Volledige versie bekijken : Knik in de oren
Jose Aalst
6 januari 2005, 20:55
Mijn zus heeft een bouvierpup van 6 maanden oud waarvan er een knik zit in de oren.
Weet iemand misschien hoe je de knik kunt wegkrijgen?
De knik zie je vooral als je hem roept en de oren optrekt.
Groetjes Jose
Snarf
7 januari 2005, 08:27
Hoi Jose,
Weet iemand misschien hoe je de knik kunt wegkrijgen?
Dit is volkomen normaal bij een bouvier die in de pubertijd gaat en meestal zonder dat je er iets aan doet gaan de oren ook weer gewoon hangen. Het wil echter ook voorkomen dat het oor scheef blijft staan. Om dit te voorkomen wordt het betreffende oor of zelfs allebei getaped, soms aan de kop vast, maar meestal onder de kin door naar elkaar toe.
De hond heeft er geen last van is me verteld. Ik heb dit echter zelf nooit gedaan bij m'n boeffies. Niet omdat het zielig zou zijn of zo, maar gewoon omdat het lastig is bij 't borstelen.
Wat ook goed helpt is het betreffende oor te masseren. Ik heb al mijn opgroeiende puppies de oren gemasseerd bij het oorspiertje (bij het knikje).
Dit vinden ze nog lekker ook en het helpt prima tegen zo'n gek "flop" oortje. Soms als ze heel opgewonden zijn dan gaat het oor nog staan, maar meestal hangt het of wordt het heel sierlijk in de nek gevouwen, naargelang hun stemming...
Succes.
chris
7 januari 2005, 15:47
Mijn boef had ook een knik in zijn linkeroor en ik heb het getaped onder de kin door.1 dagje tapen en dan een halve dag terug loslaten om het oor te laten luchten.Hij was wel nogmaar 16 weken waardoor ik het maar twee weken heb moeten doen.Bij 6 maand zal het denk ik wel wat langer duren,maar ik zou het toch doen hoor.
Francine
8 januari 2005, 20:14
Wij hebben bij onze boef zijn oren geplakt. Een beetje textiel lijm van Bison aan de binnenkant onderaan het oor en vastmaken aan z'n baard. Werkt perfect!
Groetjes, Francine
Snarf
9 januari 2005, 08:47
Francine,
Je schrijft dat je lijm aan de binnenkant onder aan het oor gebruikt. Gaat dat niet irriteren? Volgens mij kan dat nooit prettig zijn voor een dier. Ik geloof zonder meer dat je het beste voor hebt, maar ik zou persoonlijk nooit lijm of kleefmiddelen gebruiken. Mogelijk dat het geen kwaad kan, maar ik vind het toch wel te ver gaan om vanuit estetisch oogpunt gezien iets wat vanzelf weer weg gaat zo aan te pakken. Er zullen genoeg mensen zijn die zeggen dat het echt geen pijn doet, maar misschien moet je het eerst eens op jezelf proberen. Ben je wel eens met kauwgum in je haar wakker geworden ? Ook niet echt fijn en dan blijft zoiets vaak weken achtereen nog zitten ook...
Ik geef de voorkeur aan masseren en de hond geniet er ook nog eens van.
Jose Aalst
10 januari 2005, 18:19
Allemaal bedankt voor jullie reacties.
Ik heb mijn zus het laten zien en ze vond het grandioos dat er zoveel reacties op gekomen zijn.
BEDANKT !
Demy
12 januari 2005, 20:04
toen demy nog een puppie was lag 1 oortje boven op haar koppie het was best een grappig gezicht, iedereen die haar zag zei gelijk heeft ze d,r petje weer op!!! ik ben toch maar gaan maseren dat ene oortje en moet zeggen goed resultaat . ze heeft 2 super oren!!! heel veel groetjes en een knuffel van Demy
astra
8 april 2005, 16:24
nonja heeft soms allebei haar oortjes omhoog staan net een feest muts maar ben er nu inmidels achter dat het vanzelf weer over gaat .
het is wel lachen hoor als je het ziet:)