Volledige versie bekijken : Best in Show
Carin
5 december 2004, 22:05
Voor degene die het grote goede nieuws nog niet gehoord hebben, wil ik het toch nog een keertje aankaarten
Pjer Susanna v.d. Overstort is BEST IN SHOW geworden op de Winner in Amsterdam!!!
dat betekend dus dat hij eerst beste van het ras is geworden, daarna de Herdershondengroep heeft gewonnen en daarna van alle rasgroepen heeft gewonnen en dus de beste hond van de hele show is geworden.
voor zover wij het na hebben kunnen gaan is dit de allereerste keer dat een Bouvier de hele show van de Winner heeft gewonnen.
en daarom wil ik dan ook Joop Pater en zijn hele familie van harte feliciteren met de overwinning van Pjer.
groetjes Carin Gouma
Bouvierkennel de Fremery
Ruben en Loes
5 december 2004, 23:12
Men Pater
Van harte gefeliciteerd!!!
groetjes Ruben en Loes Igor en Boris
corry van veen
5 december 2004, 23:32
Geweldig dat er een bouvier de aller beste is geworden op de Winner
Hartelijk Gefeliciteerd
Corry en Quinto
sir
6 december 2004, 11:42
van harte gefeliciteerd met je boef.
groetjes sir
Zagaha
6 december 2004, 14:05
Zagaha
Ook langs deze weg wil ik Dhr. Pater van harte feliciteren, met deze prestatie.
Het was een mooi samengaan van baas en hond.
roosje
6 december 2004, 14:36
gefeliciteerd-hij was mooi en heel mooi gecoupeerd.
De raas van beheer zal het wel niet leuk hebben gevonden, maar wij wel
bella
6 december 2004, 20:42
van harte gefeliciteerd en een knuf voor DE WINNER
Bella
Alice
6 december 2004, 21:02
ook van onze kant van harte gefeliciteerd met het behaalde resultaat op de winner te amsterdam
en een dikke knuf voor jullie kanjer !!!!!!!
Jan en Anja
19 december 2004, 10:53
Van harte gefeliciteerd met deze enorme prestatie.
Groetjes, Jan & Anja - Bo - Kay
Willem
5 januari 2005, 07:38
Het is een misverstand dat het de eerste keer is dat een bouvier de winner heeft gewonnen.
Het is nu voor de derde keer in de geschiedenis dat een bouvier eerste wordt.
Wat niet vergeten moet worden is dat de beste van de show is gekozen door een bouvierkeurmeester.
Wat overgens ook de vorige 2 winnaars het geval was.
Marianne
5 januari 2005, 16:24
hoi willem.
is de overwinning van pjer dan geflateerd?, omdat er een bouvierkeurmeester best in show keurde?.
denk je dat het bij andere best in show winnaars anders gaat dan?.
ik denk dat we best trots mogen zijn dat een bouvier beste van de winner is geworden, en of dat geflateerd is, of wie het is maakt niet zoveel uit.
ik wil joop best feliciteren met dit prachtige resultaat.
groetjes leon bouvierkennel fromlooally.
Willem
6 januari 2005, 10:26
Jij zou als fokker beter moeten weten.
Tenzij je niet zoveel op de show komt.
Als Wielhouwer in de buurt is dan zijn ook Pater en Bruintjes aanwezig.
Meer schrijf ik er niet over
Maar als je straks zelf een uitstekende reu of teef hebt gefokt kom je er wel achter wat ik bedoel.
Ik wil niet negatief overkomen maar het is mijn ervaring en helaas ook van een hoop andere collega fokkers
Marianne
6 januari 2005, 13:02
hoi willem.
ik denk dat je zelf niet zoveel showt, anders had je wel geweten dat het niet wielhouwer, maar evert wieldraayer is die je bedoeld.
en je had waarschijnlijk ook geweten wie ik ben als je regelmatig showd.
ik wilde helemaal niet over het showen praten, of het allemaal eerlijk gaat.
ik heb alleen aangegeven dat het bij andere rassen echt niet anders gaat.
natuurlijk hebben topfokkers streepje voor, en als je er over nadenkt niet zo vreemd eigenlijk ook.
er zitten fokkers bij die al 25 jaar shows lopen, en natuurlijk worden die gezichten herkend, en hun honden ook.
ook ik ben het niet altijd eens met de keurmeester hoor, maar pjer was de beste bouvier die dag, en heeft toch maar mooi de winner show gewonnen.
toch een top prestatie, en felicitaties waard.
het is een prestatie die toch weer de ogen richt op ons ras, en ach ja dat hij van joop is maakt mij niet zoveel uit.
Carin
6 januari 2005, 13:09
Helemaal mee eens Leon.
als een bouvier in staat is om zo'n show te winnen moet je van goeie huize komen, en of je eigenaar dan Jansen, Pietersen, Klaasen of Pater of Bruintjes heet maakt voor mij niet uit. Hij staat daar op dat moment toch maar, en ik geloof dat Willem niet gezien heeft dat Pjer voordat hij in de Eindkeuring stond eerst nog de Herdershondengroep moest winnen, en die werd dus NIET door een Bouvier keurmeester gekeurd!
Ik blijf het dan ook een hele mooie prestatie vinden van een HELE MOOIE hond.
groetjes Carin Gouma
de Fremery Bouviers
bella
6 januari 2005, 16:26
Laat ik voorop stellen dat ik niet met mijn show om verschillende redenen, maar wat leon zegt ben ik het (deels) niet mee eens. het doel van een show is de mooiste hond er uit te selecteren en als topfokkers dan een streepje voor hebben is dit niet eerlijk. De showmeester, of hoe zo iemand mag heten, behoort niet naar gezichten te kijken maar naar de honden. Ik vraag mij dan ook af of de uitslagen bij de diverse show hetzelfde zouden zijn als onbekende gezichten met de hond in de ring zouden staan.
groet,Bella
Marianne
6 januari 2005, 17:09
hoi bella.
ik zal een en ander proberen toe te lichten voor je.
ten eerste ging deze dicussie niet over showen eigenlijk, maar of het geen mooie prestatie is dat een bouvier de winner gewonnen heeft.
het is ook niet zo dat de mooiste bouvier moet winnen, maar de beste bouvier.
inderdaad is het zo dat een bekend gezicht op de show wel voordelen heeft.
en inderdaad is het ook zo, dat als honden van beroemde fokkers door anderen voorgebracht zouden worden, ze misschien niet zo'n hoge resultaten zouden boeken.
feit blijft dat deze bekende fokkers vaak met mooie honden op de show komen, en dat ze dan automatisch bekender worden door hun overwinningen.
ik show mijn honden ook, en ook ik verlies meestal van deze bekende mensen.
toch probeer ik me niet te laten ontmoedigen daardoor, en probeer toch met mijn naar mijn mening mooie honden mijn best te doen op de show.
en wie weet kunnen ook andere fokkers in de toekomst weleens winnen van deze bekende fokkers, omdat ze ook mooie honden hebben.
en geloof me maar, ik weet alles van showfrustaties af hoor, we doen al mee vanaf 1985.
en geloof het of niet maar de hond die de winner gewonnen heeft, pjer susanna vd overstort is een prachtige hond, en was die dag de terechte winnaar bij de bouviers.
dat hij ook nog beste herdershond en beste van de hele show is geworden is ook een portie geluk bij, maar feit blijft dat je daar een hele mooie hond voor moet hebben.
bij deze shapoo voor een mooie bouvier die de winner heeft gewonnen.
groetjes leon gruter bouvierkennel fromlooally.
Ton
6 januari 2005, 19:09
Zonde Leon dat jij dan niet ziet dat deze bekende mensen worden beoordeeld op hun aanwezigheid en niet de bouvier.
Het is bij de meeste fokkers bekend dat wieldraayer ooit heeft geroepen dat de beste bouviers door Pater worden gefokt.
Het is ook bekend dat deze keurmeester close banden onderhoud met Pater en Bruintjes.
Ik heb zelf jarenlang show bezocht en weet dat er van te voren al bekend is wie er gaat winnen.
Het heeft absoluut niets te maken met de bouvier.
Ik weet niet of je de winner hebt bezocht maar heb je het gangwerk van de bouvier van Bruintjes goed bekeken??
Natuurlijk is het voor het ras leuk dat een bouvier de tentoonstelling heeft gewonnen.
Maar als jij bij de Winner aanwezig bent geweest dan heb je kunnen zien dat er andere bouviers waren die minstens net zoveel kans hadden gemaakt.
Je moet ook niet vergeten dat wieldraayer een behoorlijke invloed heeft gehad op het keuren van de bouviers.
Of dacht jij dat hij zomaar bij de ring bouvier kwam kijken toen Pater en Bruintjes in de ring stonden?
Willem heeft helaas gelijk en ik spreek zelf uit jarenlange ervaring
Marianne
6 januari 2005, 19:43
hoi ton.
natuurlijk zie ik die dingen ook, en natuurlijk heb ik zelf ook meegedaan aan de winner.
maar ondanks dat blijft pjer een mooie hond, en ja hij is toevallig van joop.
als je mij zou vragen, vind ik toch dat pjer terecht gewonnen heeft.
maar vertel jij mij dan maar hoe het moet gaan, niet meer showen misschien?
ik ben ook op shows gekomen met mooie honden o.a uvinju enjoy vd lage banken.
ook hij kwam er niet aan te pas, en das best jammer.
maar de hond word er niet minder om hoor, blijft een prachtige hond, en hij heeft nakomelingen in heel veel landen.
kwaliteit word toch wel gezien en gevonden hoor, kampioen of niet.
showen blijft een spelletje, waar je of aan meedoet of er niet aan meedoet.
het gaat erom als je als fokker tevreden bent met wat je in je kennel hebt lopen.
en wie weet komen we ook een keer aan de bak, misschien wel met onze nieuwe ster.
moraal van het verhaal, trek er niet te zwaar aan, en laat je dag niet verpesten op show.
Willem
7 januari 2005, 08:58
Beste Leon
Precies zoals je al schrijft kom ik inderdaad de laatste jaren niet meer op shows.
Ik heb mij genoeg geërgerd op shows.
Wat mij verbaast is dat jij accepteert dat topfokkers een streepje voor hebben.
ONZIN :een bouvier moet gekeurd worden naar de rasstandaard en niet (zoals Ton al schrijft ) naar de persoon die er mee loopt.
Dat is nu ook de reden waarom ik er al jaren genoeg van heb.
Keurmeester die bij over de vloer komen bij fokkers om ze vervolgens op de show te laten winnen omdat ze zo´n goede relatie hebben.
Ik heb zelf dicht bij het bestuur gestaan van de rasvereniging en kan boeken vol schrijven over zaken die achter de schermen plaats vinden.
Maar daar gaat het hier niet om.
Waar het om gaat is dat je nooit moet accepteren dat fokkers voorkeur hebben bij een keurmeester.
Waarom zou jou bouvier niet de beste mogen worden?
Alleen omdat enkele fokkers belang hebben bij de eerste plaats voor de verkoop van hun pups?
Je schrijft ook over topfokkers.
Als jij mooie en karaktervolle bouviers fokt ben je een topfokker.
Dus wat is nu een onder een topfokker?
Een fokker die 20 nesten per jaar fokt en met 1 bouvier alle shows wint?
Zeg het maar.
Marianne
7 januari 2005, 14:09
hoi willem
het is niet zo dat ik accepteer dat topfokkers streepje voor hebben, maar het is gewoon niet anders.
daarom ga ik nu met iets andere instelling naar de show als vroeger.
ik laat me niet meer beinvloeden door het resultaat dat ik behaal met mijn honden.
showen is voor ons nog maar gewoon klein onderdeeltje van onze hondenfokkerij ,en meer niet eigenlijk.
vroeger liepen we ook elke show af, om goede resultaten te boeken, maar tegenwoordig gaan we gewoon af en toe als we zin hebben met een of enkele van onze honden naar de show.
we halen best aardige resultaten tussen al die topfokkers, onze honden worden regelmatig geplaatst.
en geloof me het maakt niks uit of je hond kampioen is, of dat je dan ook meer pups verkoopt, we verkopen onze pups heel gemakkelijk.
en een kampioenstitel is niks anders dan een papiertje van de raad van beheer, das alles.
je hond veranderd er niks door.
wel jammer dat jij door alle ergernis niet meer showd, weer een bouvier exposant minder.
ik hoop niet dat iedereen zich zo laat ontmoedigen.
Snarf
7 januari 2005, 17:06
Hoi Leon en anderen,
Ik wil Leon complimenteren met zijn vasthoudendheid (en zijn mooie honden, echt heel fraaie foto's). Het getuigt van karakter je niet te laten ontmoedigen. Willem heeft ook gelijk en eigenlijk is het niemand met elkaar echt oneens. Zelf zou ik nooit showen met mijn honden. Ik kan niet tgen kritiek en zeker niet over mijn jongens. Dus chapeau voor hen die het wel durven en er tijd en energie in steken.
Succes
celine
7 januari 2005, 21:52
Hoi allemaal
Ik kom heel af en toe met mijn meiden op een show.
Voornamelijk voor de lol en een leuke dag.
Maar ooit heeft mij ik zal de naam noemen Dhr Pater gezegd wanneer ik jou bouvier voor breng gaat ze winnen !!! ??? hoezo beoordelen op gezicht.
Het aanbod heb ik geweigerd van Dhr Pater want het is en blijft mijn boef, en ik wil best winnen maar dan om mijn bouvier die de kwaliteit zou hebben, en niet wie de hond voorbrengt.
Toch wil ik vermelden dat mijn betaalde inschrijfgeld á 50 euro ik een eerlijke op bouvier gerichte keuring verwacht, en niet op persoon.
Tís jammer dit te constateren en dat is denk ik een van de reden dat de inschrijvingen dalen, vaak is het al een uitgemaakte uitslag.
Maar wel wil ik zeggen Pjer is een mooie hond en ben verder benieuwd hoe hij verërfd want ik lees ook op de site van de NBC geen dekkingen of nakomelingen en HD uitslagen van deze Best in show op de winner.
Hennie
Dotje
9 januari 2005, 17:15
hallo,
ook wij doen af en toe mee aan een show (louter uit liefhebberij) en ik heb moeten vaststellen dat jammer genoeg veel van wat hier gezegd wordt juist is. Tegenwoordig is het de persoon achter de hond die telt in plaats van de hond zelf. Iedere keer weer opnieuw moeten opboksen tegen die oneerlijke concurrentie is niet leuk en ik kan best begrijpen dat je het op een bepaald moment genoeg vind en besluit ermee te stoppen. Het is ook een pak geld die inschrijving en ik ben het er mee eens dat je daarvoor toch een eerlijke keuring mag verwachten! Zelf heb ik het meegemaakt dat mijn hond won van de hond van een bekende fokker, die werd daar zo kwaad om dat hij naar de keurder ging en vroeg of die wel wist wie hij was!!!DE eerlijkste keuringen vind ik tegenwoordig die met een "vreemde" keurmeester maar dan van ver genoeg!!niet Belg-Ned-Frank!!
rued
25 januari 2005, 16:30
ik vind het prachtig die shows het is gewoon genieten van al die mooie bouviers
die keer op keer zich laten zien van hun mooiste kant en vergeet niet het is voor de exposant ook een hele opgave het inschrijven de reis het knippen de kompetitie welke is het mooist wat moet ik om volgende keer achter de bordjes terecht te komen .wat vind u?
Marianne
27 januari 2005, 13:23
hallo rued.
ik vind dat jij het showen positief bekijkt.
het is inderdaad een hele opgave een bouver te showen.
en het zou ook zo moeten zijn, dat omstanders genieten van de mooie bouviers in de ring.
want laten we eerlijk zijn, de meeste bouviers die aan shows meedoen zijn best mooi.
en het kost voor de exposant veel inzet, niet te vergeten veel geld en veel concentratie om het beste resultaat te halen.
ik hoop dat je visie op het showen zo blijft en dat je nog vaak kan genieten van al die mooie bouviers.
Zagaha
27 januari 2005, 14:55
Aankomend weekend zijn er vast wel weer een heleboel beauty's te bewonderen. 26 Bouviers zijn er ingeschreven voor de show in Eindhoven. Dus elke liefhebber kan zijn hart weer ophalen. Laten we eerlijk zijn, het keuren en het showen blijft mensen werk, dus worden er "fouten" gemaakt. En zoveel mensen zoveel menigen en smaken. Laten we maar genieten van ons ras!!!
Dat vind ik het mooiste van een show, je ogen de kost geven.Laten we wel zijn, zonder de exposant en de keurmeester, zou dit gewoon niet mogelijk zijn.
Iedereen die zijn Bouvier ingeschreven voor de show zaterdag, wil ik vast heel veel succes wensen. That the best may win!!!!!!!!
the champ
27 januari 2005, 15:16
jammer eigenlijk dat het zo moet he!!!!!!
maar mensen laat je niet uit het veld slaan er bestaan ook nog wel keurmeesters die het aan durven om een hond van een niet bekende fokker op een te plaatsen
maak gewoon een leuke dag met je hond deze is toch de LIEFSTE en de MOOISTE van allemaal of zie ik dat verkeerd!!!!!!!!
veel show plezier en we zullen zien wie eindhoven wint !!!!
Carin
27 januari 2005, 15:39
hoihoi.....
er wordt hier nu een beeld geschetst dat iedere show een corrupte bende is...
ik geloof daar niet in. ik ben wel van mening dat het keuren van honden mensenwerk is, en dat een keurmeester het ras moet keuren naar de rasstandaard. maar het is wel zo dat ook een keurmeester zijn of haar voorkeur voor een bepaald type hond heeft, en zolang dat binnen de rasstandaard is dan is daar niets mis mee.
maar hebben jullie er misschien ook wel eens aan gedacht dat het ook nog zo kan zijn dat die paar grote fokkers die regelmatig show's winnen, misschien ook nog GOEIE honden bij zich hebben? zouden die mensen door hun jarenlange ervaring in het showen en het uitzoeken van showhonden niet de goede honden uitzoeken om mee te nemen naar een show? Natuurlijk zal het best voorkomen dat een keurmeester een grote naam plaatst omdat hij het niet meer ziet en op safe gaat en dan de grote namen maar plaatst. maar als dat altijd zou gebeuren dan moeten we eerder gaan twijfelen aan de vakbekwaamheid van de keurmeesters denk ik.
kijk ik ben zelf absoluut geen grote fokker, maar ik heb toch een behoorlijk lijstje met plaatsingen, en zelfs met een Best of Breed op de Winner, Jeugd Winner titels en zelfs Jeugdwereldwinner titel op de naam van mijn honden staan. dus als het echt zo zou zijn dat het winnen alleen voorbehouden is aan een handje vol grote fokkers dan geloof ik dat ik dat dan maar moet zien als een gigantisch compliment, want dan heb ik toch zulke goede honden gehad dat de keurmeester mijn hondjes geplaatst heeft voor die grote namen....
groetjes Carin Gouma
bouvier kennel De Fremery
Maslow
27 januari 2005, 19:39
Eigenlijk kan ik dan maar 1 ding bedenken Carin.
Maak je deel uit van het bestuur of zet je jezelf in voor de bouvierclub??
Celine heeft gelijk dat dhr Pater zelf langs de ring loopt te verkondigen dat hij je bouvier wel kampioen kan maken.
Celine nakomelingen van deze reu zul je niet snel tegenkomen.
Meer wil ik er niet over kwijt.
the champ
27 januari 2005, 19:50
Ook ik heb in het verleden meerdere honden voorgebracht, waarbij de grote fokkers aanboden deze honden eens voor te brengen zodat ze eerder kampioen zouden zijn. Hoezo connecties met de keurmeesters.
Bv dhr Doedijns die altijd voor de fokkers gaat en ook ene Reijnders en co............
Gek dat je dan later in de keurverslagen leest, dat de winnaars meer gebreken vertonen dan de overige geplaatste en soms zelfs niet geplaatste honden.Einde discussie wat mij betreft.......
Ons zul je niet snel meer zien op de cac's.
The champ
Wilma
28 januari 2005, 12:41
Jammer dat er zoveel corruptie is bij shows.
Ik wou dat ik hier wat anders kon schrijven maar ik heb ook nare ervaringen met shows.
Het zijn altijd dezelfde mensen die winnen en soms met bouviers die dat echt niet waard zijn.
Waar ik mij altijd aan stoor is dat kampioenen gewoon in de openkals worden ingeschreven.
Waarom vraag ik mij dan af.
