Volledige versie bekijken : Bench voor nieuwe pup
Over ongeveer 5 weken ga ik m'n nieuwe puppy ophalen. Nu heb ik al het een en ander gekocht zoals speeltjes, halsband en nieuwe lijn etc. Ik zit nog wel te twijfelen of ik wel of geen bench moet nemen. Kwinty (m'n oudere boeffie van 11) mag overal in huis komen. Ze gaat ook altijd naar boven als ik ga werken en mag ook op de bank met een plaid. De pup ga ik ophalen als ik vakantie heb en moet dus voor die tijd beslist hebben over de bench omdat ze daar natuurlijk vanaf dag 1 moet wennen. Ik hoor het meeste dat ik een bench moet aanschaffen omdat ik Kwinty moet ontlasten en zeer zeker als ik weer ga werken en ik er zelf dus niet ben om ze eventueel apart te zetten of te corrigeren als de pup te wild wordt. Maar is het niet zielig om de pup ruim 6,5 uur opgesloten te zetten?? Aangezien het voor mij al weer 11 jaar geleden is dat ik een pup had ff een vraagje....de pup de eerste nacht in een doos naast m'n bed of meteen in de bench:confused:. Ik hoor graag jullie tips :)
Henk&Boyke
20 mei 2009, 11:59
We dachten hetzelfde als jij. Langgeleden dat we een pup hadden gehad en een bench....
Maar een bench is een schitterend hulpmiddel om je puppy te trainen en
het wordt zijn/haar veilig plaatsje.
Ieder heeft zijn eigen ervaring maar ik zou zeggen doen.
De eerste nachten hebben we naast de bench geslapen, veel herrie en probeersels maar niet aan toegeven, wordt vanzelf rustig.
Afbouwen het slapen naast de bench en ze wennen aan het in de bench zitten.
Flemming kreeg/krijgt zijn eten en drinken in de bench, echt zijn plekkie
Succes enneh foto's van je spruitje
Henk
MaraJade
20 mei 2009, 13:17
Onze vorige honden mochten ook altijd vrij door het huis maar voor Beau hebben we toch een bench aangeschaft. Het is echt haar veilige plekje en ze doet ook nooit moeilijk als ze de bench in moet. Het is zelfs zo dat ze 's avonds uit zich zelf tussen 21.00 en 23.00 in de bench gaat en er dan niet meer uitkomt tot de volgende ochtend.
Groetjes
mara
Hanneke
20 mei 2009, 13:51
Onze vorige honden hebben nooit in een bench gezeten. Babs hebben we wel getracht in de bench te doen,maar na 3,5 week er voor te hebben geslapen hebben gelegen en enorme zangpartijen hebben we de strijd opgegeven en haar naast het bed gezet en mevrouw was stil. Daarna hebben we de mand steeds verder uit de buurt gezet en na enkele weken sliep ze beneden.
De bench was leuk om de speeltjes in op te bergen en voor de katten een klimparadijs ,maar verder niet.
De kans zit er natuurlijk wel in dat ze bij de andere hond wil zijn .
Ik had nog nooit een hond in een bench gehad. Toen Tys er bij kwam, dacht ik: da's toch wel makkelijk. Ik heb nog 3 honden rondlopen, waarvan een groot kalf. Ik dacht dat het voor Tys wel prettig zou zijn om een eigen veilig plekje te hebben, waar hij ook zijn bakje rustig leeg kon eten.
Nou, vergeet het maar. Tys heeft alles bij elkaar geschreeuwd want hij wilde bij de anderen zijn. En verspreid over de dag eten? Niks van dat al, hij wilde zijn voer ook als de anderen aten. Tja ...
Er zijn wisselende ervaringen. De een zweert er bij, bij de ander werkt het gewoon niet. Hier op het forum zijn ook mensen die een pup in een bench hebben terwijl er een volwassen hond rondloopt, geen enkel probleem. Kwestie van uitproberen. Zou mooi zijn als je even een bench kon lenen, zodat je kunt zien tijdens de vakantie hoe het uitpakt.
Succes met je puppie, en zoals al eerder aangegeven: foto's zien we graag!
Hoi Kwinty,
Als je wilt kan je van ons de bench wel lenen want wij hebben nu geen hond meer om erin te doen.@)
Af en toe zet ik hem in de auto maar daar hebben we nu tuigjes in om ze vast te zetten..
Laat het mij maar weten als je hem wilt lenen om uit te proberen..:)
En foto's straks van de kleine en Kwinty natuurlijk..:p
Hallo Kwinty,:)
Bij Bonnie onze eerste boef hadden we geen bench volgens mij bestonden die toen nog niet!:confused:
Die heeft in een gangetje geslapen met een oud t-shirt en sokken van mij die ik de hele dag aan heb gehad,hebben niks gehoord van geluiden.(l)
Bij Dunja hadden we wel een benche en voor de rest hetzelfde als met Bonnie gedaan, dus oud t-shirt en sokken erbij toen ze moest slapen.
Ook hier niks gehoord!:D
De benche hebben we nog staat altijd open en als we haar kwijt zijn gaan we in de benche kijken, ligt er dan lekker in te slapen.(l)
Groetjes Louise en Dunja:)$
Ik heb dus ook totaal geen ervaring met de bench. Kwinty is een voorbeeldige en lieve pup geweest en nooit iets gesloop. Ze heeft zelfs nog haar pluche knuffelpanda.....kop hangt wat los maar wat wil je na 11 jaar:confused:. Ik denk meer dat ik de bench overweeg door wat iemand me zei. namelijk: Wat denk je wat er gebeurt als je werken bent en de pup blijft Kwinty maar lastigvallen om te spelen enzo. Misschien bijt ze dan wel echt als ze het helemaal zat is en jij bent er niet om ze uit elkaar te halen en ff apart te zetten. Wie weet wat je aantreft als ze al die uren alleen zijn. Pffff dat zette me wel aan het denken dus.:eek:
En aangezien ik de puppytijd ontgroeid ben kan ik alle tips en adviezen gebruiken :) Verder ga ik natuurlijk heel veel van deze gezellige tijd genieten en laat alles per dag maar over me heen komen. Zal wel een dolle boel worden met 3 vrouwen in huis........hormonen enzo, maar ik win het elke keer (I)
Kenter bedankt voor je aardige aanbod om jullie bench te lenen, ga ik zeker over nadenken.
Morgen ga ik weer naar m'n puppy kijken en natuurlijk foto's nemen.
