Volledige versie bekijken : Luna met liefde ontvangen
Het kan snel gaan in een Boeven en een mensen leven. Wij waren op zoek naar een herplaatsing bouvier, omdat wij zo'n 6 weken geleden onze lieve blonde Boef Nestor hebben moeten laten inslapen.
Over en weer in contact geweest met de ontzettend lieve en behulpzame mensen en moderators van dit forum, totdat mijn oog gisterenavond viel op de oproep van Luna een zwart teefje van 6 maanden oud.
Had er niet veel hoop op, dacht vanmorgen, zo'n teefje is meteen geplaatst. Toch maar de stoute schoenen aangetrokken en contact gezocht met de baasjes van Luna.
Na een beetje over en weer ge-emaild om een juist voorstelling te kunnen maken over de situatie van Luna, hebben we vanavond telefonisch contact gehad met het vrouwtje van Luna.
Vanwege een plotselinge baanwissel van haar man, zelf een drukke baan hebbende, hebben zij en haar man met pijn in het hart moeten besluiten om afstand te doen van Luna. Luna kon al een poosje niet meer de aandacht krijgen die ze verdiende en dat vonden de baasjes verschrikkelijk om mee te maken.
Het telefoongesprek verliep vlot en meteen een afspraak gemaakt voor vanavond, met van onze kant af de vraag, mochten we de klik hebben met Luna en zij met ons, of we haar dan meteen mee mochten nemen ivm de nogal lange reistijd.
Dat was geen probleem, want zeker ook met het oog op de opgroeiende pubers van het gezin, was het niet aan te raden deze pijnlijke gebeurtenis in hun leven langer dan noodzakelijk was te laten duren.
Toen wij aankwamen kwam Luna al meteen heel enthousiast en toch een beetje schuchter op ons af gerend. Ze vond het reuze spannend maar de klik was er meteen en dat gold voor ons allemaal. Baasjes en hond.
We hebben een paar uur zitten kletsen, over en weer gepraat over onze werderzijdse ervaringen met honden en een mooie gelegenheid voor Luna om aan ons en onze geuren te kunnen wennen.
Met een dubbel gevoel in de auto gestapt, van één kan heel blij omdat we eigenlijk direct verkocht waren en Luna heel veel los maakte bij ons, van de andere kant heel verdrietig omdat het verdriet vanwege het afscheid van Luna voor het gezin door merg en been ging.
Onderweg bij een benzinepomp gestopt om Luna even een plasje te laten doen en om de autoreis niet al te lang achter elkaar te laten duren en daarna een voorspoedige reis naar huis gehad.
Luna vindt het allemaal heel spannend in haar nieuwe huisje maar aan haar enthousiasme en het contact naar ons toe, kun je merken dat dit wel goed zit. Wij hopen dat wij Luna een heel lang en gezond leventje kunnen bieden, des te langer mogen wij ook van haar genieten.
We houden jullie op de hoogte
Groetjes Jean en Coby
Toppie mensen........................!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!
GEWELDIG!!
Heel veel geluk met Luna....hoe snel kan het gaan!!
loraine
13 mei 2009, 07:52
Oooo, wat heerlijk voor Luna. Krijgt ze nu toch een nieuw huisje met de nodige aandacht.
Veel geluk met elkaar
Henk&Boyke
13 mei 2009, 08:11
Wat een geweldig verhaal, veel plezier en geluk met jullie Luna
vette :)$ van Flemming
k-broek
13 mei 2009, 08:17
Werd mij gisteravond nog gevraagt of het hondje bij mij vandaan kwam.
Wel uit Veenendaal maar niet bij mij dus.
Veel plezier met het puppy.
Groet kees.
SUPER!!!
Heel veel plezier met Luna en hou ons zeker op de hoogte!
Héérlijk .... gefeliciteerd!!! Ennuh ... nu de foto's nog!!(l)
We zijn aan het schieten.....en zullen zo snel mogelijk uploaden.....
Ze heeft vannacht lekker rustig geslapen bij ons boven om te wennen, vanaf vanavond blijft ze echter beneden omdat het geen doen is voor haar (nu nog dan) om op en neer de trap op te gaan, ze durfde vanmorgen niet naar beneden dus moest haar dragen, maar 30kg, maar mijn eigen lichamelijk gesteldheid is zodanig dat het risico te groot is om naar beneden te vallen....
Vanmorgen wezen plassen en poepen, lekker voor de garage van de mensen hier in de straat, weggehaald hoor..."nadeel" van een teefje is in tegenstelling van onze ouwe Nestor dat je niet ziet aankomen dat ze moet poepen, Nestor moest altijd een plekkie vinden, Luna, is gewoon lopen en flats.....een spoor van shit.....hahahahaha
Kennis gemaakt met buren en andere mensen, wennen aan geluiden, gespeeld met de bal, de baas in zijn schoen gebeten, gekamd door de bazin...en nu, nu gaan we de markt onveilig maken, Oud-Beijerland, here we come, Luna de nieuwe schrik, Lady La Luna....hahahahaha
Keep you posted! :D
annebasco
13 mei 2009, 11:44
Mooi dat Luna weer zo snel een nieuw plekkie heeft gevonden, wij wensen jullie dan ook heel veel plezier met elkaar, dikke knuf van Basco!
Heel veel plezier met Luna. Zit wel goed tussen jullie!
Van harte gefeliciteerd met jullie Luna..waar komt ze vandaan ( fokker?)
ben benieuwd naar de foto's..
eldeedi
13 mei 2009, 16:27
Veel geluk met Luna! Ben benieuwd naar de foto's!
jantina&rené
13 mei 2009, 16:31
Ook namens ons van harte gefeliciteerd met Luna
Ik ben ervan overtuigd dat ze een prima huis krijgt
Heel veel geluk met deze ( nu nog) puber !!!!!!
