Volledige versie bekijken : honden die weigeren te eten
Joani
26 maart 2009, 09:37
bij ons in de winkel komen regelmatig klanten met "puberende" honden (zijn vaak de grote honden rassen) die ineens niet willen eten, krijgen advies van de dierenarts probeer eens wat nieuws, ik jkrijg dan vaak te horen na 3 dagen wil die niks. het is soms de eige schuld van het baasje omdat ze eraan toegeven, maar dan jkrijg je het antwoord terug ja me hond werd ineens zo mager. (sommige waren dat ook echt! een zak botten had meer vlees,,) hebben jullie dit vaker mee gemaakt ? en wat werkte het beste bij jullie?:confused:
Nooit meegemaakt, behalve de reu's hier als er een teefje loops is. Dan eten ze soms 4 à 5 dagen niet. En worden ook erg mager, maar dat moeten ze zelf weten.
Ik ga me daar echt niet druk in zitten maken, niet eten, pech gehad. We laten het eten niet staan tot ze wel zin krijgen, kans verkeken, eten weg en honger lijden tot de volgende kans.
Ebonoss
26 maart 2009, 10:37
:(Ja hoor, Ebony was als puber een echte spriet...en at altijd met lange tanden of helemaal niet! uiteindelijk heb ik haar menu veranderd, meer vlees en andere brok, daarna, de puberteit was wel zo'n beetje over, at ze als een wolf(je) en ze eet nu nog steeds als een wolf!
marja-s
26 maart 2009, 11:03
Ja ik ken dat ook Reno is 7,5 maand en heeft ook heel moeilijk gedaan met eten.Hij kreeg het eten wat hij bij de fokster at en verrekte het steeds om te eten. Soms gewoon dagen niet, ik vond dat niet kunnen voor zo'n jonge hond. Ik heb hem toch maar iets anders gegeven met vlees er door en nu eet hij wel iedere keer zijn bak leeg.
veyron
26 maart 2009, 11:22
ik probeer ook m'n been stijf te houden : niet op = bak weg.
Wodka vreet alles , en liefst ook Veyron z'n portie.
Veyron eet vaak met lange tanden, behalve als er een beetje lasagna doorheen gaat (I) (heeft Garfield-neigingen)
ik doe vaak een restje van tafel door de brokken, of dv-vlees.
en dan eten ze hun bak gelijk leeg.
kenter
26 maart 2009, 11:35
Rowan heeft vanaf pup slecht gegeten, daarom is het ook zo'n mooie slanke den..hihi..
Nu eet hij wel goed..krijgt er vaak becel olie overheen en dan gaat het allemaal op..
Dit tot ongenoegen van de drie dames die altijd om hem heen het vreten uit zijn bek staan te kijken..echt heel erg..
Dazzle
26 maart 2009, 12:28
Gaat hier altijd wat door de brokken, zoals wat vers vleesvoer of wat blikvoer, of wat yoghurt of een restje van het avondeten.
Als Dazzle nu zijn eten laat staan, gaat de bak onverbiddelijk weg tot aan de volgende "voedertijd".
Als pup/jonge hond, zeker als hij te mager werd, er wel alles aan gedaan om hem dan aan het eten te krijgen.
Vandaar dat hij nu ook absoluut verwend is en daardoor geen "droge" brokken eet. Bij Kitt trouwens geen enkel probleem.
Joyce Ariaens
26 maart 2009, 13:11
Geen ervaring mee....integendeel!
Al van pup afaan Chica moeten remmen en gedoseerd eten geven...de dame vreet echt àlles op, van eetbaar tot stukken hout en kluiten aarde, pfffff.
Lag laatst bij mijn thuiskomst uitgeteld, met ballonbuik naast de grote brokkenton (nèt bijgevuld). Had het voor elkaar gekregen deksel los te wurmen:eek: en heeft er volgens mij een half uur op kop ingezeten!!!!:-#
loraine
26 maart 2009, 13:46
Hier met Rodan ook geen problemen. Vreet echt alles. Van brokken tot paardenshit, takkies, gras enz........lijst in oneindig heb ik het gevoel :rolleyes::D
Onze vorige boef had helaas maagproblemen, dus moeilijke eter. Pakte het ondanks dat, toch weg. Hielp vaak. At hij het andere dagdeel wel zijn brokken op.
annebasco
26 maart 2009, 15:21
Basco is een halfbroer van Rowan dus misschien zit het in de familie, hij is ook een slechte eter en ik ben een verwenner dus doe over zijn vlees en brood altijd wat vleesjus en een gebraden gehaktbal en als er geen loopse honden zijn op de uitlaatroute, eet hij alles direkt op.
nadientje
26 maart 2009, 16:05
Heb hier wel ervaring mee. Hoewel Fajo van pup af aan altijd een grote eter was (lees: bodemloze put waar je alles in kon gooien:rolleyes:), was Raf zijn eerste twee jaar echt een dramatische eter. Hij at met geluk 1 maaltijd per dag. Sinds hij gecastreerd is is dat veranderd....Nu is hij echt een vreetzak!