Er is toch een kampioensklasse?
Maar nee hoor fokkers willen schijnbaar voorkomen dat andere bouviers ook kampioen worden of op nummer 1 komen te staan.
Ik weet wel dat de punten naar de nummer 2 gaan maar toch waarom in de open klasse.
Mij zie je ook niet meer op shows.
Het kost erg veel geld terwijl je al weet dat je geen kans maakt.
Helaas kijken de keurmeesters naar de eigenaars en niet naar de bouviers.
Ik hoop nog steeds dat dat een keer gaat veranderen.
Maar wanneer ?????????????????
Marianne
28 januari 2005, 14:26
hoi wilma.
showen blijft een hot item hier.
ik wil je even iets vertellen over winnen of niet winnen op shows.
ik hoop dat mensen een ding in ogenschouw houden, en dat is hun hond.
voor fokkers is het belangrijk om prijzen te winnen met hun honden, voor gewone liefhebbers niet zo heel belangrijk.
geloof me het maakt niks uit of je wint of niet wint op shows, je hond word er niet beter of slechter van ook.
een kampioenschap is niet meer of minder als een papiertje van de raad van beheer.
als je zelf overtuigd bent van de kwaliteiten van je hond is veel belangrijker, zeker als je wilt fokken.
de hoogste kwalificatie die je kunt halen op show is uitmuntend, als je hond dat vaak haalt heb je een prachtige hond.
ook als je achter bekende gezichten staat blijft jou mooie hond uitmuntend.
dus trek er niet te zwaar aan allemaal, en probeer af en toe naar de show te gaan.
en laat je dag op show zeker niet verzieken.
the champ
28 januari 2005, 16:54
beste leon,
Mooie woorden van je, maar je gaat toch naar een show om je hond te tonen, en de beste moet nu eenmaal winnen, los van het feit of deze van de fokker is of niet. Helaas weet je zelf ook, dat de fokker desondanks veelal een doorslaggevende rol speelt bij het oordeel van de keurmeester.
En dit kun je de fokkers niet eens verwijten, maar is de slapte van de keurmeesters........
En mbt een U-score het volgende;dat is nu het probleem, de keurmeester scheept je af met een U om je de mond te snoeren,want je moet daarmee tevreden zijn. Zodoende kan de keurmeester met een gerust hart de prijzen onder de fokkers verdelen. Zo dient het spel niet te worden gespeeld, Leon!
En zodoende blijven vele uitslagen een nare nasmaak houden, want de nesten van de fokker bestaan uit meer honden, en ik spreek uit ervaring dat je als deskundig niet-fokker soms echt de beste pup uit het nest kiest. In het verleden heb ik het vaak meegemaakt, dat honden van de nieuwe eigenaar toch niet op 1 werden geplaatst, terwijl deze veelal ook door iedereen (incl andere fokkers) werden gezien als een betere hond dan de hond die bij de fokker is gebleven.
Nog een voorbeeld tot slot; Daarnaast presteerden in het verleden dezelfde honden nooit onder de nieuwe eigenaar met heuse ringervaring, maar 1 maand later wel met de fokker erachter. Rarararrararara.......
the Champ
Marianne
28 januari 2005, 17:33
hallo champ.
eigenlijk geef je zelf het antwoord al.
natuurlijk als ik mijn hond door een bekend gezicht laat voorbrengen zal hij het verder schoppen op de show, buiten kijf.
maar vertel jij mij dan wat er aan de kwaliteit van de hond veranderd dan?.
helemaal niks dus, en geloof me maar ik weet waar ik het over heb.
kwaliteit verloochend zich niet hoor.
mensen en fokkers langs de ring zien wel wat goed is, en wat niet goed is.
we zullen het toch moeten doen op de show zoalt het nu is helaas.
en deze bekende mensen staan er nu eenmaal, daar moet je mee leven.
voor mij is een ding belangrijk, en dat is dat ik tevreden ben met wat hier in mijn kennel loopt.
en ben daar uitermate tevreden mee, 1e of 2e of 3e uitmuntend, wat maakt het allemaal uit joh.
ik heb hier paar kanjers lopen, en daar veranderd geen bekende fokker of geen keurmeester iets aan ok?.
magda
28 januari 2005, 23:41
Ook wij zijn het met de argumenten van Leon oneens.wij vinden dat de beste hond moet winnen of hij van een fokker is of niet.Ook voor de liefhebber is het belangrijk om eens achter de bordjes te staan.Wij hebben al heel wat show ervaring maar vinden het jammer dat de keurmeesters soms erg corrupt zijn.De liefhebbers van het ras moeten het zelfde inschrijfgeld betalen als de fokkers.En wat te denken van de dekkingen die een goed beoordeelde hond opleverd of is dat ook alleen aan fokkers!Het argument dat de hond geróngent moet zijn is ook een stelling die niet opgaat want heel veel liefhebbers laten hun hond ook róntgenen.Door de soms jaren lange ervaring op het gebied showen hebben deze mensen een behoorlijke kynologische kennis opgebouwd.Maar het is jammer dat naar mijn oordeel sommige keurmeesters een waas van corruptie om zich heen hebben.
the champ
29 januari 2005, 14:46
hallo magda
Zo zie je maar dat er MEER mensen zijn die het niet eerlijk vinden gaan op de keuringen.Kijk maar eens wat er nu weer gebeurden in eindhoven was dit een eerlijke keuring!!!!!!!!!!!!!!!!!!
er worden honden uitgestuurd die echt mooier zijn dan andere (kampioen klasse)en gaan er als eerste uit dat de eigenaren tegen elkaar zeggen tja je weet toch hoe het spelletje werkt!
en het gekke is dat de keurmeester die de hond van het jaar show gaat keuren nu al weet wie de winnaaar wordt volgens mij is deze keuring pas op 27 feb. 2005 en niet vandaag !!!!!
dat was dhr. Reinders
laat ik maar ophouden want gek worden we ervan
the champ..................
Marianne
29 januari 2005, 15:44
hallo champ.
deze keurmeester had heel goed de beste reu en beste teef geplaatst.
over de rest van de plaatsingen kun je altijd twisten.
en ja hoor alweer pjer en megan van joop.
voor mij de terechte winnaars.
groetjes leon.
the champ
29 januari 2005, 18:00
he leon
dus jij wilt zeggen dat je kunt leven met de uitslagen????????
Heb je de kampioensklasse gezien, waarin de bouvier van dhr van Osch niet werd geplaatst. In onze ogen onbegrijpelijk.
Om maar van de overige plaatsingen te zwijgen in de diverse klassen.
en ik kan je niet vertellen wat er aan de kwaliteit van je hond verandert als deze niet door jouw wordt geshowd maar door een bekende van de keurmeester.
Marianne
29 januari 2005, 18:36
hoi champ.
dan heb je minstens gezien dat de hond die ik voorbracht ook niet geplaatst werd.
de hond van cor van osch word heel vaak geplaatst, vandaag een keer niet.
en ja ik kan leven met de uitslagen vandaag, om de simpele reden dat het niet zo belangrijk voor me is.
zoals je weer gezien hebt vandaag, werden niet alle goede honden op de juiste plek gezet, dan kun je de beoordeling van de keurmeester met een korreltje zout nemen toch?.
in ieder geval ik slaap prima vandaag, en krijg echt geen vet hart van een show uitslag meer hoor.
binnenkort ga ik weer met volle moed beginnen met m,n jeugdreutje, en hopelijk met leuke resultaten en anders............ en anders maar niet.
groetjes leon.
Roel
29 januari 2005, 19:01
Nou kijk ik heb mij vandaag weer groen en geel geergert aan de keuringen in Eindhoven.
Nu moet er nooit meer iemad schrijven of zeggen dat de boel niet corrupt is.
Iedereen die langs de kant stond te kijken moet nu toch gezien hebben dat het een corrupte bende is.
Vriendjespolitiek ten top en heel duidelijk keuren op personen en niet op de honden.
Ongeloofelijk dat de Raad van Beheer met zo'n zooitje keurmeesters blijft aanrommelen.
En de fokkers zouden zich moeten schamen om zich op zo'n manier te moeten plaatsen.
Hier werd ergens gesproken over broodfokkers.
Nu in mijn ogen zijn dat nu de broodfokkers die kampioenen willen hebben om zoveel mogelijk pups te kunnen afzetten in het buiten en binnenland.
Na vandaag is voor mij het showen afgelopen.
the champ
29 januari 2005, 19:19
Roel
Je slaat de spijker op zn kop.
Voorbeeld;
Een kampioenshond die slechts loopt door de gratie van het optillen van de fokker........Een ieder weet wie we bedoelen. En wel weer bij de besten horen
Laat ons niet lachen.
En ja, eigenlijk dien je de shows te boycotten, maar ja dan hebben de "zogenaamd grote jongens"helemaal hun zin.
We blijven hopen op betere tijden (lees; meer echt onafhankelijke keurmeesters!!!!!!!!!!!!!)
En Leon;over je plaatsingen van bepaalde honden, je weet zelf dat dat niet juist is.
Marianne
29 januari 2005, 19:27
hoi allemaal.
leon gaat een biertje pakken, en jullie mogen je best ergeren hoor.
vinden jullie het erg als ik het hier bij laat?.
groetjes en tot op de volgende show ha ha.
leon.
the champ
30 januari 2005, 09:41
oke leon
ik hoop dat je biertje gesmaakt heeft zal best
wij hebben ook nog lekker wat gedronken en heerlijk geslapen
we zien je op de volgende show doei
the champ
Carin
30 januari 2005, 20:21
Nou Champ, ik ben blij dat je toch nog goed hebt geslapen, na de voor jullie teleurstellende plaatsing van je kanjer.
ik hoop voor jullie dat hij het laatste kwartpuntje wat hij nog nodig heeft voor zijn kampioenschap snel zal halen.
succes met het showen en hopelijk zien we je snel springen van geluk naast de ring omdat je kanjer eindelijk The Champ is geworden.
groetjes Carin
Zagaha
30 januari 2005, 21:10
Durf het hier bijna niet meer te vragen, maar weet er iemand wie er vandaag Best in Show geworden is?
the champ
31 januari 2005, 14:13
hai carin
leuk berichtje en ja we hopen snel te kunnen springen langs de ring
we zien je wel weer op de show doei
the champ
Leo
31 januari 2005, 20:28
Het is jammer dat er fokkers zijn die in zee gaan met keurmeesters.
Andersom is het nog erger dat keurmeester een voorkeur hebben voor een bepaalde fokker.
Roel schrijft wat veel mensen tegenhoud om naar een show te gaan.
Zelf heb ik al heel wat jaartjes bouviers en ik kan mij de tijd nog voor mij halen dat ik in de Expohal was in Hilversum waar een kleine 700 bouviers waren ingeschreven.
Fokkers met de gewone liefhebber gezamelijk op de show.
Dezelfde fokkers hebben het anno 2005 voor elkaar dat de liefhebber thuis blijft omdat ze weten dat de showwereld een grote corrupte bende is.
Dat is jammer voor ons ras.
Een show loop je voor je plezier en dient op een eerlijke sportieve manier te gebeuren.
De vraag is wanneer er eens iemand opstaat die dat durft aan te halen bij de raad van beheer.
Iedereen spreekt erover maar niemand doet wat.
Jammer ..... Heel jammer.......
elco hoeve
1 februari 2005, 20:05
Bouvierkennel van de elco hoeve
C. van Osch loopt al ongveer 20 jaar shows
Heb veel gezelligheid en ellende meegemaakt.
Eerlijke en oneerlijke keurmeesters in binnen en buitenland.
De sportiviteit onderling is ook minder aan het worden.
In mijn ogen is het niks anders als haat en nijd want de fokkers zijn bang dat hobbyisten voor hun neus dekkingen afpakken of pupsverkopen.
Wat er de afgelopen zaterdag gebeurde is volgens mij niet correct .
wat leon zegt heeft er niets mee te maken.
Dat Andor al dikwijls geplaatst is geweest.
Ik ga voor een eerlijke keuring en maak mij wel kwaad maar blijf sportief en laat me niet kennen en schrijf toch weer in op shows
Tot de volgende show
groetjes cor
Marianne
1 februari 2005, 22:08
hallo cor.
in principe heb je best gelijk.
jij en ik weten toch best hoe het gaat op shows.
ook ik heb veel teleurstellingen gehad om foute plaatsingen en ander gezeik.
daar doen we lang genoeg voor mee toch?.
alleen ik ga nu met een andere instelling naar de show daardoor.
ze kunnen m'n hond geven wat ze willen, mijn dag zal er niet meer minder om zijn.
of je nu een mooie hond hebt of niet, het blijft moeilijk winnen van die grote jongens.
jammer dat het soms zo moet lopen met de weinig mensen die nog shows lopen.
eigenlijk zouden we niet elkaars vijanden moeten zijn op shows, en dat bedoel ik algemeen.
het zal wel komen omdat we allemaal te graag misschien willen winnen.
ik hoop dat alle mensen die nu nog showen, zich niet te zeer laten ontmoedigen, want als het nog even doorgaat zijn er straks helemaal geen bouviers meer te bewonderen op de shows.
ik wens alle showers die dit lezen veel succes, en dit is oprecht gemeend.
groetjes leon. bouvierkennel fromlooally.
the champ
2 februari 2005, 08:33
hallo cor,
ben het helemaal met je eens dat wat er zaterdag gebeurden niet kan
maar we weten hoe het zit!! al is het wel jammer
ben het ook helemaal met je eens dat de mensen bang zijn dat de hobbyisten hun brood afpakken mbt tot dekkingen en het verkopen van pups.
maar kopen hun,hun boodschappen alleen bij albert hein niet dus!!!met andere woorden genoeg keus voor iedereen er zijn genoeg mensen die alleen maar een hond willen voor hun plezier en echt niet naar show`s gaan het publiek selecteerd zich vanzelf wel wie wat waar koopt of niet soms!!!!!!!!!!
we zijn blij dat je er wel weer bent volgende keer op de show anders kan ik aan niemand mijn gehaktballen kwijt hahahhaha nee ik ben blij dat wij het wel echt leuk hebben met elkaar en dat houden we zo
en leon,
tuurlijk wil je allemaal winnen niks mis mee.
maar zo moeilijk is het niet hoor we weten allemaal waar dat aan ligt!!!!!!!!!!!!
ben het ook met je eens dat het jammer zo zijn als er helemaal geen bouvier meer op shows komen
en nog deze..........
wij sluiten ons aan bij je laatste regel mooi gesproken.................
groetjes the champ
Willem
2 februari 2005, 14:50
Het lijkt erop dat steeds meer mensen zich ergeren aan de manier van keuren op tentoonstellingen.
Het is al jaren een gegeven dat vriendjespolitiek de oorzaak is van uitslagen.
Ik begrijp dat er fokkers zijn die nogal fel uithalen als ik over vriendjespolitiek spreek.
Maar het is toch van de gekke dat keurmeester van te voren al weten wie er gaat winnen.
Of wat nu gebeurt is in Eindhoven de kijkers al weten wie er gaat winnen.
Wieldraaier heeft al eens geroepen dat de beste bouviers bij Pater vandaan komen.
Of dat nu wel of niet zo is het zijn uitspraken die niet door de beugel kunnen.
Zeker niet als je onafhankelijk bouviers moet keuren.
Het is binnen onze kring fokkers ook geen geheim dat bepaalde keurmeester zeer nauwe kontakten onderhouden met bepaalde fokkers.
Om te voorkomen dat je als fokker nooit meer een plaatsing krijgt wordt maar gezwegen.
Maar ook op de club kun je helaas niet bouwen.
In het bestuur wordt meer eigen belang in oog genomen dan het belang van de liefhebber die uit plezier een show bezoekt.
Eindelijk beginnen de ogen open te gaan van de fokker en liefhebber.
Misschien omdat anoniem de grieven op deze plek geuit kunnen worden.
Voor mij en veel fokkers en liefhebbers is de maat vol.
Je hoort en leest al over een op hand zijnde nieuwe vereniging.
Een logisch gevolg als je als rasverenging achterover hangt en de belangen van slechts enkele fokkers wenst te vertegenwoordigen of in het bestuur zit om de eigen belangen veilig te stellen.
Zagaha
2 februari 2005, 18:21
Laat ik even voorop stellen dat ik op dit gebied een volslagen leek ben.
Maar ik dacht namelijk dat de keurmeesters uitgenodigd werden door de desbetreffende organisatie en niet door de NBC. Of heb ik het mis?
Ik weet niets van vriendjespolitiek ed, maar de persoonlijke voorkeur van een keurmeester is niet weg te denken tijdens het keuren of wel. Ik ken meerdere mensen die met andere rassen showen en als ik nu(omdat deze discussie er is) daar de vraag aan stel of dat in hun ras anders is, dan krijg ik een volmondig NEE!
Volgens mij kan je overloos discuciëren over het feit of een hond wel of niet geplaatst had moeten worden. Daar wil ik mee zeggen, iedereen zijn mening is verschillend.
Nogmaals, volgens mij staat de NBC buiten de keuze van keurmeester op de show.
Bovendien meen ik dat binnen de Bouvierwereld, en dan heb ik het over ongeveer 15 jaar geleden, ook dit soort discussie waren.
Maar met dit verschil dat ik als toeschouwer, vele male meer sportiviteit in de ring zag dan tegenwoordig. In alle opzichten. Bovendien moet ik zeggen van deze discussie, dat ik als liefhebber, het op deze manier niet eens meer in mijn hoofd zou halen om te gaan showen. Stel je voor dat mijn hond een plaatsing zou krijgen of nog erger dat hij eerste zou worden. Wat dan?????? Laat het verplicht worden, dat iedere hond voorgebracht moet worden door een vreemde handler. ben je dan niet van de "corruptië" af?
Als laatste wil ik zeggen, dat de sfeer langs de ring bij de Bouviers en ook in de ring, de uitstraling van het ras zeker niet ten goede komt. Je voelt de vijandigheid al van verre en die wordt bevestigd als mensen niet gefeliciteerd worden met hun behaalde resultaat. Zegt dat niet iets of over de fokkers i.p.v. over de keurmeester????? Ga daar maar eerst iets aan veranderen zou ik zeggen.
Ton
2 februari 2005, 18:42
Het is al erg als je als leek de vijandigheid voelt bij de ring.
Laat staan als je in de ring loopt en de arrogantie van sommige fokkers ziet.
Om jouw vraag over keurmeester te beantwoorden: keurmeester worden door een rasvereniging voorgebracht naar de raad van beheer.
Voordat je keurmeester bent moet je eerst praktijk examen doen.
Dit wordt altijd eerst bij fokkers thuis gedaan.
Je voelt hem al aankomen,juist bijna altijd bij dezelfde fokkers.
Van enige onafhankelijkheid kan dan al geen sprake meer zijn.
Bij de keurmeesters van de bouvier is Wieldraaier de examinator van aspirant keurmeesters/
Meer uitleg hoeft niet denk ik.
Succes met deze zinvolle discussie
Zagaha
2 februari 2005, 19:51
Sorry Ton ben niet helemaal duidelijk geweest. Ik bedoelde dat er voor een show keurmeesters uitgenodigd worden door de organisatie van de show, daar heeft de NBC dan toch niets mee te maken? Dus hoe kan de NBC hier iets aan doen vraag ik me af. Voor dat praktijk examen worden toch verschillende honden uitgenodigd en twee verschillende examinatoren? Bovendien dacht ik dat dat gewoon ergens in een clubgebouw of zo georganiseerd werd en niet bij fokkers thuis? Maar ja ik heb het ogenschijnlijk verkeerd. Dat wil niet zeggen dat als de roddels, want zo noem ik ze maar even omdat ik niet weet of het waar is,kloppen dat keurmeester en fokker met elkaar om gaan het heel moeilijk is om onbevooroordeeld te zijn. Maar dit kan je toch onmogelijk vermijden? Heeft iemand daar een idee over, hoe je dit zou kunnen vermijden? Bovendien denk ik dat de fokkers die in de prijzen vallen, helemaal geen probleem hebben met de keuze van de keurmeester op dat moment. Ook zou ik mezelf beter voelen als ik niet direct de ring uitgestuurd werd, maar pas later. Dan zou ik me weer beter voelen als ik tenminste nog voor plaatsing in aanmerking kwam. Wie voelt zich het beste??? Juist degene die 1e geplaatst wordt. We gaan hier toch ook geen commissies voor in het leven roepen, om te onderzoeken of er sprake zou zijn van belangenverstrengeling? Ik wil hier mee zeggen dat ik me heel goed voor kan stellen dat het heeeeel frusterend is, als je al met het gevoel de ring in gaat, dat het geen eerlijke zaak is. Dus ik kan me ook goed voorstellen dat iemand zegt, ik show niet meer. Maar als er niemand showt hebben we geen show meer. Is dit niet wat we juist allemaal zo leuk vinden? De show!!!? Ik denk dat je dit soort gesprekken nooit kan voorkomen. zelfs op de gehoorzaamheidsexamens is dat al het geval. Ik vond ook dat ik altijd te streng beoordeeld werd. HIHIHIHI
Ik stel voor, laat je niet op je kop zitten!!!!
