Volledige versie bekijken : Wat is er mis met blond?
Wim
12 december 2004, 12:28
Wij zijn een gezin met 2 kinderen die inmiddels de leeftijd hebben gekregen dat nu een bouvier welkom is binnen ons gezin.
Met zijn allen zijn wij er het overeens het een blonde bouvier moet worden met een zwarte kop.
Na de vragen op dit forum te hebben bekeken weten wij niet meer of wij er wel goed aan doen om voor een blonde bouvier te kiezen.
Veel berichten zijn al wat ouder en misschien is het tegenwoordig wel zo dat je rustig een blonde bouvier kunt nemen.
Kan iemand ons serieus advies geven over blonde bouviers?
Ook zijn wij op zoek naar een goed en betrouwbaar adres.
De prijs vinden wij niet belangrijk.
Wel dat het een gezonde bouvier wordt zonder dat wij ons zorgen moeten maken over zijn gezondheid
Snarf
12 december 2004, 15:05
Hoi Wim, Er is niets mis met een blonde bouvier, alleen denkt een keurmeester daar anders over en wordt de hond uitgesloten vanwege ongewenste lichte kleur van de vacht... Tja, over een standaard is al genoeg geschreven, dus daar wil ik niet op ingaan. Ik denk dat je hier op dit forum genoeg informatie vindt om je voordeel te doen en kijk anders ook even op de website, daar staan ook heel goede adviezen waar je op moet letten als je een bouvier neemt, want de "bouv" (dus ook de blonde) is een heel eigengereid stuk vreten en heeft een strikte opvoeding nodig. Het zal overigens wel moeilijk zijn om er een te vinden want fokkers doen hun best om de puppies zoveel mogelijk aan de standaar te laten beantwroorden, dus lichte vacht, lichte ogen, te veel wit worden er uit gekruist.
tootje
19 december 2004, 18:42
Wij zijn een gezin met 2 kinderen die inmiddels de leeftijd hebben gekregen dat nu een bouvier welkom is binnen ons gezin.
Met zijn allen zijn wij er het overeens het een blonde bouvier moet worden met een zwarte kop.
Na de vragen op dit forum te hebben bekeken weten wij niet meer of wij er wel goed aan doen om voor een blonde bouvier te kiezen.
Veel berichten zijn al wat ouder en misschien is het tegenwoordig wel zo dat je rustig een blonde bouvier kunt nemen.
Kan iemand ons serieus advies geven over blonde bouviers?
Ook zijn wij op zoek naar een goed en betrouwbaar adres.
De prijs vinden wij niet belangrijk.
Wel dat het een gezonde bouvier wordt zonder dat wij ons zorgen moeten maken over zijn gezondheidhoi jongens ik reageer op wat is er mis met blond helemaal niks vind ik .
jammer hoor je kan ze tegenwoordig wel met stamboom kopen maar kan er inderdaad niks mee.
ik heb ook een gestroomde blonde zeer trouw waaks gek met kinderen terweil we zelf geen kinderen hebben.
maar dus een beregoed karakter en een trouwe hond kan jullie niet anders dan advies geven ga op je gevoel af karakter van de hond blijft hetzelfde blond of zwart wat wil je ermee en wat vind je mooi .
hoop dat jullie er uit komen .
wij hebben onze blonde boef uit nijverdal bij de heer greiving staat ook op markplaats met blonde bouvier.
zeer goede sterke honden hij fokt al 25 jaar blonde bouvier .
en niet alleen op kleur zoals vele zeggen maar ook op een goed karakter.
groetjes tootje en de blonde bouvier jack.