PDA

Volledige versie bekijken : incontinentie

thei boelema
6 december 2004, 13:19
Mijn Bouvier ''Boef'' een teefje van dik 2.5 jaar heeft plotseling last van incontinentie en volgens mijn dierenarts is er niets anders aan te doen dan levenslang tabletjes (Enurace 50) te geven.
Ik moet zeggen dat na 2 tabletten de incontinentie over was,was idd, want na 2 dagen geen tabletten te hebben gegeven vond ik weer een klein plasje van een cm of 10 in doorsnee,dus de tablettenpot maar weer open gemaakt.

Boef is niet gesteriliseerd en heeft ook geen nestje jongen gehad.
Wel onderzoek op blaas/baarmoeder ontsteking en nierstenen laten doen ,maar dat is allemaal oke.

Wie kan mij vertellen of hier nog iets anders aan te doen is dan tabletten geven,of met de dweil achter haar aan te lopen.

Groetjes Thei.

Zagaha
6 december 2004, 14:19
Ik weet er niets van , maar kijk eens op:

http://www.uwdierenkliniek.nl/bib-onzindelijkheid.htm

http://www.huisdierendrogist.nl/

op de laatste site staat een artikeltje over incontinentie

Succes er mee!

thei boelema
6 december 2004, 18:52
Bedankt hier heb ik enkele evt oorzaken gevonden,die ik zeerzeker met mijn dierenarts zal doorspreken.

Gr Thei

thei boelema
17 januari 2005, 18:14
De incontinentie is nu zonder tabletten te geven over,wel heeft ze alsnog een baarmoederontsteking erachteraan gekregen en dit was de derde op rij die ze tussen 2 loopsheid periodes in kreeg.
Dit euvel komt volgens mijn dierenarts vaker voor en heeft mijn Boef elke keer geluk gehad dat de baarmoedermond ''open'' blijft zodat alle rotzooi naar buiten kan,anders was er een hele grote kans geweest dat ze doodziek en met hoge koorts geopereert moest worden.
De incontenentie is dan ook te verklaren,de baarmoeder heeft normaal gesproken de afmeting van een pink en in ontstoken toestand die van een flinke duim,deze drukt dan tegen de blaas,waardoor er van urineverlies sprake is.
Ik heb het advies van mijn dierenarts opgevolgd zodat de baarmoeder verwijdert gaat worden en boef verder moederloos door het leven zal wandelen.
Waarom mijn dierenarts die ontsteking niet direct vast heeft kunnen stellen,ligt waarschijnlijk aan het tijdstip van urine opvangen en het onderzoek.