Catootje
13 mei 2009, 16:34
Héél veel geluk en plezier met Luna.
Volgens mij hebben we er ook nog eens iemand bij hier op het forum die haar ervaringen met de nodige humor vertelt :D, blijf ons vooral op de hoogte houden!
Jean en Coby wat grandioos om dit te lezen,Luna heeft het getroffen met jullie.
Nu nog een paar mooie foto's van Luna en de story kan beginnen
;)
Veel geluk met Luna
Zo eind van de middag, zware dag, voor Luna en voor ons, voor Luna omdat ze veel indrukken opdoet, voor ons omdat we na 6 weken weer aan de bak moeten met stukken te wandelen. Op de markt dus voer gekocht, kluiven, koekies voor belonen als we de kamer uit zijn geweest, andere snoepies voor onderweg om te belonen, vrouwlief heeft er een tombola voor gemaakt, voor mij dan, moet op mijn ouwe dag gaan onthouden in welk blik welk koekie zit en voor welke gelegenheid het geschikt of bestemd is.....
Luna die weet het wel....die had het snel genoeg in de gaten...doe die maar, in dat blauwe blik, lekker groot en lekkel, sambal bij?
Nouja, we zijn net het halve dorp rondgegaan en kwamen diverse honden tegen, met Nestor altijd een hele tour, die kon niet met andere mannetjes en was de supermacho van OBL, die greep elke hond, hoe groot en of hoe klein ook. Om dat te voorkomen liepen we altijd een andere kant op als we een hond tegen kwamen, wat wel heel vreemd was dat tijdens een cursus hij totaal geen oog had voor geen enkele hond. Hahahaha, werd wel effe de 3e van de klas van 20. Te weinig punten om eerste te zijn omdat ie toen het regende verdomde om plat te gaan in de plassen. Nou gelijk had ie, zou het ook niet doen als mijn vrouwtje dat tegen mij zou zeggen; Jean, plat, en dat voor een droppie.
Maar goed, t leuke aan Luna is dus dat ze lekker onbevangen, beetje schuchter naar die honden gaat, gelijk poot op de bek, effe kennismaken jongens, Ik ben Luna, Lady La Luna.....
We hebben een nieuwe riem, maatje XXXL, komt meer door de baas dan door Luna zelf, de baas kan niet overweg met van die trekkabels, dus ze heeft nu een ijzeren ketting met een voor een vrouw mooie bruine halsband met ruimte. De oude ketting met halsband van Nestor was een beetje TE veel van het goede, vonden we dan toch.
Goed, fotoos genomen met de mobiel zijn niet goed genoeg, de batterijen van beider digis leeg en worden opgeladen en dan gaan we weer opnieuw schieten, en die krijgen jullie te zien. We hebben ons voorgenomen om gedurende dat jullie het leuk vinden een soort van Luna Dagboek bij te houden...."Het dagboek van een Bouvier" ipv een Herdershond.
Tot later maar weer :)sick:D
ps.: op de vraag van iemand wie de fokker was, Luna is fokkerloos.....gehaald bij de boer!
Hoi Jean, je kan ook een blog doen van Luna, ik heb een blog van de kaatjes ( straks kaatje..ahum) ..kijk maar eens even op mijn blog ( zie mijn handtekening) ..errug leuk om te doen en kan een ieder foto's kijken bij je en lezen over de belevenissen van Luna..(I)
Flaco heeft er ook een en "stinkert" Flemming..( al moet die effe updaten hihi) en nog meer boeffies hier..
Aha, bij de boer..ik vroeg het omdat ik laatst bij de fokker van Brista ook een herplaatser zag,,en die is nu weg vandaar..
Wat leuk om een dagboek bij te houden.
Doe je dat hier of gebruik je een blog op het forum?
corry van veen
13 mei 2009, 18:06
Geweldig dat Luna bij jullie een heerlijk thuis heeft gekregen. Voor de achtergebleven familie heel hard maar het zal voor hun ook een gerustelling zijn als ze horen dat het goed gaat met Luna.
Ik wens jullie heel veel geluk en gezondheid met Luna, ga maar lekker van haar genieten.
nadientje
13 mei 2009, 18:24
Kennis gemaakt met buren en andere mensen, wennen aan geluiden, gespeeld met de bal, de baas in zijn schoen gebeten, gekamd door de bazin...en nu, nu gaan we de markt onveilig maken, Oud-Beijerland, here we come, Luna de nieuwe schrik, Lady La Luna....hahahahaha
Keep you posted! :D
Wat leuk om te horen dat het zo goed klikt! Ben heel benieuwd naar de foto's! En... misschien dat we elkaar nog weleens zien! Weet niet precies waar in OBL je woont? Mijn schoonfamilie woont namelijk ook in OBL en als ik bij ze langs ga mag mijn boeffie nog wel eens mee (wordt hij gelijk lekker verwent daar door mijn schoonvader :p) en dan lopen we ook altijd een stukje door de buurt dus vandaar!
Veel plezier met Luna in ieder geval!
Groetjes Nadine :)$
Sylluca
13 mei 2009, 19:45
Geweldig, leuk voor Luna en weer aan de bak voor jullie!!!!:D:D:D
De eerste dag en "echte" nacht zitten er op en het is voor 100% meegevallen.
Luna blijkt een bijzondere vrolijke en aanhankelijke hond te zijn en als je haar hier zo ziet liggen, dan lijkt het alsof ze al jaren bij ons in huis is.
