PDA

Volledige versie bekijken : Boy blijft eten

Wileske
7 mei 2009, 20:31
Hoi allemaal, Boy is nu alweer bijna 2 weken bij ons.
Het is een lekkere stevige pup maar heel druk.
Dat vinden wij niet heel erg want daar is het een pup voor.
Wat wij wel raar vinden is dat Boy kan blijven eten.
Een bak puppybrokken is als water zo snel eet hij.
Is hij klaar dat kijkt hij mij aan alsof hij wil zeggen ik wil nog meer.
Ik heb een keer geprobeerd en ja hoor hij eet gewoon de hele bak brokken weer op.
Na afloop kijkt hij alsof hij nog niet genoeg heeft gehad.
Eerst dachten wij aan wormen maar hij is al 4x ontwormt.
Heeft 1 van jullie een idee hoe het komt dat Boy maar wil blijven eten?

Sylluca
7 mei 2009, 21:31
Misschien heeft hij in het nest extra voor zijn prakje moeten opkomen???;) Het zal wel overgaan als hij merkt dat hij genoeg krijgt en zijn eten niet hoeft te verdedigen of op te schrokken. Algemene tip is; leg er wat grote stenen bij in de bak zodat hij niet zo kan schrokken, en kijk wel of hij baknijd ontwikkelt. Zo ja, even graaien en weer verder laten eten, en doen alsof dat de gewoonste zaak van de wereld is. Succes met (l)Boy!!!!

Chanel
7 mei 2009, 22:32
Iedere pup (!!!) eet "alsof zijn leven ervan afhangt!

Een hond is het snelst groeiende zoogdier ter wereld!

Dussss...... heel normaal.

Voor de baasjes best moeilijk:o. Hij mag niet teveel eten (slecht voor zijn gewrichten - het wordt een grote, zware hond), maar ook niet te weinig (ook slecht voor zijn groei en ontwikkeling).

Hou je aan het schema wat de fokker je waarschijnlijk heeft gegeven of anders op het schema van een goede diervoeder!

Heeft niets met wormen te maken (wel gewoon ontwormen op de gezette tijden voor een pup!)

Pakkie
7 mei 2009, 23:49
Zelfs in volwassen toestand kunnen ze er wat van, je bent dus gewaarschuwt.
Seven betrapte ik laatst met zijn kop in de voerton en dat terwijl hij net had gegeten. :D:rolleyes:

Er zijn heel veel verschillende trukjes om een hond wat langzamer te laten eten. Bijvoorbeeld door het voer over de vloer uit te strooien zodat hij niet alles in één keer kan opschrokken.
De voerbak op een hoogte zetten dat hij zich helemaal moet rekken om er überhaupt bij te kunnen (is ook goed voor de polsen).
Die van de stenen is ook een hele goede.

boevengek
8 mei 2009, 17:03
Eros is ook een vreetzak!
Ik heb drie honden en als ik bij de laatste de brokken in de bak gooi heeft Eros zijn portie al op en duik hij gelijk in de zak met voer.
Ze krijgen alle drie tegelijk eten, dus Eros schrokt zijn brokken naar binnen.
Dus nu krijgt Eros als laatste eten omdat ik niet eens de kans krijg om de andere eten te geven en de andere niet eens de kans krijgen om het rustig op te eten, want er staat alweer een Eros naast hun bak die ze het liefst weg douwt bij hun bak!
Over lintworm gesproken...

Sandra.

Catootje
8 mei 2009, 17:55
Als het aan Jazz ligt, eet ze heel de dag, haar bak is in no-time leeg.
Yunishka daarentegen eet op haar gemakkie, brokje voor brokje.
Ze krijgen tegelijk eten en ik let er altijd op dat Jazz naar haar plaats gaat als haar bak leeg is. Niet dat ze plompverloren in de bak van Yunishka duikt hoor, maar als die een stappie opzij doet is dat voor Jazz een teken dat zij de rest mag opeten.
:rolleyes:

Pakkie
9 mei 2009, 06:26
Als het aan Jazz ligt, eet ze heel de dag, haar bak is in no-time leeg.

Yunishka daarentegen eet op haar gemakkie, brokje voor brokje.
Ze krijgen tegelijk eten en ik let er altijd op dat Jazz naar haar plaats gaat als haar bak leeg is. Niet dat ze plompverloren in de bak van Yunishka duikt hoor, maar als die een stappie opzij doet is dat voor Jazz een teken dat zij de rest mag opeten.

