PDA

Volledige versie bekijken : huid en blaasprobleem

anita.s
22 oktober 2002, 21:15
graag advies of tips van de lezers van deze website over het volgende probleem , onze bouvier is 4jaar en heeft altijd al een gevoelige huid gehad o.a. schilfers,ruiken,rode plekken op de binnenkant van de been en de buik,wat erger wordt als ze in het pension of trimsalon is geweest ze kan geen speciaalvoer meer hebben voor de huid in verband met de blaasgruis waar ze speciaalvoer voor heeft van de dierenarts,is er iemand die dit herkent of weet of de huid en blaasgruis in verband staan met elkaar.
de nodige shampoo's en zalfjes zijn al gebruikt.

Ingrid
5 november 2002, 19:39
Origineel geplaatst door anita.s
graag advies of tips van de lezers van deze website over het volgende probleem , onze bouvier is 4jaar en heeft altijd al een gevoelige huid gehad o.a. schilfers,ruiken,rode plekken op de binnenkant van de been en de buik,wat erger wordt als ze in het pension of trimsalon is geweest ze kan geen speciaalvoer meer hebben voor de huid in verband met de blaasgruis waar ze speciaalvoer voor heeft van de dierenarts,is er iemand die dit herkent of weet of de huid en blaasgruis in verband staan met elkaar.
de nodige shampoo's en zalfjes zijn al gebruikt.

Hoi Anita
Ik heb je probleem gelezen en ik denk dat jouw boef eerder last heeft van een vlooienbeet.
De reactie van een vlooienbeet zie je dan terug op plaatsen zoals jouw boef ze heeft.
In pensions en trimsalons is de kans op een vlooienbeet groter.
Klopt dus weer met jouw omschrijving.
Mijn boef heeft ook een flinke reactie op de huid als hij is gebeten door een vlo.
Het speciale dieet wat jij geeft staat er buiten denk ik net als de blaasgruis.
Ik smeer de plekken in met zalf tegen jeuk en ontstekingen.
Heb ik je iets verder geholpen met je vraag?

anita.s
5 november 2002, 21:33
dag ingrid

nina heeft normaal geen vlooien maar het zou kunnen dat er wel een op heeft gezeten tegen de vlooien gebruiken we voor alle beesten advantage wat bijzonder goed helpt .
graag zou ik wel willen weten welke zalf je gebruikt en waar je die kan halen.
wel alvast bedankt voor het meedenken ik had ook de fokker gesproken en die had het over mijt maar volgens mij had de dierenarts het dan wel gezien.

groetjes van anita en natuurlijk van nina.