kinderen hebben .
Hoe vaak gaan die niet logeren bij opa's en oma's of bij de oppas/dagverblijf.??
Even terug naar de hond.
Hoeveel honden logeren niet bij familie ,vrienden of pension.
En soms dan zijn gescheiden mensen ook nog deelgenoot in het verzorgen van de hond .
Je hebt er een fijne hond aan die waarschijnlijk netjes is opgevoed door de vorige eigenaar.
Dan zou je hond met de vacantie daar helemaal een top logeerpartij hebben.
En zal er goed voor hem gezorgd worden.
Gewoon doen dus.
Groet kees
Kathy
2 februari 2009, 23:05
Ja,zou ik ook gewoon doen als je gevoel goed is.
Ebonoss
2 februari 2009, 23:19
Ben ik het niet mee eens.
Als we het dan ook over kinderen hebben .
Hoe vaak gaan die niet logeren bij opa's en oma's of bij de oppas/dagverblijf.??
Even terug naar de hond.
Hoeveel honden logeren niet bij familie ,vrienden of pension.
En soms dan zijn gescheiden mensen ook nog deelgenoot in het verzorgen van de hond .
Je hebt er een fijne hond aan die waarschijnlijk netjes is opgevoed door de vorige eigenaar.
Dan zou je hond met de vacantie daar helemaal een top logeerpartij hebben.
En zal er goed voor hem gezorgd worden.
Gewoon doen dus.
Groet kees
Juist omdat het de vorige eigenaar was waar Storm gaat logeren. Dus: voor zijn gevoel is hij ineens weer terug bij zijn 1e baas.....dat gaat hij vast niet snapppen. Ik heb ook wel eens een hondenlogeetje over de vloer, maar dat is dan altijd een "vreemd" hondje, ik ben nooit zijn vorige baasje geweest, dat gaat natuurlijk wél goed. Ik ben er ook van overtuigd dat hij goed verzorgd wordt, dat is het punt niet, het lijkt me dat het allemaal nogal verwarrend voor zo'n beestje wordt....temeer ook omdat je het hem niet kunt uitleggen.
harley
2 februari 2009, 23:55
Wij krijgen vrij regelmatig boeffies in ons pension , die wij gefokt hebben , ze zijn dan weer heel blij als ze ons zien , en hun roedeltje waarin zij geboren zijn.
Wij hebben nog nooit gehoord dat daar problemen door zijn ontstaan. Het was wel een geborgen terug komst voor allemaal , want een boeffie vergeet niet wie in het begin zijn verzorgers zijn geweest.
Zodra de eigenaars terug kwamen kijken ze eerst heel even vreemd op , maar zodra ze hun stem weer horen , kijken ze niet meer naar ons , maar naar hun eigen vertrouwde baasjes ,
Gewoon doen.
Ebonoss
3 februari 2009, 07:37
Wij krijgen vrij regelmatig boeffies in ons pension , die wij gefokt hebben , ze zijn dan weer heel blij als ze ons zien , en hun roedeltje waarin zij geboren zijn.
Wij hebben nog nooit gehoord dat daar problemen door zijn ontstaan. Het was wel een geborgen terug komst voor allemaal , want een boeffie vergeet niet wie in het begin zijn verzorgers zijn geweest.
Zodra de eigenaars terug kwamen kijken ze eerst heel even vreemd op , maar zodra ze hun stem weer horen , kijken ze niet meer naar ons , maar naar hun eigen vertrouwde baasjes ,
Gewoon doen.
Ben het helemaal met je eens Harley, alleen gaat het dan niet om een hond die de pas ná zijn 6e levensjaar "geadopteerd" is door baas 2 (dus ongeveer de 1e helft van zijn leventje opgegroeid is bij baas 1, hondje heeft zich inmiddels bij baas 2 aangepast en wordt daarna weer bij baas 1 te logeren gegeven.