Laat het misschien voor alle NIET-prijswinnaars een troost zijn, dat de toeschouwers juist vaak van die honden genieten.
Piet
3 februari 2005, 19:41
Jammer dat er zo opelijk wordt beweerd dat een tentoonstelling lopen corrupt is.
Het komt de opkomst naar een tentoonstelling niet ten goede.
Ik vindt het ook zwak dat een populaire website wordt gebruikt om dit naar voren te brengen.
Op een tentoonstelling zijn de fokkers aanwezig die hier opelijk een discussie starten.
Waarom kan dat dan niet ter plaatse?
Exposanten die een tentoonstelling bezoeken moeten zich realiseren dat deze discussie nu opelijk door iedereen wordt gelezen
Het woord corruptie wordt herhaaldelijk gebruikt zonder dat daar ook maar enig bewijs voor is.
Natuurlijk vindt iedereen dat hij de mooiste bouvier heeft maar vergeet dat er maar 1 kan winnen.
Dat het steeds dezelfde zijn bewijst dat er geen bouvier aanwezig is die de kwaliteit kan benaderen van de winnaar.
Je kunt dat gefustreerd hier je grieven gaan plaatsen maar daar schiet niemand wat mee op.
Probeer gewoon sportief te blijven en aanvaard dat jullie bouvier nu eenmaal minder zijn in kwaliteit dan van de winnaar
roosje
3 februari 2005, 19:42
welke toeschouwers ? het zijn meestal fokkers en familie die langs de ring staan.
(Laat het misschien voor alle NIET-prijswinnaars een troost zijn, dat de toeschouwers juist vaak van die honden genieten.)
maar jij mag het volle inschrijfgeld betalen.
drie keer niet naar de show gaan dan worden ze bij de rvb wel wakker dat scheelt inkomsten voor hun en de clubs. Misschien denken ze dan na over de keurmeesterkeuze.
groeten
marloes
3 februari 2005, 20:37
Nu moet ik toch echt reageren op de reactie van Piet.
Ik wil kort even dit uitleggen:
Ik ben geen fokker maar iemand die voor een bouvier heeft gekozen omdat ik vond dat de bouvier het beste in ons gezin paste.
Mijn gezin bestaat uit 4 personen.
Ik heb vorig jaar op advies van mijn fokker voor het eerst een showtje gelopen op de winner in Amsterdam.
Het meedoen heeft ons gezin ruim 250 euro gekost aan inschrijfgeld,knipkosten reisgeld en eten.
Belachelijk heb ik het gevonden dat mijn kinderen en man een toegangskaartje hebben moeten kopen terwijl wij al een zeer ruime prijs aan inschrijfgeld hebben moeten betalen.
Als ik terugkijk naar deze dag zie je mij nooit meer terug op een show.
Mijn bouvier is amper bekeken en ik kreeg nog de kat dat de vacht beter getrimd moet worden.
Hoezo beter,ik heb er 60 euro voor betaald om mijn bouvier netjes te laten zijn.
Ik weet best wel dat ik niet tegen een fokker op kan met mijn bouvier maar ik had verwacht dat ik een keuring zou krijgen die mijn bouvier beschrijft.
Wat ik nu gekregen heb is een papiertje waarop een paar krabbels staan wat in een vogelvlucht is geschreven.
Ik heb voor deze show moeten sparen en ik heb veel verdriet gehad van de manier waarop alles gegaan is.
Wat voor ons gezin een gezellig dagje uit had moeten worden is een enorme teleurstelling geworden.
Misschien bent u wel in het vermogen om met regelmaat een show te bezoeken.
Ik vindt alleen dat u nu wel erg krom door de bocht heen gaat door te schrijven dat deze discussie niet op deze plek thuishoort.
Juist op deze plek komen eindelijk dit soort praktijken aan het licht die in het verleden in de doofpot werden gestopt.
Ik hoop dat u zich in het vervolg ook eens verplaatst in de situatie van een liefhebber die geen fokker is.
Marloes
Halma
3 februari 2005, 20:48
Troost je Halma.
Ik ben ook geen fokker maar mij is hetzelfde overkomen.
Ik heb nog geen minuut in de ring gestaan en werd er zo uitgestuurt door een oude bejaarde manke keurmeester.
Ik moest eerst maar ringtraining gaan volgen.
Belachelijk gewoon, het was voor mij de eerste maar ook de laatste keer dat ik een show heb bezocht.
Er wordt helemaal geen rekening gehouden met ons.
Wat hier allemaal staat klopt helemaal.
Fokkers bepalen de regels
Carin
4 februari 2005, 10:35
Wat een oeverloze discusie is dit aan het worden zeg.
Je zou bijna denken dat de bouvierwereld in twee kampen te splitsen is.. en volgens mij hebben die twee kampen elkaar juist zo hard nodig.
het ene kamp zal dan de fokkers zijn (grote en kleine) en het andere kamp zijn dan de liefhebbers/eigenaren.
maar wat moet een fokker zonder liefhebbers om zijn pups aan te verkopen? en wat moet een liefhebber zonder fokker om een lieve kameraad voor het leven te kopen.
en ja ik ben een fokker..... welliswaar een zeer kleinschalige, maar ik ben er wel trots op dat ik een fokker ben.
en ja op show lopen heel veel fokkers. ik denk dat als je op een internationale show naar de inschrijvingen van alle rassen gaat kijken dat meer dan 75% van alle inschrijvingen fokkers zijn. en waarom showen die fokkers??? heel simpel om de qualificaties te behalen om te kunnen fokken met een hond.
en dat er dan veel fokkers zijn die winnen, ja dat klopt. Misschien dat dat dan ook komt doordat die mensen meer ervaring hebben met het showen en het voorbrengen van honden. en als je een U (Uitmuntend) behaald op een show betekend dat niet meer en niet minder als dat JOU hond dus KAMPIOENSWAARDIG is... en dan maakt het niet uit of hij/zij de ring uit gaat met alleen de U of met een U die gepaard gaat met een beker van een plaatsing.
maar trek nu eens een hele andere vergelijking.
als kleine kinderen naar voetbal gaan? zijn die dan ook al net zover als de topspelers in het Nederlandse elftal? NEE dus!!!! die moeten ook nog heel veel leren en hebben een lange weg te gaan. en zo werkt het bij het showen ook.
ook ik ben jaren geleden met het showen begonnen en toen haalde ik ook nog niet die felbegeerde 1ste plaats, maar na jaren van ervaring opdoen, ben ik nu ook zover dat ik best regelmatig in de plaatsing sta met mijn honden.
en ik ben het helemaal met iedereen eens die zegt dat het showen erg veel geld kost, want dat is helaas zo. maar als je als liefhebber naar een show wil om een keer te zien wat een keurmeester van je hond zegt of vind, probeer het dan eerst eens een paar keer op een regionale clubmatch. die zijn ten eerste een stuk kleinschaliger, veel goedkoper, er zijn een stuk minder fokkers, en de sfeer is er niet zo gigantisch competitie gericht als op de internationale tentoonstellingen.
want om terug te komen op de vergelijking met het voetbal... onze kleintjes beginnen tenslotte ook in een F1 groep en niet in het Nederlandse elftal...
groetjes Carin.
de Fremery Bouviers
magda
4 februari 2005, 12:26
De hele discussie draait om het principe dat ook weleens een andere boef achter de bordjes kan staan.Je schrijft zelf dat een boef die een U krijgt een kampioen waardig is Maar waarom wordt die dan niet eens als eerste geplaatst?Juist,en dan zijn we weer bij het begin van de discussie.Ook het commerciele aspect spreekt wel degelijk een rol mee,want de meerwaarde die een reu of een teef krijgt is niet te onderschatten.Aan de andere kant is het ook een verarming van het ras als steeds dezelde reuen voor het dekken gebruikt worden.
Marianne
4 februari 2005, 12:40
hallo magda.
ik denk niet dat het zoveel uitmaakt of je hond veel wint of niet.
je mag er van uitgaan dat de mensen langs de ring wel kunnen beoordelen of je een goede hond hebt.
ik denk als je een goede reu hebt met intressante bloedlijnen hij toch wel ingezet word voor de fokkerij.
en natuurlijk zijn er ook mensen die blind naar elke kampioen lopen, omdat dat zo mooi staat op de stamboom van de pups.
in dat geval is het wel een verarming van het ras,
en zullen de stambomen steeds meer op elkaar gaan lijken.
zoveel mensen zoveel meningen,showen zal altijd een punt van discussie blijven.
daar is niks mis mee, als we maar gewoon respect hebben voorelkaar.
tot ziens allemaal op de volgende show, en dat de beste hond mag winnen.
en van wie hij is maakt mij echt niks uit.
Zagaha
4 februari 2005, 13:27
Ik wil even reageren op de uitspraak van Magda.
Zij beweert dat de meerwaade die een reu krijgt, doordat er "Kampioen" voor staat, niet te onderschatten is.
Nu, volgens mijn beredenering, zijn de kopers daar dan verantwoordelijk voor.
Die tippelen zo graag op een afstamming van een Kampioen.
Wie van de kopers kijkt er naar de bloedlijn???? Vele zullen niet eens iets van de achtergrond van de hond weten of willen weten.
Wie maakt zich dan schuldig aan verarming van het ras. Ik ben er van overtuigd dat niemand van de fokkers(groot of klein) erop uit is om het ras te kort te doen. Als ik stambomen van vroeger jaren bekijk, dan kom je ook steeds dezelfde namen tegen. Als de honden weinig slechte eigenschappen hebben en de goede eigenschappen, goed overerven, dan lijkt me daar in eerste instantie niks mis mee. Bovendien heeft een fokker zich ook nog te houden aan het CFB.
Bovendien kan ik het wel met Piet eens, die zegt, misschien zijn het wel kynologisch gezien de beste honden die nu steeds 1,2 en 3 geplaatst worden.
Tegen Roosje wil ik zeggen, dat er best nogal wat toeschouwers zijn, die in ons ras geïntresseerd zijn, en ja ik ben toeschouwer en geen familie.
tegen Marloes wil ik zeggen: Kan je nagaan wat een fokker kwijt is op zo'n dag, als hij misschien wel 3 of 4 honden of zelfs meer honden inschrijft voor de Winner. En zeg dan niet, van kosten aan het knippen heeft hij niet. Die heeft een fokker ook. Of hij doet het zelf.... en dan kost het hem zijn tijd. Tijd is ook geld(zo zit onze maatschappij in elkaar). En als hij het niet zelf doet, moet hij er dus ook bij een ander gewoon geld voor betalen.
Maar om de show in zo'n negatief daglicht te zetten zoals hier gebeurt, kan er toe lijden dat er geen toeschouwers meer zijn straks bij de Bouviers.
Hebben we dan onze zin????
En ik ben blij voor iedereen die met plezier zijn hond showt en blij kan zijn met het resultaat. Want daar kan ik van genieten.
Willem
4 februari 2005, 18:16
Tjonge tjonge wat zijn sommige fokkers toch naief of ze zijn gewoon dom!
Ik weet niet waar Carin de vergelijking vandaan haalt maar een voetbalclub kun je niet vergelijken met een show.
Als je op voerbal zit en het niet eens bent met je opstelling dan kun je naar een andere voerbalclub.
Bij de show ben je aangezen op een handje vol keurmeesters die je steeds weer tegenkomt.
En dat een plaatsing nu ineens niet meer belangrijk is.
Hou daar overop.
Op elke bouviersite die ik bezoek staan de foto's en prijzen dik op de website.
En dacht jij nu echt dat fokkers graag geld uitgeven voor shows voor hun plezier?
Wat een onzin zit je te verkondigen.
En dan nog over 2 groepen praten die elkaar nodig hebben.
Ben je soms nieuw of pas begonnen.
Je vergeet de mensen uit de africhting die al jaren een strijd voeren tegen shows.
Jaren geleden is er nog een bestuurcrisis over geweest.
Fokkers en africhters stonden lijnrecht tegenover elkaar over de kwalificaties.
En als je een beetje op de hoogte bent en je weet de achtergrond dan stapt een commissie africhting niet zomaar plotseling op
Dat heet doofpot.
Ach ik schei uit ik wordt alleen maar bozer om dit soort onzin van Carin
Wilma
4 februari 2005, 18:27
Carin waarom zouden mensen die voor het eerst naar de show gaan eerst een clubmatch moeten bezoeken?
Keuren is toch keuren?? en er wordt hier toch gesproken over kwaliteit van de bouvier.
Veranderd die dan ineens als je een clubmatch bezoekt?
Als ik dit lees dan voel ik toch dat fokkers liever geen gewone liefhebbers op de show willen hebben.
Carin
4 februari 2005, 19:02
Hoi Willem....
of ik dom of naief ben mag jezelf bepalen hoor. ik maak me er niet druk of boos om.
maar laat ik het dan zo zeggen.
wat ik bedoel uit te leggen is ( en dat weet jij zelf als fokker ook best) dat de meeste mensen die inschrijven op grote internationale tentoonstellingen daarheen gaan in de hoop om te winnen. dat betekend dus ook dat daar dus de fokkers heengaan met hun allerbeste honden, want ik geloof ook niet dat jij er heen zou gaan met een hond waar je een G op zou krijgen. die neem je simpel weg niet mee...
en dat er dan op shows veel honden zijn van fokkers is niet uit te sluiten, want of we het nou zo graag willen of dat we showen om die kwalifikaties op onze honden te halen voor de pupbemiddeling, of dat je fokkers hebt die het leuk vinden, en dan heb je ook nog fokkers die showen om hun gezicht in de bekendheid te houden.
de fokkers die dus (zeer) regelmatig showen hebben dan logischerwijs ook heel veel ervaring opgedaan in het voorbrengen van de honden.
dan over die twee groepen die elkaar nodig hebben. of je nou als fokker bouviers fokt uit africhtingslijnen of dat je niet fokt met africhtingslijnen, hoe je het went of keert, iedere fokker heeft mensen nodig die zijn of haar pups koopt... en die mensen noem ik dan maar voor het gemak de liefhebbers... want of die liefhebber nu ieder vrij uurtje op het africhtingsveld loopt te trainen of dat die lekker met zijn hond het bos in trekt, of dat die lekker op de bank ligt te knuffelen met zijn hond dat maakt niet uit...
en ook die liefhebbers, met willekeurig wat voor achtergrond hebben toch een fokker nodig om hun pup bij te kunnen kopen nietwaar?
en ik ben goed genoeg op de hoogte dat de "showers" en de "africhters" soms lijnrecht tegenover elkaar staan. en of dat echt nodig is... ik betwijfel het. Ik spreek genoeg mensen in die zeer fanatiek in de africhting zitten, maar we kunnen ondanks onze verschillen elkaar ook gewoon respecteren, en elkaar soms ook nog helpen. en tip over en weer doet soms wonderen om het zogezegde ijs tussen die twee kampen te breken hoor. en elkaar respecteren, maar daar ontbreekt het vaak aan.
en dan nog wat Willem.... zo te horen loop jij dus zelf ook al een behoorlijk poosje mee in de bouvierwereld... en met alle respect. maar als je zo lang meeloopt dan weet je misschien ook nog wel dat HEEL vroeger er zelfs KEURMEESTERS in het bestuur van de club zaten en dat dat heel normaal was? want toen waren dat de mensen waarvan gezegd werd dat ze er verstand van hadden.......
en Wilma.... ik wil echt niet proberen om mensen die voor het eerst naar show gaan te ontmoedigen. eigenlijk wil ik die mensen alleen maar stimuleren, maar door eerst een paar keer naar een veel kleinschaliger show als een clubmatch te gaan, doe je allereerst veel meer ervaring op, en het kost vele malen minder, en ik denk dat als je zo begint met showen dat je misschien iets beter voorbereid op een grote show komt. en dat kan heel veel frustratie schelen.... maar dat is mijn idee.....
groetjes Carin
marc
4 februari 2005, 22:31
Ik kan mij voorstellen dat mensen boos worden als ze niet de keuring krijgen die ze mogen verwachten.
Een bedrag van 250 euro is niet misselijk en dan moet er wel gekeurd worden.
Een smoesje om eerst maar naar een clubmatch te gaan is onzin.
Iedereen die met een bouvier op een show komt hoort een eerlijke keuring te krijgen.
Dat fokkers nu eenmaal meer shows lopen is uit eigen belang en moet los staan van een keuring.
Ik ben het eens met willem dat fokkers maar al te graag pronken met bekers en kampioenprijzen op hun website.
Waarom zou een bouvier die als huishond wordt gehouden niet geplaatst mogen worden.
Wat helemaal niet in de discussie voorkomt en ook even vermeld moet worden is dat er bouviers kampioen zijn geworden die de nodige erfelijke afwijkingen hebben.
Of nog erger de nodige middelen hebben gekregen om het mogelijk te maken
Oeps! nu trap ik tegen het zere been.
Maar is het niet zo dat alles uit de kast wordt gehaald om een bouvier kampioen te maken.
Spierverstevigers, groeihormonen, verf, operaties moet ik nog doorgaan?
De tijd dat fokkers alles verstopt konden houden is voorbij.
Dankzij het unieke medium internet pikt de echte bouvierliefhebber het niet langer dat hij bedonderd wordt.
De meeste keurmeester zijn van een oude generatie en vallen nu door de mand door het selectief plaatsen van fokkers die met honden komen waar het nodige mis aan is.
Fokker of liefhebber moet niet uitmaken.
Keuren is de kwaliteit beoordelen en niet de persoon.
Ook al heeft de persoon er belang bij om de pups te verkopen.
Minder fokken is eveneens een optie
Zagaha
4 februari 2005, 23:07
Ik wil op deze willekeur van uitlatingen wel even reageren.
Ten eerste: Wie zegt dat de keuring niet eerlijk is gegaan?
Ten tweede: Smoesjes over eerst naar een clubmatch gaan? Is het niet zo dat als je niet kan zwemmen dat je beter eerst in het ondiepe dat kan gaan leren? Ik ben van mening dat de keuring op een clubmatch net zo eerlijk gaat als op een grote show, maar het "aanbod" is over het algemeen wel iets anders, dus maak je als "nieuwkomer" meer kans.
Waarom zou een fokker niet mogen pronken met behaalde prijzen op zijn site?
Aan die prijzen gaat heel veel tijd en energie vooraf.
Ten derde: Ik vind het grof om fokkers die prijzen behaald hebben(dit vind ik heel ruim) te beschuldigen van hele grove zaken.
Als het zo is mag het van mij gezegd worden, maar staaf het dan, op basis waarvan jij denkt dat dat zo is. Nogmaals ik krijg het idee dat deze discussie meer uit jaloezie gedreven wordt dan uit iets anders. Bovendien wil ik zeggen dat ik de vijandigheid in alles doorproef. Bah! De meeste hier zijn anoniem en schrijven dingen, en vallen mensen aan die ze niet eens kennen. Op zich kan ik daar nog mee leven, maar ik vind het schandalig dat je desbetreffende fokkers, waar iedereen dan op schijnt te doelen, keurig gedag gezegd worden, door de mensen, die hier een heeeeeel groot woord hebben over die fokkers.
Praat eens met die mensen. Ze doen ook hun best. Het kost hun ook een hoop geld en moeten voor alles net zoveel moeite dpoen als een hobbyist, liefhebber of kleine fokker. Denk niet dat het wie dan ook aankomt waaien.
Wilma
5 februari 2005, 21:31
Volgens mij gaat de discussie over het verschil tussen een fokker en een liefhebber op een show.
Het lijkt er nu op dat er oorzaken worden gezocht om elkaar de schuld te geven.
Ik blijf erbij dat er nooit verschil mag zijn tussen een fokker en een liefhebber op een show.
Beide moeten evenveel kans hebben.
PUNT UIT !!!!!!
