Volledige versie bekijken : Steriliseren
Anita
5 november 2002, 21:49
Ik zit zo vreselijk in tweestrijd om mijn Bouvier te laten steriliseren ze heeft nu een beregoed karakter al komt er nu een een pup van zes weken of een boef van tien jaar alles vind ze lief en heeft ze respect voor
Nu zegt mijn dierenarts dat het goed is om haar te laten helpen vanwege latere problemen die kunnen komen ik heb met haar loopsheid geen probleem ze draagt haar broek als een vorstin
Wat ze wel de laatste keer had is dat ze heel erg opvlieger was tegen vechten aan met mijn andere boef na haar loopsheid ze was dus schijnzwanger maar om ze daarvoor gelijk maar te laten helpen ik weet het echt niet meer ik ben doodsbang dat haar goede karakter verdwijnt
Wie o wie kan mij goede raad geven.
Groetjes Anita:confused:
celine
7 november 2002, 15:11
Hallo
Ik heb mijn teefje ook laten steriliseren en heb daar geen spijt van echt niet ze is nog net zo lief als daarvoor .
Ik heb niet de baarmoeder eruit laten halen maar de eileiders laten afbinden, de ingreep hiervan is kleiner, en echt ik heb er geen spijt van .
Celine
Martin Branding
7 november 2002, 19:02
Hoi Celine,
Ik wil graag weten of je teefje nog loops wordt met de methode die bij jouw teefje is gedaan.
celine
7 november 2002, 19:38
Hoi Martin
Nee mijn teefje wordt niet meer loops, ik heb voor deze optie gekozen omdat de ingreep veel kleiner is dan dat je de baarmoeder er uit laat halen.
Groetjes Celine
Ton
30 november 2002, 16:21
Hoi Celine
Ik heb met belangstelling gelezen over de methode die bij jouw boef is toegepast.
Kun je mij misschien vertellen of er ook nadelen aan deze ingreep zitten?
celine
30 november 2002, 16:34
Voor zover ik weet zijn er geen nadelen.
Ik kan alleen zeggen dat ik zeer tevreden ben over deze methode .
Echt de ingreep is veel kleiner en de teefjes herstellen echt veel sneller .
Jose Aalst
1 december 2002, 13:20
Hallo celine
Ik heb ook met belangstelling gelezen over de eileiders laten afbinden.
Ik wil net als ton graag weten wat voor bijwerkingen voor kunnen komen.
Nu lees ik dat jouw niet bekend is maar kun jij mij vertellen hoe de ingreep verloopt.
Ik bedoel dan de narcose en hoelang het duurde voordat je teef weer de oude was.
Weet jij misschien ook of de aanleg om dik te worden bij deze ingreep minder is?
celine
1 december 2002, 16:05
Hallo
Ik kan je niet vertellen wat voor nadelen er aan zitten, Mijn teef heeft nergens last van.
Ik heb mijn teefje om 9.30 naar de dierenarts gebracht en heb haar om 12.00 weer opgehaald ze was ook alweer helemaal bij kennis en om 15.00 liepen we alweer in het bos dezelfde avond ook weer gegeten.
Wanneer ik weer een teefje zou moeten steriliseren koos ik weer voor deze mogelijkheid.
Branco
4 december 2002, 20:36
Mijn dierenarts bood ook deze mogelijkheid.
Het is inderdaad een ingreep waar je teef veel minder last van heeft.
Wat ik echter niet zie staan is het nadeel.
Doordat alleen de eileiders worden afgebonden wordt je teef gewoon loops.
Het bloedverlies blijft dus aanwezig.
Als je daar geen bezwaar tegen hebt dan kun je ervoor kiezen.
Voor mij was het bloedverlies de reden om mijn teef te laten helpen.
Ik heb er dus niet voor gekozen
celine
4 december 2002, 20:45
Ik begrijp dat hier veel onduidelijkheden over bestaan over het afbinden van eileiders.
Nogmaals geef ik aan dat mijn teef na deze ingreep niet meer loops is geworden .
user
16 december 2002, 23:54
Hoi,
Bij de ingreep waar jullie het over hebben worden inderdaad alleen de eileiders verwijderd (ovariëctomie). De baarmoeder is een veel groter orgaan en dus ook de ingreep en incisie is iets groter (ovariahysterectomie). Met daarbij natuurlijk de narcoseduur en kosten wat iets hoger zal zijn.
De hele hormonale huishouding gaat mede onder invloed van de eileiders. Na het verwijderen van enkel de eileiders zal de hond niet meer loops
kunnen worden, dus als een dierenarts dit heeft verteld zou ik voorzichtig gaan uitkijken naar een andere en ook de hond zal geen baarmoeder onsteking meer kunnen krijgen, ook dit is iets wat gebeurd onder invloed van de hormonen die weer in de eileiders zitten.
Als ik een teef zou hebben die steeds schijndrachtig wordt, wat erg vervelend is, hond vaak sloom, niet willen eten en je bent er zeker van dat je er geen nestje van wil zou ik er voor kiezen haar te laten stereliseren op welke manier dan ook. De keuze maakt voor het dik worden niet uit. Bij beide ingrepen is de hormoonhuishouding verstoord en kan de hond sneller dik worden. Succes met kiezen en met de hond.