Volledige versie bekijken : tip en/of advies
Henk&Boyke
26 februari 2009, 13:20
Wat is de beste trainings methode om een boefke te laten komen die een
paar 100 meter van je verwijdert is?
Is "stinkerd" in de buurt, pakweg binnen 100m, hij loopt te snuffelen en wil dan wegsprinten(lichaamshouding) dan fluit ik en gebaar dat Flemming moet komen, komt "stinkerd"eraan gestormt.
Als ie snuffelt kan je ook doen wat je wilt maar dan is ie zo bezig dat ie je toch niet hoort( volgens Cathy komt dat, dat honden maar één ding tegelijk kunnen zoals mannen, zegt ze :().
Maar probleem is, is Flemming te ver weg dan, vergeet het maar,
dan is pleitte. We hebben hier rustige polders met dichtbegroeide dijken,bramenstruiken met veel konijnen en fazanten. Dus je raadt het al. zijn domein en hobby.
Na een tijdje komt ie aangestormt. gezien ik weg loop. heeft "stinkerd"me in vizier verdwijnt ie in de sloot, om te drinken. Lekker gedronken, uit de sloot en lekker baardje drogen in de bagger:(:)b.
Wat ik zou willen weten van de kenners.
a. trainings methode voor lange afstanden. (dichtbij houden, geen probleem)
b. kan het zijn dat, ondanks honden ver weg zijn, dat ze je steeds in de gaten houden waar je bent. Het is telkens frapant als ik over de velden loopt en stinkerd loopt in de struiken op de dijk, ik hem dus niet zie. Maar zodra ik uit het zicht ben staat ie in no time naast me.
Ebonoss
26 februari 2009, 15:42
b. kan het zijn dat, ondanks honden ver weg zijn, dat ze je steeds in de gaten houden waar je bent. Het is telkens frapant als ik over de velden loopt en stinkerd loopt in de struiken op de dijk, ik hem dus niet zie. Maar zodra ik uit het zicht ben staat ie in no time naast me.
;)En daar moet je juist gebruik van maken in de training!
Roep hem, komt ie niet omdat hij je kan zien, verstop je ff achter een struik of zo en roep hem weer.
Laat hem maar ff goed naar je zoeken en dat blijf je gewoon een poosje doen, net zo lang tot hij het gewoon vindt om alert op jou te zijn!
Zo heb ik al mijn honden, boefs en herders geleerd om op mij te letten en ik moet zeggen, ze letten supergoed op me, waar ik ook ben of wat ik ook doe!
k-broek
26 februari 2009, 15:44
Henk .
Ik zou je hond gewoon zo laten als hij is.
Stel dat je hem traint als een slaafs hondje.
Dan heeft je vrouw gelijk zoiets van,.
Als het bij de hond lukt moet het bij mijn kerel ook lukken.
En dan ben je in de aap gelogeert.
haha
Henk&Boyke
26 februari 2009, 16:00
;)En daar moet je juist gebruik van maken in de training! Roep hem, komt ie niet omdat hij je kan zien, duik ff achter een struik of zo en roep hem weer.
Laat hem maar ff goed naar je zoeken en dat blijf je gewoon een poosje doen, net zo lang tot hij het gewoon vindt om alert op jou te zijn!
Zo heb ik al mijn honden, boefs en herders geleerd om op mij te letten en ik moet zeggen, ze letten supergoed op me, waar ik ook ben of wat ik ook doe!
Dat doe ik ook, laatst ben eens gewoon naar huis gegaan. vanuit de kamer zag ik hem over het veld aankomen lopen. Stukje lopen, omzich heenkijken en weer verder. Helaas moest ik naar buiten omdat er fietsers aankwamen
en heb hem bij me geroepen.
Soms ga ik in de slootkant zitten of ga achter een boom staan.
Ik zeg niets en hou me verstopt maar voor je het weet staat ie achter me, met een gezicht van :p, hier ben ik weer.
Langs de weg loslopen blijft "stinkerd" altijd in de buurt en loopt soms ie om te kijken of ik wel meeloop.