Hopelijk lukt de foto die ik er nu bij zet van Kwinty....m'n lieffie (l)
Ohja nog ff vraagje..........welke maat bench voor een bouvier? Ik dacht zelf die van 107 cm:confused:
Een bench kan, hoeft niet. Ik heb er zelf nooit een gehad, maar ik had mensen op cursus die geen bench wilden uit principe. Klein detail: hondje had al wel bankstel nr. 3 opgevreten binnen 1 jaar. Dan denk ik: neem dan toch een bench! Voor je meubels maar ook voor de veiligheid van de hond.
Ik heb mijn hond overigens nog toen ze wat ouder was benchtraining gegeven, omdat ik met haar wilde vliegen en dan moet ze ook in een varikennel (zo'n plastic bench).
Kortom, er zitten heus wel voordelen aan een bench maar het is echt geen noodzaak. Zindelijk worden en zich gedragen moeten ze allemaal gewoon leren. Dat gaat met bench ook niet vanzelf.
Wat ik alleen even niet snap ik je verhaal, waar komt opeens die 6,5 uur vandaan dat je pup in de bench zou moeten zitten? Je bent toch niet van plan een pup 6,5 uur alleen te laten? Dat kan niet hoor, is echt veel te lang! Zolang kan hij zijn behoefte niet eens ophouden, dus als hij dan in een bench zit zal hij zijn eigen plek wel moeten bevuilen.
Maar zonder of met bench, 6,5 uur is te lang. Zo lang laat ik mijn volwassen hond niet eens alleen.
Wij hebben nooit een bench gehad waar we onze pup in afzonderden.
Een pup zoekt veiligheid. Evt. bij een andere soortgenoot. Een bench zondert de pup op een onnatuurlijke manier af.
Soms wordt ik zo moedeloos:o als ik berichten over benches lees en interpreteer: "wij willen een hond, maar niet de lasten die dit met zich meebrengt".
Het woord bench klinkt mooi, maar het is niets meer of minder als een afsluitbare kooi met een getraliede deur.
Hoezo veiligheid? Het is gewoon een gedwongen positie!
Daarom mijn advies (voor wat het waard is):
Laat je pup opgroeien met je andere volwassen hond. Je zult zien dat de oudere dame op zal leven en de pup zoveel leert van haar. Ze zal de pup niet altijd met fluwelen handschoentjes aanpakken. Dat is hondentaal. De volwassen hond zal respect en onderdanigheid leren of afdwingen bij de pup.
Wij mensen hebben de neiging om alles te willen reguleren. Wij willen maar al te vaak alles letterlijk in hokjes (benches) stoppen omdat het lastig is, omdat onze bank opgevreten wordt, omdat er iets sneuvelt, omdat wij geen plasjes willen ruimen etc. etc.
Kortom, lekker makkelijk voor ons, onnatuurlijk voor onze honden.
Wij hebben nog nooit (!!!) een opgevreten bank gehad (vernielen van spullen van de baas heeft met hele andere dingen te maken). Hier al meer als 10 pups opgegroeid! Wel hebben wij wel eens dingen weg moeten doen omdat er tijdens het wisselen op geknaagd werd......(maar dit hoort erbij).
Geef je hondje vertrouwen. En ja, je moet wat langer poep en pies lopen ruimen. So what!
Uiteindelijk is de pupperiode na een jaar voorbij en heb je meer als tien jaar een relaxte hond die niet opgesloten hoeft te worden. Een hond die vrij rondloopt en die huis en haard verdedigd zonder de beperking van de tralies van een kooi wanneer er een inbreker komt(I).
Chanel, ik ben hel helemaal met je eens! En natuurlijk komt 3 banken opeten ergens anders vandaan. Namelijk die hond had nooit geleerd om alleen thuis te blijven. En die had wel geleerd dat er allemaal van dat grappige witte spul uit de bank geplukt kan worden, waarmee je een beetje je gedachten kan verzetten als je toch alleen thuis bent.
Maar dan gaat het dus wel om de veiligheid van de hond, hij zal maar in de vulling van de bank stikken terwijl je er niet bent. En al die troep opeten kan ook echt niet goed zijn.
En dan heb ik het hier niet over een hond die de hele dag alleen gelaten werd, maar een hond die nog geen uurtje alleen kon blijven. Dan moet je natuurlijk gaan trainen, maar terwijl je daarvoor traint kan je de bench gebruiken om te voorkomen dat het nog een keer gebeurt.
Ook bijvoorbeeld bij een hond die idolaat is van bezoek kan je een bench goed gebruiken. Leer de hond aan om bij het horen van de bel in de bench te gaan. Natuurlijk kan je hiervoor ook zijn mand gebruiken, of een andere kamer van het huis.
En het klopt dat de meeste oudere honden heel lief zijn voor pups, zoals jij dat zo mooi schrijft. Maar het is eerder andersom denk ik: als je een hond hebt van 11 heeft die soms een time-out nodig van de pup! Het ligt echt aan je hond of je een hond op leeftijd nog wel een plezier doet met een pup erbij. Maar als je daar wel voor kiest moet je er inderdaad wel voor zorgen dat de oudere hond ook nog zijn eigen tijd en rust krijgt, en ook daar kan je een bench prima bij gebruiken.
Dat er een bench staat als trainingsmiddel wil niet zeggen dat de pup perse opgesloten moet worden. Zeker geen 6,5 uur!
loraine
21 mei 2009, 08:01
Was vroeger echt anti-bench.....maar het 'gevangenis" idee, zoals hierboven beschreven......nou nou. Als een hond niet beter weet. De mens maakt dat ervan ja. Honden denken toch niet. :confused: Of ze nu in een mand, bench of kleed liggen. Zien hun het verschil. De bench, nu met Rodan hebben we er een, gaat hij in liggen overdag, net als onze vorige hond in zijn mand, toendertijd. Wat is dan het probleem???? Ieder doet het op zijn eigen manier.
Wilde ook niet aan een bench met Rodan, maar de zindelijkheid ging verkeerd, met name 's nachts. Eerst een kleine geleend, gelijk ging alles goed. Toen toch maar idd een bench van 1.07 gekocht.
Wanneer ik werken ben, staat bench open, hij kan vrij lopen in bijkeuken en garage. 's Avonds ligt hij in zijn bench, deur dicht. Hij weet niet beter.
Laat je niet afschrikken, en doe waar je zelf achter staat.
jantina&rené
21 mei 2009, 08:57
Toen we Reza kregen hadden wij Joy hier ook nog lopen (12 jaar oud)
Reza zat in de bench, als we weg waren en 's-nachts.
Voor zichzelf een lekker nestje en ter bescherming van Joy, want reza wou erg graag spelen en langer als 5 minuutjes hield Joy dat niet vol.