:rolleyes:

en geef haar eens ongelijk:D

Wileske
16 mei 2009, 08:52
Sorry dat ik niet eerder jullie bedankte.
Het was hier druk afgelopen dagen omdat de familie kennis is wezen maken met Boy.
Boy blijft eten maar ik heb inmiddels wel van jullie begrepen dat dit bij een pup normaal is.
Bou is inmiddels bijna 2 KG aangekomen.
Het lijkt wel een ADHD hond want hij is superdruk.
Zelfs na een wandeling heeft hij nog genoeg energie om bij binnenkomst een paar keer de kamer rond te rennen.
Maar hij is superlief voor iedereen.
Als de bel gaat staat hij als eerste breed te zwaaien met zijn staart wie er binnen gaat komen.
Waarschijnlijk komt dat door mijn familie die allemaal wat voor hem mee hadden genomen.
Hij denkt dat de bel gaat dat ze nu wat voor hem komen brengen.
Daar heb ik wel een klein vraagje over.
Ik probeer iedereen die binnenkomt te zeggen dat ik liever niet wil dat hij teveel koekjes en botjes mag hebben.
Maar jullie begrijpen wel dat dit tegen een muur aan praten is want stiekem krijgt hij toch wat onder het mom van 1 koekje kan toch geen kwaad?
Is het misschien beter dat ik hem wat minder brokken geef?
Op de dozen die Boy inmiddels heeft gekregen staat dat het een aanvullende voeding is.
Kan ik dit vergelijken met de puppybrokken die hij nu dagelijks krijgt?

Catootje
16 mei 2009, 09:53
Aanvulling op de dagelijkse voeding....hmmm, ik zie een koekje voor de hond als een dropje voor mij, gewoon snoep dus.
Het is logisch dat mensen je pup iets lekkers willen geven, dat is moeilijk in de hand te houden.
Die muur waar jij tegen praat heb ik in de winkel.
Jazz en Yunishka gaan mee naar mijn werk en heel veel klanten willen ze een koekje geven. Ik probéér dat zoveel mogelijk tegen te houden, maar het lukt niet altijd, sommige klanten vinden het heel zielig dat ze niets mogen hebben en in hun ogen ben ik dan geen lieve "moeder". Het valt niet mee om mensen duidelijk te maken dat het nou eenmaal niet goed is, zoveel koekies.
Als ik het idee heb dat ze veel koekjes hebben gehad geef ik ze wat minder brokken.
Voor Yunishka maakt het niet zo heel veel uit, maar Jazz komt van het kíjken naar koekjes zowat al aan :rolleyes:.
Misschien kun je een pot kleine lekkernijen (of wat van de eigen brokjes) bij de deur zetten en de mensen zeggen dat ze er één brokje uit mogen geven als je denkt dat het echt uit de hand loopt.

Chanel
16 mei 2009, 14:53
Goed idee van Catootje(I)!
(Vaak vinden pups de gewone hondenbrokjes net zo lekker als een koekje, want ze hebben doorlopend honger).

Ik ben zelf altijd wat strenger omdat mijn ervaring is dat mensen het heel leuk vinden om een pup wat te geven. Maar, een pup is over een jaar een grote hond en dan vinden de mensen het plotseling niet meer zo leuk als de hond bedelt of tegen ze op springt om iets lekkers.
De hond daarentegen snapt niet dat hij dan zo groot is en denkt: "ik kreeg toch altijd iets?"
Wij hebben dat eigenlijk zo "uitgebannen":o dat onze honden dus niets aannemen van vreemden (héé, waar ken ik dit ook alweer van:confused:?).

Hondensnoep is zeker geen vervanging voor hondenvoer.

k-broek
16 mei 2009, 18:26
Gewoon verbieden.
Meestal is het een soort van liefde kopen.
Kinderen laat je ook niet vol stoppen met snoep.
De rest van je leven een zeikende en drammende hond omdat hij niets van de visite krijgt worden ze ook snel zat.
En jij zelf ook.

Groet kees.

loraine
16 mei 2009, 19:40
Men kan het nog zo zielig vinden, dat de hond niets zou krijgen. Van wie is de hond eigenlijk, diegene bepaalt toch of de hond koekjes krijgt. Rodan krijgt echt niet van iedereen iets, ja opa wel. Dat is ook de enige.
Zelfs onze dochters vragen of ze de hond een koekje mogen geven. Opgevoed spul he!??(l)

Wilma
21 mei 2009, 14:45
Koekjes zijn zeker geen vervanging voor puppybrokken.
Ik kan mij heel goed voorstellen dat je liever niet wilt dat je visite allemaal koekjes gaat geven.
Wel dat hij het lekker vind