Volledige versie bekijken : Tondeuse
Ik ben van plan mijn bouvier zelf te gaan onderhouden.
Naast het plukken zou ik hem deels ook willen scheren.
Interessant leek mij de Moser max 45.
Heeft iemand hier ervaring mee?
k-broek
11 juni 2009, 12:08
Deels plukken en deels scheren ??
Groet kees
Deels plukken en deels scheren ??
Groet kees
In het voorjaar en najaar pluk ik hem, dan is zijn vacht langer.
Verder knipt ik hem dan natuurlijk netjes bij.
Voor de zomer scheer ik hem op 9mm.
Hij gaat namelijk mee op vakantie en zwemt veel in zee.
hallo
wij hebben ook de moser
een supper tondeuze eens in de zoveel tijd even de scheerbladen laten slijpen en je kan er weer tegen is rustig in geluid ook niet onbelangrijk
groetjes corrie
Ebonoss
11 juni 2009, 18:54
Misschien heb je hier wat aan?
http://www.bouvierforum.nl/showthread.php?t=774&highlight=tondeuse
Ik heb zelf ook een Aesculaap en die bevalt mij prima!
samaurai
11 juni 2009, 19:31
heb zelf een moser adelar ..weliswaar een opscheerder voor de paarden
maar ben heel tevreden over de moser.
ligt makkelijk in de hand, en werkt netjes af ..top apparaatje !!
Mona
21 februari 2010, 20:00
In het voorjaar en najaar pluk ik hem, dan is zijn vacht langer.
Verder knipt ik hem dan natuurlijk netjes bij.
Voor de zomer scheer ik hem op 9mm.
Hij gaat namelijk mee op vakantie en zwemt veel in zee.
Ik heb onlangs een Aesculap Favorita II aangekocht waarbij de grootste scheerkop 9mm is.
Iemand heeft me gevraagd haar bouvier te wassen, en de buik en poten de scheren, het lichaam plukt ze zelf.
Ik maak me wel ongerust dat de poten scheren met een 9mm scheerkop te kort zal zijn.
Met welke scheerkop zou ik het beste de buik scheren ? en de poten ?
Kan ik hem ook helemaal met een 9mm scheren, is dat niet heel kort ?
loraine
21 februari 2010, 20:05
scheer onze hond zo nu en dan. borstel en plukken ook. Poten doe ik altijd een stuk korter. Heb geen vaste maat moet ik zeggen. Met de sneeuw is het wel handiger de poten korter te scheren en goed haren wegknippen.
Heb zelf een Wahl KM2 met div opzetstukken.
Roel
22 februari 2010, 11:13
Ik heb zelf een tweede hands Aesculaap gekocht met een kop van 9 mm en 4 mm.
De 9 mm gebruik ik voor de rug en de poten.
Voor de buik gebruik ik de 4 mm
Ik moet wel bekennen dat ik geen shows meer loop want het is allemaal aan de korte kant.
Maar ik zeer tevreden over het apparaat.
Nadeel is de prijs van de scheerkop.
Je bent zo tussen de 50 en 60 euro kwijt voor een scheerkop.
Dat is toch een stevige prijs tenminste ik weet niet wat een gemiddelde prijs voor een scheerkop van een ander merk is.
boevengek
22 februari 2010, 13:11
In de trimsalon gebruik ik bij scheer boeven ook vaak de 9 mm voor het lichaam en een 16 mm voor het dijbeen en de voorpoten en dan knip ik de rest er mooi bij.
Ik heb trouwens ook een aesculap, naar mijn mening de beste tondeuse, alleen kosten inderdaad de scheerkoppen een gods vermogen!
sandra.
Pakkie
22 februari 2010, 17:18
Ik heb ook een Aesculaep, zelf al niet gratis, met vier koppen (2x 9mm, 1x 3mm en een voetenkopje). Het scheerapparaat voldoet geweldig, maar de koppen weigeren vaker dienst dan dat ze het doen. Mijn honden lopen soms half geschoren over straat...hahaha
Carla
22 februari 2010, 19:12
Ik heb zowel een Moser Max 145 als de Aesculaep favorit 2.