We hebben Joy tot ons verdriet na 3 maandjes in moeten laten slapen. Maar Reza heeft wel heel veel van haar geleerd, en Joy leefde toch wat op toen de pup in huis kwam.
Toen hebben we langzaam aan Reza geleerd los in huis te zijn, want Reza vond de bench echt niet leuk.
In het begin probeerde ze van alles uit. We hebben haar een aantal keren opgenomen met de webcam. Ze pakte van alles van tafel en op een gegeven moment stond ze zelfs boven op tafel. Maar dat is eigenlijk vanzelf weer overgegaan en nu gaat het prima los in huis. I haal wel uit voorzorg de spulletjes van tafel.
Sinds een paar weekjes hebben we nu ons pupseltje Zandor erbij ( inmiddels 13 weekjes) en die zit ook weer in de bench. In het begin zowel 's-nachts en als we weg waren. En Reza lag als waakhond voor de bench, de schat...
Nu hebben we hem al een paar keer 's-nachts los gehad en dat gaat goed.
En overdag zijn we nu ook aan het opbouwen. Elke keer een half uurtje langer. En dat gaat tot nu toe ook goed.
We halen de bench nog niet weg want hij vindt het zelf lekker om even lekker in te slapen en om een botje in te eten. Hij is slim, want daar kan Reza niet goed bij hem komen.
Soms spelen ze ook veel te ruig en krijgt Reza de gekke 5 minuten en dan gaat hij ook in de bench. Zandor vindt zijn bench heerlijk.
Ik zou trouwens, als je besluit een bench te nemen, de bench wel eerst verkleinen, zodat het een lekker nestje wordt. ( ik heb er een rekje tussen gezet wat je elke keer iets op kunt schuiven als het te klein wordt)
En zo wordt hij/zij ook heel gauw zindelijk want hun eigen nest bevuilen ze niet zo snel.
En in het begin hebben we de pup even in een doos naast het bed gehad, en dan langzaam aan de doos elke keer dichter naar de deur toe schuiven en toen buiten de slaapkamer. Binnen anderhalve week sliep hij op zijn eigen plekkie in de bench
Succes en veel geluk met je nieuwe puppie en met Kwinty
k-broek
21 mei 2009, 09:15
Overdag 6.5 uur in de bench en dan s'nachts nog even een +- 7 uur.
Van de 24 uur dus meer dan de helft in de bench en niemand beschikbaar.
Saai en prikkel arm.
Houd je dus 10.5 uur over om actief met de pup bezig te zijn.
Maar daar trek je natuurlijk ook nog de tijd vanaf om boodscheppen te doen .en eten koken en schoonmaken.
Je sociale bezoekjes weg van huis , zoals familie. vrienden en clubs..
En noem maar op.
Je reistijd van je werk en dergelijk.
Blijft er maar weinig over om je met de honden bezig te houden.
Toch jammer.
Groet kees
MaraJade
21 mei 2009, 10:08
Wij hebben de bench op advies van de fokker aangeschaft en ik ben er soms best wel blij mee. Vooral omdat het Beau zijn eigen veilige stekkie is. De bench staat in de woonkamer, tussen de voor- en achterkamer waar we eigenlijk altijd zijn. Als ze het 's middags moe is en ze wilt even in de bench liggen, dan gaat ze erin liggen en deurtje blijft gewoon open.
Ik krijg soms een beetje het idee dat mensen die een bench hebben, als sadisten of iets dergelijks worden gezien maar ik zie de bench als hulpmiddel. Het wordt hier ook nooit gebruikt als straf of wat dan ook. Het is Beau's veilige plekkie, want ook als mijn petekindje er is en Beau is het geknuffel en dergelijke moe, dan gaat ze in haar bench liggen en weet de kleine meid van mijn broer dat ze Beau dan met rust moet laten. Is Beau door de bench dan een slechtere hond dan een hond die geen bench heeft gehad?
Nu zijn we zover dat als we een uurtje of zo weggaan, de bench ook gewoon open blijft en Beau zelf mag bepalen waar zeg gaat liggen. Ik werk zelf 32 uur. Maar van de 32 uur die ik werk, is ze misschien hooguit een uurtje per dag alleen. En dat eigenlijk nog niet eens per dag en zeker niet achter elkaar. Ze is als ik werk gewoon thuis bij mijn ouders, waar ik een bovenverdieping heb en eigenlijk ook heel veel tijd met haar doorbreng.
Beau heeft ook nog nooit iets gesloopt en als haar speelgoed kapot is, dan is dat omdat het speelgoed oud en versleten is van het spelen. Daar ben ik blij om en ook het meubilair heeft geen knaagsporen van verveling of wat dan ook.
Ik denk dat een ieder moet doen wat hij/ zij naar eigen mening goed dunkt. Dat is net zoiets als ik wil graag een grijze roodstaart papegaai. Er zit een grote maar aan, en dat is dat je er heel veel tijd aan moet besteden. Nou, momenteel gaat al mijn vrije tijd in mijn Beautje zitten, dus komt er ook geen grijze roodstaart. Hoe jammer ik het vind maar ik wil dadelijk niet zo'n zielig scharminkel zien zoals jij bijvoorbeeld in het NOP ziet omdat ze zich van ellende zijn gaan plukken...is misschien niet zo'n goed voorbeeld maar het is belangrijk dat je goed over je keuze na denkt en alle voors en tegens tegen elkaar afweegt.
En er zullen altijd voor- en tegenstanders van de bench zijn. Dat is met heel veel dingen zo.
Ik zal er meteen bij zeggen, ik wil niemand aanvallen of wat dan ook.
Mara
k-broek
21 mei 2009, 10:24
Hoi Mara.
Ik denk dat zoals je al schrijft.
Jij je een beetje aangevallen voelt.
Dat mag maar moet je niet voelen.
Er werd hier een vraag gestelt van voor en tegens.
Ieder zijn meug.
Een bench kan een heel goed hulpmiddel zijn.
Net zoals een kennel of een correctie middel.
Maar een oplossing van een probleem ligt meestal ergens anders.
Ik vergelijk een bench meestal met een kinderbox.
Hebben we zowat allemaal in gezeten.
Niets mis mee ,zolang het geen woonverblijf niet word.
Groet kees
Ieder zijn ding. Hier een grijze roodstaartpapegaai en 4 honden. En als ik weg ben, houden ze elkaar gezelschap.
Geen hond van mij die ooit in een bench heeft gezeten, maar ik heb het met Tys wel geprobeerd. Voor het hondje zelf, om even rust te hebben en rustig te kunnen eten. Maar dat hondje dacht dus zelf: ik dacht het niet.