De tuin, die hoognodig een opknapbeurt nodig heeft, vindt ze reuze interessant. Vooral grote pollen met gras mee naar binnen nemen is een sport voor haar. De stofzuiger wordt nu ook ineens weer 3 keer zoveel gebruikt vergeleken met vroeger, hoe zou dat nu kunnen??? haha
Buiten is ze nog een beetje onzeker. Het is toch een totaal vreemde omgeving voor haar en zit vol met nieuwe geluiden en geurtjes. Wat wel mooi is is dat haar nieuwsgierigheid het altijd wint van haar onzekerheid, dus dat komt wel goed.
We zijn gisteren al stilletjes aan begonnen haar een beetje manieren bij te brengen tijdens het uitlaten en ze pikt dit erg snel op. Gisteren aan het einde van de dag ging ze al netjes zitten als wij een praatje aan het maken waren tijdens de wandeling, dus ze leert enorm snel. Ik weet dat haar vorige baasjes hier ook al aandacht aan hebben besteed en daar plukken wij nu de vruchten van.
De eerste nacht mocht ze mee naar boven om te slapen, maar omdat Jean haar naar boven en beneden moest dragen, leek ons dit niet de ideale manier om de nacht door te brengen. Komt nog bij dat het baasje en de hond heerlijk slapen en het vrouwtje heel de nacht wakker ligt en naar de geluidjes van Luna ligt te luisteren...
Dus gisteren meteen begonnen om haar alleen beneden te laten, iets wat ze overigens gewend is bij haar vorige baasje.
Na ongeveer een half uurtje van voorzichtig en zachtjes protesteren en kreunen en de aandacht proberen te trekken was het stil.... Ik was op het ergste voorbereid, maar ook hier vertoonde ze weer een voorbeeldig karakter. Nu weten wij natuurlijk dat je nooit naar beneden moet gaan als ze gaan liggen joekeren, maar bij Luna was dat gelukkig ook niet echt nodig.
Gisteren heb ik wat foto's gemaakt, die worden vandaag geplaatst. Ook ben ik gestart met een eigen blog voor Luna, zodra deze een beetje bijgewerkt is kunnen jullie de avonturen van Luna voortaan volgen in haar eigen blog.
Nu ligt ze lekker te slapen, denk dat de spanningen van het alleen zijn vannacht, voor haar toch heel vermoeiend is geweest.
Voor mij de kans om lekker ff te douchen en daarna weer lekker op pad met onze grote lieve vriendin.
Wordt vervolgd...
groetjes Coby en een dikke poot van Luna
Wat leuk om te horen dat het zo goed klikt! Ben heel benieuwd naar de foto's! En... misschien dat we elkaar nog weleens zien! Weet niet precies waar in OBL je woont? Mijn schoonfamilie woont namelijk ook in OBL en als ik bij ze langs ga mag mijn boeffie nog wel eens mee (wordt hij gelijk lekker verwent daar door mijn schoonvader :p) en dan lopen we ook altijd een stukje door de buurt dus vandaar!
Veel plezier met Luna in ieder geval!
Hahahaha leuk, wij wonen dicht bij het centrum, in de Zeeliedenbuurt. Op het pleintje waar je nog gratis je auto kunt parkeren als je het dorp in wilt.
Pas op, gevaarlijke hond! hahahahaha
Blij te lezen dat het zo goed gaat met Luna bij jullie..ze heeft een gouden plekje gevonden..en dat verdient toch elke boef ( hond) ..
nadientje
14 mei 2009, 12:42
Hahahaha leuk, wij wonen dicht bij het centrum, in de Zeeliedenbuurt. Op het pleintje waar je nog gratis je auto kunt parkeren als je het dorp in wilt.
Pas op, gevaarlijke hond! hahahahaha
Haha nou de volgende keer dat ik daar een zwart (?) gevaarte aan zie komen loop ik wel een straatje om :p Leuk om te horen dat het zo'n makkelijk hondje is en fijn dat ze de eerste nacht zo goed heeft doorgebracht. Ik ga zeker de blog in de gaten houden!
Groetjes Nadine
Hier is ie dan de eerste foto van Luna,
Is niet de mooiste foto, maar had even geen tijd om een betere te maken.
Inmiddels is ze mooi gekamd vandaag dus ziet ze er iets vrouwelijker uit haha
Hier is ie dan de eerste foto van Luna,
Is niet de mooiste foto, maar had even geen tijd om een betere te maken.
Inmiddels is ze mooi gekamd vandaag dus ziet ze er iets vrouwelijker uit haha
In 6 weken tijd mijn hele wereld verandert in een mannen naar een vrouwen!
(Nestor en Jean tegen Coby, nu Luna en Coby tegen Jean)
Boevenkop
14 mei 2009, 14:12
Van harte gefeliciteerd met jullie Luna !
Fijn om te lezen dat alles zo goed gaat, jullie zijn een echt team en hebben Luna het gouden mandje gegeven, SUPER !
En wat een schattig koppie heeft ze(l)(l)(l)smelt....
Hanneke
14 mei 2009, 16:05
In 6 weken tijd mijn hele wereld verandert in een mannen naar een vrouwen!
(Nestor en Jean tegen Coby, nu Luna en Coby tegen Jean)
Ik hoop niet dat je nu in een identiteitscrissis terecht komt:D
Van harte gefeliciteerd met Luna (wat een leuke foto(l))!
Altijd geweldig om het verloop te lezen.
Zo te lezen is dit er volgens mij ééntje uit "het boekje";)!
Ik hoop niet dat je nu in een identiteitscrissis terecht komt:D
Ik hoop dat ik er weer snel uit kom! :)sick
Wat een héérlijk meisje .... geweldig dat het zo goed gaat met haar en jullie!
Sylluca
14 mei 2009, 19:05
in 6 weken tijd mijn hele wereld verandert in een mannen naar een vrouwen!
(nestor en jean tegen coby, nu luna en coby tegen jean)
LACHEN (de tekst heeft KUREN) Nog een keer SMILE!!!!!!!!