Carin
5 februari 2005, 23:18
Wilma, Ik ben jaren geleden ook begonnen met het showen van onze bouvier als LIEFHEBBER!! op haar eerste show werd ze 3de in haar klasse, en op haar tweede show werd ze 2de..... daarna heb ik met dezelfde hond dus ook nog een heel aantal keer een losse U gehaald. en ook nog een aantal plaatsingen.... pas veel later ben ik zelf gaan fokken, en niet dat ik nou een grote fokker ben want ik heb een gemiddelde van 1 nest in anderhalf jaar..... ik ben dus een liefhebbende fokker om het zo maar te zeggen...
maar ik moet wel zeggen dat ik na verloop van tijd meer ervaring kreeg in het voorbrengen van onze honden, en dat het me steeds beter af ging op show door die ervaring. ik heb de nodige prijzen gewonnen, en niet omdat ik nou zo'n grote fokker ben hoor. maar meer door ervaring. en misschien ook door het feit dat je niet meer zenuwachtig bent als je de ring in gaat, want zenuwen straal je toch over op je hond en dat is heel goed te zien.....
groetjes Carin
Marianne
5 februari 2005, 23:44
ik denk niet dat het veel zin heeft om alle show frustraties hier neer te schrijven.
het blijft een eindeloze discussie.
uiteindelijk zal er niks veranderen, je zult een kanjer van een joekel nodig hebben om van pjer te winnen.
en terecht, hij is eenzame klasse op dit moment, en dat zullen we moeten respecteren.
en iets meer respect hebben de grote fokkers wel verdiend vind ik.
ze komen niet met een mooie hond naar de show, maar jaar voor jaar, en dat verdiend toch wel enig respect.
dus heel sniekie hier dingen neer schrijven zonder handtekening vind ik niet netjes sorry.
ik wilde het hier bij laten en ik hoop de rest ook.
Zagaha
6 februari 2005, 11:31
Sluit me direct bij je aan Leon.
Willem
6 februari 2005, 12:06
Ik ben het dus niet eens met Leon.
Het lijkt erop dat je aanvaard dat grote fokkers dus voorrang moeten hebben op een show.
en wat is respect? Hebben ze soms respect voor jouw.
Als ik jouw stukjes zo lees lijkt het er haast op dat je de mooie fokker wil uithangen en geen partij wil kiezen.
Je spreekt over Pjer.
Wat doet zo'n hond dan nog in de openklasse?????
Daar is een kampioensklasse toch voor.
Respect krijg je als je andere mensen de kans geeft om ook eens te winnen en niet in te schrijven in een open klasse.
Wees dan sportief en schuif een klasse op.
Of Leon wat doen grote fokkers met kampioenen op een clubmatch terwijl hier andere fokkers mensen verwijzen eerst eens naar een clubmatch te gaan??
Of wil je misschien via Pater zelf een kampioen fokken?
Er zit iets achter jouw stukjes.
Misschien kom ik er nog achter.
Je bent te braaf voor mij
patrick
6 februari 2005, 12:21
http://www.winnershow.nl/logo/F39904-33.jpg
Marianne
6 februari 2005, 12:39
hallo willem.
waar je het nu over hebt is weer een ander thema sportiviteit dus.
en geloof me maar zo braaf ben ik niet.
ik heb het over respect.
volgens mij ben ik heel duidelijk in wat ik schrijf hoor, misschien lees je het niet goed.
ik heb toch duidelijk geschreven dat ik het ook niet altijd met de keuringen eens ben, maar dat je er weinig tegen doet.
ook ik moet tegen deze bekende mensen opboksen, net als iedere andere kleine fokker of liefhebber.
alleen ik ben niet zo onder de gordel als sommige mensen die hier op het forum schrijven.
ik vind het gewoon laag bij de grond om zo over mensen te praten, die hun sporen toch wel verdiend hebben in al die jaren.
en of jullie het nu leuk vinden of niet, deze mensen staan vaak met prachtige honden in de ring.
het is aan ons om te proberen te winnen van zo'n goede honden.
ik zal je dit zeggen, als ik ooit eens van pjer zou kunnen winnen, zou ik in m'n handjes klappen en daar trots op zijn.
daarbij vind ik ook nog dat mensen hier te persoonlijk worden, je mag vinden van elkaars honden wat je wilt, maar dat wil niet zeggen dat je geen respect voor elkaar kan hebben.
ik weet niet of je weet dat wij ook bouviers fokken, en als ik ooit een hond van joop nodig zal hebben zal ik hem best gebruiken, maar dan om een knappe hond te fokken, kampioen of niet, is erg onbelangrijk.
en als ik je berichten lees denk ik dat jij eigenlijk meer te verbergen hebt als ik eerlijk gezegd.
als je iets wilt weten over mij, dan bel je met toch gewoon even.
Carin
6 februari 2005, 13:29
Willem ik vraag me toch af hoe lang het geleden is dat je op show geweest bent, want Pjer staat al zolang als hij kampioen is en de papieren binnen heeft in de Kampioensklas.... ok op de KCM staat hij in de openklas. maar je zal toch ook wel lang genoeg meedraaien om te weten dat er op de KCM GEEN kampioensklas is en dat alle kampioenen dus gewoon in de openklas ingeschreven moeten worden.
maar een vraag. als jij nou denkt dat Pjer het niet verdient om te winnen, waarom zien we jou dan niet met een hond die beter is in de ring?
of heb je geen betere hond? of ben je ook bang om te verliezen van Pjer?
ik zal niet zeggen dat het niet moeilijk is om te winnen van de honden van de zogenaamde grote fokkers. maar het is ook niet onmogelijk. het is mij al een aantal keer gelukt om voor ze te staan....
maar laat eens weten wie je bent, dan kunnen we ook eens zien of het jou ook lukt.
groetjes Carin Gouma de Fremery Bouviers.
Judith
6 februari 2005, 19:15
maar als je als liefhebber naar een show wil om een keer te zien wat een keurmeester van je hond zegt of vind, probeer het dan eerst eens een paar keer op een regionale clubmatch. die zijn ten eerste een stuk kleinschaliger, veel goedkoper, er zijn een stuk minder fokkers, en de sfeer is er niet zo gigantisch competitie gericht als op de internationale tentoonstellingen.
want om terug te komen op de vergelijking met het voetbal... onze kleintjes beginnen tenslotte ook in een F1 groep en niet in het Nederlandse elftal...
groetjes Carin.
de Fremery Bouviers
Ik volg de discussie met belangstelling.
Alleen begrijp ik Carin niet.
Ze schrijft dat je het beste eerst naar een regionale clubmatch moet gaan om het te leren.
Maar kun jij mij dan uitleggen dat je vervolgens schrijft dat Pjer op dezelfde clubmatch alleen maar kan inschrijven in de open klas?
Staan er dan kampioenen op een regionale clubmatch ingeschreven??
Als dat waar is waarom doen die dan mee op een clubmatch voor beginners??
Daar hoort een kampioen dan toch niet te komen??
Je kunt wel mensen naar een clubmatch verwijzen maar heeft dat zin als daar dan ook de grote fokkers aanwezig zijn??
Carin
6 februari 2005, 19:37
hoi Judith...
misschien dat je denkt dat de KampioensClubmatch ook een regionale Clubmatch is maar dat is niet het geval... de Kampioensclubmatch is dus de clubmatch van de Nederlandse bouvierclub. Daar komen dus ook alleen bouviers. en de kampioensclubmatch heeft dan geen kampioensklas maar wel een fokkersklas, dus daar zouden de fokkers hun honden dan in kunnen zetten. dat gebeurt ook maar als een fokker meerdere honden bij zich heeft dan schrijft tie er vaak ook een of meer in de openklas in want ook een fokker kan zich niet splitsen en met twee honden tegelijkertijd in de ring staan.
een regionale clubmatch is een clubmatch die georganiseerd wordt door een Kynologenclub in die regio, en is dus een show voor alle rassen , maar dan veel kleinschaliger als een grote internationale tentoonstelling. een clubmatch kost dan ook veel minder, en is misschien leuk als je een keer wil kijken of het iets voor je is... en dan ben je ook niet gelijk zoveel geld kwijt, en die grote kampioenen, die komen meestal alleen op de grote tentoonstellingen.
je zal dan ook best wel eens een fokker tegen komen op een clubmatch, maar niet zoveel als op de grote internationale tentoonstellingen. Daarom zeg ik dus ook van probeer het eerst een keer uit of het iets voor je is op een clubmatch... daar kun je ook eerst een beetje ervaring opdoen in het voorbrengen van je hond, voordat je je inschrijft op een hele grote internationale tentoonstelling.
groetjes Carin.
groetjes Carin.
Mick
6 februari 2005, 20:57
De haat en neit is uit jullie reacties te lezen.
Dat zijn nu de Nederlandse bouvierfokkers onderling.
Als jullie elkaar het licht niet in elkaars ogen gunnen dan komt dat het ras zeker niet ten goede.
Na al deze berichten zie je mij in iedergeval nooit op een show en ik denk dat veel andere bouvierlezers er net zo over denken
Willem
7 februari 2005, 12:24
Onbegrijpelijk dat kleine fokkers opkijken tegen grote fokkers.
Ik heb niet geschreven dat Pjer een bouvier is die niet der eerste plaats verdient.
Dus Carin goed lezen voordat je mij hiervan beschuldigd.
Wel ben en blijf ik van mening dat iedereen een eerlijke keuring verdient en dat is nu niet het geval.
Ik lees hier reacties van mensen die dit zelf hebben meegemaakt en ook de show in Eindhoven heeft dit weer eens heel duidelijk gemaakt.
Dan vraag je of ik zelf een reu heb die mooier is dan Pjer.
Misschien niet mooier maar wel beter in vererving.
Je kunt je afvragen of het zinvol is om met een kampioen telkens terug te moeten komen op een show.
Een groter fokker fokt veel nesten per jaar.
Zijn er uit al die nesten dan geen pups die naar een show moeten gaan of is er slechts 1 pup van alle nesten die de moeite waard is om naar een show te gaan.
Kijk eens naar jezelf je fokt 1 nestje per 1,5 jaar.
Hoe is jouw kans tegenover een fokker die 12 nesten per jaar heeft op een kampioen.
Misschien heb je een toevalstreffer maar de verhouding is veel kleiner dan als jij ook uit 12 nesten een pup kan selecteren.
en voor Leon.
Kijk jij op tegen fokkers die aan de lopende band pups fabriceren?
Ik niet en dat daar dan af en toe een mooie bij zit mag dat dan ook?
Voor jullie beiden nog het volgende; Ook ik bezit de nodige kampioenen en voor jullie het vragen:
Ook niet altijd eerlijk kampioen geworden.
Vandaar mijn felle mening, daarom kan ik de fustraties heel goed voorstellen.
En waarom ik graag anoniem wil blijven?
Ik wil niet dat er keurmeesters / bestuursleden de dupe worden van onthullingen die via dit medium worden beschreven.
Het is aan hun om net als bij mij hun verantwoording om hierover naar buiten te treden
Hiermee sluit ik voor mijzelf deze discussie af.
the champ
7 februari 2005, 16:31
tja.........................
the champ
Wilma
8 februari 2005, 14:24
Daar wordt ik even stil van.....
Het is dus waar dat het keuren oneerlijk gedaan wordt.
Niet echt reclame en een stimulans om nog een show te bezoeken......jammer
Nathalie
9 februari 2005, 15:32
Niet alleen jij wordt hier stil van Wilma!
Ik heb voor het eerst een bouvier en heb er aan zitten denken om met haar een keer naar een keuring/show te gaan,gewoon voor de fun maar na dit alles te hebben gelezen.....laat maar.
Trouwens...ik vind Donna persoonlijk de mooiste en de liefste en dat is voor mij het belangrijkst!:p
groetjes Nathalie
Jeanka
9 februari 2005, 15:57
Ik ben vandaag uit interesse deze discussie eens door aan het nemen. Nou Balou en ik weten één ding heel zeker. Voor ons geen shows.
Balou is mijn kanjer zowel letterlijk als figuurlijk.
En alle bouviers zijn mij even dierbaar met of zonder prijs. Daar laat ik het maar bij.
Groetjes, Jeanka en Balou.
Marianne
9 februari 2005, 16:11
hallo jeanka en nathalie
ik kan me best voorstellen dat als jullie dit lezen, niet egg veel zin hebben om een showtje te bezoeken.
het meeste wat je hier gelezen hebt gaat over showen op hoog niveau.
toch denk ik dat het best mogelijk is, ook voor beginnende showers op een leuke en ongedwongen manier hun hondje te showen.
ik denk als jullie je fokker vragen of hij jullie wil helpen en adviseren jullie toch een leuke dag kunnen hebben.
het zou natuurlijk prachtig zijn als jullie een mooi hondje er voor hebben ook nog, want dat is natuurlijk wel belangrijk.
dit vooral om teleurstellingen te voorkomen.
zoals je hierboven gelezen hebt, komen er nogal wat prachtige honden op de show.
mijn advies aan jullie is...... vraag is aan je fokker of je hondje geschikt is, ik denk dat hij jullie best verder kan helpen.
groetjes en succes.
leon bouvierkennel fromlooally.
elco hoeve
9 februari 2005, 17:58
hoi mensen
is het bij jullie al bekent dat wieldraaijer keurd in amsterdam
wie gaat er nu volgens jullie de show winnen?
hahahahah
groetjes cor
oh jah ik ben dit nog vergeten te vertellen
ik ben aankomende zondag 13 feb 2005 te bewonderen op de show in duitsland
daaaaaag
Willem
9 februari 2005, 18:48
Ik denk Bruintjes......... neeeee ik weet het zeker.....
Of toch Pater........ als bruintjes thuisblijft
Jeanka
9 februari 2005, 20:15
hallo jeanka en nathalie
ik kan me best voorstellen dat als jullie dit lezen, niet egg veel zin hebben om een showtje te bezoeken.
het meeste wat je hier gelezen hebt gaat over showen op hoog niveau.
toch denk ik dat het best mogelijk is, ook voor beginnende showers op een leuke en ongedwongen manier hun hondje te showen.
ik denk als jullie je fokker vragen of hij jullie wil helpen en adviseren jullie toch een leuke dag kunnen hebben.
het zou natuurlijk prachtig zijn als jullie een mooi hondje er voor hebben ook nog, want dat is natuurlijk wel belangrijk.
dit vooral om teleurstellingen te voorkomen.
zoals je hierboven gelezen hebt, komen er nogal wat prachtige honden op de show.
mijn advies aan jullie is...... vraag is aan je fokker of je hondje geschikt is, ik denk dat hij jullie best verder kan helpen.
groetjes en succes.
leon bouvierkennel fromlooally.
Leon,
Je zult ongetwijfeld gelijk hebben. Maar showen dat is niet aan mij besteed. En natuurlijk is het hoog niveau etc., etc. Maar al die haat en nijd onderling. Nee, ik zie bij ons in de buurt best wel veel boefjes lopen en met die eigenaren is het leuk om wetenswaardigheden uit te wisselen. Net als op dit fantastische forum. Daar laat ik het maar bij.
Groetjes,
Jeanka
the champ
9 februari 2005, 20:45
he cor
doe je wel je best in duitsland en wel winnen he!!!!!!
jammer dat ik er niet naar toe kan.
en willem
hoe kan je dat nou weten dat weet toch alleen de keurmeester,(hahahahah)
the champ
patrick
9 februari 2005, 22:32
Hier een lijst van A-keurmeesters die een Bouvier mogen keuren, in Nederland.
Baars, dhr.D. - Noordwachter 166 1503 VP Zaandam - (075) 6179180
Berg, dhr. H. v.d. - Bontiuslaan 7 2242 PW Wassenaar - (070) 5176928
Brooymans-Schallenberg, mw.drs.J.H.C - Beeklaan 570 2562 BS Den-Haag - (070) 3650457
Cate, mw.M. - Grasmeent 34 1357 JD Almere - (036) 5401940
Deijl,van mw.W.M - Postbus 736 5550 HA Valkenswaard - (0032) 11662852
Doedijns, dhr R - Mariapolder 15a 3292 LC Strijensas - (078) 6744585
Douma, dhr.J.R. - Piersonstraat 34 3119 RG Schiedam - (010) 4490720
Gellicum, mw. G.J.J - Hagen 21 7478 AJ Diepenheim - (0547) 352361
Gerritsen, dhr.F.G - Berend Slingenbergstraat 24 7742 KE Coevorden - (0542) 524254
Gink-van Es, mw.G.F.v - Van Heelstraat 36 3151 SL Hoek van Holland - (0174) 386811
James, dhr.J. - Pioneer AV Desborough NN 14 Borth Hamtonshire - 0044536762111
Jansen, mw.F. - Willem Klooslaan 31 2024 JP Haarlem - (023) 5257317
Onstenk-Schenk, mw.I.Y - Kanaalstraat 5 4251ZS Werkendam - (0183) 501994
Reinders, dhr.J.M. - Zie keurmeester van Deijl
Stoltenberg, mw.M.F.I. - A.van Lierstraat 1 3297AA Puttershoek - (0786) 764929
Wauben, dhr.J - Aalbekerweg 81 6336 XN Hulsberg - (045) 4052263
Weijer, dhr. J.M. - Badhuisstraat 31 2012 CM Haarlem - (023) 5343330
Wieldraayer, dhr.E. - Hoflaan 25 6824 BN Arnhem - (026) 4437787
Voor de corrupte onder ons, kan je altijd contact zoeken met de keurmeester...haha...
Groetjes Patrick Miranda...kids, en de boeffie's.
http://members.home.nl/patrickmiranda/
Ruben en Loes
9 februari 2005, 22:55
Ook wij waren nooit van plan om te gaan showen...maar toen kwam de evenementen dag in Heteren en hebben wij ons over laten halen om een keertje mee te doen...Ik kan je wel vertellen dat ik nooit geweten heb dat je er zoveel werk achter zat om met je hondje te kunnen showen....maar met twee bevrienden fokkers v.h. Cupressocyparis Hof en From Looally is het zo dag echt een feest...we hebben zo een ontzettend leuk team .....dat we altijd al van te voren uit kijken naar zo een dag..... echt hoor heerlijk!! Kan jullie zelfs vertellen nu we niet meer showen met Boris wij gewoon mee gaan zo dag om ons team aan te moedigen......we leven met elkaar mee en zijn echt blij als de één of de ander een prijsje binnen haalt ..... onze Boris deed het goed en haalde mooie rapportjes en plaatsingen... en toen ik hem voor de eerste keer zelf voorbracht ..stonden leon en Petra met aanwijzingen langs de kant en haalde Boris en ik in Waalwijk toen voor het eerst samen de vierde prijs .....Joh wat was ik trots!!! Ja toen kregen we de smaak te pakken ...het zijn zulke gezellige dagen met ons team dat je dat samen gevoel gewoon niet meer kwijt wil dus hup van show tot show..... elke keer weer met het hele team een dag genieten.....kijk ik ben natuurlijk maar iemand die voor het plezier een showtje loopt en er geen druk is dat Boris perse een plaatsing moest halen ....dus dat is relax showen ..nou relax ik hjad altijd wel een flinke kriebel in me maag hoor..... euuhhh nee ik was niet zenuwachtig...euhh toch ?? hihihihi ....maar showen kan echt leuk wezen hoor tenminste dat is mijn ervaring die ik heb met ons team.....Nu showen we niet meer met onze Boris en weet u voor ons kon Boris nooit stuk hij is en bleef altijd onze kanjer wat ook de keurmeester of ander mensen van hem vinden/vonden, en wij zijn door geen enkel oordeel van wie dan ook anders over hem gaan denken, wij houden van Boris en die liefde tussen ons en hem kan nooit meer stuk door wat dan ook.....maar ik zeg nogmaals wij showen voor ons plezier ...en dat maakt denk ik wel verschil......wou dit alleen maar eventjes kwijt zodat u ook nog kan zien dat er mensen zijn die met een gezellig team mensen nog van een showtje kunnen genieten......ondanks dat wij niet meer showen zullen Ruben en ik ons supercuppielooallyteam zeker blijven aanmoedigen!!!