Er zijn voor- en tegenstanders van de bench. Mensen met een hond die 12 uur per dag weg zijn waarbij het gewoon goed gaat, omdat er wél quality time is. Mensen die de hele dag thuis zijn en een hond hebben waarmee het helemaal niet goed gaat omdat die hond al hun gemis moet goedmaken.
De kern van de zaak is dat de hond het goed doet. De manier waarop wij met onze huisgenoten om gaan is er een die bij onszelf past. De hond kent, als het van pup af aan daarmee opgegroeid is, onze gewoontes en maniertjes en over het algemeen past hij zich daar goed op aan.
Ik heb ook regels en manieren om met mijn honden om te gaan. Ik ken mensen die dat totaal anders doen maar die op hun manier heel veel plezier beleven aan hun hondjes. Prima toch?
Dus: als een bench goed werkt en de hond heeft er geen last van, waarom zou dat dan niet kunnen?
Het kan wel, een uurtje, langzaam opbouwen naar wat langer. Maar 6,5 uur kan gewoon niet!
Ik geloof er niets van dat je 12 uur weg kan zijn van huis en dan nog quality time hebben. Waar bestaat die quality time dan nog uit? Want je moet ook nog slapen! Dus wat blijft er dan per dag over, 4 uur ofzo. En je hebt toch ook nog verplichtingen, een sociaal leven, een huishouden, andere hobbies...
Ik vind 6,5 uur al veel te lang voor een volwassen hond. Ook al kan hij zijn behoeftes ophouden, hij zit zich daar maar te vervelen. Een hond is een sociaal beest, die wil interactie, uitgedaagd worden, naar buiten!
Voor een pup is 6,5 uur helemáál veel te lang want die moet leren, de wereld leren kennen en die kan nog niet eens zijn behoefte zo lang ophouden.
Natuurlijk kan je wel werken en een hond hebben, dat doe ik zelf ook. Ik studeer en werk 24 uur. Maar ik werk rare tijden en ik werk thuis. Betekent dat ik idioot vroeg opsta zodat ik vroeg begin en vroeg thuis ben. Betekent dat ik 's avonds en in het weekend studeer. Betekent dat ik uitlaatservice en oppas voor mn hond heb. Betekent dat ik hopelijk deze zomer een pup krijg, en daarvoor een maand thuis werk en vrij genomen heb.
Je kan niet een pup hebben, die in een bench stoppen en gewoon naar je werk gaan!
En tóch is het zo ... En in een asiel dan, zitten honden nog veel langer alleen in een hok hoor ... en dan mag je geen hond als je fulltime werkt want dan komt de hond aandacht tekort .... volgens mij krijgt hij meer aandacht bij iemand thuis dan in een kennel in het asiel ...
Nee, bij mij is een hond ook niet de hele dag alleen. Als ik weg ben is het max 4 tot 5 uur en indien langer, is er een uitlater of oppas. Maar bij anderen kan dat anders zijn en ik heb voorbeelden gezien waarbij dat gewoon goed gaat.
Kom op jongens, hoe het bij jouw thuis geregeld is is geen standaard voor de rest van de hondenbezitters.
Volgens mij vindt iedereen honden in het asiel dan ook sneu. En is er niemand die denkt dat het asiel een ideale situatie is!
Als iemand hier vraagt 'ik krijg een pup, is het een goed plan om een bench te kopen zodat de hond daar 6,5 uur in kan zitten' dan mag ik toch best reageren 'nee dat lijkt me geen goed plan, niet vanwege de bench maar vanwege de 6,5 uur'.
Misschien gaat diegene dan nog eens goed nadenken en een andere oplossing bedenken. Want er zijn zat andere oplossingen. Zoals ik al schreef: het kan best, werken en een hond. Maar dan moet je wel een goede oplossing bedenken en ik vind een bench kopen geen goede oplossing voor dit probleem.
mariella
21 mei 2009, 11:55
Nou Natas dan mag je mij meteen een goeie oplossing geven want ik zit ook met een zelfde probleem.
Ik heb 2 jaar in de ziektewet gezeten en wil en moet binnenkort weer gaan werken.....40 uur welteverstaan.
's nachts en als ik weg ben zit Alma in de ren vanwege de konijnen die ze nog steeds niet met rust laat.
Ze heeft weer aan het hok gevreten dus ik kan haar niet met die langoren alleen laten.
Dus als ik ga werken moet ze overdag ook in de ren en kan er alleen nog maar uit als ik thuis ben.
Ben me nu echt aan het bedenken hoe ik dat ga oplossen.
Lot is geen enkel probleem maar Alma kan niet los als ze alleen zijn.
Wat ik maar wil zeggen...............soms heb je geen keuze
Oo ja, uitlaatservice is geen optie want die vreet ze op als ze achterom komen
Barfen heet dat toch ??????? :D:D
MaraJade
21 mei 2009, 12:01
En tóch is het zo ... En in een asiel dan, zitten honden nog veel langer alleen in een hok hoor ... en dan mag je geen hond als je fulltime werkt want dan komt de hond aandacht tekort .... volgens mij krijgt hij meer aandacht bij iemand thuis dan in een kennel in het asiel ...
Nee, bij mij is een hond ook niet de hele dag alleen. Als ik weg ben is het max 4 tot 5 uur en indien langer, is er een uitlater of oppas. Maar bij anderen kan dat anders zijn en ik heb voorbeelden gezien waarbij dat gewoon goed gaat.
Kom op jongens, hoe het bij jouw thuis geregeld is is geen standaard voor de rest van de hondenbezitters.
Dit probeerde ik ook al te zeggen in mijn post. Ieder zijn eigen en als het goed gaat, prima toch.
Maar men moet zijn eigen beslissingen nemen.
@Ylona, ik weet dat jij een grijze roodstaart hebt, en dat vind ik ontzettend knap van jou want het zijn heerlijke gezelschapsdieren en ik had er ook graag eentje maar ik heb gewoon te weinig tijd om er momenteel eentje tam te houden. Ik train minimaal 2x in de week met Beau, werk een koopavond en heb ook nog vrienden die ik graag wil zien. Maar de wens die blijft hoor, haha. Ooit komt er eentje! ;) Tot nu toe geniet ik van jouw verhalen.
@Kees, ik heb al te vaak te horen gekregen dat ik dit niet goed doe, en dat weer niet goed doe. Daarom reageer ik amper op dit soort berichten want ik wil weer niet te horen krijgen dat ik het in de ogen van een ander niet goed doe terwijl ik juist heel tevreden ben over hoe Beau is opgegroeid. Beau heeft nooit iets gesloopt, dus de bench wordt gewoon niet gebruikt om dat tegen te gaan. Ik wilde gewoon duidelijk maken voor Kwinty hoe wij het hier doen, dat een bench niet per definitie slecht hoeft te zijn.
