PDA

Volledige versie bekijken : een vraagje

kevin
18 november 2004, 17:45
hoi iedereen ,
ik heb een bouvier teef nu 2 jaar jong
heel vriendelijk Voor bekend volk en gezin en heel uiters waakzaam en soms aggreesief tegenover onbekende
tegenover kinderen zelfs heeeeeel lief
maar er is 1 probje maar
als ik iets vastneem dan wilt zij dat ook hebben enzo ...
ik heb een tuin van 100m lang aleen voor haar
dus als ik bv met een kruiwagen naar achter ga , dan zit zij constant aan dat wiel te grommen en te blaffen . hoe kan ik dat afleren ??
heb al vanalles geprobeert zoals te belonen als ze niet tegen de kruiwagen blaft maar da helpt ni
maar nu zoek ik ook iemand met een vriendelijke en een zacht karater reu om met die van mij 1 keer uit te kweken
en alles wat rond is daar mag en wilt ze op bijten
ik heb speciaal ballen gekocht van dik leer en die krijgt ze ook stuk :s
nu heb ik ballentjes gekocht die mals zijn en daar speelt ze heel graag mee
zoals het balletje in hare mond op foto
maar ik heb echt trots op mijn hond en zou ze voor geeeeeeen geld op aarde willen wegdoen
hier is een foto van mijne cosie

http://img.photobucket.com/albums/v121/viking1be/100_0054.jpg

chris
18 november 2004, 18:54
Hoi,mooie boef heb je daar.Eerst een vraagje,doe je met je hond een of andere activiteit?Zoals ipo,behendigheid,......
Waarom stel ik die vraag?Zoals je weet heeft een hond jachtdrift,prooidrift en bezitsdrang.Een Boef is ervoor bekend dat hij een enorme jachtdrift heeft wat als pup in zeer goeie banen moet geleid worden.Anders krijg je problemen met achter fietsers,joggers,enz aanzitten.Als je hond dus nooit de kans krijgt om die driften te uiten zoals in ipo,maar evengoed achter een balletje aanzitten en terugbrengen naar het baasje gaat hij zelf op zoek om die driften bot te vieren.Dat is denk ik wat je boef doet met achter het wiel van de kruiwagen aan te zitten.

kevin
18 november 2004, 21:15
hoi ,
ik doe daar geen school mee , want ik werk bijna elke dag
daarmee dak zoveel mogelijk mijne vrije tijd met mijne boef speel
en zondags ga ik geregeld mee wandelen of naar een park waar ze met andere honden kan spelen

sir
18 november 2004, 22:04
hallo kevin,

het is wel goed dat je de hond laat spelen enzo maar ik denk zelf ook dat de hond meer nodig heeft.
zelf doe ik ook ipo en de honden genieten er gewoon van.dit is echt een uitlaat klep voor de hond.

ik zou eens gaan kijken bij een club bij je in de buurt.
groetjes sir

kevin
18 november 2004, 23:09
hi sir ,
dan ga ik de zondag is naar een club opzoek maar zover is er in deze geburen geen enkele school die speciaal is voor bouvier's , want heb er al vorig jaar 2 naartoe geweest en ze vroegen of ik mee tentoonstellingen wou doen , heb er gene tijd dus mocht ni in de club en heb het toen opgegeven maar zal vant weekend nog is gaan zien bij anderen en mij informeren
thx voor de info

sir
19 november 2004, 11:53
hallo.

kijk hier anders eens dan kun je zien wat in de buurt ligt.
http://users.pandora.be/iwr/

veel succes
groetjes sir

chris
19 november 2004, 15:51
hi sir ,
dan ga ik de zondag is naar een club opzoek maar zover is er in deze geburen geen enkele school die speciaal is voor bouvier's , want heb er al vorig jaar 2 naartoe geweest en ze vroegen of ik mee tentoonstellingen wou doen , heb er gene tijd dus mocht ni in de club en heb het toen opgegeven maar zal vant weekend nog is gaan zien bij anderen en mij informeren
thx voor de info
Hoi Kevin,je moet daarvoor niet bij een club zitten enkel voor bouviers.Ik denk dat het belangrijkste is dat je bij een ipo-club zit waar de instructeurs en de pakwerkers weten waar ze mee bezig zijn en waar de sfeer gemoedelijk is en niet te competitiegericht.Het moet gezellig blijven voor u en de hond.De pakwerker moet heel goed kunnen inschatten welk karaktertype je boef is want je kan de hond bij de eerste sessie volledig kapot helpen als je te fel bent als pakwerker.IPO is teamwerk tussen baas en hond.In IPO kruipt veel tijd:appel,pakwerk en speuren.Vooral dat laatste vergt wel de nodige tijd en kennis om alles in goede banen te leiden.

kevin
20 november 2004, 00:50
hi ,
thx sir
voor de link
heb al gebeld naar een paar clubs in de buurt , maar ze zeiden dat ik telaat was omdat cosie te oud is :s
maar ik ga nog wat rondbellen om verder te horen :d
en ondertussen heb ik ook gevonden wat ipo is
groetjes kevin