Volledige versie bekijken : is dit een bouvier?
Joani
14 april 2009, 21:06
ik kwam in discussie met een vkennis van mij, die ook graag een hond wilde. nou kwam zij op marktplaats terecht op een advertentie. bouvier pups verkrijgbaar met ouders stamboom en werklijn blabla. maar als ik naar mijn shadow kijk en dan naar de foto's van de pup op marktplaats lijkt het mij geen bouvier ?? of is dat domme bemoeizucht van mij?:confused: :-#
marja-s
14 april 2009, 21:13
Hoi
Het zou heel goed kunnen er zit zeker bouvier in.
loraine
15 april 2009, 08:03
Koppie lijkt wel wat op die van een bouvier. Ja, toch wel een kruising met een boef. Dat zeker.
Werklijn zou ik niet kunnen zeggen, waar herken je dat aan. Kleur, langere snuit, :confused:
annebasco
15 april 2009, 10:49
Het is een pup met stamboom dus ik mag toch aannemen dat het werkelijk een bouvier is.
Er is veel verschil in uiterlijk van een pup, het zijn niet allemaal van die bolletjes wol, toen Basco een pup was zag hij er precies zo uit op een foto, ik heb hem zo niet zelf gezien, want ik heb hem pas gekregen toen hij een half jaar was.
k-broek
15 april 2009, 10:53
Waarom lijkt het geen bouvier dan??
Groet kees
Pakkie
15 april 2009, 15:17
Ik zie vaak werkbouviers om me heen, en geloof me, er lopen 'lelijke' exemplaren rond:rolleyes:
boevengek
15 april 2009, 15:51
Hoi, ik vind het wel op een boef lijken alleen zit volgens mij niet zo heel dik in de beharing.
Heeft ook zijn voordelen...
Sandra.
Sylluca
15 april 2009, 17:54
Lijkt mij een pure bouvier uit werklijnen. Het zal ook aan de leeftijd liggen Bretta krijgt nu bv. met 4 maanden een veel langere neus (Pinokkio?).
Bij speurders en andere advertentie's staan als ouders:
vader xandor shyrel vd goodlookinghome, ipo1 opleiding voor ipo 2 sociaal en werklustige hond
moeder tisum van de wolversdijk, in opleiding voor ipo1
haar vader andor from lobstershome
Hoop dat je kennis wel eerder een hond cq bouvier gehad heeft het lijkt mij een pup waarvoor je wel stevig in je schoenen moet staan.
Joani
15 april 2009, 18:47
heb hem afgeraden , maarja ik ben zijn moeder niet dus kan niks verbieden (helaas?) want hijzit ook te kijken naar een husky, en het word zijn eerste hond! uik vertelde hem al dat dat niert erg handig was als je niet veel ervaring hebt met honden. enige ervaring die hij ermee heeft is aaien ...
annebasco
15 april 2009, 19:00
Er zijn ook hele lieve al wat oudere, herplaatsbouviers, misschien is dat iets voor hem.
Chanel
15 april 2009, 21:56
Ik zie twee foto's.
De foto links is van een redelijk donker puppie waar het koppie verdacht veel weg heeft van een boefje (maar alle pups hebben een rond koppie en deze met haar; dussss), maar die linkerfoto......... ik zie daar echt geen boef in. Kijk maar eens goed, een compleet ander hondje/snuitje, sorry (of ik moet aan een andere bril:o).
Mirjam89
15 april 2009, 22:37
Ik zie juist links een boef, en rechts niet... * draagt haar bril ook nooit;)*
mariella
16 april 2009, 07:17
Met of zonder bril :D is het en rare advertentie
2 hondjes uit 1 nest (het is tenminste dezelfde foto)
1 heeft een stamboom en de andere niet
Met stamboom 350 euro en zonder 410 euro :confused::confused:
Dazzle
16 april 2009, 12:23
Heb ff m'n bril opgezet:D;), maar idd erg verwarrende advertenties.
Staan met een paar advertenties op Marktplaats.
een pup voor 350,- met stamboom
een pup voor 410,- waarvan de ouders een stamboom hebben.
en een advertentie waar je kan bieden..:confused:
Mij allemaal te vaag....
Maar hoe dan ook, wordt wel aangegeven dat de pups uit een werklijn komen, dus voor een beginner...... ??
Pakkie
16 april 2009, 17:26
Good Looking Home en Wolversdijk zijn beiden werkbouvierlijnen.
