Volledige versie bekijken : Mededelingen uit de ALV 2009
Beheerder
6 april 2009, 20:40
Vrijdag 3 april 2009 heeft de Algemene Ledenvergadering van Boe4 plaats gevonden.
Hieronder enkele belangrijke punten uit deze vergadering.
Financieel/Lidmaatschap
Ook in 2008 is het ledenaantal verder gestegen.
Door de stijging van leden is Boe4 een financieel gezonde vereniging geworden.
Een verhoging van het lidmaatschap is daardoor niet nodig en blijft opnieuw 21 euro per jaar
Bestuursverkiezingen
Om gezondheidsredenen heeft de heer Bram Bonnewel zich als Secretaris moeten terugtrekken.
De taak van secretaris wordt overgenomen door mevr. Anja Wippert.
p/a St.Hubertse binnenweg 26 5454NH St.Hubert
Herkiesbaar en herkozen is Algemeen bestuurslid mevr. Bella Schellinkhout.
De voorzitter heeft artikel 23.lid1c ingetrokken.
Website beheer
De heer Bram Bonnewel neemt het volledige onderhoud en beheer van de website van Boe4 onder zich.
De website van Boe4 zal medio dit jaar worden voorzien van een afgeschermd gedeelte welke alleen voor de leden toegangkelijk is
Toekomstvisie
De voorzitter heeft een stuk ingebracht betreffende komende wijzigingen kynologie en de rol die Boe4 daarin kan spelen.
Dit stuk is uitgebreid besproken en wordt door alle leden aangenomen.
Anton v.d.Berg
Voorzitter Boe4
Viola
6 april 2009, 21:51
Ik was helaas niet in de gelegenheid om de vergadering te bezoeken.
Daarom bedankt voor de informatie.
Waar ik wel heel nieuwsgierig naar ben is het stuk over de toekomst.
Is daar meer informatie over?
Beheerder
7 april 2009, 21:12
Boe4 heeft de doelstellingen afgesproken tijdens de oprichtingsvergadering en binnen de (wettelijke) regelgeving die toen nodig was
Recentelijke ontwikkelingen binnen de kynologie maken het noodzakelijk na te denken over de toekomst van Boe4.
Het is niet de vraag of Boe4 de ontwikkelingen kan ontwijken maar de vraag hoe om te gaan met de mogelijkheden die er komen.
De leden van boe4 zijn verdeeld in verschillende groepen maar hebben 1 gezamenlijke overeenkomst en dat is de liefde voor het ras bouvier.
In dat opzicht is er een volledige overeenkomst met de rasvereniging die dezelfde boodschap uit draagt.
Er komt een moment aan dat het break-even point in ledental in evenwicht komt met de rasvereniging.
Geloof mij dat is sneller dan een ieder zal verwachten.
Het kan op zoŽn moment niet meer zo zijn dan leden van de ene vereniging voordelen kan behalen als we over kynologisch zaken spreken.
Boe4 dan toch op weg naar tweede rasvereniging of gewoon blijven zoals we nu bezig zijn?
Over beide stappen is veel te zeggen.
Meer leden zal meer inspraak betekenen en de eerste signalen van leden zijn er al dat een tweede rasvereniging geen slecht idee zou zijn.
Daarom als voorzitter en mijn standpunt ingebracht in deze ALV moet Boe4 zich voorbereiden op de toekomst.
Op korte termijn snel omschakelen naar een rasvereniging is geen optie.
Maar het volledig ontwijken is ook geen optie.
Om die reden stel ik voor dat Boe4 de eerste onderzoeken gaat starten wat de gevolgen en consequenties zijn indien Boe4 overstap naar een erkende rasvereniging.
Erkende staat niet voor niets schuin want een rasvereniging zijn wij al.
We delen immers allemaal de liefde voor het ras bouvier des flandres en dit in de breedste zin des woords
Het uitgangspunt bij het onderzoek is dat alle leden volledig achter de besluitvorming kan staan indien Boe4 nieuwe wegen wenst in te slaan of juist niet.
Statuten spelen geen rol in het onderzoek omdat dit slechts een formaliteit is en de kennis in brede kring aanwezig is.
Het onderzoeksteam in de statuten commissie genoemd zal het bestuur moeten voorzien van de juiste informatie om stukken voor te bereiden die behandeld kunnen worden op de ALV van 2010.
Omdat er kynologische zaken bij komen kijken is het belangrijk om in het onderzoeksteam personen op te nemen die verstand en ervaring hebben binnen de kynologie.
Ook die zijn aanwezig binnen de ledengroep.
Probleem op dit moment is dat deze leden een sanctie boven het hoofd hangt door de erkende rasvereniging indien deze leden hier ook lid van zijn.
Dit zal niet meer mogelijk zijn indien de noodgedwongen wijzigingen binnen het kynologische reglement zijn doorgevoerd.
Aan de leden en het bestuur aanwezig op deze vergadering de taak het voorstel te bespreken en hun stem uit te brengen.
Besluitvorming ALV vergadering
Aan dit ingebrachte stuk is veel tijd en aandacht besteed door de aanwezige leden.
De ALV heeft zonder tegenstemmen groen licht gegeven voor het vormen van een onderzoeksteam die door het bestuur conform de statuten als commissie wordt aangeduid.
De commissie zal worden ondersteund door een dierenarts en een jurist.
Op de ALV van 2010 worden de eerste resultaten verwacht en besproken met de leden.
Willem
10 april 2009, 11:48
Anton,kun je een toelichting wat er onderzoekt gaat worden op kynologisch gebied?
Je mag mij ook een PB sturen want ik ben bereid mij als fokker beschikbaar te stellen.
Als ik daarvoor het lidmaatschap moet opzeggen van de NBC heb ik daar geen problemen mee
Nog geen antwoord zie ik Willem.
Maar je begrijpt zelf wel dat dit te maken zal hebben met het fokbeleid waarvoor boe4 regels moet gaan opstellen.
Tenminste voor erkenning dan.
Iedereen kan zeggen wat die wil maar Boe4 is toch erg goed bezig.
Stap voor stap op weg de grootste bouviervereniging te worden en alles zeer goed uitgedacht en voorbereid.
Anton zal jouw hulp daarvoor niet meer nodig hebben, meestal is hij 2 stappen verder dan wij denken.