Volledige versie bekijken : winterslaap
bella
16 december 2004, 12:39
Het lijkt wel of mijn boef winterslaap houdt!!! Hij ligt de hele dag te pitten en gaat zelfs alleen naar boven om rust te hebben.
Bij het uitlaten wel hij wel even spelen maar daar blijft het dan bij. Het lijkt ook wel hoe kouder het wordt, hoe meer hij wil slapen.
Lichamelijk is er niets aan de hand en ook eten gaat prima. Alleen 's avonds kotm er even beweging in en wordt hij even ondeugend of wil effies spelen. (5 minuten)
Komt dit jullie bekent voor of zal er toch meer aan de hand zijn???
groetjes,Bella en een slaperige Boef.
Carin
16 december 2004, 13:55
Hoi Bella
nou hier wordt er momenteel ook een gat in de dag geslapen, en of het nou komt omdat binnen lekker de verwarming aanstaat, of omdat de dagen korter zijn en het dus veel langer donker is durf ik niet te zeggen.
maar als je voor jezelf wilt weten of alles in orde is met je Boef, dan zou je een keer een Senioren bloedonderzoek kunnen laten doen, dat kost je een paar tientjes, maar dan weet je binnen een half uur of alle organen en het bloed van je hond in orde zijn. en is alles dan in orde, ach dan houd tie dus gewoon een lekkere lange wintersiesta....
groetjes en succes met je winterbeer.
Carin
corry van veen
16 december 2004, 16:29
Hoi Bella
Wij hebben hier hetzelfde probleem Quinto heeft echt geen zin om te lopen het is even snel plassen en dan weer snel naar huis.
Dus heb ik ook het bloedonderzoek laten doen waar Carin over schreef en ben daar heel blij om. Want er is niets met hem aan de hand het zag er allemaal prima uit voor een hond van 10 jaar oud. En hij mag van mij best wel lui zijn. Maar als ik hem nu wel mee wil laten lopen heb ik niet het rot gevoel dat ik hem aan het afbeulen ben. Maar zo ziet hij het volgens mij wel.
groetjes Corry en een hele luie Quinto
bella
16 december 2004, 17:59
Bedankt voor de reacties, ik ben blij dat er nog meer van dit soort luie honden zijn. Alleen jullie antwoordt heeft een vraag opgeroepen nl mijn boef is pas 4 jaar en jullie hebben het over seniorenonderzoek????
Wel moet ik er eerlijk bij zeggen dat het nu nooit overloopt van activiteit want van pup af aan is meer erg op zijn rust gesteld. hahaha
Ik hoor wel eens mensen zeggen dat ze een paar uur gelopen hebben met hun hond, tsja die van mij denkt van lopen wordt je moe!! Lekker op de bak en zuchten slaken van tevredenheid stelt hij meer op prijs
groetjes,Bella
Carin
16 december 2004, 21:14
Hoi Bella
ik dacht dat Boef van jou dus inderdaad al ouder was. maar dat maakt opzich niet uit.
dat bloedonderzoek kun je op alle leeftijden laten doen.
het kan je misschien net voor jezelf gerust stellen dat er niets met hem aan de hand is... en mochten ze wel wat vinden dan kunnen ze er misschien iets aan doen en heeft tie wel meer energie.
nou moet ik wel zeggen dat ik hier ook een reu heb van bijna 5 en die denkt ook dat je dus van lopen moe wordt, maar helaas voor hem weet ik dat er niets met hem aan de hand is. dus een duidelijk geval van pech voor hem en hij moet dus ook (welliswaar vol frisse tegenzin) mee om te fietsen en in beweging te blijven. je ziet dan alleen bijna de grote donderwolk boven zijn kop van HIER HEB IK GEEN ZIN IN! en als ik dus een van de teven meeneem als hij moet fietsen dan kan meneer ineens drie versnellingen harder lopen want hij geeft voor een teef nooit op. maar aan de andere kant wil die dus wel lopen als een kieviet als die een loopse teef ziet of als die denkt dat tie een lekker potje kan knokken met een andere reu. zijn luiheid is dus wel betrekkelijk...