Soms stop ik en wacht, zonder iets te zeggen totdat ie naar mij komt, dat duurt nooit langer dan 30 tellen of hij is alweer bij me. Dit heb ik vaak getraind met Flemming. Stilstaan... niets zeggen...
Alles is getraind, laten stoppen, liggen op afstand, dan loopt Flemming echt een eind van me vandaan, werkt perfect.
Alleen als ie ver uit mijn buurt huppelt, na mijn oké, dan is ie pleitte, zeker als ie een spoor heeft gevonden.
Een jagersfluit misschien????
annebasco
26 februari 2009, 16:29
Hoi Henk, ik denk dat Flemming niets meer hoeft te leren, want je geeft zelf het antwoord al, hij let nl al op jou, want anders zou hij niet "toevallig" telkens bij jou zijn zodra je uit beeld bent verdwenen.
Bij mijn honden ben ik ook altijd weggekropen als ze te ver weg waren/zijn en dat stimuleert ze ook meteen om je in de gaten te houden, want als ze je aan het zoeken zijn dan is het echt paniek hoor.
Probeer maar eens, Flemming te ver weg, jij zoekt een bosje en als dat er niet is omdat je op het open veld loopt, dan ga je op je hurken zitten en maakt je zo klein mogelijk, dat werkt omdat ze, als je ver weg bent, zoeken naar iemand met een gestalte die beweegt zoals jij.
Je moet er wel voor zorgen dat Flemming niet ziet dat je gaat hurken want dan werkt het niet, ze zijn nogal slim die boefkes.
Veel succes, maar volgens mij loopt Flemming niet in 2 sloten tegelijktijd en weet hij precies waar jij uithangt.
annebasco
26 februari 2009, 16:38
Alleen als ie ver uit mijn buurt huppelt, na mijn oké, dan is ie pleitte, zeker als ie een spoor heeft gevonden.
Een jagersfluit misschien????
Als ze iets op het spoor zijn en ze hebben de achtervolging ingezet, gaan ze het baasje pas weer zoeken als ze op een dood spoor zijn aangekomen, jammer genoeg, ook daar heb ik nooit iets aan kunnen veranderen.
En een jagersfluitje maakt alleen maar vogelgeluiden, ik weet niet of dat voldoende is voor Flemming.
Kathy
26 februari 2009, 22:40
Henk .
Ik zou je hond gewoon zo laten als hij is.
Stel dat je hem traint als een slaafs hondje.
Dan heeft je vrouw gelijk zoiets van,.
Als het bij de hond lukt moet het bij mijn kerel ook lukken.
En dan ben je in de aap gelogeert.
haha
Zo denken alle C/Kathy's
jantina&rené
27 februari 2009, 06:43
Henk, ik ken het probleem. Wij wonen ook op zo'n lekker plekje.
Reza kan ook gaan zonder dat we uberhaupt een straat tegen komen. Het zijn alleen maar bospaadjes.
Ik maak er met Reza een spelletje van. Is ze te ver weg dan verstop ik me
( inderdaad wel even oppassen dat ze het echt niet ziet, die slimmerik)
Ze is dan supersnel weer terug en dan prijs ik haar natuurlijk helemaal de hemel in. Heb altijd kaas bij me, vindt ze errrruuugg lekker, en dan zijn bij reza de eendeluchtjes en konijne luchtjes snel verdwenen en heeft ze alleen maar oog voor mijn jaszak.
Als ze dan een tijdje goed gevolgd heeft dan geef ik haar weer vrij en begint het spelletje opnieuw. En ze luistert bovendien heel goed op mijn stem. Als ik 1 of 2x heel hard UUHH roep dan kijkt ze al om en komt meestal terug.
Werkt bij ons als een trein....er kan een eend voor bij fladderen maar als ik haar dan eenmaal zeg van : zit en, uuhh, denk erom....., dan blijft ze zitten ...
(Ik ben nu druk aan het afkloppen, knock,knock,knock, want er zullen ook nog andere tijden komen met mijn puber....)