En dat dan een combinatie...
Kan veel belovend zijn, maar nu denk ik met mijn Hondensporthart.(l)
Ik kan niet zeggen dat ik deze puppen zou afraden vanwege het feit dat de persoon in kwestie geen ervaring met honden heeft.
Met begeleiding van een leuke BD/hondenschool of iets wat er op lijkt, in de waarde laten van de hond en in contact blijven met mensen die wel de nodige ervaring hebben kom je ook als nitwit een heel eind.
Kijk maar naar mij. Ik ben begonnen met Rottweilers, ook geen ras voor beginners. Maar we hebben ons er zonder kleerscheuren doorheen geslagen;)
Ik heb de advertentie niet gezien, maar het klinkt allemaal wel erg vaag, ja. Dat zou wel een reden zijn om het af te raden. Misschien dat hij, bij echt interesse voor een werkboef, contact op kan nemen met één van bovenstaande kennels.
Dazzle
16 april 2009, 19:11
Ik kan niet zeggen dat ik deze puppen zou afraden vanwege het feit dat de persoon in kwestie geen ervaring met honden heeft.
Met begeleiding van een leuke BD/hondenschool of iets wat er op lijkt, in de waarde laten van de hond en in contact blijven met mensen die wel de nodige ervaring hebben kom je ook als nitwit een heel eind.
Ben ik mee eens, vandaar ik ook vraagtekens had geplaatst, (is daar overnagedacht), het gaat erom wat de intensie van de persoon is, zoekt hij een "huishond" of wil hij echt gaan werken met de hond. (eens is er een eerste keer ;)).
Maar buiten dat, gezien de (vele) verschillende advertenties, komt dit adres vaag (onbetrouwbaar) over.
Joani
17 april 2009, 07:04
hij wilt gewoon een huishond, maar ook een pittige waakhond. bouvier is dan goed neem ik aam, maar als er echt een werkerslijn in 'vastgeroest' zit lijkt het me dan geebn geschikte hond
Pakkie
17 april 2009, 07:19
Alle drie mijn Bouviers komen uit werklijnen. En daarvan is alleen Shame een beetje waaks (lees aanstellerij omdat hij niet weet hoe om te gaan met gasten hier in huis, want die hebben we nooit vanwege onze grote vieze honden)
Hoe dan ook, of een hond nu uit showlijnen komt, gewoon uit een geinig nestje, of uit werklijnen. Het blijven honden die een consequente opvoeding dienen te genieten. Een hondje uit de meest lieve lijnen kun je nog vals krijgen door verkeerde opvoeding en honden uit werklijnen kunnen de allerliefste zijn, door juist een gedegen opvoeding.
Ik begrijp nog steeds niet waarom mensen persé een waakse hond willen hebben. Als je een Bouvier in huis hebt is dat toch al genoeg om angst aan te jagen bij mensen die kwaad in de zin hebben? Ik ben altijd wel blij dat honden niet waaks zijn, da's een stuk rustiger:D
mariella
17 april 2009, 07:20
Effe uit eigen ervaring.
Alma is mijn 5de boef dus redelijk wat ervaring met bouvier.
Ze is ( zo bleek naderhand ) mijn 1ste uit een werklijn.
Daar kwam ik pas achter op dit forum omdat ik ook niet wist dat er verschil was in die verschillende lijnen....:o
Die andere heb ik uit de losse pols opgevoed maar met Alma was het hard werken (I) vooral voor mezelf.
Ze luisterd nu heel goed, als ik wandel in het bos en ik kom iemand tegen dan gaat ze ook op afstand liggen als ik dat roep, dus het gaat echt heel goed maar ik weet niet of ik haar "gehandeld" had gekregen als het mijn eerste was geweest.
Ik denk dat hij in ieder geval veel tijd en veel ruggegraat moet hebben als hij zo'n pittige hond wil.
Je krijgt er uiteindelijk veel voor terug maar zoals ik al zei: het is hard werken
k-broek
17 april 2009, 07:35
Kan ook wat genuanceerder.
Niet iedere hond uit een werklijn heeft het felle en ongetemde karakter voor een beginner.
Zowel bij show lijnen en werklijnen worden honden geboren die niet "voldoen ".
Met andere woorden .
Er komen bij werklijnen ook sukkeltjes voor die de allerliefste huishond kunnen zijn met een beginnend baas en geen kwaliteiten hebben om te beschermen of enige bijtdrift hebben.
