PDA

Volledige versie bekijken : Apenoren

hakinne
14 februari 2003, 12:52
Hallo
Ik heb een bouvier reu van ruim 2 jaar.
Die heeft vanaf zijn geboorte al last van apenoren een overtollige haargroei in zijn oor hierdoor heeft hij ook regelmatig last van ontstekingen in zijn oor.
Nu is mijn vraag zijn er mensen die hiermee ervaring hebben en dan bedoel ik vooral in de behandeling hiervan.
Mijn dierenarts heeft mij als enig advies meegegeven om de oren iedere 2 weken schoon te maken en dat doe ik ook maar het is geen pretje om dat te doen.
En ik ben gewoon heel erg benieuwd of er geen andere medische behandeling voor mijn hond zou zijn?
Groetjes hakinne

Carin
14 februari 2003, 14:18
hoi Hakinne

Ik heb zelf geen ervaring met "apenoren" maar wel met een bouvier die last had van een chronische oorontsteking.
mijn dierenarts adviseerde mij om 1 a 2 keer per week een paar druppeltjes "surolan" in haar oren te doen ter voorkoming van een ontsteking. dit middel wordt ook gebruikt bij een oor ontsteking, het is vrij sterk dus een paar druppels is voldoende.

en een kleine tip om de haren uit de oren makkelijker te verwijderen:

doe een klein beetje "maizena" in een bakje en doe dat aan je vingers voordat je de haren beetpakt, dan heb je meer grip op het "vette" haar in de oren en kun je het makkelijker wegplukken.

groetjes Carin

hakinne
14 februari 2003, 14:22
HE bedankt voor je tip carin.
Ik zal het is proberen en kan ik die druppels gewoon bij de dierenarts verkijgen dan?
Groetjes Hakinne

Carin
14 februari 2003, 14:28
ja de druppels kun je gewoon bij de dierenarts halen..

het is een klein flesje waar niet zo'n hele lange "tuut" aanzit maar om wat dieper in het oor te kunnen druppelen kun je over de tuit van het flesje ook een goed schoongemaakte tuit van Otiderm oorzalf doen. dan kom je iets dieper om te druppelen en kom je dus beter op de plaats waar het moet zijn.
Ik heb sins ik dat deed bij mijn Bouvier niet tot nauwelijks meer last gehad van oorontstekingen.

groetjes Carin