Ylona
27 februari 2009, 08:35
Poeh hé, Jantina, knap hoor. Er kan hier ook een eend voorbij fladderen, maar als 'ie niet oppast fladdert hij dankzij Tys niet zoveel meer:D.
Henk, is een jachthonden training geen optie voor jou en Flemming? Dan leid je zijn instincten in banen die jij zelf prettig vindt.
Ebonoss
27 februari 2009, 09:08
Hoi Henk,
Dit is een gedeelte uit een stukje dat ik jou al eens schreef naar aanleiding van jouw eerdere vraag of een fluit zou helpen.
:rolleyes: En Henk, dat fluitje, ik heb het ook geprobeerd..hihihi!
Moet je je voorstellen, die muts loopt weg, ik fluit... en fluit... en fluit nog maar eens een keer....
De muts draait zich om en kijkt me aan met een blik van "hé,volgens mij spoort het vrouwje niet meer helemaal..."
Nog een paar keer geprobeerd, weer diezelfde blik,ik lag in een deuk door dat gezicht wat ze er bij trok....kortom, géén succes.
:eek: Maar het ergste komt nog, er was een mijnheer met zijn jachthond aan het oefenen, de beste man fluit op zijn fluitje om zijn hond bij zich te krijgen, wat denk je dat mijn mutsje doet??? Juist, ons mutsje gaat gaat keurig vóór zitten bij een voor haar en mij wildvreemde man.Gelukkig was die man niet dom, prees haar en gaf haar als beloning een koekje.....
(I)Intussen heb ik Ebony kunnen leren te luisteren naar het fluitje. Waneer ze met Aiko samen is, verdwijnen ze met z'n 2tjes met grote regelmaat diep de bossen in. Ik zie of hoor ze dan niet meer. Duurt dat naar mijn smaak te lang, fluit ik 'n keer en enkele seconden later komen er 2 raketten dwars door het kreupelhout aanvliegen, die keurig vóór komen zitten......Er is dus nog hoop hihihi
Henk&Boyke
27 februari 2009, 10:01
Ik ga zo'n fluitje aanschaffen,
Vandaag lekker rustig, geen gecross meneerke is een beetje van de boeve leg.
"Stinkerd" is aan de race kak, dat krijg je ervan als je telkens uit de sloten drinkt, zeker in de buurt van huizen waar het riool in de sloot loopt.
Flemming heeft nog niets gegeten maar heeft ie trek dan zal ie wel eten, geen probleem.
Ik hou je op de hoogte van de fluit oefeningen.
ps
vroeger heb ik in een dweilband gespeeld, schuiftrombone.
Kan dat ook niet een optie zijn, een schuiftrombone in de polder:p
Pakkie
27 februari 2009, 11:37
Wedden dat 'ie het in ieder geval hoort... hahahaha...
Mijn ervaring is ondertussen dat wanneer de honden achter een lekker luchtje aan lopen te jagen, ze maar één doel voor ogen hebben: Dat lekkere luchtje! En de wereld kan binnenste buiten keren, het doet ze helemaal niets.
Ik geef éénmaal een signaal dat het tijd is om te vertrekken en ik vertrek dan ook. Nog vaker roepen of fluiten geeft de hond alleen maar het idee dat je toch wel blijft roepen of fluiten en dat ze alsnog zelf mogen bepalen wanneer er geluisterd gaat worden. Ze zijn wat dat betreft net iets té kien.
Ik zorg altijd wel dat ik iets op zak heb wat onweerstaanbaar is. Leverworst ofzo... En als ik dan heb geroepen, eerst op korte afstand, krijgen ze ook een plakje. Verder roep ik ze niet zo heel vaak, ze mogen ook lekker rauzen in de polder. En wanneer het dan nodig is... krijgen ze weer leverworst... jammie. Krijg ze dan meer weer eens bij je weg:D
Dazzle
27 februari 2009, 12:33
vroeger heb ik in een dweilband gespeeld, schuiftrombone.