Net zoals er bij show lijnen ook flikkers van honden kunnen voorkomen waar een hondengeleider nog een flinke kluif aan heeft.
Dus het is niet allemaal zo zwart /wit.
Groet kees
.
Dazzle
17 april 2009, 12:15
Kan ook wat genuanceerder.
Niet iedere hond uit een werklijn heeft het felle en ongetemde karakter voor een beginner.
Zowel bij show lijnen en werklijnen worden honden geboren die niet "voldoen ".
Met andere woorden .
Er komen bij werklijnen ook sukkeltjes voor die de allerliefste huishond kunnen zijn met een beginnend baas en geen kwaliteiten hebben om te beschermen of enige bijtdrift hebben.
Net zoals er bij show lijnen ook flikkers van honden kunnen voorkomen waar een hondengeleider nog een flinke kluif aan heeft.
Inderdaad... uitzonderingen bevestigen de regels! ;):D
Maar, als zowel moeder als vader uit een werklijn komen is de kans op een pup met een pittiger en werklustig karakter wel zeker zoveel groter.
En als "beginner" lijkt het mij moeilijk om dat in te kunnen schatten.
Zowel het karakter van een pup, als wat het werkelijk inhoudt om met een werklijn te maken te krijgen, zeker als dit niet een bewuste keuze is.
veyron
17 april 2009, 13:21
Onze WOdka komt ook 100 % uit werklijn.
Met beide ouders wordt ook nog aktief gewerkt.
Pa van WOdka werkt bij politie:cool:
nu weten jullie dat ze een kleine draak en een echte bitch kan zijn.
maar als ik mag kiezen op gebied van makkelijke hond die pit heeft , dan steekt ze met kop en schouders boven Veyron uit. Veyron is superlief maar doet verder gewoon z'n zin.
Het voordeel van een werklijn is ook wel dat die honden meer zin hebben om iets te doen voor en met hun baas.
er is toch iets meer "will to please".
Van Veyron mag bijna iedereen ongestoord bij ons binnenwandelen, maar als mevrouw Wodka komt aanzetten blijf je toch van het hek af!
ook de kinderen kiezen voor Wodka, die heeft altijd zin in een spelletje met de bal!
Terwijl Wodka wel 20 keer met de apport komt aanzetten, vindt Veyron het hooguit één keer nog wel interessant.
Veyron komt namelijk uit een "slaap"lijn.
Hij behaalt steeds de maximum score op de "blijf"-oefening :D
Persoonlijk ben ik erg dol op Veyron, hij heeft namelijk vooral interesse in mij(l)
Alsik maar half zo interessant zou zijn als wat hij van me vindt... wow!
Dazzle
17 april 2009, 13:38
Veyron komt namelijk uit een "slaap"lijn.
Hij behaalt steeds de maximum score op de "blijf"-oefening :D
haha:D zeer goed getrainde hond!
Ieder heeft (en maar goed ook) zijn eigen voorkeur.
Dazzle komt uit een showlijn, maar kan je vertellen, tis echt geen doetje. En ik hou wel van die uitdaging:D.
duinly
15 oktober 2011, 18:03
mijn reactie:::
natuurlijk zijn het echte bouviers hoe kan ik, dat vage figuur zoals ik hoor anders een stamboom krijgen
feit is wel dat een werkhondenlijn totaal anders eruit zien dan een showlijn
en de ene hond met stamboom en andere niet, in een nest kan helemaal niet je krijgt stamboom voor alle pups
gelukkig hebben deze pups toch allemaal een goed baasje gekregen
misschien was de advertentie niet duidelijk en een pup was herplaatser omdat baasje ovrleden was , dus vandaar de andere prijs
loraine
15 oktober 2011, 19:31
Deze topic is al 2 jaar oud, dus misschien nu achterhaald...of was het een pup van jou, waar het om ging?