Groetjes Loes
bella
10 februari 2005, 09:52
Ik kan mij wel vinden in het bericht van Loes. Ik heb nog nooit met mijn boef geshowd om de simpele reden dat iedereen tegen mij zei dat ik geen enkele kans zal maken omdat Boef veel te groot is. Ik heb mij toen gek laten maken en eigenlijk had ik graag een keer een showtje met hem gedaan. Gewoon voor de ervaring. Omdat ik geen benul heb wat ik doen moet en boef inmiddels 4,5 jaar is durf ik het eigenlijk niet meer aan. Achteraf, als ik zo de verhalen van Loes hoor lijkt het toch heel leuk. Moraal van het verhaal is dus ook dat het ongetwijfeld niet eerlijk is hoe er wordt gekeurd maar dat het voor de eigenaren toch leuk kan zijn.
groetjes,Bella
Carin
10 februari 2005, 10:48
Hoi Bella.
nou ik kan me ook heel goed vinden in het bericht van Loes. ook wij gaan altijd met een groep naar show, met een aantal honden van ons en met een aantal mensen die het heel gewoon een leuke dag uit vinden. en of de keuring naar ons idee goed gaat of niet, ach wij maken er onderling altijd een gezellige dag van, en we gaan dan ook altijd tevreden naar huis met onze Kampioenen, ongeacht of het showkampioenen zijn of Knuffelkampioenen.
en of het altijd eerlijk gaat.... wie zal het zeggen. het enige wat ik wel weet dat het overal wel eens wat is... en of dat nou om keuringen van een hondenshow, een paardententoonstelling of het bedrijfsleven is.... er zal altijd wel geklaagd worden, en is dat niet van de ene kant dan is het wel van de andere kant.
ik houd zelf altijd maar een gezegde in mijn achterhoofd.
"Geen Kok Die Kookt naar Alle Monden" en dan draai ik dat maar om naar de keurmeester. geen keurmeester die goed keurt naar het idee van alle exposanten.
en wij hebben ook wel eens het idee dat een keurmeester volgens ons een nieuw brilletje moet hebben om het zo maar te zeggen, omdat wij dan vinden dat een andere hond mooier was als degene die het die dag won... maar het blijft mensenwerk. en mensen hebben gelukkig andere smaken.... gelukkig maar anders zou het wel erg saai worden. en waarschijnlijk ook nog veel voorspelbaarder op show.
ons weerhoud het er in ieder geval niet van om toch naar show te gaan met onze Kanjers. De ene keer winnen we wat, en de andere keer niet.... tja.... That's Life!!!!
groetjes Carin.
cennie
10 februari 2005, 15:39
Hallo Bouvier Vrienden en Vriendinnen
Wij sluiten ons helemaal aan bij het verhaal van Mevr Loes
Mijn naam is Cennie en ga samen met de vrouw Tona en onze kanjer Timbo From Looally
naar de show’s.
Het is echt te gaaf om daar te zijn vooral om met het hele team daar te zijn, mensen dan is meedoen toch veel belangrijker als winnen, laat ik wel duidelijk maken dat we allemaal een prijs willen halen maar het is bij ons team niet het voornaamste.
Dat het niet onmogelijk is om eens in de prijzen te vallen bewijst onze Timbo wel!!!!
In het supercuppiepedrolooallyteam behalen wij toch ook mooie resultaten onze Timbo is diverse keren met een 2 plaatst naar huis gegaan zijn Zus Jeavy heeft ook eerste plaatsen gehaald dus mensen kom naar de show met uw kanjer al is het alleen al om ons Ras te promoten.
Lieve bouvier vrienden laten we vooral niet uit het oog verliezen dat onze bouviers huis honden zijn, dus gewoon met andere honden moeten kunnen blijven spelen en ook als het ff kan naar het strand gaat om lekker te ravotten dus, niet altijd in perfecte show model is.
Door de perfecte steun die wij mogen ontvangen van onze fokker Leon en Marianne.
Staat er toch steeds een mooie ja zelfs een perfecte Timbo op de show en zijn daar als trotse bezitters heel blij mee en laten we daarom met zijn allen naar de show blijven komen het is toch een lust voor het oog om ons ras daar zo mooi vertegenwoordigt te zien ondanks de af en toe best tegen vallen de uitslagen die wij dan halen maar dat kan onze dag daarom niet bederven. kom eens onze bouviers aan moedigen
Groetjes Cennie
ockels
10 februari 2005, 17:04
Ook ik heb net als jullie een kanjer van een bouvier die de liefde en ook de waardigheid van ons allen verdient!! Wat een heerlijkheid om te zien dat er over onze kanjers gediscusseerd wordt want laten we wel wezen die keurmeester is bijzaak uiteindelijk zit onze boef meer mooi te wezen in ons huis dan op een show!! Ook wij dachten bij aanschaf (bewust de bouvier) niet aan showen. Zijn via onze fokker erop geattendeert om een keer mee te doen en het is inderdaad verslavend!! Niet alleen het showen maar ook onze cuplooalfamily die eruit is onstaan!! Gaat om het plezier van onze boeven met alle mensen erom heen.Kijk dat je prijzen wint was eigenlijk een leuke bijkomstigheid. Ik wil jullie alleen maar vertellen dat ik net als mijn cupfam Loes zo blij ben dat we de LIEFDE van onze boef kunnen delen......
Wat ik dan toch nog even kwijt wil is dat onze Lloyd in Waalwijk jl 4de uitmuntend was geworden. En ach al was hij 1ste of laatste hij zal in dat geval nog steeds mijn nummer 1 zijn.
Dat is toch mensen HET ALLERBELANGRIJKSTE!!!!!!!
Met een groot hart voor bouvierras.
Groeten Anneke Ockels.
John
14 februari 2005, 13:54
Gelukkig zijn er nog mensen die wel uit plezier een show bezoeken.
Jammer dat zij alleen de minderheid vormen,want op shows is het tegenwoordig meer haat en nijd.
Je proeft het uit de berichten die hier zijn geschreven.
Keurmeesters doen daar dan aan mee door partij te kiezen.
Van Wieldraaier is bekend dat hij bruintjes als voorkeur heeft.
Met wat voor bouvier hij komt maakt niet uit, het blijft tenslotte je vriend,nietwaar
Marianne
14 februari 2005, 16:50
hallo john.
laten we hier op het forum net zo gezellig houden als die mensen die allemaal ondanks alles toch nog graag een show bezoeken, komt het allemaal goed.
meneer bruintjes komt met prachtige honden op de show, niet vreemd dat hij vaak bij de beste staat.
weet jij hoeveel shows meneer wieldraaier de bouviers gekeurd heeft afgelopen jaar?.
even een nadenkertje voor je.
elco hoeve
25 februari 2005, 17:51
Hallo champ
Heb je de hondenwereld gelezen op blz. 42. Daar staat een foto van je kampioen. Als je zondag 27 feb. naar top hond van 't jaar gaat zet 'm op en maak die andere geiten maar in :D hahaha. Bewaar je gehakt ballen maar tot 7 maart, dan eet ik ze wel op! hahaha. (ik heb t gevoel dat ik belangstelling krijg in je reu, ik heb er een prachtig teefje voor zitten) Veel succes en een dikke kus voor Petra
the champ
25 februari 2005, 18:26
he cor
toppie van je ik ga de hondenwereld gelijk morgen ff kopen(jammer de winkel is nu dicht)
we zullen ons best doen zondag bij top hond van het jaar!!!!!!!
kom je niet ff langs dan neem ik je gehaktballen wel mee.... lekker hoor jammie....
ik fluister het wel ff in ze oor van je teefje hihihi
enne de kus is ontvangen we gaan ervoor zondag doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
the champ
elco hoeve
25 februari 2005, 22:39
he champ weet je wie de keurmeester is op zondag ? Dan kan ik een weddenschap doen wie er aanstaande zondag van de bouviers zal winnen.(ik denk nu al aan j. Pater):D maar ik gun het ook aan jouw.Het zal wel een leuk gebeuren zijn als Joop van jou verliest hij staat al zo lang aan de top,hij moet nu maar eens de kleine hobbyist wat gunnen. het is toch treurig dat de topfokkers zolang door blijven gaan met hun kampioenen.Ze moeten een ander ook wat gunnen,want wij doen toch ook mee aan het behoud van het ras.Het is toch erg al wat ze in de hand hebben winnen ze mee.Ik heb het in Duitsland ook weer mee gemaakt.Ik werd 3de uitmuntend geplaatst met Donna.Ik kwam 's avonds thuis en had nog niet op het diploma gekeken.Ze hadden de uitslag door gestreept.daar stond op 2de uitmuntend rcac vdh.Maar wie was er weer met de keurmeester mee gekomen de zelfde persoon die in Eindhoven zich er ook mee had bemoeid.Er stonden weer twee teven van dezelfde fokker voor mijn neus.Dit was het weer.Ik hoor het wel van jullie. Nogmaals succes.
Marianne
26 februari 2005, 12:27
hoi.
weet iemand welke bouviers er dit jaar meedoen aan de tophond van het jaarshow?.
ik zou graag gaan kijken, maar heb er helaas geen tijd voor.
in ieder geval namigo en pjer heb ik begrepen.
ik denk wel dat het al een hele eer is als je hier aan deel mag nemen.
veel succes voor alle bouviers die meedoen in ieder geval.
elco hoeve
26 februari 2005, 21:11
Tophond van t jaarshow
De honden die deelnemen aan deze show zijn volgens mij:Namogi en Pjer en Nike en volgens mij Megan (?) Leon wanneer durf jij weer op de show te komen ik zie je de laatste tijd weinig. Als je naar de show gaat kost t wel wat maar krijg je ook wel wat voor terug :D . Heb je toevallig ook zin om mee naar dortmund te gaan op 6 en 8 mei? We hebben namelijk een buitenlandse keurmeester dan hebben we misschien gelijke kanzen. Ga je toevallig naar luxemburg? 26 maart de inschrijving is nog open want als je daar 2x cacl haalt dan ben je luxenburgs kampioen je kan daar ook een jeugd titel halen net als in de winner deze telt ook. Tot spoedig oja ga je ook naar zuidlaren? naar mevrouw jansen t is wel ver weg maarja vooruit maar weer we gaan toch maar weer:D
Marianne
26 februari 2005, 21:31
hallo cor.
haha ik durf niet meer joh, voor de show moet je mooie honden hebben toch?.
ik kan ook niet winnen van al die toppers daar joh.
maar zonder gekheid, binnenkort kom ik weer wat showen o.a ook in dortmund.
en ook op een andere show in juni waar ze me niet zullen verwachten ha ha.
ik geloof dat je wel gezien hebt al welke ik meebreng dan, ik denk dat de een of ander mischien nog zal schrikken ha ha.
jadon is de naam niet vergeten hoor, je zult hem nog wat tegenkomen en horen binnenkort.
groetjes en veel succes op de show.
leon.
elco hoeve
26 februari 2005, 21:37
leon wat vind je van mn toppertje op de foto? je zult hem nog wel zien binnenkort op de show er zallen nog menigen van verstelt staan met 2 vingers in de neusgat volgens mij is deze pup veel veel belovend je weet dat je achter je honden moet staan voor mij zijn ze allemaal gelijk ( allemaal kampioenen)
Marianne
26 februari 2005, 21:44
hallo cor.
dat was een mooie pup, als hij uitgroeit als hij nu is, zal het zeker mooi hondje worden.
succes met je nieuwe pup.
groetjes leon.
elco hoeve
27 februari 2005, 18:18
hallo champ
wie was de keurmeester die jullie beoordeelt heeft?
ik kon helaas niet komen want heb de griep.
tot ziens we zien elkaar in zuidlaren als ik beter ben . groetjes cor
the champ
27 februari 2005, 18:29
hai cor
de heer reinders heeft ons gekeurd
het was jammer dat je er niet was
nu moest namigo alle ballen opeten hahaha
maar zonder gekheid we hebben genoten van vandaag om alleen al met de eer te strijken dat we er geweest zijn doeiiiiiii
en tot in zuidlaren dus wel beter worden he
the champ en de rest van de fam.
Willem
1 maart 2005, 10:31
leon wat vind je van mn toppertje op de foto? je zult hem nog wel zien binnenkort op de show er zallen nog menigen van verstelt staan met 2 vingers in de neusgat volgens mij is deze pup veel veel belovend je weet dat je achter je honden moet staan voor mij zijn ze allemaal gelijk ( allemaal kampioenen)
Hoi Cor,
Mooie pup van je op de galerij.
Plaats een grotere foto als je kunt, komt de pup nog mooier uit .
Ben het met je eens dat de keuringen verre van vlekkeloos verlopen.
Maar die discussie hebben wij al gehad.
Groet.
Willem
elco hoeve
4 maart 2005, 17:18
hallo bouvier vrienden.wie gaat er ook naar zuidlaren.Ik heb vernomen dat er ongeveer 27 bouviers zijn.Degenen die gaat wens ik een succes en een gezellige dag.Ik hoop dat de weergoden ook aan ons denken.Ik ben ook aanwezig.Champ als je dit ook leest en je komt ook vergeet mijn gehakt ballen niet en denk ook aan de mostert.Ik denk dat er zondag een teef kampioen wordt.Rara wie is dat? groetjes c. van osch. :)
the champ
5 maart 2005, 15:57
he cor en alle andere gehaktbal frieken
ze zijn klaar en heerlijk
we zien elkaar in zuidlaren doei doei
the champ
the champ
5 maart 2005, 21:27
he cor, namigo is geen teef hoor hiihihih
of bedoel je megana?
elco hoeve
6 maart 2005, 21:30
Hallo luitjes.
Ik wil even mededelen dat de show in Zuidlaren voor mij succesvol was.Mijn trotse teef Donna Jet van Dafzicht werd beste teef in show,zij behaalde haar eerste kampioenspunt cac/cacib. Ik wil de champ nog bedanken voor zijn gehakt ballen.Groetjes en tot ziens in Wieze-Aalst in Belgïe en dan zien we elkaar weer in Leeuwarden.afz.Cor.
the champ
7 maart 2005, 10:24
hai cor,
van harte met donna super voor je,
en de volgende show neem ik wel weer ballen mee doei
the champ
roosje
7 maart 2005, 13:01
Hallo luitjes.
Ik wil even mededelen dat de show in Zuidlaren voor mij succesvol was.Mijn trotse teef Donna Jet van Dafzicht werd beste teef in show,zij behaalde haar eerste kampioenspunt cac/cacib. Ik wil de champ nog bedanken voor zijn gehakt ballen.Groetjes en tot ziens in Wieze-Aalst in Belgïe en dan zien we elkaar weer in Leeuwarden.afz.Cor.
proficiat cor
hoeveel punten moet ze nog?
train je ook met deze hond ipo of cqn? anders heb je aan die cac 's die je in belgie haalt niets . in belgie is er een ander systeem dan in holland.
Belgen vinden het niet fijn als hollanders met showhonden de punten weg komen halen en geen serieuze poging doen om t kampioenschap te halen dmv een werkcertificaat.
Toch een hele prestatie hoor om je hond Belgisch kampioen te maken, jammer dat er zo weinig over gedacht en aan gedaan wordt. Daarom kan in nederland een domme luie hond kampioen worden. Wie hier een lijn en een schaar kan vast houden kan in Nederland kampioen worden.
vriendelijke groeten
Marianne
7 maart 2005, 14:00
hallo roosje.
kom maar eens proberen om je hond nederlands kampioen te maken.
het zal je nog vies tegenvallen.
elco hoeve
7 maart 2005, 17:35
Hallo Roosje
Volgens mij weet je niet goed hoe het in elkaar zit.Wij gaan naar België met een kampioens hond.Deze titel hebben wij behaald in Luxemburg.Als je 2x cacl behaald hebt ben je Lux. Ch.Mijn hond heeft 1x cacl gehaald en 1x cacl en BOB beste herder en 3de eind van de show.Dus hij hoeft geen belgisch kampioen te worden.Probeer jij dat ook maar eens te behalen met je luie hond.In België hebben ze ook dezelfde FCI normen als in Nederland.De Belgen komen met de honden naar Nederland om nederlands kampioen te worden en dan kunnen ze in België hun hond in de kampioensklas inschrijven.Is dat dan wel eerlijk?Ze schrijven dan in bij een bevriende keurmeester.Het ipo en cqn gebeuren zouden de belgen afschaffen in 2006 maar de frans sprekende willen het nog niet.Roosje bezit je ook een boef ? Laat eens een foto zien of ligt hij bij jou op de bank die luie hond.Als je belangstelling hebt om lid te worden van de belgische bouvierclub laat het maar horen dan krijg je van mijn de gegevens.
Groetjes..
roosje
7 maart 2005, 18:40
hallo roosje.
kom maar eens proberen om je hond nederlands kampioen te maken.
het zal je nog vies tegenvallen.
4 x CAC of res.cac als de hond die voor je staat al kampioen is? Als het meezit hoef je dus niet meer te winnen om een kampioen te hebben..
roosje
7 maart 2005, 18:58
Hallo Roosje
Volgens mij weet je niet goed hoe het in elkaar zit.Wij gaan naar België met een kampioens hond.Deze titel hebben wij behaald in Luxemburg.Als je 2x cacl behaald hebt ben je Lux. Ch.Mijn hond heeft 1x cacl gehaald en 1x cacl en BOB beste herder en 3de eind van de show.Dus hij hoeft geen belgisch kampioen te worden.Probeer jij dat ook maar eens te behalen met je luie hond.In België hebben ze ook dezelfde FCI normen als in Nederland.De Belgen komen met de honden naar Nederland om nederlands kampioen te worden en dan kunnen ze in België hun hond in de kampioensklas inschrijven.Is dat dan wel eerlijk?Ze schrijven dan in bij een bevriende keurmeester.Het ipo en cqn gebeuren zouden de belgen afschaffen in 2006 maar de frans sprekende willen het nog niet.Roosje bezit je ook een boef ? Laat eens een foto zien of ligt hij bij jou op de bank die luie hond.Als je belangstelling hebt om lid te worden van de belgische bouvierclub laat het maar horen dan krijg je van mijn de gegevens.
Groetjes..
Volgens mij weet ik het heel goed...
Exposanten proberen een buitenlandse titel te halen (vroeger was t VDH-kampioenschap ook geliefd, 4 x ver in duitsland je klasse winnen en op de ned.show de kampioensklasse in, met alle voordelen van dien) in Zuidlaren stonden er een oostenrijks, zwitsers en duits kampioen in de klasse. Allemaal gokken ze op de keurmeester die t CAC dan maar aan de kampioen geeft om zeker te zijn. (Eindhoven 2005 ook)
Maar dat was mijn stelling niet, als je in Belgie showt en daar kampioen zou willen worden, zul je ook moeten werken met je hond. Als je dat niet wilt, haal je de punten weg voor mensen die wel werken en showen tegelijk. Het is in belgie nog steeds verplicht en het siert de hond en z'n geleider, een belgisch kampioenschap staat voor karakter EN schoonheid en dat is iets waar we met z'n allen naar zouden moeten streven.
Trouwens een Belg die met een nederlandse kampioen in de kampioensklasse op een belgische show staat, zal ook zijn africhtingscertificaat moeten hebben om kampioen van belgie te worden.
En wie schrijft er niet in bij een 'bevriende' keurmeester???
En of mijn hond lui is...dat is voor jou een vraag en voor mij een weet
groetjes
Marianne
7 maart 2005, 19:49
hallo roosje.
waarom worden er zo weinig honden nederlands kampioen per jaar dan?.
omdat het zo makkelijk is?.
de mensen die hier schrijven doen al tijdje mee hoor op de show, en weten wel waar ze over praten.
het lijkt makkelijk 4 keer cac. maar blijkt toch dat het in praktijk iets moeilijker is.
en werkproef halen kun je ook bij bevriende keurmeester hoor, begrijp je wat ik bedoel?.
elco hoeve
7 maart 2005, 20:20
hallo roosje
Volgens mij ben je een liefhebster van africhting.Een show hond is ook een karakter hond.Zo als jij het stelt, een luie hond showt niet,een hond met karakter wel.Werkhond en showhond zijn wel degelijk verschillend.Heb jij wel eens een mooie werkhond op de show gezien, of een showhond op africhting?Wij show mensen moeten zuinig zijn op de vacht en het gebit van de hond.Wij moeten cac verdienen in binnen en buitenland.Daaaag:D
roosje
7 maart 2005, 21:09
hallo roosje
Volgens mij ben je een liefhebster van africhting.Een show hond is ook een karakter hond.Zo als jij het stelt, een luie hond showt niet,een hond met karakter wel.Werkhond en showhond zijn wel degelijk verschillend.Heb jij wel eens een mooie werkhond op de show gezien, of een showhond op africhting?Wij show mensen moeten zuinig zijn op de vacht en het gebit van de hond.Wij moeten cac verdienen in binnen en buitenland.Daaaag:D
ik noem er een paar, (zie kampioenenboek NBC)
Spencer Jordina van de Boeversgarden IPO 3 ned en Int.kamp
Randa van t Hof ter Windeke CQN Belg kamp ned kamp duits
Dancer Amber vt Hangijzer Ned kamp CQN
Khane van Rovika Int kamp, Belg kamp Am en canadees kamp
Gabber Balou van Meijendaal Ned en Belg kamp IPO3
Hosky de Marvelyse WK Ned en Belg kamp CQN
Centauri's Urban Grace, Winner Amsterdam, Int.Kamp IPO3
Leevy Astra le petit Colline IPO1 ned kamp Am Can kamp
Fallon Darwin Grendarcohof IPO3 ned kamp
Ze zijn er wel hoor. Genoeg. En niet de minste toch en ze stammen uit de zelfde lijnen die vandaag ook nog op de show zijn. Vroeger had je een soort erecode: hond kampioen, van de show af. Ruimte voor de volgende- maar nu blijven dezelfde honden doorlopen (commerciele belangen?!?). Nu speelt een keurmeester graag op zeker door een kampioen te kiezen, of een bekende fokker-makkelijk toch? Naar mijn idee hoort een hond in de kampioensklasse niet mee te doen voor de punten (wel voor BOB) maar daar alleen te staan voor de 'presentatie'.