Kan dat ook niet een optie zijn, een schuiftrombone in de polder:p
:D.. tuurlijk.... alleen beetje lastig in de jaszak mee te nemen...;)
Controle op afstand, wil je bereiken.... ik kijk er zo tegen aan;
Normaal gesproken verlaat de hond niet zover, zijn roedel/alpha.
Het gebied waar je loopt is TE? eigen en Flemming weet op één of andere manier, dat je er toch wel bent!
Dus kan hij zich permiteren om zo ver van je te verwijderen (na jouw goedkeuring) en zijn ding doen.
Dus ik denk dat fluitje of weet ik wat, weinig effect zal hebben.
Is hij bij in je buurt, dan is de controle oke..... vind je het een probleem en wil je voorkomen dat hij zover er tussen uit piept, hem dan niet meer die ruimte geven dat hij zover er vandoor kan gaan.
Vrijheden verdienen.
Chanel
27 februari 2009, 17:23
Ben het helemaal met Dazzle eens.
Mijnheer Flemming heeft al "geproefd" aan de vrijheid.
Dus je kunt m.i. fluiten tot je een ons weegt.:rolleyes:
Hij heeft inmiddels zijn beloning vertaalt naar "vrijheid".
Hij verdient het dus inderdaad niet om zijn gang te gaan.
Ooit heb ik ook een dergelijke hond gehad. Ook met zakken volgepakt met leverworst, kaas en cake kon ik hem niet terughalen buiten bereik.
Mijn broer is een stevige kerel (die zelf pakwerker was op de politieschool) en wij hebben het volgende gedaan.
Ik bleef staan en de hond mocht rennen aan een lange lijn (mijn broer moest meerennen dus).
Op het moment dat ik "blijf" riep bleef mijn broer stokstijf staan.... hond rende door, dus maakte een salto.
Direct daaropvolgend het bevel "hier".
Ik heb dit maar één keer hoeven doen, hierna was het probleem opgelost.
Het moet echter wel gedaan worden door iemand die ruime ervaring met honden heeft (en weet wat het tegenwicht is, anders wordt hij voortgesleept) en uiteraard "sterk" in zijn schoenen staat.
jantina&rené
27 februari 2009, 17:26
[quote=Chanel;56868]Ben het met Dazzle eens.
Ik bleef staan en de hond mocht rennen aan een lange lijn (mijn broer moest meerennen dus). Op het moment dat ik "blijf" riep bleef mijn broer stokstijf staan.... hond rende door, dus maakte een salto. Direct daaropvolgend het bevel "hier".
Ik heb dit maar één keer hoeven doen, hierna was het probleem opgelost.quote]
Dit doen ze bij ons op de cursus ook precies zo bij honden die niet luisteren willen en inderdaad Chanel, het werkt als een trein!!!
k-broek
27 februari 2009, 17:52
Een boom of paal om vast te binden helpt ook.
Net voor de lijn strak gaat staan het comando.
Groet kees
annebasco
27 februari 2009, 17:59
Geen goed idee, dit kun je je hond niet aan doen, heel grote kans op beschadiging van de nekwervels etc. zelfs bij kleine hondjes maar toch zeker bij de grote zware honden!!
Anders Hallgren, een bekende Zweedse hondentrainer, onderzocht 400 honden en stelde vast dat ongeveer 63 procent problemen in de rug had. Van deze problemen situeerde 27 procent zich ter hoogte van de nekwervels. De overgrote meerderheid van deze honden (91 procent) bleek blootgesteld aan een training met rukken aan de leiband. Hallgren beschrijft dat niet alleen de nekwervels beschadigd worden, maar ook de nek- en halsspieren en het strottenhoofd.
Chanel
27 februari 2009, 18:07
Tja, is een keuze (onder een auto komen is ook minder prettig).
Overigens, onze hond heeft er niks aan overgehouden en is 12 jaar geworden (kanker).
Het stelselmatig trekken aan de riem zal ongetwijfeld schadelijker zijn (en kale nekkies).
Daarom, moet degene die hier mee aan de gang gaat ervaren zijn, weten hoe de uitwerking "aanvoelt".
Henk&Boyke
28 februari 2009, 06:01
Bedankt voor de tips.
