Volledige versie bekijken : Weg voor erkening tot rasvereniging open
Beheerder
27 juni 2009, 21:47
Het was vandaag een spannende dag voor alle leden van de Federatie van Rasverenigingen.
Vandaag vond de ALV plaats van de Raad van Beheer in Nederland.
Centraal stond de aanklacht van de federatie van rasverenigingen tegen de Raad van Beheer bij de NMA tegen de 1 rasvereniging regel.
Zoals bekend is in een voorlopige uitspraak (http://www.bouvierforum.nl/showthread.php?t=8013) de Federatie in het gelijk gesteld dat de 1 rasverenigingsregel niet meer mag.
In een stemming die niet zonder slag of stoot is verlopen is een uniek besluit genomen.
De uitslag van de stemming was: 60% voor afschaffing van de ''één vereniging per ras regel" en 40% tegen.
Dat betekent dat vanaf nu meer verenigingen per ras en meer kynologenclubs per regio zullen worden erkend door de RvB.
Hiermee komt een eind aan de jarenlange discriminatie om andere rasverenigingen, die ook voldoen aan de voorwaarden voor toetreding tot de RvB, te weren.
Zoals bekend maakt ook Boe4 inmiddels deel uit van de Federatie van Rashonden. (http://www.federatie-van-rasverenigingen.nl/index.html)
Dit maakt het voor Boe4 eenvoudiger om de benodigde stukken voor te bereiden voor de ALV 2010 om alle leden de keuze te geven of
Boe4 de tweede erkende bouviervereniging van Nederland gaat worden.
Indien de leden hiervoor kiezen zou Boe4 in haar eerste lustrum een historisch besluit nemen.
De weg voor erkenning staat in iedergeval nu open!
wordt vervolgt.
Anton v..d.Berg
Voorzitter Boe4
Zie ook het persbericht (http://www.bouvierforum.nl/showthread.php?t=8328)
Gefeliciteerd met het resultaat.
Jullie maken tenslotte deel uit van de federatie.
Ik hoop dat de leden besluiten voor erkenning, want het zou goed zijn als er een keuze tussen 2 rasverenigingen is.
Geweldig!
Gefeliciteerd !
Alle vertrouwen in onze voorzitter!!
Chanel
27 juni 2009, 22:34
:) Proficiat!!! :)
Dazzle
28 juni 2009, 07:53
super... Gefeliciteerd!
jantina&rené
28 juni 2009, 09:47
Nou, da's een goed bericht zeg, gefeliciteerd...
Je hebt er hard voor gewerkt en een mooi resultaat behaald. Gefeliciteerd!
annebasco
28 juni 2009, 12:58
Proficiat Anton, zo krijg je toch een mooie beloning voor al het werk!
Een geweldig resultaat is bereikt.
Eindelijk stopt de monopoly van rasverenigingen en kynologenclubs.
Afgelopen met de houding van mij kan niets gebeuren.
Voor menig fokker een openbaring dat er een keuze komt bij welke vereniging ze zich thuis voelen.
Wat betreft ons ras is Boe4 een goede tegenhanger van de NBC.
Ik hoop dat de leden volgend jaar positief zullen stemmen voor een erkende rasvereniging.
Mijn felicitaties aan de federatie en aan jullie bestuur die wederom de juiste beslissing heeft genomen door Boe4 net op tijd aan te sluiten.
Aan daadkracht ontbreekt het Boe4 niet.
Willem
28 juni 2009, 13:21
Felicitaties! ook van mijn kant.
Wederom flikt Anton het weer.
Leden, niet twijfelen maar gaan voor de erkenning.
Natuurlijk zal de NBC slikken nu ze net de jaarvergadering achter de rug hebben.
Maar ik weet zeker dat heel veel fokkers en liefhebbers blij zijn dat het uit is met het arrogante gedrag van sommige verenigingen.
Ben wel benieuwd hoe de NBC om zal gaan met Boe4 die met een fokbeleid zal moeten komen.
Boe4 negeren kan niet meer en niet in het belang van ons ras.
Ik hoop dat het bestuur van de NBC en Boe4 zo wijs zijn hun fokbeleid te gaan afstemmen.
Met verschillende fokvoorwaarden is niemand gebaat.
Ebonoss
28 juni 2009, 13:46
:)bWAUW, proficiat Anton!!
Waarom alleen Anton feliciteren????
Dit is een bestuursbeslissing, hierin zitten meer personen.
Bram:)$
annebasco
28 juni 2009, 19:01
Sorry, bij deze FELICITEER ik het voltallige boe4 bestuur t.w. Anton vd Berg Voorzitter ,
Anja Wippert Secretaris / Secretariaat ,Ruben Castelein Penningmeester/ledenadministratie, Bella Schellinkhout Algemeen Bestuurslid,
Sandra Heykoop Algemeen Bestuurslid.
jogova
28 juni 2009, 20:45
Bij dezen iedereen die hier zo hard voor gewerkt
hebben,van harte gefeliciteerd.