groetjes Carin
magda
17 december 2004, 07:01
Wat een heerlijk onberekenbaar ras hebben wij toch!
droopy
19 december 2004, 11:12
had inderdaad de indruk dat het weleens flinke luie donders kunnen zijn. Mijn boeffie is echter altijd voor alles in. Ook snachts als ik me omdraai in bed denkt het "loeder" feessie bouwen. En dan wil je niet weten wat er dan gebeurt. Wil wel een beetje van jullie luiheid hebben hoor..........geef ik een beetje activiteit mooie deal toch?????
bella
19 december 2004, 17:48
Nogmaals bedankt allemaal, enne Droopy, sterke gedurende de nacht!!!! Vandaag was het hier prachtig weer en meneer heeft zijn winterslaap dan ook onderbroken. Heerlijk gelopen, Vanmorgen en vanmiddag zijn we toch zeker per keer 3kwartier aan de wandel geweest. Ik moet zeggen ik heb er nu een vloerkleed bij dat beweegt. (van bank naar grond en weer terug hahaha) Gewoon lui dus. Ik had geen bloedonderzoek laten doen want 2 maanden geleden is dit pas gedaan toen hij een eikel had opgegeten. Ok, ik zie jullie fronsen, iedere hond poept dit toch weer uit????? Nee hoor de mijne niet. Hij werd heel ziek en via een foto en echo zagen we de eikel in de eikel zitten. Heel veel ontbijtkoek en korreltjes vezels en .....vrouwtje maar in de poep roerenhahaha, Na 14 dagen gaf hij de eikel weer terug. Een lang en ander verhaal maar toen is er dus ook bloedonderzoek gedaan omdat we geen idee hadden wat er aan de hand was. Bijkomstig voordeel voor het monstertje is dat hij nu iedere middag als "lunch"een plak ontbijtkoek krijgt want dit vindt hij erg lekker!!! samen met een half soepkommetje melk.
groetjes,Bella
P@aulus
4 januari 2005, 22:13
Hoi Bella,
nou, niks aan de hand lijkt me, hoe stoer de bouvier ook is, korte dagen, kou en nattigheid, ze vinden er niks aan, tenminste die van mij tonen hetzelfde gedrag, 2 teefjes, 1 van 9 1/2 en 1 van 1 1/2 , pitten, liefst de hele dag zo dicht mogelijk bij het baasje, etenstijd? wakker worden, lopen? OK dan maar dan wel snel en overdag als het droog is, maar owee als het hondenweer is of donker nat en winderig, niet vooruit te branden! Komt soms wel goed uit moet ik zeggen, maar als je in wintertijd de boef wil activeren, dan moet je ze gewoon een beetje stimuleren door bv. wat ik doe, eerst een uitgebreid becommentariseerde controle van de oren, dan een overdreven blij jas aan, sjaal om muts op ritueel uit te voeren, en als ze dan achter je aan sjokken rare loopbewegingen zoals hink stap sprong te doen, dan willen ze wel! Gewoon maf doen, dus, daar zijn ze heel gevoelig voor!
Jij bent de baas, dus als jij actief bent dan volgt de boef je voorbeeld,
succes!
Paul
Snarf
6 januari 2005, 09:07
Hoi Bella,
Ik had geen bloedonderzoek laten doen want 2 maanden geleden is dit pas gedaan toen hij een eikel had opgegeten. Ok, ik zie jullie fronsen, iedere hond poept dit toch weer uit????? Nee hoor de mijne niet. Hij werd heel ziek en via een foto en echo zagen we de eikel in de eikel zitten.
Ik moest wel lachen hoe je het beschreef, maar moest meteen denken aan een artikel dat ik onlangs had gelezen en dat wil ik je niet onthouden: http://www.farmfood.nl/gevoeligedarmen.htm
Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Groetjes.