Ja, t gaat echt lekker, ze is in 2 dagen zich al zo aan het gedragen dat het lijkt alsof ze er maanden is, en....ze lijkt wel de reincarnatie van onze oude Nestor, steeds meer komen er dingen naar boven dat we elkaar hier aankijken....
Vanmiddag bijvoorbeeld; ben aan het bezemen, ze springt er bovenop en begint met toch aan die borstel van die bezem te knagen.....Nestor moesten we echt "opsluiten" om te kunnen bezemen....ik krijg deja vu!!
Mmm, net effe voor Luna laten zien aan bewoners van een tehuis bij ons om de hoek...die mensen kenden Nestor ook omdat hij dus regelmatig gewoon op eigen houtje soms ook bij hun achter op het pleintje ging waar ze koffie zaten te drinken, een paar van die mensen lieten Nestor ook uit als het er voor ons niet van kwam.
Was leuk, behalve dan een buurman die zelf een 15 weken oud maltezertje heeft, toevallig ook een Luna. Onze Luna heel enthousiast naar dat beessie toe, maar voor die Luna is onze Luna (snap je het nog) natuurlijk een groot monster. Dus die maakt dat ze weg komt....zegt die man, trekt jouw hond zo erg? Ik zeg, neen, maar ze is enthousiast, ook pas 6 maanden he, 30 weken, pakt ie mijn riem uit mijn handen en begint te trekken, leer ik er zo af....nou, dr is nu oorlog, mafkees, ik hou niet van die methodes...dus ik zeg, he effe dimmen, kom hier met die riem, trek jij je eigen hond maar een nekbreuk, Gek. Ja, kom niet aan mijn hond, toen niet aan Nestor en nu zeker niet aan Luna.
Ja maakt wat mee hoor bij ons, hahahahaha
:)sick:)$
Sylluca
14 mei 2009, 19:50
Gelijk heb je (hoe durft ie)....al dat geruk en getrek is nergens voor nodig, aandacht en een lekker koekje voor haar neus, zal je zien ze volgt als een gek:D:D:D T'is nog maar een:)%
MaraJade
14 mei 2009, 20:01
Hoi Jean
Heel veel plezier met Luna, geniet maar van haar. Fijn dat jullie haar een goed huisje hebben gegeven.
Tja, je hebt altijd mensen die menen dat ze het beter weten.....Die zullen er ook altijd blijven. Succes ermee.
Mara
Voor alle lezers die nog niet precies weten wat voor geluiden een Boef kan maken, zal ik dit even nader toelichten:
Blaffen, hard en zacht, kort en lang, hoog en laag. Joekeren, janken, grommen, kreunen, zingen, hijgen, keffen, piepen en loeien. Dit alles bijgestaan door krabben zo hard als je kunt (op de vloer).
Luna dacht vannacht, ik zal de baasjes eens laten horen wat ik allemaal kan....
MAW, ze wilde niet alleen zijn vannacht pffff.
Met pijn in mijn hart (wilde haar natuurlijk meteen gaan troosten) en het zweet op mijn voorhoofd heb ik anderhalf uur liggen luisteren. Toen hoorde ik een geluid, wat ik niet kon thuisbrengen en ben meteen naar beneden gevlogen. Deed de lamp aan, en zag dat er niets aan de hand was. Ik dacht meteen, oh jee, nu heeft ze me tuk.
Heb dan ook niets tegen haar gezegd en totaal genegeerd.
Weer naar boven en het concert ging door. Dat vreemde geluid kwam ik toen achter, was het krabben op de vloer.
Na nog een uurtje hoorde ik dat de protesten wat zachter werden en heb ik uiteindelijk mijn oordopjes maar ingedaan om toch nog wát te kunnen slapen.
Een vreselijk dilemma vinden we dit. Luna is nog te jong om onze (open) trap op te gaan en te zwaar om haar te tillen.
Ze heeft altijd een ander hondje bij haar gehad, dus ik snap haar angst en frustratie volkomen.
Maar, wij zijn altijd al heel de dag samen bij haar, als ze dan ook nog aanleert om 's nachts bij ons te zijn, zijn we bang dat ze straks helemaal niet meer alleen kan zijn.
Dus hebben we vooralsnog besloten om dit gedrag totaal te negeren, in de hoop dat ze snel de situatie accepteert zoals hij is en ik hoop maar dat wij hierin de juiste beslissing nemen.
Tot op heden zit er nu dus ook ff totaal geen leven in haar. Ze is mee uitgegaan maar daar heb je het ook mee gehad. De schat is totaal uitgeput en is nu haar slaapie aan het doen, die ze eigenlijk vannacht had moeten doen.
Dit alles geeft niet, we houden toch wel van haar en het is gewoon enorm moeilijk zo'n verhuizing. Buiten dit én als ze niet uitgeput is, loopt ze hier rond alsof ze altijd hier is geweest. Ze is enorm aanhankelijk, is blij met iedereen die ze tegenkomt en heeft ze een bijzonder vrolijk en spontaan karakter.
Groetjes Coby, Jean en Luna
Dat meiske heeft gewoon last van stress. Ga er maar aan staan, zo'n verhuizing, je vertrouwde omgeving weg, vreemde mensen, je hondenmaatje weg .... dat laat allemaal heel veel indrukken achter die je moet verwerken.
Je hebt het goed aangepakt door haar te laten. Komt wel goed met haar en jullie. Ze heeft even tijd nodig.
Groetjes
MaraJade
15 mei 2009, 13:04
Hoi hoi
Ik sluit me helemaal aan bij Ylona. Luna heeft ook al veel meegemaakt in haar korte leventje.
Je hebt goed gehandeld. Succes ermee.