Als je meedoet in de africhting zul je merken dat er weinig kado gegeven wordt. Je krijgt niks zomaar thuis gestuurd en als hij niet bijt kun je weer gaan.
Maar als we showhonden zien die aan de riem en aan de staart omhoog getrokken moeten worden....
trouwens terugkomend op de vacht: bij houden en secuur trimmen. De honden uit t rijtje boven hadden allemaal een fantastische vacht, ze zaten echt niet de hele dag in de modder.
Marianne
7 maart 2005, 22:05
hallo roosje.
de honden die je opnoemt zijn allemaal overleden, op hosky na dan.
vroeger werd er nu eenmaal meer gewerkt met de honden dus ook met de bouviers.
je hebt nu eigenlijk 2 kampen, de een werkt met hun honden, de andere showen.
maar vergis je niet, bij die showhonden zijn er best nog die zouden kunnen werken hoor, alleen de meeste nemen er de moeite niet voor, of hebben er geen intresse in.
maar laten we eerlijk zijn we willen toch allemaal graag een mooie bouvier zien.
en het zou super zijn als die ook nog goed kon werken.
ik wou ook nog even over ipo hebben en over bijten.
er zijn zat ipo honden met een certificaat die het egg niet verdienen hoor.
ik heb een tijdje ipo getraind, en best veel gezien, ook daar word gesjoemeld hoor.
showen en werken zou best gaan, het is niet ideaal maar wel mogelijk, in de praktijk zijn het niet zoveel mensen die dat doen.
op caya na dan.
roosje
7 maart 2005, 22:48
hallo roosje.
de honden die je opnoemt zijn allemaal overleden, op hosky na dan.
vroeger werd er nu eenmaal meer gewerkt met de honden dus ook met de bouviers.
je hebt nu eigenlijk 2 kampen, de een werkt met hun honden, de andere showen.
maar vergis je niet, bij die showhonden zijn er best nog die zouden kunnen werken hoor, alleen de meeste nemen er de moeite niet voor, of hebben er geen intresse in.
maar laten we eerlijk zijn we willen toch allemaal graag een mooie bouvier zien.
en het zou super zijn als die ook nog goed kon werken.
ik wou ook nog even over ipo hebben en over bijten.
er zijn zat ipo honden met een certificaat die het egg niet verdienen hoor.
ik heb een tijdje ipo getraind, en best veel gezien, ook daar word gesjoemeld hoor.
showen en werken zou best gaan, het is niet ideaal maar wel mogelijk, in de praktijk zijn het niet zoveel mensen die dat doen.
op caya na dan.
Zo lang is het nog niet geleden dat ze er waren, ik heb ze nog allemaal gezien in hun gloriedagen en zo oud ben ik niet. Ik denk dat we deze honden ook als voorbeeld moeten nemen en weten dat het mogelijk is als je je er maar voor de volle 100% voor in zet.
Je hebt zelf getraind (ook IPO gehaald?) maar je bent geen africhtingskeurmeester en een certificaat moet je echt wel verdienen. Schoonheid is persoonlijk maar africhtingspunten zijn te tellen door iedereen die er iets vanaf weet.
Trouwens even opmerken dat dit allemaal ned en belg kampioenen waren, en niet zwitsers-slowaaks of nog verderweg kampioen. Concurrentie is in nederland nu eenmaal zwaarder als daar, waar minder bouviers zijn en de toilettage ook een stuk minder geperfectioneerd is.
Marianne
7 maart 2005, 23:09
hallo roosje.
je streven is niks mis mee, en dat waren zeker prachtige honden.
maar de zogenaamde verweg kampioenen geeft toch wel aan hoe moeilijk het is om als niet bekende fokker een hond kampioen te maken denk ik.
ik geloof dat daar deze discussie over ging trouwens.
en over schoonheid, een hond op show moet ook aan bepaalde punten voldoen hoor, ook dat is voor mensen die er verstand van hebben te zien.
maar een hond zoals jij bedoeld zijn er bijna niet meer, en mooi en super met werken.
en ik bedoel met mooi zoals een van de honden die jij net opnoemde.
veel geluk en plezier met je hond[en].
Willem
8 maart 2005, 08:55
Dat is nu net de discussie Leon.
Wat is nu een goede showhond?
Dat het type bouvier dat schoonheid met werken combineert niet meer bestaat komt doordat fokkers zich blind staren op schoonheid.
Daar wordt dan de nesten verder mee gefokt zonder dat de werkdrift wordt beoordeeld.
Een uitstekend voorbeeld van hoe het zou moeten zie je bij de V.D.H vereniging.
Daar worden de honden beoordeeld op schoonheid en werkdrift en krijgen voor de pupverkoop een kwalificatie mee.
Onze rasvereniging is nooit in staat geweest een lijn te trekken tussen schoonheid en werkdrift.
Dit in tegenstelling tot de Fransen die niet alleen op schoonheid maar ook het karakter mee laten tellen in de beoordeling.
Bij de fokkers in ons land is schoonheid het belangrijkste, want op een veld trainen in de modder om een dag later een show te lopen heb ik bij geen een fokker nog niet gezien.(Met uitzondering dan van de gebruikshondenklasse)
De bouvier moet netjes blijven,stel je voor dat de haren uit model raken en ( mag ik het zo zeggen) foutjes zichtbaar worden.
Voor mij is karakter het belangrijkste bij de beoordeling van een bouvier.
Daar hoort natuurlijk ook een kynologische beoordeling bij,maar beiden mogen nooit los van elkaar worden gezien.
De rasstandaard is daar heel duidelijk in.
Voor mij is het dan ook volstrekt onbegrijpelijk dat keurmeester schoonheid bovenaan hun lijst hebben gezet.
Ik heb keurverslagen waarin staat geschreven: Mooi type maar de vacht moet beter.
Wat beter!
Ik heb de dag ervoor het IPO programma gedraaid en heb in de modder manwerk gedaan.
Is het dan vreemd dat nog geen dag later de vacht vies aanvoelt?
Of verwachten de keurmeester dat je je bouvier na een dag trainen in een bad water gaat zetten?
Ja dan komen de *** verhalen dat je weet dat je naar een show gaat en daar rekening mee moet houden.
Wat een ge*** zeg.
Sorry dat ik grof wordt maar voor mij is een bouvier een hond die onder de werkhonden is ingedeeld.
Keurmeester moeten daar rekening mee houden en niet luisteren naar fokkers die dan lopen te zeiken dat daar een werkhonden klasse voor is.
Ze vergeten dat je daar pas in kan schrijven als je geslaagd bent voor IPO I.
Je zult dus eerst moeten trainen.
De discussie over schoonheid en werk loopt al zolang ik weet en telkens komt het show belang weer naar boven.
Het karakter is bij veel bouviers er helemaal uitgefokt.
Het zijn vloermatten geworden die niet eens weten wat werken is.
Soms zie je dan ineens een bouvier in de africhting van een fokker die dan gelijk begint te pronken dat hij ook karakter bouviers fokt.
Wat een ge*** weer, ze vergeten dat ze tientallen nesten per jaar fokken.
Mag er dan een keer een pup bijzitten die het karakter heeft van generaties terug.
Veel fokkers kijken 1 generatie vooruit en weten niet hoe hard ze moeten rennen naar een fokker die een kampioen fokt.
Wat er verder in de lijnen achterzit is niet belangrijk voor ze.
De kennis ontbreekt gewoon of er wordt geen moeite gedaan er zelf onderzoek naar te doen.
De fokker die probeert de combinatie schoonheid – werk terug te krijgen wordt genadeloos in de ring bij de keurmeester afgestraft.
Deze beoordeeld ( dat heb ik al zo vaak geschreven) schoonheid.
Dat heeft dan weer zijn invloed op het aantal dekkingen en daarmee is de cirkel rond.
Om de discussie voor iedereen wat duidelijker te maken zou ik nu graag hier van de fokkers willen lezen wie zelf een bouvier met een IPO diploma heeft opgeleid.
Niet keer een IPO programma heeft gedaan,want dat zijn er zat.
Meestal na 3 x zie je de fokker nooit meer,maar ze kunnen dan roepen dat ze zelf het IPO programma hebben gelopen.
Ja zo lust ik er wel een paar.
Dus fokkers vertel maar wie heeft zelf een IPO programma gelopen met zijn bouvier en heeft met goed gevolg het diploma gehaald ?
Ik weet zeker dat het nu ineens een stuk stiller wordt of mijn oproep wordt genegeerd
Marianne
8 maart 2005, 10:20
hoi willem.
datgene dat je hier schrijft heeft wel raakvlakken, dat moet ik toegeven.
maar je bent toch ook met me eens dat een bouvierkeurmeester op shows niet kan beoordelen of een mooie bouvier ook een goed werkende bouvier is.
daar reikt zijn kennis niet voor denk ik, en op een show worden de honden op hun uiterlijke kwaliteiten beoordeeld.
als een hond gewoon frank en vrij is en niet echt angstig, word gezegd goed karakter.
dat is ook het enige dat een show keurmeester kan beoordelen.
als hij dan toch een hond plaatst die zichtbaar angstig is, is dat een kwalijke zaak.
maar er is verschil in de fokkerij, dat wil ik best toegeven.
de meeste fokkers vinden schoonheid belangrijker als werkdrift.
maar is dat eigenlijk niet al heel lang zo?.
ik denk dat iedereen fokt naar zijn eigen inzicht, en op hun manier toch proberen goed te doen.
over ipo trainen, ik zal je zeggen hoe het met mij vergaan is.
ik heb met mijn op schoonheid gefokte hond 1,5 jaar intensief getraind bij de nbg in helden, dus niet bij bouviervereniging maar de nbg.
hij liep hier tussen allemaal voor de africhting gefokte duitse herders en mechelaars.
hij deed het niet eens zo slecht zijn vzh gehaald 43 punten.
hij was op zijn speuren na klaar om zijn examen te halen, toen hetmond en klauwzeer virus kwam opzetten, en we nergens meer mochten speuren op de velden.
naderhand kon ik me niet meer motiveren om hem klaar te maken, ook omdat hij inmiddels 6 jaar oud was.
ik moet wel zeggen, dat ik daar best wel spijt van heb, hij zou het best gehaald hebben .
dus bij deze ik heb .............3 keer op het veld en in de modder en sneeuw gestaan.
ik ben geen echte africhter, maar vind het prachtig als je er de geschikte hond voor hebt.
en heb veel respect voor mensen die fokken en africhten.
veel geluk met je honden.
roosje
8 maart 2005, 11:45
hallo roosje.
je streven is niks mis mee, en dat waren zeker prachtige honden.
maar de zogenaamde verweg kampioenen geeft toch wel aan hoe moeilijk het is om als niet bekende fokker een hond kampioen te maken denk ik.
ik geloof dat daar deze discussie over ging trouwens.
en over schoonheid, een hond op show moet ook aan bepaalde punten voldoen hoor, ook dat is voor mensen die er verstand van hebben te zien.
maar een hond zoals jij bedoeld zijn er bijna niet meer, en mooi en super met werken.
en ik bedoel met mooi zoals een van de honden die jij net opnoemde.
veel geluk en plezier met je hond[en].
moeilijk? om een kampioen te maken in verweggistan is niet moeilijk in de meeste landen kennen ze de bouvier niet eens dus daar is geen concurrentie dus met andere woorden dan heb je een goedkope kampioen.
word een hond in de kampioensklas anders gekeurd als een een hond in de werkklas? en jij zegt dat er niet zo;n honden zijn. er zijn er nog maar daar zien we jullie niet. nee beter naar een bekende kampioens reu en van een bekende fokker in nederland gaan en op safe spelen.zo blijf je in hetzelfde kringetje lopen .
goed je hebt gelijk dat de meeste mensen niet willen werken met de hond die liggen net zo lui op de bank als de hond zelf.
geef zelf een voorbeeld als fokker en werk en show met je hond, het zal je best wel lukken dan zal de waardering en aanzien als fokker een stuk groter zijn.
roosje
8 maart 2005, 12:04
hij was op zijn speuren na klaar om zijn examen te halen, toen hetmond en klauwzeer virus kwam opzetten, en we nergens meer mochten speuren op de velden.
naderhand kon ik me niet meer motiveren om hem klaar te maken, ook omdat hij inmiddels 6 jaar
Duurde het in limburg dan twee jaar die mond en klauwzeer ?
En hij zou het wel gehaald hebben zeg je .ja zo ken ik er meer van :als die kampioen er niet was geweest dan was mijn hond zeker ook kampioen geworden . kletspraat.
Marianne
8 maart 2005, 12:27
hallo roosje.
misschien vind jij het kletspraat, maar zo was het.
en waardering als fokker die heb ik hoop ik al.
ik onderteken hier in ieder geval niet met roosje, maar als leon gruter.
zodat mensen ook weten wie ik ben, en niet zo stiekum je mening geven over andere mensen en honden.
wees eens een kerel en zet je handtekening onder je praatjes.
veel succes met je honden verder.
leon gruter bouvierkennel fromlooally.
magda
8 maart 2005, 12:39
Wij hebben een schitterende bouvier,een showhond,maar van het ras uit een veedrijver.Nooit mee getraind, maar veedrijven doet hij als de beste.Valt deze hond ook onder de catogorie luie honden?De meesten van ons willen een boef die vertrouwd is met kinderen en kleinkinderen.Ik ben me ervan bewust dat deze laatste zin ook wel weer een discussie zal op leveren ,maar laten we wel de mensen die er een andere mening op na houden in hun waarde laten
roosje
8 maart 2005, 12:50
hallo roosje.
misschien vind jij het kletspraat, maar zo was het.
en waardering als fokker die heb ik hoop ik al.
ik onderteken hier in ieder geval niet met roosje, maar als leon gruter.
zodat mensen ook weten wie ik ben, en niet zo stiekum je mening geven over andere mensen en honden.
wees eens een kerel en zet je handtekening onder je praatjes.
veel succes met je honden verder.
leon gruter bouvierkennel fromlooally.
je beantwoord mijn vragen niet
en hoe lang duurde de MKZ-crisis dan? dat was de vraag
bij mijn weten ongeveer een half jaar
iedereen die een teef laat dekken is een fokker .
Marianne
8 maart 2005, 13:11
hallo roosje.
inderdaad zal half jaar geduurd hebben zoiets denk ik.
maar als je het niet erg vind wil ik het hier bij laten verder.
ik praat niet graag met mensen, die niet netjes en eerlijk zijn.
groetjes leon gruter.
jammer dat zo een discussie word afgebroken,
want er zit een zeer grote kern van waarheid in.
groetjes sir
Wilma
8 maart 2005, 16:38
Willem jij vroeg om fokkers die IPO hebben gedaan.
Ik heb jarenlang getraind op de HSV Petra van den Berg van deze kennel ( cupressociparis hof)
Zij heeft heel wat examens gelopen (IPO I II en III)
Als je haar bouviers ziet zijn het prachtige bouviers.
Dat bewijst dat schoonheid en werk waarover jij schrijft heel goed samen kan gaan.
Marianne
8 maart 2005, 17:24
hallo sir.
daar heb je helemaal gelijk in, jammer dat het zo moet soms.
maar het is niet zo dat een ieder hier maar zijn gal kan spuien over andere mensen honden en fokkers.
ik vind het ook nog zeer vervelend als dat dan andere fokkers zijn die hun naam er niet bij zetten, erg zwak.
vergeet niet jongens africhting en schoonheid we hebben elkaar misschien nog nodig hoor.
heb respect voor elkaar.ik geloof dat jou hondje er een goed voorbeeld van is toch?
is de vader van jou hondje niet macho? de meest winnende bouvier op schoonheid?.
heeft jou hondje niet ipo 3 gehaald?.en is hij niet gefokt door een africhtingsfokker in belgie?.
roosje voor jou nog ff dit, er zijn verschillende africhtingsfokkers bij me geweest om te dekken of om navraag te doen over mijn honden.
het is maar dat je het weet.
sir heel veel succes met je hond, ik weet dat je veel plezier beleefd aan de africhting ga zo verder.
groetjes leon.
hallo leon,
ja mijn hond is inderdaad van macho en hij heeft zijn ipo1,2 en 3 in 2004 gehaald
hij heeft ook aantal keren uitmuntend gedraait en belgische en franse selectie en c.q.n.
en zo zijn er inderdaad nog honden doe kynologisch en karakter hebben.
in april word hij pas 3 jaar.
groetjes sir
roosje
8 maart 2005, 22:15
hallo roosje.
inderdaad zal half jaar geduurd hebben zoiets denk ik.
maar als je het niet erg vind wil ik het hier bij laten verder.
ik praat niet graag met mensen, die niet netjes en eerlijk zijn.
groetjes leon gruter.
ik heb niemand aangevallen, alleen gerichte vragen gesteld waar geen antwoorden op kwamen. Mijn mening is misschien anders als die van de meesten hier maar mag ook gehoord worden of niet soms. Als jij het daar niet mee eens bent jammer dan. En sorry, jij begon over je eigen hond, dan mag je een weerwoord verwachten. Als je ergens aan begint zou je het ook af kunnen maken, als je al in t zicht van t diploma was. En wat is te oud? kom nou er zijn zat voorbeelden van oudere honden te vinden.
Het ging trouwens over honden in de kampioensklasse en shows in belgie waar nederlanders wel willen meedoen om te winnen maar niet serieus aan een kampioenschap willen werken. De regels zijn daar nou eenmaal anders als in Nederland.
Roosje (nog lang niet geknakt)
elco hoeve
13 maart 2005, 19:40
Hallo luitjes,
Ik wil even mede delen dat Gijs Santos from the Dogsfarm beste bouvier geworden is op de Crufts. Hij werd 4de in de eind ronde van de working groep.
De keurmeester was : Mrs. H.M. Irving.(Gbr).Deze keurmeester keurt ook op de kampienschapsclubmatch in Heteren.
Zagaha
13 maart 2005, 20:17
Alle boeffies die meegedaan hebben aan de Crufts, waarvan Nederland heel sterk vertegenwoordigd waren, hebben het formidabel gedaan. geweldig!!!!!!!!
Marianne
13 maart 2005, 22:29
ik heb het gezien op tv.
mooie overwinning voor gijs, en super reclame voor ons ras weer.
natuurlijk een nederlandse bouvier wat anders.
gefeliciteerd dogsfarm team.
patrick
14 maart 2005, 15:34
Mooie prestatie van Gijs Santos from the Dogsfarm.
Heb een linkje erbij gezet naar de uitslagen van de Crufts 2005.
http://crufts2005.homepage.net/breed.asp?FULLBREEDCODE=BDF&CALLEDBREEDDISPLAYNAME=BOUVIER%20DES%20FLANDRES
http://crufts2005.homepage.net/pix/trophywhite.gif
Groetjes Patrick en Miranda en de Boeffie's Kelly en Donna.
Willem
19 maart 2005, 18:48
Hallo luitjes,
Ik wil even mede delen dat Gijs Santos from the Dogsfarm beste bouvier geworden is op de Crufts. Hij werd 4de in de eind ronde van de working groep.
De keurmeester was : Mrs. H.M. Irving.(Gbr).Deze keurmeester keurt ook op de kampienschapsclubmatch in Heteren.