De Moser Max gebruik ik voornamelijk voor het in model brengen van de Bouvier, Hiervoor gebruik ik een 0.25mm kop met opzetkammen. De opzetkammen van Oster zijn hiervoor het fijnst en in verschillende maten te koop. De Bouvier moet dan wel gekamd zijn. Ook voor het scheren van puppies (oren en hoofje 3mm ) is de Moser Max een fijne machine, licht in gewicht, soepel en weinig geluid.
De Aesculaep gebruik ik voor het zwaardere werk. Bouviers die niet gekamd worden of een dikke ondervacht hebben en geschoren moeten worden. Hiervoor gebruik ik dan de 3, 5, 9 of 12 mm kop naar gelang het baasje wil en wat er mogelijk is.
De koppen van de Aesculaep zijn wel gevoeliger. Een paar haartjes of een korreltje zand ertussen kunnen ze doen weigeren, je moet ze dan schoonnmaken en opnieuw afstellen. Dit vergt wel enige handigheid.
Alle twee hele fijne machines nooit spijt gehad van de aankoop.
Groetjes Carla
boevengek
22 februari 2010, 19:18
Ik heb ook een Aesculaep, zelf al niet gratis, met vier koppen (2x 9mm, 1x 3mm en een voetenkopje). Het scheerapparaat voldoet geweldig, maar de koppen weigeren vaker dienst dan dat ze het doen. Mijn honden lopen soms half geschoren over straat...hahaha
daarom wassen we de honden in de trim, omdat die scheerkoppen anders steeds vast lopen door het vuil in de vacht.
Heel irritant!!
En regelmatig laten slijpen.
Sandra.
Mona
22 februari 2010, 20:52
allemaal bedankt voor de reacties, nu weet ik ook meteen wat over de scheerkoppen van de Aesculaep, opletten voor vuil enz in de vacht..
Ik had zo'n 30 jaar geleden een moser en daar deed ik toen mijn poedeltje mee. Dat was dus ook met scheerkammen en dan werkte ik tegen de haargroei in om te scheren, met de Aesculaep is dat niet zo, maar moet men scheren met de haargroei mee kreeg ik als uitleg zoniet scheer je zo'n 4mm korter.. er zouden ook geen opzetkammen zijn voor de Aesculaep
grjs
Mona
Pakkie
22 februari 2010, 21:00
Ik heb zowel een Moser Max 145 als de Aesculaep favorit 2.
De Moser Max gebruik ik voornamelijk voor het in model brengen van de Bouvier, Hiervoor gebruik ik een 0.25mm kop met opzetkammen. De opzetkammen van Oster zijn hiervoor het fijnst en in verschillende maten te koop. De Bouvier moet dan wel gekamd zijn. Ook voor het scheren van puppies (oren en hoofje 3mm ) is de Moser Max een fijne machine, licht in gewicht, soepel en weinig geluid.
De Aesculaep gebruik ik voor het zwaardere werk. Bouviers die niet gekamd worden of een dikke ondervacht hebben en geschoren moeten worden. Hiervoor gebruik ik dan de 3, 5, 9 of 12 mm kop naar gelang het baasje wil en wat er mogelijk is.
De koppen van de Aesculaep zijn wel gevoeliger. Een paar haartjes of een korreltje zand ertussen kunnen ze doen weigeren, je moet ze dan schoonnmaken en opnieuw afstellen. Dit vergt wel enige handigheid.
Alle twee hele fijne machines nooit spijt gehad van de aankoop.
Groetjes Carla
Met de aesculaep kom ik bij Chiara nooit door die ondervacht van d'r heen. Om haar te kunnen scheren moet ik haar -na uitgekamt te hebben met de Kingcoat- eerst wassen en dan nat scheren, dan kom ik er wel doorheen.
Ik moet nog een 12 of 13 mm kop hebben voor het mooie. Naar wat ik begrepen heb is die lengte het beste als het heel warm weer is. Dan houdt de vacht de meeste warmte buiten.
boevengek
22 februari 2010, 22:03
[QUOTE=Mona;77892]allemaal bedankt voor de reacties, nu weet ik ook meteen wat over de scheerkoppen van de Aesculaep, opletten voor vuil enz in de vacht..
