Volledige versie bekijken : groei
rookies
10 januari 2003, 19:03
hallo
wy hebben een bouvier van 10 maand,en is sinds dat we haar als pup in huis hebben genomen regelmatig aan de diaree geweest .
We hebben van alles geprobeert en ook verscheidene keren by de dierenarts geweest,nugaat het al gelukkig een hele poos goed,maar ishy met 10 maand nog maar 50 cm hoog kan iemand my vertellen of dit normaal is.
En ook wanneer een bouvier inhoogte is uit gegroeid
groetjes Rob
Pelle
10 januari 2003, 20:11
Hallo
Je kunt meestal aan de voorpootjes voelen of er nog groeiknobbels zitten, even boven de voetjes zitten deze.
Een Boef is pas met goed 3 jaar uitgegroeid .
rookies
10 januari 2003, 20:38
beste pelle
bedankt voor je antwoord terug, ik heb gevoeld maar waar moet ik dan precies voelen,en weet jy of onze boef op de juiste hoogte qua groei is
alvast bedankt
groetjes rob
Rob
12 januari 2003, 20:28
De meeste mensen die hun bouvier opmeten doen dat verkeerd.
De schofthoogte meet je net achter de nek tot op de grond.
Er wordt nogal eens gemeten vanaf de kop of vanaf de beharing.
Die moet je niet meten.
De knobbels die bedoeld worden zijn te voelen als je langs de poten omhoog gaat.
De poten moeten in lijn langs het lichaam omhoog gaan.
Bij bouviers die in de groei zijn voel op de helft vaak een knobbel zitten.
Dat noemen ze groeiknobbels
rookies
13 januari 2003, 16:56
Origineel geplaatst door Rob
De meeste mensen die hun bouvier opmeten doen dat verkeerd.
De schofthoogte meet je net achter de nek tot op de grond.
Er wordt nogal eens gemeten vanaf de kop of vanaf de beharing.
Die moet je niet meten.
De knobbels die bedoeld worden zijn te voelen als je langs de poten omhoog gaat.
De poten moeten in lijn langs het lichaam omhoog gaan.
Bij bouviers die in de groei zijn voel op de helft vaak een knobbel zitten.
Dat noemen ze groeiknobbels
rookies
13 januari 2003, 17:00
hallo rob
ik heb precies zo gemeten zoals je gezegd hebt en meet dan op schoftfoogte ca 50 cm,kun jy my vertellen of dit normale hoogte is voor een pup van 10 maand,of valt er over de groei weinig te zeggen.
alvast bedankt
Fam.Ockels
13 januari 2003, 22:12
Hallo Rookies
Onze boef is nu bijna negen en een halve maand en hij is in schofthoogt 65 cm, als hij (reu) uitgegroeit is kan dat tot 70 cm maar meestal zitten ze eronder, dit heb ik gehoort van mijn fokster. Heb ook gehoort dat diarree wel eens een oorzaak zou kunnen zijn maar misschien als je kijkt naar de ouders van je boef...die van onze boef waren zowel zijn vader als zijn moeder redelijk op maat...dus ga er van uit dat erfelijkheid hier ook wel in mee dingt. Misschien een suggestie om hier eens naar te informeren.
Succes met je boef en als belangrijkste als die maar lief is.....
Gr.Anneke
[bewerkt door Fam.Ockels op Maandag, Januari 13, 2003 @ 23:14]