Volledige versie bekijken : BULT op rug
jody
27 december 2002, 09:38
Ik ga na de feestdagen even met onze Jody naar de dierenarts ,want ze heeft een bult op haar onderrug vlakbij haar kont dus.
weet iemand misschien wat het zou kunnen zijn of heeft iemand een hond gehad die dit ook heeft gehad?
Ik dacht eerst aan een vetbult , maar daar zit de bult te vast voor aan de rug.
Ze heeft er geen last van en ze is ook niet ziek.
Alvast heel erg bedankt
groetjes en een poot van jody
Ton
27 december 2002, 10:10
Misschien gestoten o.i.d.
Kan ook een vetknobbel zijn.
Deze hoeft niet altijd los te zitten.
Ik denk dat je beter de knobbel een tijdje in de gaten kan houden.
Zolang je bouvier er geen last van heeft lijkt het mij niet ernstig.
Wel naar de dierenarts als de knobbel blijft groeien mar dat lijkt mij logisch
imported_bella
27 december 2002, 21:05
Origineel geplaatst door Ton
Misschien gestoten o.i.d.
Kan ook een vetknobbel zijn.
Deze hoeft niet altijd los te zitten.
Ik denk dat je beter de knobbel een tijdje in de gaten kan houden.
Zolang je bouvier er geen last van heeft lijkt het mij niet ernstig.
Wel naar de dierenarts als de knobbel blijft groeien mar dat lijkt mij logisch
imported_bella
27 december 2002, 21:08
met alle respect hoor ton maar als jij plots een bubbel hebt ga je toch ook direct naar de dokter? je weet nooit wat het is dus beter een keer te veel naar de dierenarts als een keer te weinig. bouviers zijn honden die pas heel laat pijn aangeven dus als je dan gaat ben je misschien te laat of het dier heeft pijn terwijl het niet nodig is. je weet nu eenmaal als je aan een hond of een ander dier begint dat er ook dierenarts kosten bijkomen en omdan te zeggen kijk het maar even aan vind ik kort door de bocht.
gr.bella
Dorinda
29 december 2002, 12:55
ik ben het helemaal met bella eens. ik ken mensen die een boef hadden. hij werd helaas qua uiterlijk niet zo goed bijgehouden anders hadden ze de bobbel bij zijn kont eerder gezien. in ieder geval had de boef s avonds opeens pijn, hij bleef maar rondjes draaien en piepen. plassen kon hij niet meer. de volgende dag zijn ze naar de dierenarts gegaan het beest had een enorm gezwel nog geen dag later was hij dood ze hadden hem graag nog het weekend willen verwennen en dan inslapen, maar het was al te ver voordat de boef iets liet merken. ga dus maar gewoon naar je dierenarts je kan er maar beter bijtijds bij zijn. als het aan je boef ligt ben je vaak helaas, te laat als het ernstig is.
groetjes en laat weten wat er was, dorinda en trista
jody
6 januari 2003, 08:38
Nou we zijn met Jody naar de dierenarts geweest en het bleek dus een cyste te zijn , de arts heeft hem leeggezogen en de bult was weg , maar die zelfde avond was hij weer terug , dus de bult moet weggehaald worden.
heeft iemand ervaring met cystes
groetjes chantal en een poot van jody :):)