Overigens heb ik nooit iets over hun eten gedaan. Wanneer hij niet wilde eten, dan niet. Volgende keer beter! Maar Raf is dan ook nooit erg vermagerd door het weinig eten...
Groetjes Nadine
Pakkie
26 maart 2009, 16:21
Mijn eerste hond was een hele slechte eter, maar had dan ook veel darmproblemen met waarschijnlijk daarnaast vaak misselijk zijn.
Bij hem heb ik wel van alles geprobeert om hem aan het eten te krijgen.
De andere 5 honden die ik tot nu toe heb mogen opvoeden zijn allemaal hele goede gezonde eters. Alleen als ze echt ziek zijn, zoals vorige week eten ze niet, maar verder eten ze de oren van mijn hoofd.
Chanel
26 maart 2009, 18:49
Hier eten ze gewoon wat ik ze geef!
Een hond die niet eet probeert je uit of is ziek.
Wilma
26 maart 2009, 20:16
Herken dit wel.
Hier heb ik ook een matige eter die soms een maaltijdje wil laten staan.
Ik maak mij er niet druk om zo is ze al de hele leven en ze komt niks te kort.
Ik denk dat ze gewoon te verwend is,want lekkere dingen wil ze maar wat graag eten
jantina&rené
27 maart 2009, 13:35
Reza is nu 1 jaar en is ook geen grote eter. En onze vorige teef had dit ook de eerste 2 jaar.
Dus ik denk niet dat je direct de conclusie moet trekken dat je hond ziek is of je uitprobeert. Reza is echt niet ziek hoor !!
Wil vaak 's-morgens geen brokken eten en 's-avonds wel
Ik maak er niet zo'n drama van.
Dan krijgt ze gewoon 's-avonds wat meer en ze verhongerd echt niet hoor.
Ik geef er niet aan toe door er van allerlei lekkers door te husselen
Als er warm eten over is dan krijgt ze wel wat mee, is er niets over dan krijgt ze niets mee.
's-Ochtends, als ik moet gaan werken, stop ik wel lekkere dingetjes in haar KONG en de rest van de dag krijgt ze wel eens een koekje of een stukkie kaas als beloning voor iets.
Het is gewoon een fase die een puber doorstaat. ( en elke puber is verschillend)
Ik zie het maar zo: ze let gewoon ontzettend op d'r lijn .:D
(en vrouwtje is er jaloers op)
Chanel
28 maart 2009, 00:18
Reza is nu 1 jaar en is ook geen grote eter. En onze vorige teef had dit ook de eerste 2 jaar.
Dus ik denk niet dat je direct de conclusie moet trekken dat je hond ziek is of je uitprobeert. Reza is echt niet ziek hoor !!
Wil vaak 's-morgens geen brokken eten en 's-avonds wel
Ik maak er niet zo'n drama van.
Dan krijgt ze gewoon 's-avonds wat meer en ze verhongerd echt niet hoor.
Ik geef er niet aan toe door er van allerlei lekkers door te husselen
Als er warm eten over is dan krijgt ze wel wat mee, is er niets over dan krijgt ze niets mee.
's-Ochtends, als ik moet gaan werken, stop ik wel lekkere dingetjes in haar KONG en de rest van de dag krijgt ze wel eens een koekje of een stukkie kaas als beloning voor iets.
Het is gewoon een fase die een puber doorstaat. ( en elke puber is verschillend)
Ik zie het maar zo: ze let gewoon ontzettend op d'r lijn .:D
(en vrouwtje is er jaloers op)
Ze is niet ziek en ze probeert je niet uit (puberfase... ok, hahaha).
Maar............. WAT dan wel (waarom doet zij dit?)
Boefbinck
28 maart 2009, 01:05
Mijn ervaring met niet etende honden heeft niets met puberen te maken maar naar mijn idee meer met aandacht vragen.
