PDA

Volledige versie bekijken : wat is de beste voeding voor mijn 9 jr. boef met kanker?

P@aulus
4 januari 2005, 16:21
Hoi,
in december is bij mijn bouvierteef Wiebe van 9 1/2 jaar een kwaadaardige tumor klasse 1-2 verwijderd tussen anus en beenvlies. Ze hebben het niet helemaal weg kunnen halen ivm. de beenspierzenuwen. Chemokuur wordt afgeraden vanwege geringe succeskans en de belasting van hond en omgeving. Ze kan er nog best wel 1 jaar ouder me worden hoop ik, maar ik zoek nu de beste voeding die er is. Nu heb ik veel gelezen en overal kom ik tegen, voed de hond maar niet de Tumor, dat wil zeggen dat koolhydraten zeer slecht zijn. Men raadt vleesvoeding aan omdat dat snel opgenomen en afgevoerd wordt. Heeft iemand hier ervaring mee, of kan me iemand tips geven, we willen het beste van het beste voor Wiebe doen want ze is nog niet zo oud en echt een ontzettend lieve en trouwe hond en kameraad.

alvast bedankt,
Paul

10-04-2005
Bedankt voor jullie reacties. Het gaat nu redelijk goed met Wiebe, ze staat nu al 5 maanden op Duck natuurvleesvoeding. Bij de laatste controle beelk de tumor helemaal geslonken te zijn! De dierenarts was stomverbaasd en verrast!
Ik weet het zeker, geen koolhydraten voor honden met kanker! Een Amerikaanse arts heeft dit onderzocht en zijn slogan is; "voedt je hond maar niet de tumor!" Ik ben erg blij dat Wiebe er nog is, opgegeven in november en nu 5 maanden later zegt de dierenarts, kom over een half jaartje nog maar eens terug! In juli wordt ze 10 jr. dat wordt een feest! Ze is wel door de zware operatie en medicijnen (prednison) een oud omaatje geworden, loopt slecht, slaapt veel, een beetje incontinent, maar nog steeds waaks, vrolijk en bij de les! Een echte boef!

Snarf
6 januari 2005, 08:57
Hoi Paul,

Men raadt vleesvoeding aan omdat dat snel opgenomen en afgevoerd wordt. Heeft iemand hier ervaring mee, of kan me iemand tips geven

Ik voer zelf FarmFood en dit is een volkomen natuurlijk geproduceerd voer zonder kunstmatige toevoegingen. Of het ook een goede voeding is voor een hond met kanker weet ik niet. Meer informatie op www.farmfood.nl

Ook is op dit forum vaker de meest natuurlijke voeding "vers vlees voeren" besproken in meerdere threats onder het forum kopje voeding. Ga ook eens kijken op: www.barfplaats.nl

Veel sterkte en ik hoop dat je dametje nog lang mee gaat zonder pijn.

arnold58
7 januari 2005, 00:11
Hallo Paul.

Ik geef al jaren versvlees voeding, zonder koolhydraten dit schijnt inderdaad niet zo goed te zijn voor honden.
Het is het meest natuurlijke wat je geven kan zonder ook maar enige toevoeging als oxidanten, conserverings middelen, kleurstoffen en nog veel meer rommel wat er ingestopt wordt ( tot landbouwgif als conserverings middel aan toe ).
Je kunt inderdaad het beste even op bovenstaande link van barfplaats kijken.
Hier kan je ook de vraag stellen wat je het beste geven kan, tussen de leden zitten ook dieren artsen en homopaten voor honden e.d.
Ook is er een uitgebreide bibliotheek op de site waar je misschien wat info kan vinden.

Veel sterkte
Arnold

Remona
10 januari 2005, 20:19
Let op de voeding die je geeft of er niet teveel E320 inzit.
E320 betekend namelijk een verhoogd kankerrisico.
Ik wil je sterkte wensen met Wiebe.
Hopelijk kan zij nog lang bij je blijven