@Algemeen, ik denk dat de discussie nu niet meer gaat over wel of niet een bench aanschaffen maar over het alleen laten van een pup c.q. hond. Als iemand daar een discussie over wilt starten zou dat beter zijn in een ander topic dan hier en laten we het hier gewoon over de aanschaf van een bench hebben. Dus ik hoop dat Kwinty in elk geval iets heeft gehad aan alle berichten die hier al gekomen zijn en waarschijnlijk nog gaan komen en dat ze een weloverwogen beslissing kan nemen.
Groetjes
mara
k-broek
21 mei 2009, 12:02
Hoi Marielle.
Het verschil tussen kennel of een bench is een wereld van ruimte.
Ylona
En in dierensiels lopen personeel en vrijwilligers.
Honden worden meestal in groepen gehuisvest.
En veel buiten gelaten om energie kwijt te raken.
Groeteh kees
k-broek
21 mei 2009, 12:10
Mara.
Jij hebt toch ook een mooie oplossing gevonden voor je hond als je te lang van huis bent.??
Iedereen heeft een mening en visie.
Niets mis mee toch.
Allleen voelen mensen zich teveel aangevaallen soms.
Zou dat koemen omdat zij dan toch een klein schuldgevoel hebben of twijffel of ze het zelf wel goed doen.??
Natasja heeft hier een pup bestelt.
Die zal het ook niet helemaal eens zijn met mij.
Mag ze zeggen en onderbouwen.
En misschien dat ik daar wat mee kan en wil,
Zoniet ook goed.
Ga ik ook niet over twijffelen.
Mijn honden lopen ook de hele dag buiten op het speelveld bij droog weer.
Poedels en bouviers gewoon bij elkaar.
Zullen sommige het ook zielig vinden.
Op dit moment ligt er een oude doos op de stoel in huis en een zwangere poedel op de bank.
Ook niet het idee van een ander.
Kritiek zul je altijd krijgen.
Kun je er wat mee dan is dat mee genomen.
Zo niet ??
Leg het naast je neer maar ga je niet slachtoffer of aangesproken voelen.
Groet kees.
Volgens mij is dit wel een relevante discussie, want ze wil toch een bench om de hond 6,5 uur per dag alleen in te laten?
Andere oplossingen:
- uitlaatservice zoeken die je hond aankan
- honden 'day care'/creche (bestaat echt! Hier in de buurt wordt dat aangeboden door asiels en door bedrijven die daar helemaal hun business van maken, je brengt de hond 's ochtends en haalt 'm 's avonds op)
- afspraak maken met een bekende dat je over en weer oppast
- werktijden aanpassen aan de hond. Bijvoorbeeld heel vroeg beginnen of juist heel laat, zodat je in ieder geval voor of na je werk zat tijd hebt voor een wandeling en dan tussendoor een uitlater regelen. Of juist een hele lange middagpauze nemen en naar huis gaan tussendoor om de hond uit te laten.
- fulltime werken verdelen over zes dagen ipv vijf zodat de dagen niet zo lang zijn
- (gedeeltelijk) thuis werken
- werk zoeken waar de hond mee mag (dit zou wel een lot uit de loterij zijn, ik snap dat dit meestal niet haalbaar is)
Hondenuitlaat, creche, enz kost allemaal geld. Ja dat klopt. Je hond alleen thuis laten zitten is natuurlijk een stuk goedkoper. Maar zoals onze maatschappij tegenwoordig is, vind ik dat dat kosten zijn die er nou eenmaal bij horen. Je moet je hond verzorgen en daar hoort ook bij dat je iets regelt voor de dagen dat je moet werken.
En dan nog even specifiek ingaan op TO: het gaat hier om een pup. De eerste periode dat je een pup hebt is zó belangrijk! Kan je niet regelen dat je een tijdje vrij neemt?
mariella
21 mei 2009, 12:16
Hoi Marielle.
Ylona
Groeteh kees
Nou ja wereld.......5 m2 :D
Niet zo overdrijven he Kees
MaraJade
21 mei 2009, 12:17
Hey Kees
Beau mag hier ook op de bank en in de stoelen, net zoals onze vorige hond. En ja, ik twijfel nog wel eens omdat dit mijn/ onze eerste pup is. Ach, al met al vind ik ook dat ik het goed gedaan heb en ben ik ontzettend blij dat mijn ouders op Beau letten als ik er niet ben. Ga dadelijk ook naar een vriendin van me en kom morgenavond waarschijnlijk pas naar huis toe. Heerlijk om weg te gaan en te weten dat ik me geen zorgen hoef te maken. Zal haar natuurlijk wel missen maar dat is een ander verhaal.
Maar je hebt wel gelijk hoor, ik ben het ook niet altijd met jouw eens en dat hoeft ook zeker niet. Ieder zijn eigen ding. En als jouw boeffies en poedels met elkaar spelen, prima toch! Beau heeft een 2 staffordshires als maatjes. Zo'n grote, zwarte, zware boef tegen 2 van die kleinere honden, gaat prima. Geen gegrom, geen gesnauw, zo moet het toch ook?
Succes met je zwangere dame! Hoop dat alles goed gaat als de tijd daar is.
Groetjes
Mara
Hoi Marielle.
Ylona
Groeteh kees
Kweenie hoeveel asiels en medewerkers jij allemaal kent Kees, maar ik ken er een paar die toch echt niet het beeld onderschrijven zoals jij dat schetst ... vrijwilligers tekort, personeel dat met andere taken wordt belast, geld tekort, personeelstekort en hondjes die mazzel hebben als ze 2x het speelveld op mogen. Hondjes die om 15 u 's middags voor het laatst worden uitgelaten tot de volgende ochtend ....
loraine
21 mei 2009, 12:21
De vraag was dus idd, over een bench. Misschien gaat ze in de toekomst 6,5 uur weg!!! Wie zijn wij om daarover te oordelen.......
Als pup was onze vorige hond 2x 4uur alleen, 4 dagen in de week. Kwam ik in de pauze thuis. Direct wandelen en na het werk weer een stuk wandelen. Cursus enz....hij kwam geen aandacht tekort.
Nu werk ik 2 dagen. Kom tussen de middag thuis, uitlaten, eten en weer weg.
Ieder het zijne, als we het maar fijn hebben met onze beessies en goed bedoelen. Laten we eerst naar ons zelf kijken....
De een een bench, de ander bed/bank,kleed of hondenmand.
Tja Kees, als je zo'n terrein achter je huis hebt als jij dan hebben die honden het daar denk ik prima!