Ebonoss
28 juni 2009, 23:16
http://www.bouvierforum.nl/images/icons/icon14.gifALLE MENSEN DIE ZICH HIER VOOR ZO GEWELDIG INGEZET HEBBBEN: PROFICIAT!!
Willem
29 juni 2009, 11:42
Waarom alleen Anton feliciteren????
Dit is een bestuursbeslissing, hierin zitten meer personen.
Bram:)$
Je hebt natuurlijk helemaal gelijk, maar een voorzitter draagt vaak het beleid naar buiten.
Vandaar dat meestal de voorzitter aangesproken wordt (net politiek)
Maar ik wil er toch bij vermelden dat Boe4 een voorzitter heeft die wel de nodige ervaringen heeft.
Kijk naar de PVDA zou die in de regering hebben gezeten als Melkert had blijven zitten?
Nee Wouter Bos heeft even de zetels binnengehaald.
Maar maakt hij dan alleen het beleid van de PVDA?
M.A.W zou Boe4 het ook zonder Anton zover hebben kunnen brengen?
Je moet mij niet begrijpen, maar of er nu een voorzitter zit die de ballen verstand ervan heeft of iemand die al de nodige verenigingservaring heeft.
Zeker weten dat dit een wereld van verschil is.
anitaheijnen
29 juni 2009, 13:52
Wauw te gek iedereen die hier aan heeft mee gewerkt van harte gefeliciteerd.
Groetjes Anita en een knuffel van Roxy.
Kan iemand mij uitleggen wat het voordeel van 2 rasverenigingen is voor een simpele bouvierliefhebber, die niet showt,fokt of wedstrijden loopt .
Kan iemand mij uitleggen wat het voordeel van 2 rasverenigingen is voor een simpele bouvierliefhebber, die niet showt,fokt of wedstrijden loopt .
Gefeliciteerd voor het resultaat.
Voordelen zijn dat er een gezonde marktwerking ontstaat.
De NBC zal nu moeten gaan concurreren tegen de Boe4 en dat zal niet meevallen want Boe4 is een stuk goedkoper om lid van te zijn.
Zo zijn er nog wat dingen die mee spelen.
Blijft het ledenvoordeel bestaan voor dit forum bij Boe4?
Maar het meeste voordeel komt er voor fokkers, africhters en mensen die een show bezoeken.
Boe4 zal mee gaan doen in de verdeling van de organisatie...
Gefeliciteerd voor het resultaat.
Voordelen zijn dat er een gezonde marktwerking ontstaat.
De NBC zal nu moeten gaan concurreren tegen de Boe4 en dat zal niet meevallen want Boe4 is een stuk goedkoper om lid van te zijn.
Zo zijn er nog wat dingen die mee spelen.
Blijft het ledenvoordeel bestaan voor dit forum bij Boe4?
Maar het meeste voordeel komt er voor fokkers, africhters en mensen die een show bezoeken.
Boe4 zal mee gaan doen in de verdeling van de organisatie...
En wat is hier dan echt het voordeel van, behalve een financiele??
Schiet het ras er mee op?? En zo ja, wat dan??
Of gaat het om het principe, dat de 1 vereniging regel niet mag.. Dan is dat bereikt..
Voor mij was het al en is het nog steeds een overbodige actie om van Boe4 een rasvereniging te maken die bij de RvB is aangemeld..
Ik ben fan van het beestje en is het beestje nu beter af met meerdere rasverenigingen??
k-broek
30 juni 2009, 21:26
Vraag mij af of de leden wel in de gaten hebben dat ze een beetje gebruikt worden.
Van een leuke huis tuin en keuken vereniging naar een proffesionele met een aantal fokkers erbij die anders tegen alles kijken dan de gemiddelde abonnee/lid.
Dan veranderd toch de structuur een beetje in het blad/visie/en uitkomst van stemgedrag.
Waar de meeste leden van bou4 niet aan denken.
Dan nog het ongelooflijke onrealistische beeld/verwachtingen wat sommige onder hun hebben van Anton.
Die begrijpen geloof ik niet dat Anton niet alleen al hun wensen en verwachtingen waar kan maken.
Omdat zij zo teleurgestelt zijn in de NBC.
Anton heeft niet de solo regie in handen .
Daar spelen ook andere bestuursleden in mee en de leden.
Het is een democratie binnen een vereniging .
En wat te denken van de leden kosten zometeen.??
Die zullen met het groeien ook wel omhoog gaan.
Fokkers willen uitslagen in het blad en nog meer.
En er moet een grotere ruimte gehuurd worden om te vergaderen.
Meer externe kosten en het uitbesteden van organisatie.
En daarnaast zullen de regels van de Raad tot toetreden ook niet veel anders of meer zijn dan de NBC nu ook al heeft.
Dus het word gewoon een andere bou4 vereniging met een ander bestuur die het nog maar waar moet zien te maken.
Want de leden hebben altijd nog de grootste vinger in de pap.
Maar in ieder geval veel sucses.
Groet kees
Henk&Boyke
30 juni 2009, 22:14
Vraag mij af of de leden wel in de gaten hebben dat ze een beetje gebruikt worden.