Heb je enig idee waarom zij keurt en wat de relatie tussen de Dogfarm en Mrs H.M.Irving is?
Commissie kynologie.... NBC.... Dogfarm.....
Meer zeg ik niet Cor,maar jij moet dat toch weten.
elco hoeve
19 maart 2005, 21:31
Erik zit in de commissie kynologie.Hij en nog meerdere hebben de keurmeesterslijst samen gesteld. meer weet ik niet groetjes cor. :D
Willem
21 maart 2005, 13:10
Valt mij een beetje tegen Cor.
Je weet wie de winnaar is geworden op de Crufts.
Je weet niet wie er gekeurd heeft schijnbaar.
Maar in Heteren staat dezelfde dame te keuren als op de Crufts.
Engeland? - Heteren ? - Dogfarm? - Commissie Kynologie ?
De meerdere waarover jij spreekt, Cor doe je ogen open jij loopt al zo lang shows.
Jij moet weten hoe het in elkaar zit.
gerrit
21 maart 2005, 13:34
toevallig? ik denk het niet.
gelezen op de website van de Dogsfarm:
‘Het gerucht gaat al dat sommige mensen zich niet hebben ingeschreven omdat wij komen’, vertelt Zwoferink trots. Niet helemaal onbegrijpelijk volgens hem; tenslotte werd hij al Europees- en Amerikaans kampioen.
arrogantie ten top, lees de keurverslagen maar eens van Gijs in het Bouvier Nieuws
roosje
21 maart 2005, 18:36
Europees kampioen in Barcelona in Spanje, keurmeester mevr Onstenk-Schenk (Nederland)
Over politiek gesproken......ons kent ons.
Walfred
21 maart 2005, 21:00
Ik erger mij dood aan Zwoferink.
Eerst met ons meehullen en vertellen dat het bestuur een puinhoop is.
Krijgt op de ledenvergadering de stemmen omdat wij vertrouwen in hem hebben.
Gooit het op een accoordje met die arrogant van een Pieter en gaat zelf nu het heertje uithangen.
Ik heb het helemaal gehad met die ***** van de bouvierclub.
Stelletje arrogante ******
Ik ben volgend jaar geen lid meer.
Hoe durft die Zwoferink het te schrijven.
Arrogante kwast,corrupt als de ********
Willem
22 maart 2005, 14:49
Wat had jij anders gedacht Walfred?
Dat Zwolferink voor ons in het bestuur is gaan zitten?
Die man heeft het gewoon achter zijn ellebogen en wij zijn daar ingetrapt.
De arrogantie hieeft hij overgenomen van Pieter.
Die hadden wij al jaren geleden het bestuur uit moeten donderen.
Maar ja iedereen houdt zijn bek op de vergadering, dus waar ***len we over?
elco hoeve
22 maart 2005, 17:53
Champ heb je je kampioen al klaar staan (getrimd/geknipt).Ik heb mijn dropje al klaar staan.Ik ben benieuwd wat er ingeschreven staat want wij hebben een keurmeester uit GB Mw. S. Garner.Groetjes van Dropje
the champ
22 maart 2005, 20:51
hoi Cor
nee onze champ is nog lang niet klaar............
zijn broek is mooi vol en zn borst is al wel mooi kort (heus waar ja).
Jouw dropje dus al klaar,nou namigo mag pas zondag op tafel.
Nemen wij de ballen mee, jij de eieren?????
En over die engelse keurmeesteres het volgende;wij rekenen ons niet rijk (zie Crufts discussie.......).
warme groeten uit Overijssel, de tuin van nederland hahahahhahahah
John en Peet
elco hoeve
23 maart 2005, 08:20
hallo champ,
de eieren gaan mee naar leeuwarden.Hoe wil je ze hebben? Rauw, zacht gekookt of hard gekookt.John ik ga naar KCM Heteren en schrijf 5 honden in verschillende klassen in want ik ben niet bang van de concurrent.Jij schrijft toch ook wel in?dan zullen we ze een poepje laten ruiken.:)
the champ
23 maart 2005, 08:51
hahahahha
die inschrijving voor heteren is allang weg.....................
laat de rest maar komen hihihihi
enne cor voor de eitjes bedoel ik wel melk en gevulde dus geen gekookte die eten we thuis warm hahahahahah
we zien je maandag doeggie
the champ
the champ
26 maart 2005, 16:01
he cor
't is zo stil, ben je jouw kampioenen nog steeds aan 't knippen of ben je toch je paaseieren aan 't kopen, en beschilderen............
ps we komen niet zo vroeg as maandag
hou je een bench naast je vrij voor de ballen??????
elco hoeve
26 maart 2005, 16:56
champ ik hem mijn dropje al klaar kijk maar na de foto's op bouviergalerij
ik hoop dat je niet bang word van mijn dropje als je goed kijkt kan je zien hoe dat je je hond moet knippen in vervolg let op de belijning van de hond
mijn hond staat in top conditie de paaseieren zitten al in me tas
ik hoop dat ze niet smelten want anders krijg je chocolade pasta:p
ik hoop dat je de ballen pas zondagavond bakt en niet te vroeg anders smaken ze niet lekker :D
hier bij wil ik jou vragen wil jij voor mij 2x bench vrij houden op de hoek want ik moet smorgens al om 4.30 vertrekken ik denk dat jij er eerder bent dan ik
anders stuur jij je vrouw maar eerder er na toe :p dan kan jij nog even uitslapen.
groetjes cor:D
the champ
26 maart 2005, 18:36
hallo cor
als de kleine meid niet ziek meer is komen we wat eerder en proberen we wel de bench (2 op de hoek met uitzicht op mooie vrouwen en nog meer wensen!!!)voor te regelen
maar zorg wel dat de airco het doet in je auto want we willen geen chocopasta
je dropje ziet er echt mooi uit heel mooi vakwerk
ga je mijn champ ook zo doen !!!!!!!!!hahahahahhahaha
ik moet nog met mijn champ aan de slag maar gaat allemaal goed komen
zie jullie maandag doeiiiiiiiiiii
elco hoeve
27 maart 2005, 21:52
champ ik zie dat je nog op het forum zit
ik zal maar na bed gaan als ik jou was
want morgen sta je te gapen in de ring
weltrusten john en peet en de kleine
groetjes cor
elco hoeve
27 maart 2005, 21:55
nou weet ik nog waarom je nog wakker bent champ op het forum is het pas 22.00 maar in werklijkheid is het al 23.00 uur men legt er nog een uur achter
groetjes want hier is het al 23.00 breda's tijd tot morgen hahah cor
the champ
28 maart 2005, 08:34
hahaha
gekke cor
nu ben je in leeuwarden samen john en met mijn champ doe jullie best
helaas de kleine ligt met dikke koorts in bed we denken aan jullie
kuszie van peet
patrick
28 maart 2005, 17:07
BOB is Nike Dustie v.d. Vanenblikhoeve. (gefeliciteerd)
Keurmeester was Mevr. S Garner, uit Groot Brittanie
Wat me opvalt is dat er een aantal ZG en zelfs een G in de kampioens klasse gevallen is.
Pjer is 4e geworden, in de kampioensklasse, wel met een U.
Groetjes Patrick Miranda .en de boeffie's Kelly en Donna.
Marianne
28 maart 2005, 18:06
hoi patrick.
die keurmeester was niet zo best he?.
als je pjer 4e zet, dan heb je toch echt niet goed gekeken.
wel leuk voor de andere mensen die zo ook eens leuk kunnen scoren.
groetjes leon.
elco hoeve
28 maart 2005, 18:25
beste leon
hoe kan je dit zeggen heb jij de honden ook betast heb je ook zien lopen
de smaak van de keurmeester verschild er stonden gewoon mooie honden
nike is een top hond en de andere mogen er ook zijn of je nou 1, 2 , 3 of 4 word
maak niet uit joop mag ook een keer verliezen want niet alleen hem zijn honden zijn de beste al denk je dat jullie denken alleen dat joopie een topper is maar dat is niet toevallig er zijn meer toppers groetjes cor
Marianne
28 maart 2005, 18:38
hoi cor.
ik ken de honden toch die op show lopen, zijn bijna altijd dezelfde hoor.
ik heb niks slechts over de andere honden gezegd, maar toch was ik blij dat ik er niet was.
de keurmeester gaf een hond uit de kampioensklasse een G cor.
en dat verdiend die hond zeker niet.
ook zei ik nog, dat ik het leuk vond dat andere mensen ook eens kunnen winnen dan, even goed lezen he.
groetjes leon.
the champ
28 maart 2005, 20:08
leon,
Ik oordeel niet over de keurmeester want als je niet alles wint zoals wij vandaag lijkt dit frustratie.
Maar jij kunt niet zeggen dat dit een slechte keurmeester was alleen omdat een hond uit de kampioensklas een G scoort!! Dergelijke honden scoren soms juist te vaak een U omdat ze elders een (nietszeggende)titel hebben gehaald!!
Besef dat dat vaak kilometerkampioenen zijn die in NL niets zouden scoren en dan elders een titel halen. Dan durft de keurmeester het vaak niet aan om de hond minder dan een U te geven, nu een keer wel!
En ja Pjer.......dat deze veel wint is in verleden misschien eigen leven gaan leiden zodanig dat ieder denkt deze is niet te verslaan.....welnu, tuurlijk kan hij ook verliezen, denk ook aan vorm van de dag!
Want bijvoorbeeld Andor verdiende een hoge(re) plaats, zo simpel was het!
En als je niet bent geweest heb je niet zo veel te oordelen, sorry Leon.
gr the champ
Zagaha
28 maart 2005, 21:12
Je kan nog wel een beetje meekijken met de mening van de keurmeester hoor.
Link werkt niet,maar gaat naar een website
Ik vindt dat dit weer reclame is voor een zeer omstreden website.
Ik mail de webmaster met het verzoek dit soort links te verwijderen.
Zagaha
28 maart 2005, 21:19
Ik verwijder hem zelf wel, anderen zouden er blij mee kunnen zijn
bonnie
28 maart 2005, 22:49
[QUOTE=the champ]leon,
Ik oordeel niet over de keurmeester want als je niet alles wint zoals wij vandaag lijkt dit frustratie.
Maar jij kunt niet zeggen dat dit een slechte keurmeester was alleen omdat een hond uit de kampioensklas een G scoort!! Dergelijke honden scoren soms juist te vaak een U omdat ze elders een (nietszeggende)titel hebben gehaald!!
Besef dat dat vaak kilometerkampioenen zijn die in NL niets zouden scoren en dan elders een titel halen. Dan durft de keurmeester het vaak niet aan om de hond minder dan een U te geven, nu een keer wel!
En ja Pjer.......dat deze veel wint is in verleden misschien eigen leven gaan leiden zodanig dat ieder denkt deze is niet te verslaan.....welnu, tuurlijk kan hij ook verliezen, denk ook aan vorm van de dag!
Want bijvoorbeeld Andor verdiende een hoge(re) plaats, zo simpel was het!
En als je niet bent geweest heb je niet zo veel te oordelen, sorry Leon.
Hier zijn enkele nietszeggende titels die deze hond gehaald heeft: Jeugdwereldkampioen, Duits Kampioen VDH en CAC, Bundesjugendsieger, Luxemburgs Jeugdkampioen, Europasieger, BIG in Dortmund.
Dit zijn de nietszeggende keurmeesters die deze titels verleend hebben:
Dhr Wieldraaier, Mevr. Stegeman-Bonnes, Dhr Gerritsen, Dhr S. Peter, Dhr K. Gendrung, Dhr Eberhardt.
Welke belangrijke titels heb je zelf al gehaald?
the champ
29 maart 2005, 11:14
nou nou bonny,
ik heb alleen op Leon gereageerd dat hij iemand als keurmeester beoordeelde terwijl hij niet zelf is geweest.
En ik geef alleen de trend weer dat er steeds meer kampioenen in die klasse staan, die juist in het buitenland deze titel ophalen en niet in NL.
En dan kan het dat soms keurmeesters lef hebben en toch een niet- nederlandse kampioen wegzetten omdat deze kwalitatief minder is dan sommige andere honden.
Idd vind jij het vreemd dat je hond een G als kampioen scoort, ik beoordeel niet of dit nu aan deze keurmeester ligt of juist aan de omstandigheden op shows in het buitenland met mogelijk andere bouviers.En de kwaliteit van de nederlandse bouvier op nederlandse shows is toch zo hoog, zeggen de fokkers zelf! Dus dit kan wisselende beoordelingen teweeg brengen.
Maar lees goed!! Ik heb ook gesproken over vorm van de dag etc. en heb jou niet aangevallen, wens ik dus ook niet andersom!
Maw respect voor ieders prestatie
vrgr champ
bonnie
29 maart 2005, 13:31
Als je je wat beter op de hoogte had gesteld zou je weten dat de Nederlandse fokkers die hier op de show komen ook altijd met hun “tophonden” aanwezig zijn op de Bundessieger en Eurosieger in Dortmund. In feite zijn er altijd meer Nederlandse dan Duitse bouviers. De “topfokkers” uit Nederland willen maar wat graag een titel meepakken. Ook op de wereldshow in Dortmund was iedereen aanwezig.
Laten we het over kwaliteit dus maar niet meer hebben.
Het is niet mijn gewoonte om me te mengen in discussies op een forum en verder wil ik er ook geen woord meer aan vuil maken, einde verhaal.
the champ
29 maart 2005, 14:42
ik ben andere mening toegedaan, waarom loopt dan bv alleen Gijs op Crufts, en niet Joop en co
einde verhaal idd.
en trouwens mijn hond heeft vele titels!
kampioen knuffelen
kampioen fietstrekken
kampioen sterkste boef
kampioen kidsplay
kampioen koekhappen
etc etc
Het kan natuurlijk nooit dat een bouvier die kampioen is terugvalt naar een G.
Het blijkt weer eens dat de discussie die op deze plaats aan de gang is terecht is.
Ik ben zelf in Leeuwarden geweest en wat mij het meeste is opgevallen is dat het een Engels keurmeester was die de keuringen heeft verricht.
Het bewijst dat ook Zwolferink niet vies is van corruptie en dat veel fokkers zijn ingetrapt op de mooie verhalen van deze meneer.
Degene die zelf in Leeuwarden zijn geweest hoef ik niet vertellen dat niet alleen meer sprake is van arrogantie op de website maar ook in de persoon aanwezig is.
Ik vindt het heel jammer dat ikzelf mee heb geholpen deze arrogante man in het bestuur te krijgen.
Het onder onsje met Pieter van Leeuwen had eigenlijk al moeten aangeven dat het niet anders zal worden met Zwolferink.
Het wordt tijd dat de komende jaarvergadering enkele zaken voor eens en altijd de wereld worden uitgeholpen.
Wat mij betreft kan Zwolferink en Pieter van Leeuwen hun koffers gaan pakken.
Ik denk dat geen enkele fokker op dit soort arrogante en corrupte praktijken zit te wachten.
Zagaha
30 maart 2005, 20:14
Ik vind het ongehoord dat er hier allerlei uitlatingen gedaan worden.
Vorig jaar was er ook een discussie over iets aan de gang. Toen zouden er ook een heleboel mensen naar de ledenvergadering komen om opheldering te vragen aan het bestuur. Wat bleek, iedereen die zo afgaf op het bestuur en de omstandigheden, al die mensen waren er niet.
Nu is er een vergelijkbare situatie ontstaan, wederom zal blijken dat er weinige aanwezig zouden zijn.
Ik begin me sterk af te vragen of her hier niet een aantal fokkers onderling last hebben van jaloezie.
Iedereen wil 1 worden, maar als het een ander niet gegund wordt????????Waarom kan iedreen niet blij zijn voor de ander. Iedereen is met de zelfde sport bezig.
Bovendien vraag ik me af of degene die een groot woord hier hebben over bepaalde personen, ooit wel eens een woord met diegene gewisseld hebben.
Discussie's vind ik prima, maar om het zo op de man te gaan spelen????
Wat heeft dat voor zin als de persoon in kwestie zich niet kan en wil verweren. Logisch als ik het bekijk, want een discussie "win" je hier nooit.
Mensen en hun prestatie's worden op een manier aangevallen die beneden niveau is. Lees maar terug. Allemaal door mensen die identidteit niet bekent willen of durven maken. Ik vraag me af of het mogelijk is om de toon van berichten aan te passen.
gerrit
30 maart 2005, 20:17
Ben het volkomen met Jaco eens, ik was zelf ook in Leeuwarden en je vraagt je dan toch wel af waar zo’n keurmeester mee bezig is. Als het zo’n goeie keurmeester was, waarom ging ze dan de beste reuen uit alle klassen die weer de ring inkwamen opnieuw keuren? Ze wist niet eens dat ze deze al gekeurd had!
Er zijn honden geplaatst die veel te groot zijn.
Dit zegt de rasstandaard:
Schofthoogte: reuen 62-68 cm, teven 59-65 cm. Tolerantie : 1 cm naar beneden of boven. Voor beide geslachten is de ideale schofthoogte het gemiddelde van deze twee grensmaten, d.w.z. 65 cm bij de reuen en 62 cm bij de teven.
Eliminerende Fouten: schofthoogte buiten de opgelegde grenzen van de standaard.
Sommige honden worden in een onnatuurlijke en ongemakkelijke stand gedwongen door de achterpoten wijd neer te zetten en zo ver mogelijk naar achteren, de kop wordt met een ketting zo hoog mogelijk getrokken, hierdoor loopt de ruglijn heel sterk af.
Bovenbelijning : bovenlijn van rug en lendenen horizontaal, strak en stevig.
Personen die bepaalde berichten op het forum geplaatst hebben en zelf nog nooit een fatsoenlijke hond gefokt hebben en het allemaal zo goed weten zouden eerst de rasstandaard maar eens goed moeten nalezen voor ze met onterechte kritiek komen.
Zagaha
30 maart 2005, 20:22
Met andere woorden, het is geoorloofd om mensen corrupt te noemen, omdat de keurmeester de rasstandaard, niet goed hanteert???
Volgens mij heeft dat niets met het fokken van een hond te maken of wel???
Willem
3 april 2005, 20:48
Zagaha, ik denk dat jij nog nooit een nest hebt gefokt en niet weet waarover de discussie gaat.
Het is nu eenmaal zo dat er wordt gekeurd op personen en niet op honden.
Als leek zal dat je niet snel opvallen.
Het kan natuurlijk niet dat een bouvier die kampioen is terugvalt naar een G.
Een beoordeling behoort gegeven te worden op de bouw van de bouvier en zijn voorkomen.
Een G wordt gezien als een bouvier met een fout in de rasstandaard.
Gerrit haalt al aan dat je eerst de rasstanddaard goed moet weten voordat je een reactie geeft.
en ja het is zeker geoorloofd om mensen corrupt te noemen als ze zelf de keurmeester benaderen en uitnodigen en dan ook nog met hun eigen bouvier voor deze keurmeester uitkomen.
Om niet helemaal op details in te gaan; deze keurmeester drinkt ook nog eens een bakkie koffie thuis bij dezelfde fokker.
Dan hebt je nog een groot aantal keurmeesters die de gewoonte hebben om gezellig bij fokkers koffie te gaan drinken omdat het vrienden van elkaar zijn.
De namen zijn al vele malen genoemd en ik wil niet in herhaling gaan vallen.
Er bestaat maar 1 rasstandaard en die moet overal hetzelfde worden gehanteerd.
Dat er steeds meer fokkers zijn die naar het buitenland gaan is niet vreemd.
Wat doe jij als je van te voren weet wie er gaat winnen en dan tot in de details.(bij die keurmeester wint die fokker en ga maar door.)
Hoe erg ik het ook vindt er moet iets aan deze corrupte bende worden gedaan.
Slechts een kleine groep fokkers verpest het voor een hele grote groep fokkers.
Het is daarom fijn dat er nu een plek is waar iedereen zijn grieve eens kwijt kan.
En zoals je kunt lezen is de fustratie onder veel fokkers tot aan het kookpunt gestegen.
Tijd voor ommekeer en laat de corrupte fokker en keurmeester maar weten dat showliefhebbers het meer dan zat zijn.
Ik ben en ga voor eerlijkheid.
ronnie w
3 april 2005, 21:30
eerlijkheid begint met je ware indentiteit
Zagaha
3 april 2005, 23:30
Ik sluit me helemaal bij Ronnie W aan.