Lijkt me op zijn minst gezegd erg verwarrend voor de hond en volgens mij begrijpt ie dát echt niet.
k-broek
3 februari 2009, 08:02
Valt allemaal nog wel mee hoor.
Ik geloof dat je toch meer vanuit je menselijke emotie denkt.
Heb door de jaren heen ook wel eens oudere/volwassen honden geplaatst.
En als deze terug kwamen dan was het hun hond geworden en niet meer de mijne voor de hond.
En het logeren of trimmen ging goed ,no problemos.
Na de logeer partij ging hij/zij net zo makkelijk met de "baas" mee naar huis.
Een hond heeft snel zat in de gaten waar zijn nieuwe roedel ligt en loyaliteit.
Daarom is een hond zo leuk en past zich overal aan en is flexibel.
Anders was hij ook niet zo'n populair huisdier.
Groet kees
Ylona
3 februari 2009, 08:08
Ik sluit me volledig aan bij wat Kathy zegt: als jouw gevoel er goed bij is, doen. En als je zelf erg twijfelt, niet doen. Daar kun je echt het beste op vertrouwen.
Ik heb hier zelf geen ervaring mee maar als ik even een gek voorbeeld mag noemen: Bo had nogal een trauma van het asiel. Verschrikkelijk, angstig en ontdaan was de jongen. Ik heb ongeveer een half jaar gewacht en toen Bo 'op proef' een paar uurtjes naar het dierenpension gebracht. Zal in Bo zijn beleving niet veel anders zijn dan een asiel. Afijn, ik heb me er behoorlijk zorgen over gemaakt en Bo had de tijd van zijn leven. Vanaf het eerste moment vond 'ie het geweldig. Nu nog, als ik hem er heen breng en ik de laatste afslag neem, zit hij al te joelen op de achterbank. Hij loopt vrolijk met de man van het pension mee. Geen enkel probleem.
Hanneke
3 februari 2009, 09:51
Ik weet natuurlijk niet wat de reden is waarom de hond weg moest,maar ik zou het zelf niet doen .
Als de hond naar een fokker terug gaat heb ik er persoonlijk een heel ander gevoel bij en net zoals Kathy zegt , je moet gewoon je gevoel volgen .
Joke&Sjenna
3 februari 2009, 10:06
Ben het helemaal met je eens Harley, alleen gaat het dan niet om een hond die de pas ná zijn 6e levensjaar "geadopteerd" is door baas 2 (dus ongeveer de 1e helft van zijn leventje opgegroeid is bij baas 1, hondje heeft zich inmiddels bij baas 2 aangepast en wordt daarna weer bij baas 1 te logeren gegeven.
Lijkt me op zijn minst gezegd erg verwarrend voor de hond en volgens mij begrijpt ie dát echt niet.
Hier ook even een mening,zoals Ebonos het omschrijft,daar ben ik het helemaal mee eens.Het is geen puppy die van een fokker vandaan komt,en gaat logeren.Ook ik zou het in dit geval niet doen.Als iemand een hond weg doet na zoveel jaar,ongeacht het waarom,krijgen ze van mij deze gewoon niet meer te zien,laat staan logeren.Zoals ik ook lees is Storm nu gewend,en raakt hij straks weer van slag.Dat is mijn gedachte erover.
Groetjes Joke
:)$:)$:)$ Jimmy,Daisy,Sjenna
mariella
3 februari 2009, 10:12
Als hij zo lang bij zijn eerste baas is geweest dan zou ik het ook niet doen.
Logeren bij de fokker waar hij/zij de eerste 8 weken is geweest dan zou ik het wel doen.
Vraag me trouwens af of als je na 3 jaar in een keer naar de fokker gaat ze die nog zou "herkennen" of zien ze die als een vreemde.
boevengek
3 februari 2009, 21:24
Als hij zo lang bij zijn eerste baas is geweest dan zou ik het ook niet doen.
Logeren bij de fokker waar hij/zij de eerste 8 weken is geweest dan zou ik het wel doen.