Maar dat ieniemienie stadstuinje dat ik hier heb, volledig betegelt, daar ga ik geen hond gelukkig mee maken.
Als je een kennel hebt, waar de hond veilig zit, ruimte heeft en wat te doen, dan is dat misschien wel een prima oplossing. Dat is natuurlijk een heel andere situatie dan een puppy in een bench.
(en inderdaad Kees, geen porum hoor, die poedels en bouviers dwars door elkaar! ;-) )
@Algemeen, ik denk dat de discussie nu niet meer gaat over wel of niet een bench aanschaffen maar over het alleen laten van een pup c.q. hond. Als iemand daar een discussie over wilt starten zou dat beter zijn in een ander topic dan hier en laten we het hier gewoon over de aanschaf van een bench hebben. Dus ik hoop dat Kwinty in elk geval iets heeft gehad aan alle berichten die hier al gekomen zijn en waarschijnlijk nog gaan komen en dat ze een weloverwogen beslissing kan nemen.
Groetjes
mara
Helemaal mee eens!!!!
Hanneke
21 mei 2009, 12:23
Nou ja wereld.......5 m2 :D
Niet zo overdrijven he Kees
Veel asiels hebben aan de binnenkennel ook buitenkennels vast zitten waar ze in kunnen . Dan zijn er de buiten deze kennels de rennen waar 1 of 2 honden in verblijven en beschikken veel asiels over speelweides waar meerdere honden of per toebeurt zich uit kunnen leven.Dus wel iets meer dan die 5 m2
ff een vraagje....de pup de eerste nacht in een doos naast m'n bed of meteen in de bench:confused:. Ik hoor graag jullie tips :)
Ik zou de pup de eerste nacht lekker naast je bed zetten. In een doos of sleep de hele bench naar de slaapkamer desnoods. Het is nog een babyhond als je hem krijgt, en hij is zijn hele leventje gewend om tussen broertjes, zusjes en mama te slapen. Nou zijn die opeens allemaal weg en dat kan de eerste nacht best even wennen zijn.
Zet hem dus gewoon naast je bed en als hij dan piept kan je even je arm uti bed steken om hem te laten weten dat je er bent.
Niet aaien of troosten, maar wel een beetje steun bieden.
Een ander voordeel is, dat je het dan merkt als hij 's nachts wat moet doen. Die kans is groot want een hele nacht is best lang voor een puppyblaas. Als dat zo is, hondje optillen, buiten neerzetten en als hij dan wat doet: belonen en weer mee naar binnen nemen. Je hoort snel genoeg het verschil tussen piepen-on-te-zeuren en piepen-omdat-ik-moet-plassen.
Als je later wilt dat de hond ergens anders slaapt kan je gewoon zijn slaapplek weer ergens anders maken. Maar voor die eerste nachten is naast je wel zo fijn.
mariella
21 mei 2009, 12:40
Veel asiels hebben aan de binnenkennel ook buitenkennels vast zitten waar ze in kunnen . Dan zijn er de buiten deze kennels de rennen waar 1 of 2 honden in verblijven en beschikken veel asiels over speelweides waar meerdere honden of per toebeurt zich uit kunnen leven.Dus wel iets meer dan die 5 m2
T was een grapje Hanneke ...weet je wel een :D
De kennel is groter, zal hem eens opmeten
Maar buiten dat vind ik dat ieder voor zich moet afwegen of een bench of kennel noodzakelijk is
Voor sommige hondjes is het noodzakelijk en voor andere niet
Ik heb van allebei een exemplaar rondlopen
Boevenkop
21 mei 2009, 13:11
Ben ERRUG benieuwd wat je gaat doen Kwinty, ik heb nooit geen bench gebruikt, ook nooit geen pup naast mijn bed gehad. Na een paar huilende nachtjes alleen in het mandje in de bijkeuken, was ik er snel uit.(I)
De hondjes willen samen zijn.:)
En Kwinty heeft (volgens mij) genoeg ervaring om te weten hoelang ze haar pup alleen kan laten. Anders wat dat haar vraag wel geweest.
Als mensen het zielig vinden dat honden te lang in een hokje moeten zitten, stop dan maar met pups te kopen en haal alleen maar honden op uit asiels. Maar die discussie was al gesloten dusssss:-#
annebasco
21 mei 2009, 14:17
het gaat hier om een pup. De eerste periode dat je een pup hebt is zó belangrijk! Kan je niet regelen dat je een tijdje vrij neemt?
Het onderstaande is een berichtje van Kwinty van april j.l.
"Nu heb ik op mijn werk 4 weken vrij gevraagd voor de pup om ze te laten wennen, op te voeden en leren alleen te laten samen met mijn boefje. Na die 4 weken is mijn moeder bereid op de helft van mijn werkdag naar mijn huis te gaan om de pup uit te laten en wat gezelschap te houden voor een half uurtje/uurtje en dit dan langzaam afbouwen."
Ik denk dat Kwinty e.e.a. heel goed heeft afgewogen en erover heeft nagedacht. Dat pupke zal niks tekort komen lijkt mij!
Zelf heb ik mijn honden nooit in een Bench gehad, die waren altijd gewoon los in huis en er is niks gesloopt.
Als ze voldoende aanbod hebben van hun eigen spullen en de nodige beweging hebben ze daar blijkbaar niet zo'n behoefte aan.
Ook met de zindelijkheid heb ik nooit problemen gehad en altijd met een krant voor de deur begonnen tot dat niet meer nodig was.
Het pupje ging de eerste week gewoon mee naar boven bij mijn bed tot hij of zij zich voldoende veilig voelde en ook dat niet meer nodig was.
Ieder doet het op zijn/haar manier en aangepast aan het karakter van het beestje.
Het aanbod aan Kwinty van Elly om de bench te lenen is natuurlijk ideaal om niet onnodig kosten te maken voor iets wat je misschien nooit zult gebruiken, want ik denk dat het pupje en het oudje toch bij elkaar willen zijn.
Sylluca
21 mei 2009, 19:07
Bretta (ruim 5mnd) slaapt nog steeds in haar bench, verder komt ze er niet meer in. De bench vindt ik erg belangrijk voor de VEILIGHEID, ik heb een open ruimte beneden en had haar daar niet graag s'nachts los gehad. De schnauzen slapen boven dus je kan niet zeggen dat de honden steun van elkaar krijgen. Ze is in het begin in een schnauzenbenchje mee naar bed gegaan, maar het was een heel gesleep op de trap (vond zij niet leuk) en ze is altijd erg makkelijk geweest, dus na een paar dagen sliep ze beneden in haar benchje. Wel wat gekwek, maar ze was er zindelijk in en ging toch lekker slapen.