Nicky-1
16 oktober 2011, 20:54
Het topic is inderdaad 2 jaar oud, maar ik vind de pup niet alle uiterlijke kenmerken van een bouvier hebben..
fredor
27 oktober 2011, 12:08
Dit is wel degelijk een bouvier maar dan wel het oude type met minder beharing o.a op benen
Meer beharing is er later pas ingefokt door te gaan fokken met noup de la thundine uit deze combi is de moderne bouvier ontstaan zoals wij de bouvier nu kennen
Nicky-1
27 oktober 2011, 12:46
Hoe zit het dan met die snuit? Die lijkt ook wel langer als die van een bouvier van 'tegenwoordig'. De snuit mag niet groter zijn dan de afmeting van de bobbel op het hoofd tot de ogen. Nu heb ik de hond natuurlijk niet in het echt gezien, maar op de foto lijkt de snuit langer..
loraine
27 oktober 2011, 12:49
Mijn bouvier heeft ook een langere snuit. Hij is uit werklijn. Die van jou, de show...is echt een verschil qua kop. Dat en de staartdracht is al anders
annebasco
27 oktober 2011, 15:30
Dit is wel degelijk een bouvier maar dan wel het oude type met minder beharing o.a op benen
Meer beharing is er later pas ingefokt door te gaan fokken met noup de la thundine uit deze combi is de moderne bouvier ontstaan zoals wij de bouvier nu kennen
De moeder van mijn eerste boefje was Vetty de la Thudinie en had ook een heel andere vachtstructuur dan onze latere boeven, veel minder dichte beharing.
7082
Nicky-1
27 oktober 2011, 21:27
Mijn bouvier heeft ook een langere snuit. Hij is uit werklijn. Die van jou, de show...is echt een verschil qua kop. Dat en de staartdracht is al anders
Ik had nog nooit een werklijn bouvier gezien.. Maar die foto lijkt enigzins op onze eerste hond wat een kruising bouvier zou zijn...
7085 (op oudere leeftijd)
loraine
28 oktober 2011, 08:41
De la Thudinie wordt als "stamouder' van de bouvier gezien toch....hebben ook lange snuit.
fredor
30 oktober 2011, 09:16
La thudinie is inderdaad de stamouder van de bouvier zoals wij hem nu kennen.
En een bouvier uit werklijnen kan en mag je niet vergelijken met een showbouvier dit is appels en peren vergelijken
Jammer genoeg doen veel mensen dit wel en in 9 van de 10 gevallen heeft dit geen happy end
Nicky-1
30 oktober 2011, 10:18
La thudinie is inderdaad de stamouder van de bouvier zoals wij hem nu kennen.
En een bouvier uit werklijnen kan en mag je niet vergelijken met een showbouvier dit is appels en peren vergelijken
Jammer genoeg doen veel mensen dit wel en in 9 van de 10 gevallen heeft dit geen happy end
Wat bedoel je met 'geen happy end'?
fredor
30 oktober 2011, 10:58
Wat bedoel je met 'geen happy end'?
De meeste mensen weten niet wat ze in huis halen een bouvier uit werklijnen is ook bedoeld om mee te werken anders kunnen dit hele vervelende honden zijn.
En dan zie je 9 van de 10 in het asiel belanden.
Nicky-1
30 oktober 2011, 11:34
De meeste mensen weten niet wat ze in huis halen een bouvier uit werklijnen is ook bedoeld om mee te werken anders kunnen dit hele vervelende honden zijn.
Ow, zo bedoel je! Maar Dribbeltje komt niet uit een werk lijn, maar is wel super energiek! Als ik met haar niets doe, dan wordt ze ook onhandelbaar... De bouvier in het algemeen is een werk hond ;)
fredor
30 oktober 2011, 11:43
Als iedereen dit nou zal begrijpen dan waren we een stuk verder
Nicky-1
30 oktober 2011, 11:58
Als iedereen dit nou zal begrijpen dan waren we een stuk verder
Tja.. Daar kan ik niet omheen! Een kennis van me woont in een zeer onvoorstelbaar klein appartement. Ze werkt fulltime en kwam bij mij met vragen over de lieve, rustige bouvier.. Ik zag direct door alle vragen heen en vroeg of ze van plan waren een bouvier te nemen. Dit was ze inderdaad van plan.. Gelukkig wist ik haar direct te overtuigen dat dat geen slim plan was..
Ik werk zelf meer dan fulltime, maar heb een huis met een vrij grote tuin. Daarbij loop ik veel met ze en werk ik niet aan 1 stuk. Na 4 uurtjes werken kom ik thuis en heb ik weer tijd voor ze, waarna ik met mijn volgende baan verder ga, wat ik gewoon thuis doe zodat ik nogsteeds tijd voor ze heb. 1 dag in de week ben ik vrij en loop ik een flink stuk met ze..
Verder passen mijn ouders met regelmaat op ze, die zelf helemaal wild zijn van honden en waar ze lekker los mogen racen en doen.