Mara
annebasco
15 mei 2009, 13:23
Hoi Coby, gezien het verleden van Luna en ze, zoals je schrijft enorm aanhankelijk is, zou ik de eerste nachten mijn matrasje oppakken en beneden bij haar gaan slapen, daar slapeloze nachten ook niet bevorderlijk zijn voor je welzijn.
Misschien dat ze dan voldoende thuis is dat het niet meer nodig is en jullie allemaal weer wat rust krijgen.
We hebben je advies voor afgelopen nacht opgevolgd en inderdaad ze heeft lekker rustig naast, op de bank en op de baas op de bank liggen pitten.
Vanmorgen om 6 uur een kusje....
Vanmiddag hebben we beetje losloopcursus en voetbalcursus gedaan, loslopen hier op het pleintje, en dat gaat heel niet verkeerd, ze plakt zowat aan ons vast dus weglopen komt niet bij haar op....ze springt, doet kunstjes door benen heen te lopen en en passant om in de voeten van de baas te bijten.
Vanmiddag lag de baas te slapen en had Luna een stokje meegenomen naar binnen (ze lijkt echt giga op onze oude Nestor) toen de baas wakker werd was t stokje verpulvert....ach, effe stofzuigen en weg is het.
T voetballen gaat nog niet helemaal, maar vanmiddag ging ze zomaar haar bal ophalen en kwam ze em brengen....mooi he.
We gaan nu aan de koffie! Met slagroom...en dat lust Luna ook, jammie!
annebasco
16 mei 2009, 20:21
Jammie, jammie, wie lust er nou geen koffie met slagroom, wij wel hoor en Basco zit ook altijd direct klaar als het zo ver is.
Fijn dat jullie allemaal goed geslapen hebben en dan om 6 uur een kusje krijgen..... zo liefff..
Mooi te lezen dat het zo gaat gaat met Luna en probeer gewoon als ze wat meer aan je huis gehecht is naar boven te gaan, want als ze eenmaal gewend is maakt het voor haar ook niet meer uit dat ze alleen beneden is. Misschien wel de deuren open laten zodat ze kan horen dat jullie in de buurt zijn.
Voor straks welterusten en voor Luna een dikke knuf van Basco!
hoi coby
heel veel geluk en plezier met luna
wij hadden ook gereageerd op luna op de dag dat ze naar jullie is gegaan
helaas voor ons maar echt gaaf voor jullie
heel veel liefde en geluk met luna
groetjes corrie en roca:)$
Hallo allemaal,
Nadat Jean 3 nachten, beneden bij Luna heeft geslapen, wilden we afgelopen nacht toch maar weer eens proberen of Luna alleen beneden kon blijven.
In eerste instantie met de kamerdeur open, zodat ze ons eventueel zou kunnen horen.
Was niet zo'n succes...In no time probeerde ze de trap op te gaan met als gevolg dat ze sneller naar beneden kwam als dat ze naar boven ging.
Ik als een speer uit bed, gelukkig was er niets aan de hand en nadat ik haar even geknuffeld had, toch maar weer naar boven gegaan en deze keer met de deur dicht.
Wonder boven wonder, hebben we Luna nauwelijks gehoord. Een paar kefjes en een blafje en toen was het stil. Het was zelfs zo stil dat ik me afvroeg of ze toch niet iets over had gehouden aan haar val, maar gelukkig bleek dat niet zo te zijn.
Ik ben heel benieuwd of ze er nu doorheen is, maar ik vermoed dat we niet veel problemen meer zullen krijgen, door haar alleen beneden te laten.
Ze is nu een echte boef aan het worden haha, letterlijk en figuurlijk.
Je wilt niet weten hoeveel rotzooi een hond alleen al kan schoppen in huis, maar dat vinden we niet erg. Luna vindt het heerlijk om in de tuin te zijn en van ons mag ze.
Ook had zee een oud botje van Nestor opgegraven, die hij ooit ergens in de tuin verstopt had. Was mooi om te zien hoe ze heel trots met dat vieze zwarte ding naar binnen kwam.
Het wandelen gaat super, alleen één ding. Luna is echt panisch van vrachtauto's. Dat is heel zielig om te zien. Gisteren kwamen we zo'n stratenveger tegen. Wat was ze in paniek. Ik vrees dat ze in het verleden door een groot voertuig heel erg geschrokken is en dat dit iets is wat bij haar hoort. We hopen maar dat het door de dagelijkse wandelingen nog een beetje minder wordt.
Ook ben ik een beetje begonnen met de vacht verzorging. Ik kam haar nu elke dag eventjes, nog niet helemaal en overal, want ze blijft nog niet netjes staan/zitten, maar uit ervaring weet ik dat dit vanzelf iedere dag een beetje beter zal gaan.
Ik probeer op het internet en hier op het forum zoveel mogelijk info te krijgen hoe haar vacht te verzorgen, want ik wil graag Luna zelf bij gaan houden. Het is voor mij de eerste bouvier die ik zelf wil gaan verzorgen, want Nestor was gewend om 2 keer per jaar geschoren te worden, maar dat vind ik zonde, dus vandaar...
Valt trouwens niet echt mee om duidelijke info te krijgen, maar samen met dit forum en google kom ik een heel eind.
Al met al voelt Luna zich hier prima thuis en ze heeft in no time onze harten veroverd, maar ja wat wil je met zo'n dotje :p
Groetjes Coby en een dikke knuf van Luna
k-broek
19 mei 2009, 09:49
Je kunt aan je vorige trimmer vragen of je een keer erbij mag blijven en je de kneepjes laat zien.
Lukt dat niet dan ben je hier ook welkom voor een cursus vachtverzorging/trimmen.
Groet kees.
Oh, das mooi Kees, goede tip en aanbod.