Van een leuke huis tuin en keuken vereniging naar een proffesionele met een aantal fokkers erbij die anders tegen alles kijken dan de gemiddelde abonnee/lid.
Dan veranderd toch de structuur een beetje in het blad/visie/en uitkomst van stemgedrag.
Dan nog het ongelooflijke onrealistische beeld/verwachtingen wat sommige onder hun hebben van Anton.
Die begrijpen geloof ik niet dat Anton niet alleen al hun wensen en verwachtingen waar kan maken.
En daarnaast zullen de regels van de Raad tot toetreden ook niet veel anders of meer zijn dan de NBC nu ook al heeft.
Dus het word gewoon een andere bou4 vereniging met een ander bestuur die het nog maar waar moet zien te maken.
Groet kees
Ik had mijn bedenkingen al, als grote leek zijnde, dat het schitterende blad Boe4 straks volstaat met show uitslagen en andere fokker gerelateerde
zaken.
Boe4 is een schitterend blad en dat moet gewoon blijven in de huidige vorm.
Dat er een monopolie positie wordt "afgebroken"en er concurentie komt is een hele goede zaak. Naast de hoge kosten die fokkers maken om onze geliefde Bouvier te fokken zodat vele bouvierliefhebbers een eigen boefke hebben wordt door vele over het hoofd gezien, Dat ze naast de dagelijkse zaken ook nog te hoge contributies moeten betalen aan een vereniging,
klopt niet. Vanuit dat perpectief is het een goede zaak dat er een andere rasvereniging bij komt.
Maar ik hoop niet dat het ten koste gaat van het huidige leuke blad Boe4.
Beheerder
30 juni 2009, 22:15
Meerdere rasverenigingen wil niet zeggen dat ze allemaal hetzelfde worden.
Aangesloten zijn bij een overkoepelende organisatie wil ook niet zeggen dat de regels binnen een vereniging ineens 180 graden draaien.
Binnen een verenigingsstructuur bepalen leden het beleid.
Bij rasverenigingen is het in de praktijk zo dat fokkers en africhters vaak de ALV bezoeken en zo een belangrijke stempel drukken op een beleid.
Door vertakking binnen de kynologie krijg je spreiding die deling geeft binnen de wensen van een leden groep.
Nu is het nog zo dat er van elk ras slechts 1 vereniging is die de regels uitmaken.
Door spreiding krijg je een gedeeld beleid.
Dit is 1 van de zwaarte punten die op dit moment bij een aantal rasverenigingen meespelen.
Plotseling niet meer de dienst alleen uitmaken maar rekening houden met elkaar.
Is dit nu goed of slecht?
Ik denk heel goed.
Vertakking binnen de kynologie heeft al plaats gevonden.
Anno 2009 laat niemand zich echt meer de regels voorschrijven en maakt een ieder zelf wel uit wat hij goed of fout vind.
Door meerdere verenigingen te hebben kun je vertakking tegengaan en kan iedereen zijn keuze maken van welke vereniging die lid wil worden.
Maar natuurlijk er dreigt ook gevaar.
Het fokbeleid moet neutraal en in lijnen worden gevolgt.
Voor wat betreft Boe4 zal Boe4 zich professioneel opstellen en het fokbeleid zeker bespreekbaar maken met de NBC mochten de leden besluiten voor erkenning te gaan.
Het is nooit in het belang van het ras een fokbeleid op te stellen die compleet afwijkt van het geen fokkers de afgelopen jaren hebben opgebouwd.
Een professionele houding verwacht Boe4 ook van de NBC.
Zolang ik voorzitter ben van Boe4 zullen de doelstellingen en wensen van leden centraal staan.
Daar gebruikt Boe4 de ALV voor, maar Boe4 is ook een moderne vereniging.
Boe4 kan ook via de digitale weg bij zijn leden beslissingen voorleggen en als bindend invoeren.
Daarmee wordt een schakel dat alles via de ALV beslist kan worden door een kleine groep leden al buitenspel gezet.
Maar nogmaals de leden bepalen op de ALV van 2010 de weg die Boe4 gaat inslaan.
Het streven van boe4 is om aan het eind van dit jaar 500 leden te hebben in het bestand
Beheerder
30 juni 2009, 22:23
Ik had mijn bedenkingen al, als grote leek zijnde, dat het schitterende blad Boe4 straks volstaat met show uitslagen en andere fokker gerelateerde
zaken.
Boe4 is een schitterend blad en dat moet gewoon blijven in de huidige vorm.
Dat er een monopolie positie wordt "afgebroken"en er concurentie komt is een hele goede zaak. Naast de hoge kosten die fokkers maken om onze geliefde Bouvier te fokken zodat vele bouvierliefhebbers een eigen boefke hebben wordt door vele over het hoofd gezien, Dat ze naast de dagelijkse zaken ook nog te hoge contributies moeten betalen aan een vereniging,
klopt niet. Vanuit dat perpectief is het een goede zaak dat er een andere rasvereniging bij komt.
Maar ik hoop niet dat het ten koste gaat van het huidige leuke blad Boe4.
In dit geval kan ik al melden dat Boe4 absoluut geen afbreuk zal doen aan het verenigingsblad.Daar is alles mee begonnen en dit zal ook zo blijven.