@Chanel,
De "blijf" oefening werkt perfect, ik heb deze oefening gedaan met telkens een bal weg te schieten.
bal weg, boefke erachter aan , blijf, dus niet......
Maar na vele maanden, gaat het perfect nu. Commando "blijf" is er goed ingebakken. Kijk maar eens op het you tube filmpie.
http://www.youtube.com/watch?v=5KQck80HwEc (http://www.youtube.com/watch?v=5KQck80HwEc)
Tijdens het wandelen, wordt er ook steevast getraind, blijven, daarna liggen op afstand, geen probleem.
Soms springt ie over de sloot en wil ie er ook tussenuit muizen, roep hem gelijk terug en dat doet "stinkerd" ook perfect.
Maar is ie echt meer dan 100 meter pleitte en een spoor, dan gaat ie heerlijk zijn eigen gang. dus ga toch eens proberen met een fluitje.
Lukt dit niet dan..
Wat @ Dazzle ook zeg, vrijheid inperken maar Flemming luistert verder zeer goed.
Alhoewel deze week wat minder, waarschijnlojk ook het voorjaar in het hoofd + een heerlijk eigenwijze donderstraal.
Vraag me af hoe dit gaat wanneer je een puppy erbij heeft, gaat die kleine dondersteen achter zijn grote broer aan?
nogmaals bedankt, ga weer eens de polder in nu(l)
Ebonoss
28 februari 2009, 09:11
Vraag me af hoe dit gaat wanneer je een puppy erbij heeft, gaat die kleine dondersteen achter zijn grote broer aan?
:DJa, daar kun je donder op zeggen!! Flemke vervult dan vanzelf een voorbeeldrol voor het pupje.
;)Honden leren erg snel en erg goed van elkaar's gedrag......en alles wat grote broer doet, zal het pupje ook doen!
Veel plezier jullie saampjes in de polder!
Ebonoss
28 februari 2009, 09:18
(I)Henk, als je gaat oefenen met het fluitje, en hij kómt naar je toe, PRIJS HEM DAN DE HEMEL IN!!! liefst zo overdreven mogelijk, zodat hij voelt/weet dat zijn gedrag (terugkomen op fluitsignaal) iets heel geweldigs is en dat jij dat hogelijk op prijs stelt!
Succes!
Ylona
28 februari 2009, 09:20
Hoi Henk,
Jazekers gaat de pup straks achter Flemming aan .... ècht wel!!!!
Zo grappig, Bo was ouder dan een pup toen hij hier binnenkwam maar heeft wel degelijk een stuk opvoeding genoten van Sam en Jip. De opvoeding van Tys is in volle gang. En je ziet zowel bij Tys en Bo de invloeden van Sam en Jip heel duidelijk terug!
Hanneke
28 februari 2009, 10:24
De pup gaat het gedrag van Flemming kopieren ,daar kun je donder op zeggen
Dazzle
28 februari 2009, 11:02
Leuk filmpje en Flemming doet het daar hartstikke goed!
En JA.. zoals al is aangegeven, pup gaat zeker achter z'n grote broer aan.
Pup kopieert gedrag, neemt de goede dingen over, maar ook de minder leuke.
Dit is wel (later, we hebben het over een pup) te corrigeren met apart trainen, maar in eerste instantie, ...JA.
Chanel
1 maart 2009, 08:35
Hoi Henk,
Prachtig filmpje van Flemming, en hij luistert prima zo te zien (top:)!).
Misschien een idee hem maar (pak hem beet) 50 meter te geven in plaats van 100 meter?
Zoals hierboven al aangegeven, een pup kopieërt. Sterker nog, als ze straks met zijn tweetjes op pad zijn, zijn ze samen en vormen een roedeltje (een hond die alleen is voelt zich meestal onzeker, maar met een maatje erbij.......:o).
Het zal dan nog moeilijker worden om ze buiten gezichtsveld terug te halen.
nadientje
2 maart 2009, 14:05
Het filmpje doet het bij mij niet :confused:
Henk&Boyke
2 maart 2009, 17:49
Het kon niet uitblijven, gisterenochtend, lekker vroeg en rustig, was het zover.