Mijn vorige trimster zullen we het is vragen en anders kan Coby inderdaad eens met jou kontakten.
Mmmm, ik ben nu effe alleen thuis met Luna, komt dus de Vuilniswagen langs, weg is Luna, achterin de tuin, bibberen....wat is dat toch?
Ze wil echt niet naar buiten....eerst dat ding weg baas, anders ga ik in staking!:)sick
k-broek
19 mei 2009, 14:02
Misschien zit ze in haar angst fase,
Of ze is een keer vreselijk geschrokken.
Of er nog nooit mee kennis gemaakt.
Niet echt op reageren.
Gewoon doen of het niet gebeurd is.
Groet kees
Bo was ook vreselijk bang voor vrachtwagens, bussen, tractoren en aanhangwagens. Compleet negeren, is de boodschap. Als hij wilde wachten, deed ik dat ook maar ik zei niks, deed niks en bleef ook gewoon stokstijf staan. Heeft absoluut geholpen. Hij vindt ze nog steeds niet echt leuk maar die overtrokken angst, daar heeft hij geen last meer van.
Negeren, negeren, negeren ... niet belonen en niet straffen, niet weglopen, niet kletsen ... gewoon helemaal niks doen. Gaat het zo over.
Groetjes,
Prima antwoorden (dit was een test), hahahahaha, neen hoor, maar we hadden dat vermoeden al en hebben het inderdaad gewoon genegeert, maar ik had nog nooit een hond zo de benen zien nemen.....ik vind het prachtig, ze is zo lekker baldadig....net haar baas, is ook zo.....:)sick
Sylluca
19 mei 2009, 19:23
Fijn dat het zo goed gaat met Luna!!!(l) Ik heb met Bret die bijna even oud is dat ze juist gek op grote bussen/auto's is, alleen omdat ze graag met de bus meegaat!!! Ze begint te joelen als de bus eraan komt, herkent ook het specifieke geluid van HAAR bus. Het enige waar Bretje een hekel aan heeft is een groepje gillende, keffende hondjes, die vindt ze NIET leuk. Ze wil daar niet heen. Dit is sinds kort, een fase hoop ik.:rolleyes::rolleyes:
Wij hebben hier ook een paar "mietjes" gehad die reageerden op auto's, vrachtwagens, tractoren etc. etc. (vooral als het net geregend had en ze op één of andere manier meer geluid maakten).
Ben dat gewoon op gaan zoeken om het eruit te trainen. Dus juist ernaar toe en net doen of er niets aan de hand is.
Ben hier wel eens 20 x in de stromende regen een doorlopende straat op en neer gelopen. Zit, wacht, oversteken. Voertuig voorbij etc. etc. Net zolang dat er op mij gereageerd werd in plaats van die auto. Hierna de aandacht vasthouden en belonen. Eigenlijk een kwestie van een (paar) uur investeren en daarna is het duidelijk.
P.s. op een gegeven moment stopten de auto's om mij over te laten steken....... dachten kennelijk dat ik dat niet durfde....... :cool: :D
P.s. op een gegeven moment stopten de auto's om mij over te laten steken....... dachten kennelijk dat ik dat niet durfde......
Daar zijn trainingen voor....hahahaha
Bedankt voor je berichtje, we zullen als het zo blijft daar zeker eens aandacht aan gaan geven.
Ohjee, Luna is de 100 meter aan het lopen in de tuin voor een nieuwe record en een gat aan het graven die wel 10 meter diep gaat worden zo te zien....
:)sick
Je kunt aan je vorige trimmer vragen of je een keer erbij mag blijven en je de kneepjes laat zien.
Lukt dat niet dan ben je hier ook welkom voor een cursus vachtverzorging/trimmen.
Groet kees.
Misschien nog wat mensen erbij Kees.
Wil best wel weer een rondje nieuwe trimsalon lopen.
En showpakkie knippen???????????
SilviaS
20 mei 2009, 00:02
Wat fijn om te lezen dat jullie - na het verlies van Nestor en het verdriet wat dat met zich meebrengt - weer zoveel vreugde beleven aan Luna!
En Luna...die heeft haar plekje wel gevonden bij jullie als ik het zo lees.
Ik hoop dat jullie nog heel lang plezier van elkaar mogen beleven!
Groetjes,
Sylvia en een :)$ van Buddy
Mmmm, vanmorgen, net dus om half 7 een hoop gepiep....Luna heeft de 2e nacht na de test van 3 nachten met mij samen te slapen in de kamer, ik op de bank en zij er vaak naast, nu dus alleen doorgebracht, en dat ging dus echt goed, ze heeft geen kick gegeven, tot net half 7 dan, dus ik naar beneden...riem gepakt, en als een speer naar buiten, onze dame Luna aan de racekak....
Terug naar binnen, naar de keuken....wauw, dr stond een paard in de....keuken dus, ofwel, Luna heeft zich niet kunnen inhouden en me toch een drol neergelegd, t leek of het Paard van AvD er geweest was....
Maar wat goed dan toch he dat ze een hele nacht zonder problemen beneden is geweest, we zijn echt trots op dr.
Terug naar binnen, naar de keuken....wauw, dr stond een paard in de....keuken dus, ofwel, Luna heeft zich niet kunnen inhouden en me toch een drol neergelegd, t leek of het Paard van AvD er geweest was....
Gniffel ... ze heeft je nog gematst ... een flinke drol, da's nog wel te handelen. Maar de diarree ... die tegen de keukenkastjes omhoog zit ... en op sommige plekken dwars door de kiertjes gaat .... die is écht erg!! Succes met de racekak!!:p
annebasco
20 mei 2009, 11:02
Goed hoor dat Luna nu al het vertrouwen heeft om 's-nachts alleen te zijn, petje af voor jullie en beterschap met de racekak.