Om mededelingen mogelijk te maken wordt het blad gewoon dikker.
Zoals ik al in het voorwoord van Boe4 schreef is de start daarvan al volgende maand als het verenigingsblad 4 pagina's meer krijgt en zelfs 2 daarvan in volledig kleur.
En dan zitten we nog slechts in de voorbereiding conform wensen van de ALV 2009.
Voor wat betreft de kosten worden die door het beleid bepaald.
Een goed beleid kan ook geld opleveren.
Het bewijs is denk ik al geleverd door het bestuur van Boe4
Het verenigingsblad van Boe4 is volledig reclame vrij!
Henk&Boyke
30 juni 2009, 22:48
In dit geval kan ik al melden dat Boe4 absoluut geen afbreuk zal doen aan het verenigingsblad.Daar is alles mee begonnen en dit zal ook zo blijven.
Om mededelingen mogelijk te maken wordt het blad gewoon dikker.
Zoals ik al in het voorwoord van Boe4 schreef is de start daarvan al volgende maand als het verenigingsblad 4 pagina's meer krijgt en zelfs 2 daarvan in volledig kleur.
En dan zitten we nog slechts in de voorbereiding conform wensen van de ALV 2009.
Voor wat betreft de kosten worden die door het beleid bepaald.
Een goed beleid kan ook geld opleveren.
Het bewijs is denk ik al geleverd door het bestuur van Boe4
Het verenigingsblad van Boe4 is volledig reclame vrij!
Dat is heel goed nieuws, Boe4 is een schitterend leuk blad, niet voor niets
dat alle edities hier thuisliggen.
Groet kees
Wat is profesioneel kees?
Ik ben als lid van Boe4 erg blij dat het bestuur kiest voor een vereniging die minimaal hetzelfde gaat bieden als de NBC.
Natuurlijk zijn mensen (ook ik) teleurgesteld in de NBC.
War had je dan verwacht?
Klachten bij het bestuur waar niets mee gedaan wordt en een pupbeleid wat van geen kant deugt.
Of wil je zeggen dat je het normaal vind dat je minimaal 2 jaar lid moet zijn om gebruik te mogen maken van pupbemiddeling?
Ik heb zelf dreigbrieven ontvangen van het bestuur als ik de koopovereenkomst niet bij hun kocht.
Een kopie gebruiken zou sanctie betekenen.
Wat heeft dat met fokken te maken?
Zo zijn er wel meer voorbeelden die jij ook dondersgoed weet.
Het is niet mij bedoeling om hier de NBC in een kwaad daglicht te plaatsen maar de NBC liet duidelijk zien dat zij de enigste waren.
Daar komt wat mij betreft een eind aan.
Kan onze voorzitter dan wonderen verrichten en mogen mensen op hem vertrouwen?
Ik vindt van wel want je loopt voorbij aan het feit dat hij wel de durf had om zich flink af te zetten tegen de NBC.
Noem een ander die het lef had zo in het openbaar tegen de NBC op te treden?
Zijn vrouw loopt wel shows en als ik eerlijk ben dan heeft zij de afgelopen jaren wel mogen ervaren wat de gevolgen zijn.
Ik sta daarin niet alleen Kees.
Meerdere fokkers denken er zo over en die zullen de overstap gaan maken.
Over ledenverlies nog niet gesproken.
Denk je dat de NBC dat niet weet?
Niet voor niets is er zoveel tegenstand tegen meerdere rasverenigingen.
Als ze niets te vrezen zouden hebben waren de regels toch allang aangepast?
Als lid van boe4 heb ik volledig vertrouwen in het bestuur.
Daarin zit een hele sterke voorzitter die de NBC jaren geleden zelf had moeten inlijven.
Maar in plaats van inlijven zie ik ergens anders stukjes uit dreigbrieven tegen zijn website.
Hoezo arrogant?
Kees je kunt schrijven wat je wilt maar Boe4 heeft de boel goed voor elkaar gekregen.
Een jaar geleden op de show hoorde ik sommige nog zeggen dat het clubje niets voorstelde.
En nu?, nu laat Boe4 zien een uitstekend bestuur te hebben.
Let op mijn woorden Kees.
Boe4 wordt straks de grootste rasvereniging van Nederland
Alle bestuursleden wil ik bedanken voor hun inzet en meegeven dat ik (ik ben lid) jullie zal ondersteunen in de beslissingen die jullie gaan nemen.
Het bestuur wil ik feliciteren met het resultaat.
Ik lees een hoop berichten waarin blijschap staat.
Als lid van de NBC (ruim 16 jaar) vind ik dat jammer.
Ik had liever gezien dat Bou4 en de NBC 1 vereniging waren geworden.
Ik geef toe dat Bou4 de betere kansen heeft om de grootste te worden.
Leuke reacties op het clubblad en dan niet te vergeten dit meestelijk forum wat voor elke bouvierliefhebber een paradijs is.
Maar toch zit ik met vragen.
Is er ooit een gezamelijk overleg geweest tussen de Bou4 en de NBC?