Traplopen doet ze nog steeds niet en overdag/s'avonds als ik weg ben valt ze gelijk in slaap. Ik denk nu dat ze s'nachts wel los kan alleen heb ik de katten nog die uitgerekend s'nachts hele tochten door het huis maken en dan net beneden op de bak moeten. En ik denk dat Bretje dat wel heel smakelijk zal vinden, bovendien maakt mijn kater tegenwoordig de koelkast OPEN. Pestkop.
Kwinty, ik weet zeker dat je alles goed hebt geregeld en dat je helemaal voor je pupje gaat, prima. Een boef is, ik heb ook twee schnauzers, veel rustiger en, de mijne, laconieker, soms ben ik even weg en dan staat ze naar de schnauzen te kijken die buitelend voor de deur hangen van tjong, jonge, ze is er toch!!!!
Eventueel heb ik nog wel een kleinere bench te leen voor je, maatje pup!!!!cq schnaus.
Verheug je op je pupje en als het voor de veiligheid is neem zeker een bench. SUCCES.:)(l):)
Pffff ik heb met verbazing sommige reacties gelezen over het alleen laten van mijn hond als ik werken ben. We hebben namelijk niet allemaal de luxe om hele dagen thuis te zijn en als alleenstaande moet er toch geld binnenkomen toch? Ik voel me totaal niet schuldig dat ik werken ben want dankzij m'n werk kan ik juist een hond een goed en verzorgd leven geven. Ik werk van 8.00 tot 14.00 en dus nog genoeg uren in de dag om heerlijk met m'n hond(en) bezig te zijn. Al m'n vrije tijd gaat juist naar Kwinty en neem haar bijna overal mee naar toe waar het kan. Kwinty is al wat jaren gewend dat ze die uren alleen is en dat gaat prima. Het is een heerlijke, lieve en tevreden hond. Natuurlijk ben ik het liefst de hele dag thuis maar dat is niet realistisch. Zoals ik inderdaad al eerder heb geschreven heb ik 4 weken vakantie opgenomen en dat viel niet mee hoor kan ik je vertellen en het een en ander geregeld met m'n moeder. Dus ik ga echt niet ff een pupje halen en hup je zoekt het maar uit. Ik leef voor m'n hond en dalijk ook voor m'n puppy. Kwinty is niet m'n eerste hond.....heb al 23 jaar een hond en dat is dus de reden dat ik NIET fulltime werk.
Dus Natas: niet oordelen als je iemand niet kent. Ik ga door het vuur voor Kwinty.....laatst nog tussen zo'n idiote bullterier en Kwinty gesprongen....pak mij maar ipv m'n boeffie dacht ik. En ik vind die honden doodeng want als ze eenmaal vast hebben brrrr. Maar hij zou dwars door me heen moeten.
Wat betreft de bench nog ff :D.....ik ben er zelf ook niet zo happig op en denk er ook over om zo'n klemtraphekje te kopen wat ik in de deurpost kan zetten wat ik bij Kwinty ook heb gedaan toen ze pup was. Het hele bench-idee is puur gekomen omdat ik als ik dus weer werken ben zowel de pup als Kwinty veilig zijn. Het klinkt alsof ik me nu aan het verantwoorden ben maar is niet zo. Ik ben er van overtuigd dat een hond bij mij een geweldig leven heeft anders was Kwinty allang weggelopen ;) en als ik Kwinty al niet kon geven wat ze nodig heeft had ik niet eens overwogen er nog eens een boeffie bij te nemen. Soms wordt me wel eens gezegd......hallo het is wel een hond hoor en geen kind, maar voor mij is het wel m'n kind.
loraine
21 mei 2009, 20:16
Een traphekje is idd ook een idee. Heb dat ook gehad bij eerste boef (was ik zelfs al vergeten, manlief zegt het hier net). Bleef hij toch in zijn mand en kon geen kant op. Zullen vast nog wel meer lezen over je avonturen en laat maar weten wat je doet in toekomst met je pup.
Goed dat je alvast info inwint voordat je al iets koopt waarvan je misschien spijt krijgt ongeacht wat de meningen zijn.
Pffff ik heb met verbazing sommige reacties gelezen over het alleen laten van mijn hond als ik werken ben. We hebben namelijk niet allemaal de luxe om hele dagen thuis te zijn en als alleenstaande moet er toch geld binnenkomen toch? Ik voel me totaal niet schuldig dat ik werken ben want dankzij m'n werk kan ik juist een hond een goed en verzorgd leven geven. Ik werk van 8.00 tot 14.00 en dus nog genoeg uren in de dag om heerlijk met m'n hond(en) bezig te zijn. Al m'n vrije tijd gaat juist naar Kwinty en neem haar bijna overal mee naar toe waar het kan. Kwinty is al wat jaren gewend dat ze die uren alleen is en dat gaat prima. Het is een heerlijke, lieve en tevreden hond. Natuurlijk ben ik het liefst de hele dag thuis maar dat is niet realistisch. Zoals ik inderdaad al eerder heb geschreven heb ik 4 weken vakantie opgenomen en dat viel niet mee hoor kan ik je vertellen en het een en ander geregeld met m'n moeder. Dus ik ga echt niet ff een pupje halen en hup je zoekt het maar uit. Ik leef voor m'n hond en dalijk ook voor m'n puppy. Kwinty is niet m'n eerste hond.....heb al 23 jaar een hond en dat is dus de reden dat ik NIET fulltime werk.
Dus Natas: niet oordelen als je iemand niet kent. Ik ga door het vuur voor Kwinty.....laatst nog tussen zo'n idiote bullterier en Kwinty gesprongen....pak mij maar ipv m'n boeffie dacht ik. En ik vind die honden doodeng want als ze eenmaal vast hebben brrrr. Maar hij zou dwars door me heen moeten.
Wat betreft de bench nog ff :D.....ik ben er zelf ook niet zo happig op en denk er ook over om zo'n klemtraphekje te kopen wat ik in de deurpost kan zetten wat ik bij Kwinty ook heb gedaan toen ze pup was. Het hele bench-idee is puur gekomen omdat ik als ik dus weer werken ben zowel de pup als Kwinty veilig zijn. Het klinkt alsof ik me nu aan het verantwoorden ben maar is niet zo. Ik ben er van overtuigd dat een hond bij mij een geweldig leven heeft anders was Kwinty allang weggelopen ;) en als ik Kwinty al niet kon geven wat ze nodig heeft had ik niet eens overwogen er nog eens een boeffie bij te nemen. Soms wordt me wel eens gezegd......hallo het is wel een hond hoor en geen kind, maar voor mij is het wel m'n kind.