Ik ben zelf ook weer harstikke schuldig en oerstom:-@ aan het geheel, heb hem zijn oké gegeven terwijl ik allerlei spul in de wei zag lopen.
"stinkerd" in zijn snelle modus en weg was ie over de sloot, over de weg over een hoge dijk en de velden in. Ik de dijk op, zag hem in de verte en hij verdween uit zicht.
Ik ben op de dijk gaan zitten en heb mijn appeltje en madarijntje zitten eten (gestopt met roken dus vreet alles wat los en vastzit).
En jawel, in de verte zag ik het spook weer aan komen struinen:)b, van links naar rechts, wow.. en te brede sloot, omlopen over de brugdam en daar was ie weer. Ik had me verstopt en wou kijken wat "stinkerd'zou doen. Maar helaas, die wielrenners zijn ook uit d'r winterslaap en moest Flemming roepen.
Dolblij dat ie me zag dus, op weg naar huis, gelijk kort bij me gehouden want "stinkerd" heeft de smaak te pakken.
Zal het voorjaar wezen maar "echte " vrijheid moet even verdiend worden nu. Plus overal zie je de hazen, fazanten en ander gedierte in de polder, heerlijke sporen en jaagwerk voor die kleine "stinkerd".
Vanmorgen weer eens iets uitgeprobeert maar liep alléén naar huis, "stinkerd" zat achter een konijn en andere sporen.
Proef op de som genomen en naar huis gelopen, eventueel mijn fiets gepakt om hem te gaan opsporen maar ik VERTROUW mijn "stinkerd".;)
MAAR zodra ik uitzicht was, kijk achterom, zie ik hem achter me aan slenteren, plons de sloot in om te drinken en toen kwam ie aangesprint.
en dan moet je natuurlijk :)b zijn.
Een uurtje later weer naar buiten, trainen en niet verder dan 10 meter, jammer voor "stinkerd" maar nu eerst training, dan zien we wel verder.
jantina&rené
3 maart 2009, 09:25
haha, prachtig en de stinkerds hebben donders in de gaten dat je weg bent.....
Henk&Boyke
7 maart 2009, 17:48
Het had weining gescheelt of ik was look a like van Stevie Wonder:cool:, alléén met dat verschil dat mijn ogen bijna waren dichtgetimmerd door Cathy.
Ik ben vanmorgen thuisgekomen zonder "stinkerd" Flemming.
Heel de week lekker kort gehouden, na het maandag avontuur, en het ging van een boeve dakje, werkte prima.
Vanmorgen echter, 4 spelende konijnen, Flemming erachter aan en uit het zicht. Dus proef op de som genomen en naar huis gelopen. Na 20 min was ik thuis dus zonder Flemming. Cathy wakker gemaakt, die in paniek en boos, ze zei "ik heb je gewaarschuwd.... maar jij bent ook vreselijk eigenwijs"
Ik heb mijn verrekijker meegenomen en ben in de auto gestapt.
Wat denk je, op de plek waar "stinkerd" me het laatst heeft gezien, zat Flemming op zijn gemak te wachten. Rustig om zich heen te kijken.
In de auto en naar huis. Cathy :)b en ik zie nog steeds, ook :)b.
Voor Flemming is het even over en sluiten, er is heel veel wild in de polders en het risico neem ik niet meer. "Stinkerd" is teveel jager en ik ben te traag (niet alleen van begrip....), medicijnengebruik.
Maar het is bewezen dat ze teruggaan naar de plaats waar ze je het laatst hebben gezien, of ze komen naar huis mits het in de buurt is.
Hebben jullie misschien tips hoe je het beste met je boefke de fietstraing kan beginnen??
Ik heb mijn eerste fietsje nog, een driewieler uit 1965, een begin.....