Toen wij Binck (onze eerste boef) een poosje hadden ging onze jongste westie opeens heel slecht eten. 'k ben toen andere brokken gaan geven (op advies Royal Canin Sensitive, speciaal voor lastige eters zoals westies wel kunnen zijn werd me verteld) dat ging een tijdje goed. Maar na verloop van (korte) tijd kwam het probleem weer terug.
Vooral het baasje vond dat die kleine muis toch wel moest eten dus die ging daar best veel aandacht aan geven. Wanneer één van ons naast het bakje stond ging het goed maar o wee als je weg liep.................. dan was het uit met de pret!!! Tot het moment dat ik bedacht dat het maar klaar moest zijn met die fratsen: bakje neerzetten = eetgelegenheid, zo niet dan na een paar minuten het bakje met brokken weghalen en dan maar niet eten, tot het volgende eetmoment.
En waarachtig, na een paar keer (duurde wel even, westies zijn best eigenwijs :D) vrat hij z'n hele bak leeg zonder problemen :geschrokken:zonder aansporing, zonder allerlei lekkere toevoegingen zoals stukjes brood (waar hij nog steeds een moord voor doet) of leverworst of wat dan ook!!!
Met de oudste westie een soortgelijke ervaring, alleen laat hij z'n brokken staan om af te wachten wie het wel niet in z'n hoofd zal willen halen om ze weg te halen cq op te eten. Maar ook daar passen we tegenwoordig dezelfde methode toe: bakje neerzetten = etenstijd. Geen honger? OK, dan niet, dan halen we het na een kwartiertje weg en (als je geluk hebt) krijg je het een paar uur later weer terug om het alsnog op te kunnen eten. En ik moet zeggen, deze methode werkt uitstekend. Vooropgesteld dat de hond niet ziek is natuurlijk want dan wordt het een ander verhaal.
jantina&rené
28 maart 2009, 08:05
Maar............. WAT dan wel (waarom doet zij dit?)
Goeie vraag, ik denk gewoon geen zin aan eten....
Ik schenk er maar niet zoveel aandacht aan. Ik ga er echt niet bijstaan en smeken dat ze haar bak toch leeg moet eten. Ze verhongerd niet...
Ze is verder supergoed te pas, ze is speels, de vacht ziet er goed uit.
haar gewicht is OK............
k-broek
28 maart 2009, 08:21
Sommige honden zijn nu eenmaal geen goede eters en andere weer wel..
En blijkbaar ook af en toe geen zin/trek.
Bedenk wel dat een bouvier van orgine een hond is die met weinig kon leven.
Boeren zuinigheid.!!
Groet kees*
Ylona
28 maart 2009, 09:59
Ik heb hier ook een stelletje kleine et(t)ertjes die ongelooflijk kunnen lopen klooien met het eten. Vooral Jip kan het tijdenlang gewoon overslaan. Het jochie is goed op gewicht, zijn gezondheid is goed en is nog lekker fit voor zijn leeftijd.
Ik besteed er totaal geen aandacht aan. De bakjes worden 2x per dag neergezet en ze kunnen allemaal eten. Wat niet op is, wordt of door een van de anderen op gegeten, of weggezet. Er wordt 2x per dag gegeten, niet meer en niet minder. Als iemand 's morgens niet heeft gegeten heeft hij de hele dag honger, want er wordt niet eerder dan 's avonds weer een bak neergezet. En dat werkt prima.
Pakkie
28 maart 2009, 18:09
Schiet me opeens te binnen dat Silas, een van mijn Rottweilers, een wel heel vreemde reden had om niet te willen eten.
Hij at niet als er teveel eten in zijn bak lag. Haalde je de helft er dan uit, at hij alles met smaak op... Ik denk niet dat ik daar de discipline voor heb als je me een zak chips of een bak ijs voorhoudt... :D;)
Enka & Tosca
29 maart 2009, 13:02
Met onze twee pups, Hazara & Honcho, hebben wij geen miserie met het eten. Als we hun eten daar zetten, eten ze het direct op (wel met een lepeltje blikvoeder in gemeng).
Enka daar in tegen... Bij haar moeten we echt moeite doen voor ze haar eten op eet (zij is intussen al bijna 4 jaar). Ze is altijd al een moeilijke eter geweest, al van toen we ze in huis haalden dat ik er echt moest bij blijven om zo haar eten te geven uit m'n hand en dan gelijdelijk ad ze uit haar pot. En nu nog altijd miserie dus ... Maar als ze niet gegeten heeft, nemen we haar eten ook weg en krijgt ze niets anders meer. Ze zal wel eten als ze echt honger heeft denk ik dan. (( En te mager staat ze zeker niet ))