Of is het beter als ik vraag of er nog een kans is dat Bou4 en de NBC nog aan tafel gaan voordat bou4 uberhaubt overgaat tot erkenning?
Is het echt niet mogelijk om samen te gaan werken voor onze gezamelijke liefde de bouvier?
Vragen die ik nergens tegenkom en die niemand vraagt.
Waarom eigenlijk niet?
Carla de Vries
3 juli 2009, 21:56
Nog een paar vraagjes die ik mis.
Gaat Boe4 net als de bouvierclub een clubmatch geven?
Tellen de punten die dan door keurmeesters worden gegeven mee voor titels?
Wat kan ik verwachten als lid van Boe4?
Als laatste opmerking:
GEFELICITEERD!
Het bestuur wil ik feliciteren met het resultaat.
Ik lees een hoop berichten waarin blijschap staat.
Als lid van de NBC (ruim 16 jaar) vind ik dat jammer.
Ik had liever gezien dat Bou4 en de NBC 1 vereniging waren geworden.
Ik geef toe dat Bou4 de betere kansen heeft om de grootste te worden.
Leuke reacties op het clubblad en dan niet te vergeten dit meestelijk forum wat voor elke bouvierliefhebber een paradijs is.
Maar toch zit ik met vragen.
Of is het beter als ik vraag of er nog een kans is dat Bou4 en de NBC nog aan tafel gaan voordat bou4 uberhaubt overgaat tot erkenning?
Is het echt niet mogelijk om samen te gaan werken voor onze gezamelijke liefde de bouvier?
Waarom eigenlijk niet?
Laat ik nu dezelfde vragen hebben.
Is er iemand die weet of er al contact is geweest tussen de 2 verenigingen?
k-broek
3 juli 2009, 23:41
Clubmatches georganiseerd door erkende rasvereningen ddor de Raad.
Worden altijd gehouden conform de regels van de Raad.
Dus ja.
Mijn vraag aan jullie die zo voor een nieuwe club zijn.
Wat gaan jullie nu doen als er zo iets gekozen/veranderd word wat je niet aanstaat zoals nu bij de NBC .
Gaan jullie dan ook weer een andere club op richten.??
Trouwens zoveel anders qua regels mag een nieuwe club ok niet afwijken van de al bestaande.
Dus waar ligt je meerwaarde dan .??
In al de leuke foto's en verhaaltjes die nu in het bou4 blad staan.??
Dat kan ook in het bouviernieuws van de NBC.
Gewoon insturen en het word geplaatst.
En dit forum is geen bou4 club.
Ik vind zelfs dat een goede voorzitter en bou4 club hierin zijn keus moet maken .
Want ik vind het toch een vorm van belangen verstrengeling.
Groet kees
Niet met je eens Kees.
De NBC wil zelf niet deelnemen aan de websites van Anton.
Dus van belangenverstrengeling kan geen sprake zijn.
Dat nu Boe4 wel voor gekozen heeft om deel uit te maken van het forum moet dan niet niet zo worden uitgelegd
Ik weet dat jij de NBC goed gezint bent, maar Boe4 heeft het systeem goed in elkaar gezet.
Jammer voor degene die de NBC trouw willen blijven maar het is niet anders.
coen323f
4 juli 2009, 13:48
We zullen wel zien
maar ben er bang voor
marja-s
4 juli 2009, 14:09
Wat een akelige toon allemaal het lijkt bijna dreigend. Ik ben lid van de NBC omdat ik twee bouviers heb. Maar ook van Boe4 omdat ik dit Forum en het boekje erg leuk vind. Dus meer voor het blad.Ik dacht dat we allemaal bouvierliefhebbers waren. Bij iedere vereniging gebeurt wel iets waar iemand het niet mee eens is. We zijn nu allemaal anders en men kan het niet iedereen naar de zin maken. Hoe dan ook krijg je twee verenigingen met leden die de andere vereniging niet kunnen uitstaan omdat die het niet doen zoals zij willen. Dat hoor je al aan de toon waarop men nu al tegen elkaar in gaat. Jammer mij gaat het alleen om de bouvier en verder niet dus weet zo niet of ik nog wel lid wil blijven van deze verenigingen omdat je of bij de één of de ander hoort en dat wil ik niet. Ik ben gewoon Marja en hou van Bouviers en ben graag op dit forum.
Je bent marja en houd van bouviers....dis een goede zaak!!!! Ik zie dat je uit Zeewolde komt, komen je boefjes bij henty en Anneloes vandaan?
groet, Bella
k-broek
4 juli 2009, 21:55
Ton je begrijpt het niet.
Geen belangenverstrengeling tussen bou4 en nbc.
Belangenverstrengeling van Anton als voorzitter van bou4 en zijn bouvierforum, met daar een groot uithangbord van hun kennel .
Marja.
Wat denk je dan ??
Dat alle bou4 of nbc leden het allemaal met elkaar eens zullen zijn.
Je zult het toch ook wel eens niet eens zijn met je vent of wel.??
Groet kees
Willem
4 juli 2009, 22:03
tjonge jonge,
Kees heb je nu niets anders te doen dan blijven afgeven op Anton?