Ylona
7 maart 2009, 21:22
Guttegut .. .van wie zou Flemming dat eigenwijze nou toch hebben hè? :p
Ik heb het fietsen met Bo langzaam opgebouwd. Rustig plekje zoeken, Bo aan de riem en 10 minuutjes fietsen. Twee keer in de struiken gelegen omdat Bo ergens achteraan wilde, niet beseffend dat er nog een persoon op een fiets aan de andere kant van de lijn hing. Afijn, de derde keer korte metten mee gemaakt en het was Bo duidelijk.
Langzaam en met kleine stukjes opbouwen. Een rondje om huis is de eerste keer al meer dan genoeg. Wat wel fijn is dat je ogen niet dichtzitten, want da's niet handig als je moet fietsen. Ook niet met een driewieler want die zijwieltjes helpen niet tegen dichtgeslagen ogen.
En als je de lijn van Flemming zelf vasthoudt, wikkel die dan niet om de hand 'zodat 'ie niet kan wegschieten'. Kost je minimaal flinke kneuzingen maar iets breken is daar bij ook niet uitgesloten. Houd de lijn zo losjes mogelijk vast en laat hem schieten als het fout gaat. Dan kom je er zelf in ieder geval gelukkig ongedeerd vanaf.
Ben benieuwd hoe het zal gaan .... Ik denk maar zo dat we weer een paar mooie verhalen tegemoet mogen zien ... weet ook niet waarom.:D
Chanel
8 maart 2009, 01:00
Het had weining gescheelt of ik was look a like van Stevie Wonder:cool:, alléén met dat verschil dat mijn ogen bijna waren dichtgetimmerd door Cathy.
Ik ben vanmorgen thuisgekomen zonder "stinkerd" Flemming.
Heel de week lekker kort gehouden, na het maandag avontuur, en het ging van een boeve dakje, werkte prima.
Vanmorgen echter, 4 spelende konijnen, Flemming erachter aan en uit het zicht. Dus proef op de som genomen en naar huis gelopen. Na 20 min was ik thuis dus zonder Flemming. Cathy wakker gemaakt, die in paniek en boos, ze zei "ik heb je gewaarschuwd.... maar jij bent ook vreselijk eigenwijs"
Ik heb mijn verrekijker meegenomen en ben in de auto gestapt.
Wat denk je, op de plek waar "stinkerd" me het laatst heeft gezien, zat Flemming op zijn gemak te wachten. Rustig om zich heen te kijken.
In de auto en naar huis. Cathy :)b en ik zie nog steeds, ook :)b.
Voor Flemming is het even over en sluiten, er is heel veel wild in de polders en het risico neem ik niet meer. "Stinkerd" is teveel jager en ik ben te traag (niet alleen van begrip....), medicijnengebruik.
Maar het is bewezen dat ze teruggaan naar de plaats waar ze je het laatst hebben gezien, of ze komen naar huis mits het in de buurt is.
Hebben jullie misschien tips hoe je het beste met je boefke de fietstraing kan beginnen??
Ik heb mijn eerste fietsje nog, een driewieler uit 1965, een begin.....
Beste Henk,
Geef Flemming van nu af aan geen centimeter meer!!!
Hij heeft je letterlijk helemaal "in de zak".
Ik kan je humor waarderen, maar ik bedoel dit echt serieus!
k-broek
8 maart 2009, 06:03
Henk.
Heb je er zelf last van of heb je er een probleem mee.??
Ik geloof dat je het ook nog wel leuk vind dat hij zo lekker eigengereid is.
Lekker zo laten dan.
Dan maar 2 blauwe ogen op zijn tijd van Cathy.
hahahahaa
Groet kees
annebasco
8 maart 2009, 15:57
Hoi Henk, dat is ook zo en daarom moet je daar ook gewoon blijven zitten tot Flemming weer terug was gekomen en nooit zonder boefke naar huis gaan.
Oh wat zou ik ook kwaad geweest zijn, dan zijn de rapen echt gaar hoor, alleen al die onzekerheid!
En het is maar een idee hoor, maar misschien kun je voortaan beter eerst de weg overgaan voor je Flemming los laat, dan kan hij lekker rennen maar loopt geen gevaar.
Veel succes weer!