Je kan misschien niet altijd je eigen naam gebruiken, maar stel je dan op zijn minst voor! Dat doen vele hier al niet. Daar begint de ellende en Willem, ik wil nog wel even zeggen, dat het er volgens mij niet veel toe doet of ik een nest gefokt heb of de rasstandaard wel of niet uit mijn hoofd ken. Ik vindd het namelijk gewoon niet kunnen om iemand corrupt te noemen. Dit is een site waar van mij en kennelijk ook van de eigenaar iedereen zijn grieven kwijt kan(uitzonderingen daar gelaten). Nu is dat op zich prima, maar hou het dan beschaafd en netjes. Ik ken namelijk ook fokkers(niet de grote fokkers of diegene die vaak op een show de prijzen in de wacht slepen) die zich groen en geel ergeren aan de manier waarop deze discussie gevoerd wordt.
Zo tussen neus en lippen door Willem, ik weet heel goed waar deze discussie over gaat. Bovendien lijkt het me niet erg logisch dat een Engelse keurmeester bij een fokker in Nederland op de koffie gaat. Ik hoop dat je ook weet dat de keurmeester buiten de rasstandaard om, nog een eigen smaak heeft en ik ben van mening dat je die nooit en te nimmer uit kan sluiten.
De waarheid komt niet altijd bij iedereen leuk of goed over.
Ik ben het eens met je ( Zagaha) dat het netjes zou zijn als iedereen zich eens netjes voor zou stellen.
Helaas zal dat wel nooit gebeuren want iedereen is schijnbaar bang voor elkaar.
Anderzijds mag best geschreven worden dat er op shows heel erg corrupt aan toe gaat.
Je kunt personen wel de hand boven het hoofd houden maar dat houdt een keer op.
Ik begrijp en weet wat Willem bedoeld en ( sorry ) maar hij slaat de spijker op zijn kop maar het timmermans gereedschap dat hij gebruikt beschrijft hij niet.
Dat hoeft ook niet want juist dan zal de discussie nog meer oplaaien en komen er stukken aan het licht die hier zeker niet thuis horen.
Wat mij het meeste ergert is dat fokkers steeds meer over shows op deze plek schrijven dat de argeloze bezoeker zich wel 2 keer zal bedenken voordat die een show gaat bezoeken.
Er wordt vergeten dat deze plek bekend is en bezocht wordt door iedereen die een bouvier heeft met een internetaansluiting.
Ik ben heel blij met de vrijheid die de eigenaar van deze site geeft aan gebruikers van dit forum en ik maak er graag gebruik van.
Maar ik ben van mening dat fokkers hiervan geen misbruik moeten maken.
Bij het uiten van meningen hoort ook respect hebben voor elkaar.
Hier wil ik het bij laten.
Marcel
4 april 2005, 21:26
Zagaha, ik denk dat jij nog nooit een nest hebt gefokt en niet weet waarover de discussie gaat.
Het is nu eenmaal zo dat er wordt gekeurd op personen en niet op honden.
Als leek zal dat je niet snel opvallen.
Het kan natuurlijk niet dat een bouvier die kampioen is terugvalt naar een G.
Een beoordeling behoort gegeven te worden op de bouw van de bouvier en zijn voorkomen.
Een G wordt gezien als een bouvier met een fout in de rasstandaard.
Gerrit haalt al aan dat je eerst de rasstanddaard goed moet weten voordat je een reactie geeft.
en ja het is zeker geoorloofd om mensen corrupt te noemen als ze zelf de keurmeester benaderen en uitnodigen en dan ook nog met hun eigen bouvier voor deze keurmeester uitkomen.
Om niet helemaal op details in te gaan; deze keurmeester drinkt ook nog eens een bakkie koffie thuis bij dezelfde fokker.
Dan hebt je nog een groot aantal keurmeesters die de gewoonte hebben om gezellig bij fokkers koffie te gaan drinken omdat het vrienden van elkaar zijn.
De namen zijn al vele malen genoemd en ik wil niet in herhaling gaan vallen.
Er bestaat maar 1 rasstandaard en die moet overal hetzelfde worden gehanteerd.
Dat er steeds meer fokkers zijn die naar het buitenland gaan is niet vreemd.
Wat doe jij als je van te voren weet wie er gaat winnen en dan tot in de details.(bij die keurmeester wint die fokker en ga maar door.)
Hoe erg ik het ook vindt er moet iets aan deze corrupte bende worden gedaan.
Slechts een kleine groep fokkers verpest het voor een hele grote groep fokkers.
Het is daarom fijn dat er nu een plek is waar iedereen zijn grieve eens kwijt kan.
En zoals je kunt lezen is de fustratie onder veel fokkers tot aan het kookpunt gestegen.
Tijd voor ommekeer en laat de corrupte fokker en keurmeester maar weten dat showliefhebbers het meer dan zat zijn.
Ik ben en ga voor eerlijkheid.
Als je de fokker zo goed kent, dat je zogenaamd weet dat ze (de keurmeester)bij hem op de koffie komt, waarom spreek je hem of haar dan niet op de man af,maar doe je het op een, in mijn ogen achterbakse manier? Als ik zo lees wat je allemaal zo op dit forum schrijft overal comentaar op over hoe slecht fokkers wel niet zijn en hoe "corrupt men wel niet zou zijn" maar niet eens voor je eigen naam uit durft te komen ben je in mijn ogen niet veel beter.
een Bouvier LIEFHEBBER!!!!
wordt zo langzamerhand een erg vervelende discussie
the champ
5 april 2005, 09:44
ben het helemaal met arie eens
verder maak ik hier geen woord meer aan vuil en ga andere dingen doen op
dit LEUKE forum
groeten the champ
kirsten
7 april 2005, 21:42
Hartelijk gefeliciteerd! en een hele grote knuffel aan de winnaar! :D
Groetjes kirsten
Martin1
29 april 2005, 16:46
Ik zeg mijn lidmaatschap op bij de club.
Ik vindt het een grof schandaal dat een A.Zwaan durft te schrijven dat je vrijwillig inschrijft en dat een show nu eenmaal een schoonheidwedstrijd is.
Dat is onze commissie kynologie die helemaal de ras standaard voorbij gaat.
Meneer is van mening dat een bouvier dus een modepop is en dat je maar niet moet trainen voor een show.
Zelf nooit op het veld gestaan dan blijkt wel uit het stuk.
Ook vergeten dat een bouvier een werkhond is!
Laten we het is andersom draaien,bouviers ook verplicht de africhting is voor het fokken.
Mensen in de africhting hebben de beroerte aan de show maar moeten wel als ze een nestje willen fokken voor de pupbemiddeling
Andersom is niet nodig of er wel of geen bouvierkarakter inzit maakt niet uit.
Als de bouvier maar mooi is.
Als je geen verstand van zaken heb hou dan je kop en schrijf niet zo'n slijmstuk.
Je bent zelf een showmens en weet geen snars van africhten.
Hoe durf je het te schrijven.
Beste Martin,
Heb je stuk met enige verbazing gelezen, niet omdat je je lidmaatschap op gaat zeggen maar je reactie op de showhonden, deze reactie is nu net de reden van het geplaatse stuk (rerspect4all).
De showmensen gaan niet naar een africhtingswedstrijd omdat ze daar geen hobby in hebben wel in het showen van hun honden.
In het forum werd meerdere malen afgegeven op showhonden terwijl er nog nooit een verkeerd woord is geschreven over de africhtingshonden.
De meeste mensen willen toch een bouvier voor zijn fijne karakter als huishond,
er zijn in verhouding maar weinig mensen die naar een show of naar een africhtingsclub gaan.
Ik persoonlijk heb veel respect voor de mensen welke met hun bouviers ipo of zelfs een politiehondencertificaat halen. Ik heb van dichtbij meegemaakt wat je er allemaal voor moet doen om zover te komen.
Martin, je voelt je aangesproken, heb jij misschien op het forum gezet dat
de bouviers welke naar de show gaan net zo lui zijn als hun baas en de hele dag op de bank liggen....................
Laten we elkaar tenminste respecteren.........
Carin
30 april 2005, 09:59
Hoi Martin...
Jou reactie is nou precies wat er bedoeld wordt in het stuk wat Albert geschreven heeft.
Respect 4 All..... daar ontbreekt het nog wel eens aan....
Om te beginnen is niet iedereen hetzelfde, en daardoor is BouvierNederland al opgedeeld in 2 kampen, de Africhters en de Showers, en laten we daar dan nog 1 groep (de grootste) aantoevoegen, de HUISHONDEN.
die 3 groepen hebben 1 grote overeenkomst, en dat is de liefde voor de Bouvier.
en dat iedereen anders met zijn of haar hond omgaat, wil nog niet zeggen dat we elkaar niet kunnen respecteren.
ik denk dat iedereen wel met open mond staat te kijken als een goed afgerichte Bouvier een demonstratie geeft van wat hem allemaal met heel veel liefde en geduld is geleerd, en wetend hoeveel werk het is om een hond af te richten kun je daar alleen maar heel veel respect voor hebben.
maar er zijn ook mensen die het prachtig vinden om te kijken naar waar een Bouvier toe in staat is als hij is afgericht, maar zelf niet de tijd hebben om zo vaak met de hond te trainen.
dan zijn er dus ook nog mensen die met open mond bij een Exterieur keuring staan te kijken naar hoe MOOI de bouvier ook nog eens kan zijn.
en ook dat mooie komt niet zomaar aanwaaien. ook dat kost heel veel tijd om de vachten van de honden die op show staan zo te krijgen en vooral ook om ze zo te houden.
de mensen die dus op show staan zullen waarschijnlijk ALLEMAAL het Respect hebben voor de mensen die met de honden in de velden aan het speuren zijn of op het terrein aan het trainen zijn voor het Pakwerk, maar zelf hebben ze daar de tijd niet voor, of willen het niet.
als je dan wel in de africhting zit en je moet of wil naar een exterieur keuring, ook al is dat dan voor die kwalificaties die je moet behalen voor de pupbemiddeling, dan moet je er ook voor zorgen dat je hond er op dat moment goed uiziet, goed en schoon, want het is een keuring op het UITERLIJK van de hond, en als dat dan een keer inhoud dat je de hond moet wassen omdat hij in de week ervoor heerlijk in het natte drassige veld aan het speuren is geweest dan moet je dat er ook een keer voor over hebben.
want wees nou eens eerlijk, als jij naar een feestje gaat, ga je dan ook zo ongewassen, ongeschoren en in je overall van je werk zo naar het feest?
jongens elkaar de grond intrappen is zo makkelijk, maar elkaar respecteren en eens met elkaar praten dat is heel moeilijk... maar absoluut niet onmogelijk.
en als je met elkaar praat dan komen beide kampen de africhters en de showers er misschien ook nog wel een keer achter dat er voor beide dingen heel veel komt kijken, en dat je heel veel tijd in je honden steekt, maar dat je daar in ieder geval van de HOND heel veel liefde en Respect voor terug krijgt....
en als de Honden elkaar wel kunnen respecteren waarom kunnen de eigenaren dat dan niet?
groetjes Carin.
een "shower" met HEEl VEEL Respect voor africhters.
Heb je weleens IPO gelopen Carin?
Moeten ze dan ook verplicht opnemen in het fokregelement.
Dan is er wederzijds respect,niet als er een stelletje show mensen lopen te roepen dat schoonheid het belangrijkste is.
Staat al heel veel hier geschreven: DE BOUVIER IS EEN WERKHOND !!!!!!
Wanneer dringt dan nou een keer door in de wereld van de show????
hoi Willem
het antwoord op je vraag of ik wel eens IPO heb gelopen is JA. maar ik ben er achter gekomen dat die training niet voor MIJ is weggelegd, mijn hond was er wel geschikt voor alleen IK zelf dus niet.
ik voelde mij meer thuis in de Gehoorzaamheid, als in het pakwerk.
maar dat wil niet zeggen dat ik geen respect heb voor de mensen die hun ziel en zaligheid geven voor de IPOtraining.
Ik heb respect voor de mensen die met hun bouvier in de africhting zitten en zich daar in thuis voelen, maar ikheb ook respect voor de mensen die graag showen met hun bouvier. en ik heb ook respect voor de mensen die een bouvier als heerlijke huiskameraad hebben.
jij mag dan zeggen dat Schoonheid niet belangrijk is in een bouvier, en dat het Karakter belangrijker is, en ok de bouvier is van oorsprong een werkhond eerste klas, maar die werkhond moet toch ook nog wel een beetje op de rasstandaard lijken.
maar uit je reactie blijkt dus al dat jij als africhter, dus absoluut geen respect hebt voor de mensen die anders als jij met hun bouvier omgaan, en eigenlijk getuigd dat dus alleen maar van je EIGEN karakter, en niet van het karakter van de bouvier.
groetjes Carin.
even een vraagje terzijde. Er wordt gesproken over werkhond. maar of je wel of niet pakwerk doet een bouvier is toch altijd een werkhond???
waken en beschermen zit toch in de genen? of ben ik nu helemaal verkeerd aan het denken?
groetjes,bella
Willem,
Wanneer dringt het eens tot jullie door dat de bouvier op dit moment allereerst
huishond en maatje is voor de meeste mensen.
De mensen die met hun bouvier willen werken, prima.
De mensen die met hun hond willen showen, prima.
Wanneer dringt het eens tot jullie door dat we allemaal maar een grote
liefde hebben, DE BOUVIER, en de mensen maken zelf wel uit wat ze met hun hond willen doen.......................
Nou Miet ik ben het helemaal met je eens!! Laat gewoon alle mensen en BOEFFIES in hun waarde. Ieder z'n hobby hoor.En inderdaad het gaat toch allemaal omhetzelfde, de Bouvier is een geweldig ras en op welk gebied je ook met je boeffie verder wil je zult er altijd liefde en aandacht in moeten stoppen. Carin, je hebt een goed motto respect4all. Hadden maar meer mensen dat motto dan was het niet overal zo'n zooitje.
Met veel belangstelling volg ik de discussie over het onderwerp Werkhonden-
Showhonden.Uit het geen wat tot op heden is geschreven proef ik weinig respect voor de mensen die niet met hun hond trainen.Ook wij trainen niet met onze hond,maar een paar voorbeelden wat onze hond alzo in petto heeft.
Als wij buiten af met hem zijn en we komen langs een weiland met vee er
in moeten wij hem goed onder appél houden anders zijn de koeien in no time bij elkaar gedreven.Hij bewaakt ons grondstuk als de beste,met hem durf ik midden in de nacht over straat,hij beschermt ons als als de beste.Als de oudste kleinkinderen komen gaat hij uit zijn dak maar komen de kleintje is hij heel voorzichtig.Op shows loopt hij uitmuntend en is ook nog HD-A.Wat voor ras het is?Een goud eerlijke BOUVIER
Beste mensen, kunnen wij niet beter alle energie die deze discussie kost in onze honden steken.en laten we alstublieft iedereen in zijn waarde laten want iedereen heeft toch een andere invulling van zijn of haar hobby.Want het gaat tenslotte toch maar om 1 ding, ons mooie ras de BOUVIER.
Met vriendelijke groet Arie.
helemaal mee eens Arie. Wel nog 1 opmerking. wat Arie beschrijft aan het karakter van zijn hond herken ik bij die van mij. Ondanks het feit dat hij geen pakwerk wil doen (wordt je moe van) ga ik met deze eigenschappen er van uit dat het een werkhond is. Als ik hem nodig heb en dit is al voorgekomen is hij er en heeft hij de bereidheid om iedereen op te knopen die maar scheel naar "mama"kijkt. Maar zelfs als je er 1 hebt die de deur voor de inbrekers open doet, gaat het er om dat hij/zij voor de eigenaar de meest geweldige hond is. En......daar gaat het toch om???
groetjes, Bella
Respact4 all , daar ben ik het helemaal mee eens .
Maar ik wil ook graag nog wat kwijt .
Shows heb ik met mijn boeffie in zijn jonge jaren een paar gelopen , zelfs met heel goed resultaat . Mij is zelfs gevraagd door een zeer bekende fokker of mijn hondje als dekreu gebruikt mocht worden maar door prostaatproblemen ging dat niet door.
Zelf vond hij dat shows lopen maar te veel gedoe en gepruts dus via de gehoorzaamheid door naar ipo .....pakwerk ...geweldig!!! Wat een feest , hij was niet te houden ...
Speuren ..tja .....als het niet eetbaar is weigert hij het vaak te vinden , maar goed ook daar stond hij zijn mannetje .
Helaas kreeg hij gescheurde kruisbanden rechts achter en sindsdien is hij "alleen" nog maar huishond die voor elke inbreker de deur opent ...maar naar buiten kom je niet meer !!!!
Kom niet in mijn buurt als hij je niet vertrouwt, hij valt aan !!!!
Kuddes , of het nu mensen,kippen of andere honden zijn ,moeten bij elkaar blijven .
Zielige ,angstige buitenlanse asielhondjes neemt hij onder zijn hoede en geeft hij mede zelfvertrouwen terug .
Eenden kan je geweldig terug in de sloot jagen maar eendekuikens die door een of andere grote vogel aangevallen en gedood dreigen te worden die moet je redden.
Verdrietige mensen moet je troosten door erbij te gaan liggen terwijl je er normaal niet eens naar op kijkt als ze binnen komen .
Normaal vindt hij dus niks terug , ik heb weleens twijfels over zijn neus maar als ik de andere hond kwijt ben dan kan ik maar beter mijn bouvier volgen ....anders loop ik uren te zoeken.
En ik ? Ik hou gewoon van hem . Showhond,werkhond,huishond ...gewoon mijn hond met een geweldig karakter !!!!!!
Groetjes van Guiny en een poot van Grappa
Froukje
2 mei 2005, 20:09
Ik ben wel geen fokker maar ik denk dat Respact4 all ver te zoeken is bij iedereen.
Een bouvier is voor mij een bouvier en ik kom nooit op een show en toch is het mijn kampioen.
Misschien dat jullie daar is over na kunnen denken in plaats van dit forum zo te vervuilen met die onzin.
Ga dan niet naar een show kan je je ook niet ergeren.
:) GEFELICITEERD met jullie boef heel veel knuffels en ga zo door!!! WOEFFIE de WOEFFIES leve de boeffies!!!
GEFELICITEERD!! met jullie boef ga zo door!!!
estah
22 november 2008, 18:51
hoi mijne bouvier estah mag je gerust aan jou lijstje toevoegen hij is eigendom van aerts peter uit belgie . hij is nu 3jaar en belgische schoonheidskampioen.behaalde karaktertest+cqn+ipo1 op cac niveau dus met 2 keurmeesters.en is nu goed op weg om zijne ipo2 te behalen.dan op show 8keer cac
6keer cacib
7keer bob
3beste groep1
4beste groep1
4beste groep1
2plaats groep 1
1plaats groep1 5beste in show
het is wel zo wij komen buiten met ons honden we trainen in weer en wind want dit gaat niet van zelf .het africhen van een bouvier moet je in je vingers hebben je moet je hond aanvoellen.ik weet ook goed genoeg wat hier gaande is want ik ken de mensen in kwestie en zij kennen mij ook en ik weet dat ze zouden willen dat die werk attesten worden afgeschaft dat hebben ze mij persoonlijk gezecht iets wat ik al knap vind.maar ik wil dat niet ik wil dat je kan zien welke mensen er werken met hun honden en welke niet voor mij is een bouvier af als hij belgische kampioen is want dat staat gelijk aan mooi en werk.zij die er niet mee trainen geen probleem iedereen heeft een andere doelstelling.maar dan mogen ze niet jaloers zijn op ons we moeten er veel voor doen.we zijn nu bezich met onze jonge bouvier hero ik zal zeggen hij is goed op weg.ps ik heb onlangs van een top fokker de aanbieding gekregen om zijn honden tot belgische kampioen te brengen tegen duizeling wekkende bedragen.dan kunnen zij netjes binnen blijven aan de kachel en in de zomer leuke terasjes doen met gezinnetje en op show de grote meneer uit hangen .maar ik heb dat wel degelijk geweigerd.ik train mijn eige honden en de eer komt aan mij toe.je ziet ze willen wel maar het karakter is er niet altijd en dan maar proberen uit tegeven. hier ga ik het bij laten we zijn nu een webside aant bouwen ik denk binnen enkele weken is hij af dan kan je ons volgen via pc de domijn naam maak ik dan nog wel bekend.laat ons allen bouvier vrienden blijven en in vrede leven groeten peter
Chanel
25 november 2008, 16:59
Ehhhh Estah,
Bovenstaande berichten zijn al 3 1/2 jaar oud (en ouder):o......