Ben ik ff blij dat ik haar 's avonds uitlaat, en Jean 's morgens hihi :D
grtz Coby en Luna...
Nou de 2e nacht ging het helemaal super, we gingen naar bed, en het enige wat ze effe deed was uit slaapstand op dr zij dr koppie omhoog om aangehaald te worden en ging weer verder met slapen. Echt met een uitdrukking van: "ja doei, de groeten, welterusten".
Ze heeft gisteren een lekkere grote bot gekregen, eerst naar de markt, goed haar best gedaan en bij thuiskomst dat bot verorberen. Mmmm, lekker hoor, en kom niet te dichtbij, want dan laat ze horen dat ze met rust gelaten wilt worden. Doen we dan ook maar, wij vinden het ook niet leuk als ons eten onder onze neus wordt weggehaald, ga ik ook grommen!
Eigenlijk gaat alles, soms met sprongen, andere met stapjes, vooruit. Wij zijn heel erg blij met Lady la Luna!
Boevenkop
21 mei 2009, 14:59
Wij zijn heel erg blij met Lady la Luna!
En zij zeker met jullie(l)(l)(l)(l)
annebasco
21 mei 2009, 15:34
Lady La Luna heeft echt geluk gehad met jullie en andersom natuurlijk ook, fijn dat ze zo lekker gaat slapen!
Luna is nu bijna 2 weken bij ons en het gaat super!!!!!!
Wat hebben wij het getroffen met dit beestje ze is zo ontzettend lief en altijd blij, onvoorstelbaar hoe snel ze is gewend bij ons.
En dat ze zich helemaal thuis voelt dat merk je, want het is een grote dondersteen haha
's nachts slaapt ze heerlijk beneden en hoor je haar helemaal niet meer. Ze gaat vaak met ons mee naar buiten en ook daar doet ze het heel goed. Het enige waar we echt dagelijks aan moeten werken is haar angst voor grote auto's, maar ook daarin merken we dat het elke dag ietsiepietsie beter gaat.
Uiteraard heeft ze ook zeker 2 keer per dag last van haar gekke kuren. Als dat begint dan moet je veilig dekking zoeken want dan vliegt ze door heel de tuin en het huis door. Haha de gekste situaties maak je dan mee, want laten we eerlijk zijn, boefjes zijn nu eenmaal een beetje lomp....
Ze vindt het heerlijk om te stoeien, daar kan ze intens van genieten. Overdag heeft ze daar niet zo'n behoeft aan maar 's avonds zo na 19:00 uur dan kan de pret beginnen. Gelukkig kunnen Jean en ikke tegen een stootje want dat heb je tijdens het stoei uurtje wel nodig.
Wat minder vindt ze de vachtverzorging. Maar ik doe dit trouw elke dag en ook dit gaat elke dag een beetje beter. Hoop haar nog eens zover te krijgen dat ze mooi blijft staan tijdens het borstelen, maar met veel geduld weet ik dat dit mogelijk moet zijn. En ik ben heeeeeel geduldig haha veel geduldiger dan Luna op dit moment.
Eigenlijk is er niets aan Luna wat niet leuk is. Ze heeft een goed, vriendelijk, vrolijk en aanhankelijk karakter en ik snap nog steeds niet dat wij het geluk hebben gehad dat Luna op ons pad kwam.
Groetjes Coby en een dikke knuf van Luna
Niet over nadenken maar gewoon van genieten. Jullie hebben elkaar ongetwijfeld verdiend!
Wat heerlijk dat het allemaal zo goed gaat en dat jullie, na zoveel jaren van Nestor te hebben genoten, weer zoveel plezier hebben van Luna.
Blijven schrijven!!!
nadientje
25 mei 2009, 17:14
Wat leuk om te horen dat het zo goed gaat! En ik ben het met Ylona eens: niet over nadenken maar gewoon lekker van haar genieten! :D
annebasco
25 mei 2009, 17:33
Hoi Coby goed te lezen dat ze zo snel vooruit gaat en met veel geduld, dat is altijd de beste methode, kun je straks de haartjes verzorgen terwijl ze heerlijk languit ligt te slapen.
Geniet maar lekker van jullie boefke, dat is het belangrijkste hoor, dikke knuf voor Luna van Basco!
(p.s.) Basco zijn zusje heette ook Luna, mooie naam.
Super om te lezen dat het zo goed gaat!
Lekker van genieten, het heeft gewoon zo moeten zijn en blijven schrijven, kunnen wij mee blijven genieten:D!
jantina&rené
26 mei 2009, 09:43
Het lot heeft Luna gewoon bij jullie gebracht..... het heeft zo moeten zijn.
Wat fijn dat het zo goed gaat.......
Goede morgen,
Ik moet dit ff kwijt hoor, maar afgelopen nacht zijn wij erachter gekomen dat Luna TOTAAL NIET bang is voor onweer.
pffff ik heb in mijn bed liggen zweten, het ging eruit hier in Oud-Beijerland, heel de nacht.
Maar onze dame gaf geen kick, geen piepje, blafje, niets.......
Heb me moeten inhouden om niet naar beneden te gaan, maar weet heel goed dat als je dat doet Luna gaat denken dat er iets bijzonders is en ik dus haar gedrag daardoor kan beïnvloeden.
Wij zijn zooooooooooooo trots op haar :D
Ach, vrouwtje heeft niet geslapen, maar onze meid heeft bewezen dat zij slimmer is dan ikke hihi
groetjes Coby en dikke knuf van de stoere Luna
Zo, da's mooi. Altijd fijn als een hondje niet bang is voor onweer!
Geweldig toch....negeren is idd de beste methode, hoe moeilijk soms ook.
Het is toch een dapper meisje!!