Meid, ik wens je heel veel plezier met je pup straks. En dat beessie is ook helemaal niet alleen, Kwinty is er toch? Je hebt er hartstikke goed over nagedacht en ruim ervaring met honden. Komt helemaal goed en ik wil graag de foto's zien van en de verhalen lezen over je pup!!
Ik oordeel niet ik geef antwoord op je vraag.
Je vraagt: is het niet zielig voor een pup om 6,5 uur in een bench te zitten?
Mijn antwoord: ja het is zielig, en veel te lang, voor een pup om 6,5 uur in een bench te zitten.
Dus ik vind een bench niet zielig, maar 6,5 uur alleen zijn wel.
Boevenkop
22 mei 2009, 13:14
Komt helemaal goed hoor, met jou en de boefjes Kwintyhttp://www.bouvierforum.nl/images/icons/icon12.gif, laat je eigen niet van de kaart brengen door een enkeling die denkt alles beter te weten:rolleyes:. Geniet straks van je puppy tijd en je zal zien, nu denk je dat je alles vergeten bent, als je pup er is komt alles vanzelf wel weer boven borrelen:D
Er wordt een discussie gestart met de vraag "wel of geen bench?"
Als iedereen het eens is met een bench (of juist niet) is het m.i. toch geen discussie meer?? Wat heeft het openen van een dergelijk topic dan nog voor zin:confused:
Het mooie van dit forum is JUIST dat er geschreven kan worden over verschil van inzicht of mening. Heb dit hele topic nog een keer teruggelezen en lees niets wat daaraan af kan doen. De één is voor, de andere tegen. En dan gaat het ook nog over het aantal uren per dag dat een pup in een bench moet doorbrengen. Logisch, want dat is onverbrekelijk verbonden met elkaar.
Ervaringen uitwisselen en/of je mening geven is iets anders als iemand "van de kaart brengen".
Sylluca
24 mei 2009, 08:49
Ik ben een beetje in de war:confused:, discussie is dat het geval als je een nieuw onderwerp toevoegd??? Ik dacht dat dat een topic was. Ik bedoel, als ik schrijf over de zee, is dat geen discussie. Een discussie is als de een een andere mening heeft als de ander, daarbij is dat ieders goed recht alleen als je je mening opdringt......TJA.:-#:-#
Ik ben een beetje in de war:confused:, discussie is dat het geval als je een nieuw onderwerp toevoegd??? Ik dacht dat dat een topic was. Ik bedoel, als ik schrijf over de zee, is dat geen discussie. Een discussie is als de een een andere mening heeft als de ander, daarbij is dat ieders goed recht alleen als je je mening opdringt......TJA.:-#:-#
Klopt Sylluca, maar in dit topic (discussie) wordt niet over de zee geschreven, maar een vraag gesteld waarop wordt geantwoord.
(En ik geloof eigenlijk niet dat baasjes van Bouviers zich "iets laten opdringen" hoor)
Henk&Boyke
24 mei 2009, 09:13
Klopt Sylluca, maar in dit topic (discussie) wordt niet over de zee geschreven, maar een vraag gesteld waarop wordt geantwoord.
(En ik geloof eigenlijk niet dat baasjes van Bouviers zich "iets laten opdringen" hoor)
Ikke wel, door Cathy:-#:D
Ikke wel, door Cathy:-#:D
Ok....... uitzonderingen bevestigen de regel......:D:D ....
k-broek
24 mei 2009, 10:03
Laten we eens een topic starten over Cathy die Henk zo schandalig onderdrukt.
Of maar gewoon een leuk asiel voor die jongen zoeken.??
hahaha
Henk.
IK GELOOF ER GEEN FLIKKER VAN DAT JIJ ONDERDRUKT WORD>
hoe zo dat nu komen.??
Volgens mij ben je net zo eigengereid als die hond van je.
haha
Groet kees
.
mariella
24 mei 2009, 10:06
Of hier bij de herplaatsers.....maar hier vallen ze op zwarte krullen en laat Henk die nou toevallig niet hebben hahahahaha
Sylluca
24 mei 2009, 10:12
Je meent het????:D:D
k-broek
24 mei 2009, 10:12
Marielle.
Haal je die zielige kerel toch gewoon op.
Een zak over de kop doet wonderen .
Of je zet hem een krulletjes pruik op.
Heb je gelijk een oppas voor je honden als je moet werken.
2 Problemen opgelost.
hahaha
Groet kees
mariella
24 mei 2009, 10:19
Hahahaha
Het is het overwegen waard natuurlijk.
En hij heeft dan eindelijk 2 boefjes zoals hij graag wilde.......3 zelfs.
Zou hij ook kunnen koken denk je ???????
k-broek
24 mei 2009, 10:26
Ach een kaarsje op tafel en een droge boterham is nog een feest.
Maar je bent wel snel tevreden jij .
Als je enige criteria is dat hij goed kan koken.
haha
Groeteh kees
mariella
24 mei 2009, 10:37
Nee maar het maakt het leven wel een stuk aangenamer.
Mijn volgende vraag was of hij een dikke auto heeft op een nog dikkere inrit met idem huis, of hij een flink spaarpotje heeft en of hij minimaal 3 x per jaar op vakantie gaat.
Ooh ja en of hij van nijntjes houd hahahaha
k-broek
24 mei 2009, 11:04
HENK>
We hebben een ander baasje voor je.
hajhah
Je word opgehaald door Marielle.
Dus laat Kathy even je riem,mand/bench en entingboekje klaar leggen.
groeteh kees
Henk&Boyke
24 mei 2009, 14:34
Ben een gestroomde boef, (heb een grijze pruik van mijn moederke), kan koken maar lijk ook een beetje op mijn "stinkerd" Flemming.
Pies in de tuin:p als ik het gras aan het maaien ben
kuis mijn pootjes af zodat de graspollen uit mijn gras vliegen (hoef ik niet meer de maaien)
ruik de langoren eerder als mijn "stinkerd" dus....,
drink uit de sloot en
laat niemand meer van mijn erf
dus geen optie voor Limbo land, maar we passen wel bij onze pittige dame Alma(l), een boeve meissie naar mijn hart :)b.
Ik denk dat Mariella niet zit te wachten op nog meer van die examplaren,
wordt een beetje teveel van het goede.
mariella
24 mei 2009, 21:55
Och Henk kan wel wat hebben
Ben zelf ook niet zo'n volgzaam typetje
Als je voor de rest maar lief bent ;)
Voor dat plassen in de tuin gaan we gewoon effe naar de gedragstherapeut :)b
En ik wil als eerste door de deur en eten dan komt alles goed :D