Ik kan me niet voorstellen dat er een hondenras is, wat niet uitgelaten hoeft te worden en niet gek word als er niets mee gedaan word..
loraine
30 oktober 2011, 12:18
Had ervaring met 1 bouvier. Nu een uit werklijn. wanneer ze goede beweging krijgen, heb er in huis geen hond aan. Heeft van januari t/m aug ook mindere beweging gehad, door mijn ziekte enz....Korter wandelen, geen cursus.
Is maar hoe je er zelf mee omgaat. Niet iedere werklijn is dus zo. Kunt niet alles op 1 hoop gooien, net als het vergelijken.
Nicky-1
30 oktober 2011, 17:42
Onder 'werken' versta ik niet alleen een cursus of lange wandelingen, maar ook korte oefeningen. Bijvoorbeeld het gooien van een bal, het doen van een intelligentie spel, het doen van wat commando's onder een wandeling etc.
fredor
30 oktober 2011, 17:59
Had ervaring met 1 bouvier. Nu een uit werklijn. wanneer ze goede beweging krijgen, heb er in huis geen hond aan. Heeft van januari t/m aug ook mindere beweging gehad, door mijn ziekte enz....Korter wandelen, geen cursus.
Is maar hoe je er zelf mee omgaat. Niet iedere werklijn is dus zo. Kunt niet alles op 1 hoop gooien, net als het vergelijken.
Inderdaad dat klopt niet iedere werklijn is zo maar ik schreef ook het KUNNEN vervelende honden zijn.
loraine
30 oktober 2011, 20:17
Onder 'werken' versta ik niet alleen een cursus of lange wandelingen, maar ook korte oefeningen. Bijvoorbeeld het gooien van een bal, het doen van een intelligentie spel, het doen van wat commando's onder een wandeling etc.
Waren maar voorbeelden, iedereen doet dat op zijn manier. Kan niet alles breed uit meten hier op forum.
maar neem aan dat het verschil nu wel duidelijk is, haha. daar ging de topic uiteindelijk over
Nicky-1
31 oktober 2011, 20:33
Waren maar voorbeelden, iedereen doet dat op zijn manier. Kan niet alles breed uit meten hier op forum.
maar neem aan dat het verschil nu wel duidelijk is, haha. daar ging de topic uiteindelijk over
Ik denk dat Fredor meer bedoelde dat er echt niets met de hond gedaan word. Dat de eigenaren 40 uur per week werken en de hond al die tijd alleen thuis is. Dat men na hun werk zo danig moe is, dat zij de hond maar in de achtertuin laten poepen en plassen en dus verder niet met hem lopen, spelen etc. Dat moet ik bij mijn Dribbel echt niet proberen..
Mijn buurvrouw is zo'n type die veel werkt, daarnaast veel weg is en de hond is al die tijd alleen thuis. Met wat geluk mag hij 2x per dag in de kleine achtertuin zijn behoefte doen en dat is het. Die hond is vaak genoeg een heel weekend alleen thuis, zonder in de tuin te kunnen en zonder eten te krijgen. Die hond is nu ook een gevalletje agressief die nergens naar luistert en veel blaft.
loraine
1 november 2011, 06:55
Wat hij bedoelde heeft ie getypt. Lijkt me duidelijk!!! Houd ermee op, blijven doorgaan. Is bekent wat werklijn is en showlijn.
Nicky-1
1 november 2011, 09:01
Wat hij bedoelde heeft ie getypt. Lijkt me duidelijk!!! Houd ermee op, blijven doorgaan. Is bekent wat werklijn is en showlijn.
Nou sorry hoor. Tjee
loraine
1 november 2011, 10:16
Nier persoonlijk, maar wordt zo eindeloos. Mijn inbreng heb ik gegeven, toch???
Anita
1 november 2011, 11:32
Gelukkig hoef ik geen eindeloze discussie te voeren of ik een werk of show lijn in huis heb, waar ik wel elke dag een discussie mee heb is met Merel na haar onweerstaanbare prut sessies 7102 of ze ook weet wat netjes is 7103
Nicky-1
1 november 2011, 13:18
Gelukkig hoef ik geen eindeloze discussie te voeren of ik een werk of show lijn in huis heb, waar ik wel elke dag een discussie mee heb is met Merel na haar onweerstaanbare prut sessies 7102 of ze ook weet wat netjes is 7103
Hahaha.. Ze is nog niet zwart genoeg ;)