Ik had zo'n 30 jaar geleden een moser en daar deed ik toen mijn poedeltje mee. Dat was dus ook met scheerkammen en dan werkte ik tegen de haargroei in om te scheren, met de Aesculaep is dat niet zo, maar moet men scheren met de haargroei mee kreeg ik als uitleg zoniet scheer je zo'n 4mm korter.. er zouden ook geen opzetkammen zijn voor de Aesculaep
er zijn wel opzetkammem voor de aesculap, die zet je op de 3mm.
als je tegenscheert word het resultaat idd korter, dus gebruik je gewoon een grovere scheerkop.
san.
Ans-m
22 februari 2010, 22:52
Die scheerkoppen kun je laten slijpen moet wel op een warme plaat gebeuren ,opsturen naar de fabrikant is het beste .
Groet Ans
loraine
23 februari 2010, 06:27
Ik heb dus de Wahl, het advies is, net als bij ALLE scheerapparaten: Klitvrij, dus altijd borstelen en natuurlijk geen vuile vacht.
Zijn ook slijpers in div steden. Kan dus ook navragen hoe en wat met slijpen.
Ingrid
16 maart 2010, 11:25
Wat mij opvalt is het enorme prijsverschil in de apparaten.
Ik begrijp dat er kwaliteitsverschil is maar om een voorbeeld te geven bij de action lag laatst een complete hondentondeuse inclusief 4 scheerkopen voor 15 euro.
Er stond een briard op het etiket.
Het apparaat gaat waarschijnlijk maar een paar keer mee maar of je nu 65 euro betaald of 15 euro daar zit wel een verschil in.
Ik gebruik het apparaat hoogstens een paar keer per jaar dus ik zie wel hoelang de tondeuse het blijft doen.
Mijn eerste ervaring is goed, het apparaat wordt wel warm maar tussen het borstelen en kammen door is er tijd genoeg om het apparaat te laten afkoelen.
Mijn tip is even te gaan naar de action
louise
21 maart 2010, 15:33
Wij hebben een moserscheerapparaat gekocht in een dierenspeciaalzaak dat zo'n 10 jaar geleden 600 gulden koste!
Verder hebben we er een extra scheerkop bij gekocht en deze worden geslepen als het nodig is.
We brengen ze naar de zaak waar we het scheerapparaat gekocht hebben en deze sturen ze op.
Als je gaat scheren moet je op de scheerkop wat olie doen dan glijd hij goed door de vacht.
Heb vroeger een goedkope tondeuse gehad die ging stuk tijdens het scheren,dat was verschrikkelijk ,kun je kijken dat je hond er weer fatsoenlijk komt uit te zien.
Dus met andere woorden goedkoop is duurkoop.
loraine
21 maart 2010, 15:49
Kreeg de uitleg, de olie er pas op te doen nadat je klaar was met scheren. Juist met olie erop blijven de haren plakken.
Klein drupje olie, effu aanzetten en de boel opruimen.
Wilma
29 maart 2010, 16:09
Wat mij opvalt is het enorme prijsverschil in de apparaten.
Ik begrijp dat er kwaliteitsverschil is maar om een voorbeeld te geven bij de action lag laatst een complete hondentondeuse inclusief 4 scheerkopen voor 15 euro.
Er stond een briard op het etiket.
Het apparaat gaat waarschijnlijk maar een paar keer mee maar of je nu 65 euro betaald of 15 euro daar zit wel een verschil in.
Ik gebruik het apparaat hoogstens een paar keer per jaar dus ik zie wel hoelang de tondeuse het blijft doen.
Mijn eerste ervaring is goed, het apparaat wordt wel warm maar tussen het borstelen en kammen door is er tijd genoeg om het apparaat te laten afkoelen.
Mijn tip is even te gaan naar de action
Bedankt voor de tip.
Was even zoeken bij de Action maar ik heb hem.
Kostte 14,95 en ziet er best leuk uit voor de prijs.
Binnenkort is het kniptime en ga ik de tondeuse van de Action aan een grondige test onderwerpen.
Ik laat jullie weten wat mijn ervaring er mee is.
roofvogelcentrum-hades
29 maart 2010, 17:12
Ik moet wel lachen om dit onderwerp, ik heb al vele tondeuses versleten, maar ik scheer ze nu met een schaapscheerders tondeuse, met een half uurtje tot 45 min hond klaar...
Nu hoef ik niet op lengtes van het haar te letten want die van ons lopen geen shows, maar ik scheer nu hoog uit een keer per 9 maanden.