PDA

Volledige versie bekijken : moon hier

moon36
21 november 2004, 09:15
:)
nou ik ben monique en heb een mega lieve bouvier reu van 8 maanden nu
ik heb onze hond gekocht bij een goede fokker uit belgie ik heb eerst de kynelogenclub aan geschreven over de fokker
wij wilde graag een bouvier zonder staart ( en dat is onze keuze ) en lange oren
ik weet dat er mensen genoeg op tegen zijn maar dat is dan hun keuze
onze hond doet het erggg goed en is een lieverd
wij trainen erg veel met onze hond en doen er alles voor wat goed is
hij is ook een huis hond en kan goed overweg met mijn 2 dochters.

verders hoop ik hier veel informatie op te kunnen doen over bouviers
en wil ik graag naar de I.P.O met mijn hond..want ik heb een hond uit werklijn
dus ik moet er anders mee gaan trainen lekker mee bezig zijn dat vind hij heerlijk
ik zal er binnenkort een foto opzetten als ik weet hoe ik ze kleiner krijg die fotos hihi :o

Robo
21 november 2004, 20:08
Wel Monigue dan hoop ik dat je wel goed bent voorgelicht.
Honden die gecoupeerd zijn en niet verblijven in het land van herkomst (tenzij eigenaar woonachtig is in land waar coupeerverbod nog niet geldig is) zijn uitgesloten van alle evenementen / examens die worden georganiseerd door de Raad van Beheer.
Voor jouw betekend het dat je nooit kunt deelnemen aan erkende examens.
IPO kun je dus wel vergeten.
Maar ook behendigheid - gedrag en gehoorzaamheid - VHZ en ga maar door
Of je moet kunnen voldoen aan de bovengenoemde uitzonderingsregel.
Maar zo te lezen is dat niet het geval.
Het is tenslotte ook jouw keuze een gecoupeerde bouvier te nemen.

magda
21 november 2004, 21:13
Volgens mij kun je gewoon naar de trainingen en examens als je gecoupeerde bouvier een belgische stamboom heeft want daar is couperen aan de staart nog toegestaan.Veel s plezier en sucses ermee

celine
21 november 2004, 21:39
Kan ik met mijn gecoupeerde pup (uit het buitenland, dit geldt niet als in het land nog geen coupeerverbod van kracht geworden is) naar gehoorzaamheidscursussen?

In Nederland kunt u niet deelnemen met uw pup aan examens voor gehoorzaamheids-cursussen U kunt nog een puppytraining doen, maar daarna volgt de elementaire gehoorzaamheid cursus etc. U kunt wel deelnemen aan deze cursus met uw gecoupeerde hond, echter u kunt nooit een officieel diploma hiervoor halen. In Nederland worden alle examens die gehouden worden bij kynologenclubs en bouvierdressuurgroepen vallen onder toezicht van de Raad van Beheer. Het blijkt tevens dat als je dan denkt van dan doe ik geen examen en ga door naar de volgende cursus, dat dit niet kan. Je mag geen vervolgcursussen doen zonder diploma. Dus als u in het buitenland een gecoupeerde pup koopt (indien daar al een coupeerverbod van kracht is), kunt u ook alleen in het buitenland examens doen met uw hond.