Vraag me trouwens af of als je na 3 jaar in een keer naar de fokker gaat ze die nog zou "herkennen" of zien ze die als een vreemde.
Eros heeft zijn fokkers (marco en petra verzuu) 3 jaar niet gezien.
Afgelopen juni was ik in Heteren met Eros en hij zag Marco...
Niet te houden!!!
Helemaal door het dolle.
Later zag hij Petra...zelfde verhaal!
Leuk om te zien.
Wat storm betreft...ik zou een dagje met zijn 1e baasje afspreken en kijken hoe hij op hun reageert.
Je gevoel zegt genoeg.
Sandra.
Boevenkop
4 februari 2009, 10:23
Ik weet niet waarom ze de hond na 6 jaar hebben afgestaan, wij hebben ook al twee keer een hond overgenomen van (verschillende) mensen, omdat ze de hond niet meer konden houden. Bij het ene gezin was de reden dat ie 'toch groter werd dan ze dachten', en bij het andere gezin was het een hopeloos geval qua rangorde, te vergelijken met het verhaal van Elly. Ik denk persoonlijk dat je eigen gevoel het meest mee speelt.
En daarom zou het mijn keuze niet zijn.
Wat je ook kiest, je hond zal altijd weer erg blij zijn als jij hem weer ophaald ! Succes !
Pakkie
4 februari 2009, 11:11
Ooit heb ik een Rottweilerreu van 2 jaar in huis genomen omdat de vorige eigenaren niet meer voor hem konden zorgen. Volgens hun zeggen was hij hij heel lief en gehoorzaam.
Eenmaal bij ons was hij vreselijk agressief naar alles wat maar bewoog of niet op de plek stond. Het heeft ons letterlijk bloed, zweet en tranen gekost om een band te krijgen en hem redelijk sociaal te maken.
Hij heeft zijn vorige eigenaar driemaal daarna weer gezien. Hij was helemaal stapelgek op die man, was hardstikke vrolijk hem weer te zien. Maar de dagen daarna hadden wij toch weer grote problemen met het gedrag van Baraz. Alsof we weer helemaal opnieuw moesten beginnen.
Het is dus heel sterk afhankelijk van de hond. Die van ons had al de grootst mogelijke moeite met schakelen tussen de vorige eigenaar en ons na gewoon een kort bezoekje. Een logeerpartij was zeker wel succesvol verlopen, maar eenmaal weer bij ons was waarschijnlijk weer uitgelopen op een klein drama.
Op persoonlijke ervaring gebaseerd zou ik het niet doen.
Ebonoss
4 februari 2009, 13:01
Ooit heb ik een Rottweilerreu van 2 jaar in huis genomen omdat de vorige eigenaren niet meer voor hem konden zorgen. Volgens hun zeggen was hij hij heel lief en gehoorzaam.
Eenmaal bij ons was hij vreselijk agressief naar alles wat maar bewoog of niet op de plek stond. Het heeft ons letterlijk bloed, zweet en tranen gekost om een band te krijgen en hem redelijk sociaal te maken.
Hij heeft zijn vorige eigenaar driemaal daarna weer gezien. Hij was helemaal stapelgek op die man, was hardstikke vrolijk hem weer te zien. Maar de dagen daarna hadden wij toch weer grote problemen met het gedrag van Baraz. Alsof we weer helemaal opnieuw moesten beginnen.
Het is dus heel sterk afhankelijk van de hond. Die van ons had al de grootst mogelijke moeite met schakelen tussen de vorige eigenaar en ons na gewoon een kort bezoekje. Een logeerpartij was zeker wel succesvol verlopen, maar eenmaal weer bij ons was waarschijnlijk weer uitgelopen op een klein drama.
Op persoonlijke ervaring gebaseerd zou ik het niet doen.
