Marleen Brink
16 november 2002, 16:20
Na weken lang te hebben getobt met mijn bouvierpup is een chronische leveraandoening geconstateerd.
Mijn bouvierpup is net zeven maanden oud.
Hoe hij eraan komt is mij volstrekt onduidelijk.
Hij komt uit een nest van 7 pups en ik heb nooit iets vreemd gemerkt aan hem.
Het begon 2 maanden geleden toen Nike ( dit is zijn naam) heel veel begon te drinken
Eerst dacht ik dat het door de pupbrokken kwam maar al snel kreeg ik in de gaten dat er iets niet in orde was.
De dierenarts heeft eerst een antibiotica voorgeschreven,want hij dacht aan een storing in het maagkanaal.
Ik zag maar geen verbetering en omdat de kwaal bleef bestaan heb ik een tweede bezoek aan de dierenarts gebracht.
Hij heeft toen een bloed en urineonderzoek gedaan en daaruit blijkt dat de lever niet voor 100% functioneerd
Nike zit nu op speciaal dieetvoer wat hij zijn hele leven verder nodig heeft.
Er bestaat geen genezing en de kans is zeer groot dat wij naast dieetvoer ook medicijnen moeten gaan geven.
De medicijnen moeten ervoor zorgen dat er geen vocht in de buikholte gaat ontstaan.
Gelukkig is dit nu nog niet aanwezig.
Ik zit met een aantal vragen en ik weet mij geen raad meer.
Nike is pas 7 maanden oud en moet zijn hele leven op speciaalvoer.
Beter worden is ervoor Nike niet meer bij en ik moet voorzichtig zijn met hem.
Spelen mag hij op straat niet meer want als hij zich druk maakt kan er vochtophopping gaan ontstaan.
Dat betekend dat hij aan de medicijnen moet.
Ik denk dat ik hiermee een heel stuk van zijn leven afneem.
Nike is een hele vrolijke pup en speelt graag.
In de buurt heeft hij al diverse hondenvriendjes.
Ik ben bang dat ik Nike zal verliezen omdat ik nadenk om hem te laten inslapen.
Nee ik ben geen dierenbeul en ik wil hem zeker niet kwijt.
De gedachten eraan maken mij helemaal gek.
Maar wat moet ik nu beginnen met een bouvier die nog pup is en waarvan nu al vaststaat dat hij zijn levenlang speciaal voer moet hebben en straks zijn leven verder met medicijnen moet doorbrengen.
Ik weet ook niet of ik de kosten op kan brengen het voer kost 65 euro per zak.
Ik heb ruim 600 euro dierenartskosten en daar komen straks de medicijnen allemaal bij.
De dierenarts denkt aan een geboren afwijking moet ik dit aan de fokker vertellen?
Ik weet het niet meer en de fokker kan er ook weinig aan doen en wat bereik ik ermee.
Ik ben ten einde raad en misschien weet iemand een wondermiddeltje of een dokter die de leveraandoening kan verhelpen.
Excusses voor deze lange brief ,ik moet dit gewoon kwijt
Mijn bouvierpup is net zeven maanden oud.
Hoe hij eraan komt is mij volstrekt onduidelijk.
Hij komt uit een nest van 7 pups en ik heb nooit iets vreemd gemerkt aan hem.
Het begon 2 maanden geleden toen Nike ( dit is zijn naam) heel veel begon te drinken
Eerst dacht ik dat het door de pupbrokken kwam maar al snel kreeg ik in de gaten dat er iets niet in orde was.
De dierenarts heeft eerst een antibiotica voorgeschreven,want hij dacht aan een storing in het maagkanaal.
Ik zag maar geen verbetering en omdat de kwaal bleef bestaan heb ik een tweede bezoek aan de dierenarts gebracht.
Hij heeft toen een bloed en urineonderzoek gedaan en daaruit blijkt dat de lever niet voor 100% functioneerd
Nike zit nu op speciaal dieetvoer wat hij zijn hele leven verder nodig heeft.
Er bestaat geen genezing en de kans is zeer groot dat wij naast dieetvoer ook medicijnen moeten gaan geven.
De medicijnen moeten ervoor zorgen dat er geen vocht in de buikholte gaat ontstaan.
Gelukkig is dit nu nog niet aanwezig.
Ik zit met een aantal vragen en ik weet mij geen raad meer.
Nike is pas 7 maanden oud en moet zijn hele leven op speciaalvoer.
Beter worden is ervoor Nike niet meer bij en ik moet voorzichtig zijn met hem.
Spelen mag hij op straat niet meer want als hij zich druk maakt kan er vochtophopping gaan ontstaan.
Dat betekend dat hij aan de medicijnen moet.
Ik denk dat ik hiermee een heel stuk van zijn leven afneem.
Nike is een hele vrolijke pup en speelt graag.
In de buurt heeft hij al diverse hondenvriendjes.
Ik ben bang dat ik Nike zal verliezen omdat ik nadenk om hem te laten inslapen.
Nee ik ben geen dierenbeul en ik wil hem zeker niet kwijt.
De gedachten eraan maken mij helemaal gek.
Maar wat moet ik nu beginnen met een bouvier die nog pup is en waarvan nu al vaststaat dat hij zijn levenlang speciaal voer moet hebben en straks zijn leven verder met medicijnen moet doorbrengen.
Ik weet ook niet of ik de kosten op kan brengen het voer kost 65 euro per zak.
Ik heb ruim 600 euro dierenartskosten en daar komen straks de medicijnen allemaal bij.
De dierenarts denkt aan een geboren afwijking moet ik dit aan de fokker vertellen?
Ik weet het niet meer en de fokker kan er ook weinig aan doen en wat bereik ik ermee.
Ik ben ten einde raad en misschien weet iemand een wondermiddeltje of een dokter die de leveraandoening kan verhelpen.
Excusses voor deze lange brief ,ik moet dit gewoon kwijt