We weten u wel dat jij het niet eens bent met zijn kennel op het bouvierforum.
Maar hij betaald de rekening.
Graag op het onderwerp blijven en niet bezig blijven :-@
k-broek
5 juli 2009, 10:15
Ja Willem jij hebt een mening en ik mag er ook 1 hebben.
Wat ga je dan zo doen als er binnen de vereniging iemand een andere mening dan jou heeft.??
Moet deze dan ook zijn mond houden.??
En zoals je zelf al aangaf dat altijd de voorzitter aangesproken word omdat deze de kar trekt net als in de politiek.
Zal je even uit leggen dat ik persoonlijk niets tegen Anton heb.
Maar ik heb het niet over de persoon Anton maar over Anton in functie van voorzitter.
Zodra je voorzitter van een club word die voor erkenning gaat dan mag je ook verwachten dat deze en natuurlijk de rest van het bestuur goed over het hele traject en visie nadenkt.
Op zich is er niets mis met alle onderdelen op zich zelf staand.
Maar zodra je dat allemaal zo onlosmakend aan elkaar gaat koppelen dan creeer je toch een probleem voor de toekomst.
Wat te denken geeft is dat de leden voor bou4 binnen worden gehaald via deze site.
Ze kunnen kiezen om member van het forum te worden maar ook lid van bou4 en gelijkertijd dus ook memder van het forum.
Daar aan vast zit dan ook gelijk een leuk blad.
Dat zelfde forum is eigendom van Anton die gelijkertijd ook voorzitter van de bou4 vereninging is.
Op het zelde forum speelt de kennel van zijn vrouw een grote rol.
Dus zit in een voorkeurs positie in verhouding met de rest van de leden van het forum en bou4 die tevens ook fokken.
De statuten en doelstelling qua fokbeleid van de zometeen erkende bou4 vereniging zullen ook aan bepaalde eisen gaan voldoen en een bepaalde meerwaarde hebben.
Wat nu als fokkers die lid zijn van een erkende bou4vereniging zich netjes willen houden aan een fokbeleid van de vereniging bou4 .
Waar zij zelf aan hebben mee geholpen en zich aan willen conformeren en onderscheiden van de rest zoals bijvoorbeeld de NBC.
Maar gelijkertijd zijn zij naast bou4 lid ook lid van een forum waarvan de eigenaar voorzitter is en mensen/leden binnen haald voor bou4 die dan gratis mogen adverteren op het forum voor hun nestje wat helemaal niet aan eisen hoeft te voldoen .
Terwijl de rest van de fokkerleden van bou4 zich zullen moeten houden aan het fokbeleid van bou4 .
Dat geeft toch een scheef beeld vind je niet.??
Wil je als fokker die serieus bezig is met zijn fokbeleid en zich aansluit bij een vereniging die zijn doelstelling onderstreept .
Maar gelijkertijd ook zijn eigen meerwaarde onderuit haald doordat hij met het lidmaatschap van bou4 ook lid is van een forum die pup bemiddeling doet voor nesten die niet overeen komen met het fokbeleid van de bou4.
Waar hij als fokkerlid van bou4 en tevens lid
[ onlosmakelijk aan elkaar verbonden ] van een forum waar hij niet dezelfde rechten heeft als de vrouw [ fokster ] van Anton die voorzitter van bou4 en eigenaar van het forum.
En laten we eerlijk zijn.
Zou jij lid willen zijn van een vereniging en forum wat eigenlijk niet los staat van elkaar.
Jij als fokker lid van bou4 doet je best als fokker om een goed "produkt" lees pup te fokken.
Maar gelijkertijd word voor een ander de lat wel heel erg laag gelegt qua eisen.
Want het ongeluks nestje van de buurman wat niet aan de eisen voldoet mag ook op de puppy lijst van het forum .
Enigste eis is dat ze lid worden van het forum of de bou4club waar dan automatiesch een lidmaatschap aan vast zit voor het forum.
Groet kees
Chanel
5 juli 2009, 11:09
Ik ben slechts een fokker geweest van een gelegenheidsnestje waar wel aan alle voorwaarden werd voldaan (dus voor de dekking röntgenen, gezondheidsverklaringen en in samenwerking met mijn fokker doelbewust een dekreu uitgekozen met zeer hoge kwalificaties voor een goede match). Had me dus zo bij het NBC aan kunnen melden voor pupbemiddeling, maar voelde daar niet voor (geen klik). Ik had een nest waar alle pups later hoge kwalificaties op shows hebben gehaald, maar was destijds aangewezen op particuliere sites om mijn pups aan te bieden.
Ik heb het bovenstaande een paar keer gelezen, maar snap werkelijk niet waar de schoen wringt. Een richtlijn is een richtlijn. Een fokvoorwaarde is een fokvoorwaarde. Of dit nu via club A of club B gaat.
Wat is het probleem met het (evt.) samengaan van een rasvereniging en een forum?
Ik vind dit juist een voordeel en een geweldige combinatie!
