Volledige versie bekijken : Rowan eet niet
hoi allemaal, het is vast al een keer te uit en te na besproken maar we worden op dit moment knettergek van Rowan. Nou is het al geen vetpot die hond maar de laatste dagen is het niet normaal..
Hij wil sinds donderdag ( het gevecht) alleen maar bij Brista zijn, helemaal aflikken en ook op haar rijden..en dat terwijl zij 5 jaar geleden al geholpen is..ook Kaja is niet loops..
Nou weet ik dat hij haar liefdevol verzorgen wil maar dit is te gek..
Gewoonlijk at hij nog wel wat, in ieder geval zijn boterham in de ochtend maar nu echt niks..hij drinkt gelukkig wel..
Hebben meer mensen last van dit gedrag bij een reu en wat doen jullie eraan..
Ik probeer hem al lekkers te geven maar niks wil hij aannemen..straks is het helemaal een bottenzak..:eek:
Hoi Elly,
Er is soms een andere loopse teef in de buurt?
(Aflikken, rijen, niet eten......).
Hier werd en wordt de niet-loopse-teef ook vaak aangezien voor de loopse.
En nou ja, "beter iets dan niets" :o gaat er dan in die koppies om volgens mij.
hoi Elly,
Misschien heeft het niet willen eten van Rowan niet eens te maken met het wel of niet in de buurt zijn van loopse teven, maar meer met de stress en broodnijd van Kaja.
Je vertelde van de week net na het gevecht volgens mij dat Kaja ook naar Rowan uit wilde halen toen er een klein stukje brood lag.
Voor hetzelfde geld durft Rowan niet te eten als Kaja in de buurt is.
Probeer eens om Rowan alleen mee naar buiten te nemen, onder het motto van samen wandelen, en ga dan naar een veldje waar je wat oefeningen met hem gaat doen. echt de aller simpelste dingen waarvan je weet dat hij het kan en doet. op die momenten ga je hem dan helemaal de hemel in prijzen en kijk je of hij dan wel frolic of iets anders lekkers wil aannemen. Als hij dan wel iets aan wil nemen (maakt niet uit wat) dan komt in ieder geval zijn maag weer op gang en daardoor krijgt hij dan ook vanzelf weer honger.
Kijk dan een half uur of een uur later of hij weer wat wil eten en ga dan desnoods even ergens met hem appart zitten.
heel veel succes met het eten van Rowan en geef hem een hele dikke knuffel van me
groetjes Carin
Hoi Caat, als Piet thuis is ga ik dit zeker proberen !! Kijken of hij buiten wel wat wil aannemen..kan nu even niet weg met Rowan want Piet moet nog van zijn werk thuiskomen..:)
annebasco
10 mei 2009, 10:54
Hoi Elly ik herken dit probleem ook bij Basco als er op de uitlaatroute een loops teefje is, hij loopt dan ook steeds te kijken of er niet een in de buurt is die hij kan nemen, soms mag dat dan ook gewoon een gecastreerde reu zijn die blijkbaar dan net zo lekker ruikt als een loops teefje.
Thuis gekomen is er hier natuurlijk dan geen andere hond meer in de buurt, want anders zou hij ook gewoon, net als Rowan, daarmee verder gaan. Hij wacht gewoon, zonder te eten, weer op de volgende uitlaatronde.
Pas 's-avonds na die ronde, hij weet dan dat het gedaan is met zoeken om aan zijn natuurlijke driften te voldoen, lukt het mij om hem te laten eten, maar ik moet hem dan wel op gang brengen met een warme hamburger van Unox, waarvan ik de eerste helft in stukjes voor zijn neus houdt die hij dan opeet en de andere helft in stukjes door zijn normale voer doe. Dan eet hij alles op.
Natuurlijk wordt nu gezegd dat dit verwennen is en dat is ook zo, maar ik heb er toch een fijn gevoel bij dat hij dan heeft gegeten, want hij kan er natuurlijk ook niks aan doen dat de natuur hem zo van slag brengt.
In het geval van Rowan zou ik hem apart zetten om te eten, omdat hij het misschien ook niet doet in de nabijheid van Brista en Kaja want dan staat nog steeds de voortplanting op de eerste plaats en pas daarna het eten.
De afleiding zoals Carin beschrijft is een goed idee en misschien kun je dan gewoon zijn eten meenemen, als het maar niet naar de plek is waar dat loopse teefje ook komt want dan gaat hij gewoon weer door met snuffelen om daarna Brista weer lastig te vallen.
Heel veel succes en ik hoop dat het gaat lukken.