Hier is het ook vreselijk te keer gegaan vannacht..overal in de buurt afgebroken takken!!
k-broek
26 mei 2009, 10:29
Nestor
Als jij je bed uit komt word de hond echt niet bang voor het onweer hoor.
Groet kees
Knap van haar hoor..
Bij ons thuis ook geen problemen..de twee beneden niet gehoord en Kanjer lag heerlijk op bed bij ons te dromen..;)
Heb alleen wel aan Kaja liggen denken..die was altijd gelijk erg wakker en alert met onweer..hoop dat het meeviel in Tiel voor haar.:)$
Sylluca
26 mei 2009, 19:11
Donder en bliksem, geen geneuzel hier!!! Brets eerste flinke onweer, geen krimp, de rest natuurlijk ook niet. Ik had wel lekkage :eek:, fijn zo'n oud huisje, de regen was door de voordeur gekomen??? En in de douche door een houten raam opbouw. Nu komt er een opzichter:cool: om te kijken wat er moet gebeuren, jammer genoeg is het (huisje) van Woonbron en die zijn (stoomboot) erg aan het bezuinigen. Dit is al de vierde lekkage in een jaar tijd, steeds ergens anders, en de laatste keer zei de opzichter dat het huishoud vocht was, de dwaas:p, heb hem toen heel beleefd verteld dat ik niet zit te stomen en het raam echt openstaat. Dan zijn de hondjes wel handig, ik hou de opzichter bij zijn kladden en hun kijken hongerig toe, Bretje heeft al beloofd mee te werken door onderaan de trap te gaan zitten en HOE HOE te doen :D:D. Tja, het is wat flauw maar ze hebben daar het kluitje in het riet uitgevonden!!!!
SilviaS
28 mei 2009, 01:02
Goede morgen,
Ik moet dit ff kwijt hoor, maar afgelopen nacht zijn wij erachter gekomen dat Luna TOTAAL NIET bang is voor onweer.
pffff ik heb in mijn bed liggen zweten, het ging eruit hier in Oud-Beijerland, heel de nacht.
Maar onze dame gaf geen kick, geen piepje, blafje, niets.......
Heb me moeten inhouden om niet naar beneden te gaan, maar weet heel goed dat als je dat doet Luna gaat denken dat er iets bijzonders is en ik dus haar gedrag daardoor kan beïnvloeden.
Wij zijn zooooooooooooo trots op haar :D
Ach, vrouwtje heeft niet geslapen, maar onze meid heeft bewezen dat zij slimmer is dan ikke hihi
groetjes Coby en dikke knuf van de stoere Luna
Keurig hoor van Luna; wat een flinke meid is 't ook! (l)
En heel goed van je dat je niet naar onder bent gegaan; dat zou inderdaad een signaal naar Luna toe kunnen zijn dat er iets bijzonders aan
de hand is.
En ach, wat zijn een paar uurtjes minder slaap voor de vrouw...:)
Buddy laat zich ook niet van de wijs brengen door onweer, al gaat
het nog zo hard tekeer.
Vuurwerk boeit 'm trouwens ook niks en dat is rond Oud en Nieuwjaar best wel fijn!
Groetjes,
Sylvia en een hele dikke high :)$ van Buddy voor Luna!!!
Dick Scheringa heeft diep in de buidel getast....geheel tegen zijn principes heeft hij voor het vrouwenvoetbal een nieuwe spits gevonden....Een donkere dame, donkere ogen, jong, maar giga talentvol..... krijgt een mooi rood shirt met het nummer 9 erop en de naam Lady La Luna!
Van de week is haar voetbaltalent gaan ontluiken.....bij het uitgaan kwamen we in een straat waar veel jeugd was, feestje, denken we, en opeens uit het niets een bal, zo een grote leren knikker.....opgevangen op de borst van Luna, die er met een paar schijnbewegingen gelijk bezit van nam, en niet meer afgaf.
De tegenstanders durfden niet in de buurt te komen en we hebben de bal dan ook meegenomen als trofee voor de gewonnen wedstrijd. Het bleek dat Luna dus echt gek is van ballen en voetballen. Vanaf gisterenavond is de bal waar Luna is en Luna waar de bal is. Ze slaapt er zelfs mee.... lekker liggen, poot op de bal, en afblijven! Jij ook baas, want wat jij toch presteerde met die wedstrijd, je kunt wel zien dat het al weer jaren geleden is dat je ook maar een bal aanraakte in dat 8e team van VV de Meern!
:)sick:)$:D
annebasco
30 mei 2009, 19:25
Mooi verhaal van Luna, dat wordt dus in het vervolg elke dag een potje voetballen! veel plezier.:ii:
jantina&rené
30 mei 2009, 21:56
haha, prachtig..... boeven zijn volgens mij allemaal wel redelijk goede voetballers, heb er hier tenminste ook 2 ( voor Zandor is de bal allleen nog een beetje te groot)
Tys keept niet onaardig. Eigenlijk doet hij dat heel goed, zelfs. Hij vangt menige moeilijke bal op. We hebben hier in het park basketbal- en voetbalveldjes. Ik moet echt even goed op Tys letten daar. Je wilt niet weten hoeveel ballen hij op die veldjes al afhandig heeft gemaakt. Huilende kindjes achter zich latend ....
Hallo Coby en Jean,
Geweldig, dat het zo goed gaat met jullie en Luna!
Wij zijn erg blij, dat jullie het samen "gevonden" hebben.
Luna is inderdaad niet bang voor onweer en ook niet voor vuurwerk, omdat ze half december bij ons in huis is gekomen. In die periode liepen we 10 keer perdag met haar buiten en was de jeugd al volop bezig met het afsteken hiervan.
Heel veel geluk met Luna!!!
Marc en Ingrid (ex-baasjes Luna)