Op de aanmelding van het laatste nestje (neem aan dat je dit bedoeld) staat toch duidelijk
Het nest pups voldoet niet aan de fokvoorwaarden van de rasvereniging
Tevens staat duidelijk vermeld dat de ouders niet geröntgent zijn en dat de honden geen kwalificaties hebben
Nou, dan weet toch iedere aspirant koper waar hij aan toe is?
Oh ja....., mocht ik ooit weer serieus besluiten een nestje te zetten, dan is er voor mij maar één rasvereniging...... juist..... Boe4!!!
annebasco
5 juli 2009, 12:04
De puppylijst van het forum is mijns inziens juist een prachtige aanvulling omdat gelegenheidsnestjes gewoon geplaatst kunnen worden en niet via Marktplaats of andere sites aan de man/vrouw te hoeven worden gebracht.
De praktijk is n.l. zo, dat niet alleen fokkers pups hebben maar ook mensen die of door een ongelukje of bewust eens een nestje willen hebben en daar is toch niks mee mee.
En dan die uitspraken over belangenverstrengeling etc. er is zo'n spreekwoord "als je een hond wilt slaan kun je altijd wel een stok vinden" en daar begint het toch wel aardig op te lijken, zoeken, zoeken en nog eens zoeken, veel succes!
k-broek
5 juli 2009, 12:06
Je moet niet 1 aspect er uit lichten Chanel.
Je moet het hele plaatje bekijken.
Zal het anders uitleggen.
Jij bent speciaal lid geworden als fokker , van bou4 om hun beleid ook op fokgebied qua eisen.
Dus je conformeert jezelf daaraan.
Dan komt er iemand met een ongeluks nestje.
Deze kan adverteren op het forum pupbemiddeling als hij lid word van het forum of nog beter van bou4.
Want daar aan vast zit automatisch het lid zijn van het forum.
Alle 2 zijn jullie nu lid van bou4 en het forum omdat dit onlosmakelijk aan elkaar verbonden is..
Jij moet je eigen als fokker houden aan
het voorgeschreven fokbeleid qua testen en onderzoeken van de club met je nest en die geen met het ongeluks nestje hoeft dat niet.
Dat is ongelijkheid.
Want ieder lid heeft zich te houden aan de regels van de club.
En tevens zend je als erkende bou4 club verschillende signalen uit.
Plus dat je inconcequent bent in je beleid en je eigen opgestelde fokvoorwaarden.
Snap je hem nu.??
Tevens is er belangen verstrengeling en daar moet je als voorzitter weg van blijven.
Groet kees
k-broek
5 juli 2009, 12:38
Annabasco.
Je begrijpt het ook niet.
Op zich heb ik niets tegen een gelegenheids nestje of een ongelukje.
Heb op zich ook niets tegen bou4 of het forum.
Stel dat .
Ik heb een ongelukje vorig jaar gehad.
Als ik dat op had kunnen geven bij de NBC.
Dan had de NBC hun eigen fokbeleid moeten overtreden om mij dat recht te geven.
Plus dat ieder lid dan het zelfde recht moet krijgen.
Daarmee overtreed je gelijk je eigen regels en fokbeleid.
Groet kees
annebasco
5 juli 2009, 13:04
Ne Kees, jij begrijpt het niet en wil het blijkbaar liever niet begrijpen.
Het aanmelden van een nestje voor de puppylijst heeft niks te maken met het nest opgeven bij de vereniging boe4 die uiteraard gehouden is aan het fokbeleid!
k-broek
5 juli 2009, 13:14
Nou leg jij het dan eens uit hoe het wel in elkaar steekt.
Groet kees
Beheerder
5 juli 2009, 13:46
Kees, over de belangenverstrengeling ga ik niet meer in.
De laatste keer dat de kennel van Petra een nest heeft gehad is nu 4 jaar geleden.
Dus wat is het belang van de verkoop van pups?
Maar goed daar heb ik al veel over geschreven en bij de meest is dit bekend.
Overgens ook bij de NBC zijn bestuursleden tevens fokker.
Jarenlang werd de pupbemiddeling (later pupinformatie genoemd) door een fokker gedaan.
Is dit dan een belangenverstrengeling?
Bij geen enkele rasvereniging zul je een volledig bestuur aantreffen die volledig los staat van het fokken van hun ras.
Je kunt natuurlijk dit blijven aanhalen maar het wekt alleen maar irritaties op van leden en zelfs nu ook bij mij om in herhaling te blijven vallen.
Einde berichtgeving over belangenverstrengeling.
Wat betreft de verbondenheid van Boe4 en het bouvierforum staan deze nog steeds los van elkaar.
Iedereen (ook NBC leden) kunnen gebruik maken van alle onderdelen van het bouvierforum.
Dit zou anders zijn als ik zou besluiten om de gebruikersgroep Goldmembers alleen voor Boe4 leden toegangkelijk te maken.
Op dit moment kunnen ook NBC leden Goldmember worden.
Natuurlijk is er een verschil.
Boe4 leden kunnen (hoeven dit niet te doen) gebruik maken van het ledenvoordeel en zo gratis Goldmember worden.