Tja, dat is ook mijn ervaring, alleen ging het niet om een grote hond maar om een pekinees. Voordat je je afvraagt wat moet Ebonoss nou met een peek....? dat was in het begin van ons huwelijk, we woonden op een etage waar je eigenlijk geen honden mocht hebben, alleen hele kleintjes.
Hij was gelukkig niet agressief alleen andere reuen duldde hij niet, dan werd het knokken. Maar ook bij ons duurde het lang voordat we een klein beetje band met hem hadden.
Op een dag staat plotsklaps zijn vorige vrouwtje bij mij voor de deur en voor ik er eigenlijk erg in had had zij mijn peekje op de arm en waren ze elkaar heftig aan het beknuffelen. Mijn peekje was ontzettend blij haar weer te zien, hij jankte en jammerde en stond helemaal "open" om liefde te ontvangen en te krijgen.
Daarna is hij weken zeg maar gerust maanden van slag geweest, compleet depri, niet willen eten niet willen spelen niet te porren om lekker te gaan wandelen alleen maar slapen (hij was nog géén 3 jaar!) enz. Het was nog maar een schaduw van wat hij was toen hij bij ons kwam.... uiteindelijk is het toch wel goed gekomen, hij heeft uiteindelijk nog 13 jaar bij ons gewoond,maar het heeft wel heel veel werk en traantjes (van mij, ik kan moeilijk een hondje zien lijden) gekost.
En met die ervaring in mijn achterhoofd zal ik nooit mijn hondje van welk ras dan ook weer in contact laten komen met zijn/haar vorige baasje!!
jogova
4 februari 2009, 14:37
Ik denk dat je moet doen wat je hart je ingeeft,
ik zou er b.v. niet over denken om Laica een weekje te laten logeren bij een van haar vorige bazen of in een
asiel "Pension",maar dit is mijn inziens ieders eigen keus.
Heel veel sterkte met je keus.
Groetjes
Elly de Roos
4 februari 2009, 20:14
Toch wil ik hier ook even op reageren. Ik denk dat het voor de vorige eigenaar weer een hele emotioneel afscheid zal worden als Storm na de vakantie op gehaald worden. Lijkt mij voor jullie ook niet zo prettige afsluiting van een fijne vakantie. Keiko gaat in juni ook voor een week naar Kees, maar hij is daar als pup vandaan gekomen. Ik zal het eerder moeilijk hebben om hem daar achter te laten en weet ook dat ik zo gauw mogenlijk weer naar Veenendaal zal rijden om hem op te halen. Sorry Kees, maar als ik een daggie weg moet zonder Keiko, weet ik ook niet hoe gauw ik thuis moet komen.
Hoop dat je een goede beslissing weet te nemen en een fijne vakantie
Kathy
4 februari 2009, 22:06
Och Elly
Als Keikootje bij Kees is,loopt het van zelf hoor.En anders grijpen wij wel in(I)
Wij hebben Aika ,Bassie en Indy ook bij Kees gehad.En geloof me ze hebben ons niet gemist.
De eigenaren van de hond maken zich drukker dan de honden zelf hoor:D
Ze waren echt niet extreem blij hoor toen we weer terug kwamen.(etters)
Elly de Roos
5 februari 2009, 21:38
Och Elly
Als Keikootje bij Kees is,loopt het van zelf hoor.En anders grijpen wij wel in(I)
Wij hebben Aika ,Bassie en Indy ook bij Kees gehad.En geloof me ze hebben ons niet gemist.
De eigenaren van de hond maken zich drukker dan de honden zelf hoor:D
Ze waren echt niet extreem blij hoor toen we weer terug kwamen.(etters)
Hoi Kathy, nee hoor ik weet dat hij perfect daar is, maar IK mis dat kleine mormel gewoon.
Nee ik ben juist heel blij dat hij een weekje bij "opa" Kees mag logeren. Ik weet wel zeker dat je niet hoeft in te grijpen hoor, hij zit daar nogmaals perfect, maar toch bedankt dat je wel wilt ingrijpen hoor. hihihi