Leden van de NBC hebben geen ledenvoordeel voor de aanvraag van Goldmember.
Daarvoor heeft de NBC zelf gekozen.
De mogelijkheid om ook gebruik te maken van het bouvierforum (en dus ledenvoordeel) door de NBC is door mij wel aangeboden.
Laat dit geen misverstand zijn.
Dan voor de laatste keer de pupinformatie op het bouvierforum.
Het is een misverstand te denken dat Boe4 al pupvoorwaarden heeft voor zijn leden.
Die worden straks op de ALV 2010 aan de leden voorgelegd omdat de ALV van 2009 groen licht heeft gegeven om alles voor te bereiden om een eventuele overstap te maken naar erkende rasvereniging.
Dus nee, op dit moment heeft de bouviervereniging Boe4 nog geen specifieke fokeisen.
Mocht het al uitgelekt zijn, inmiddels zijn wel de eerste concepten fokbeleid gemaakt.
De pupinformatie op dit bouvierforum is gemaakt samen met de leden van de accountgroep Goldmembers.
Inderdaad om eigenaren van gelegenheidnesten toch ruimte te geven hun pups kwijt te raken.
Maar ook fokkers/eigenaars die aan alle eisen voldoen maar geen lid zijn van de NBC kunnen hun pups aanbieden op het bouvierforum.
Chanel schrijft het helemaal goed.
Iedereen kan duidelijk zien of een nest pups op dit moment voldoet aan de pupvoorwaarden die de NBC stelt in hun fokbeleid.
Dan gelijk het volgende misverstand.
Het fokbeleid wordt door de leden van een rasvereniging gemaakt.
In dit beleid moet alleen worden opgenomen de eisen die de Raad van beheer steld aan bijvoorbeeld de leeftijd van de ouderdieren.
Echt specifieken eisen voor het ras zijn niet opgenomen.
Daarvoor is de rasstandaard van het ras die is(wordt) gemaakt door de rasverenigingen.
Je kunt zelf dan wel invullen wat een rasvereniging voor invloed heeft op het beleid.
Wat ik hiermee heel duidelijk wil aangeven is dat de leden van een vereniging de dienst uit maken en niet een bestuur of organisatie die overkoepelend is.
Berichten dat Boe4 maar de regels moet uitvoeren is onzin.
Boe4 blijft Boe4 en bij Boe4 hebben de leden het voor het zeggen.
Zullen we hiermee de discussie sluiten en op topic blijven?
harley
5 juli 2009, 14:57
Ik begrijpt alle drukte hierover niet , in Belgie zijn al vele jaren 2 bouvier verenigingen , in Duitsland zijn al vele jaren 2 bouvier verenigingen , het zijn er zelfs 3 geweest ,in Duitsland geeft zelfs de bouvierclubs zelf ook nog eens de stambomen af , in Amerika zijn er zeer vele , in elke staat wel 2 of 3 , en dat kan daar wel , waarom dan ook niet in het o zo bekrompen Nederland .
Ik zie hier totaal geen problemen in . En in ieder bestuur van welke rasvereniging ook zitten fokkers , als die moeten verdwijnen , blijf er niet een rasvereniging meer overeind.
Carla de Vries
5 juli 2009, 19:23
Stel dat .
Ik heb een ongelukje vorig jaar gehad.
Als ik dat op had kunnen geven bij de NBC.
Dan had de NBC hun eigen fokbeleid moeten overtreden om mij dat recht te geven.
Plus dat ieder lid dan het zelfde recht moet krijgen.
Daarmee overtreed je gelijk je eigen regels en fokbeleid.
Groet kees
(I)Maar kun je het nest wel gewoon op het bouvierforum plaatsen.
Toch makkelijk zo'n bouvierforum:D
Met Harley eens dat er veel te veel opheft wordt gemaakt.
Nederland staat hierin alleen en daar komt een eind aan.
Misschien dat de tegenstanders eens na moeten denken waarom ze zo tegen zijn.
Andere vraag aan Boe4
Wat ik gelezen heb moet het vanaf 1 november 2009 mogelijk zijn om meerdere rasverenigingen toe te laten.
Er wordt steeds geschreven over de ledenvergadering van 2010.
De federatie waar Boe4 is bij aangesloten gaat vermoedelijk collectief de aanvraag doen.
Blijft Boe4 dan achter in de aanvraag?
Dan is er toch geen sprake van een collectieve aanvraag?
Ben het grotendeels wel eens met Kees K.
Op het moment dat je op het forum komt denk je inderdaad een onafhankelijk forum te bezoeken met liefhebbers voor de Bouvier. Later ligt er een link met Bou4 en vervolgens moet er betaald worden voor het forum, of ja, je kan eindelijk beter gelijk lid worden van Bou4 dan heb je dubbel voordeel.
Dubbel voordeel, goedkoper als NBC en gratis goldmember.
En dan nu als Bou4 een tweede rasvereniging oprichten tegen het NBC. Makkelijk je hebt met het Bou4 blad onder de noemer leuk bouvierblad voor de bourierliefhebber met veel leuke foto,s, gewone huis tuin en keuken verhalen en gratis lid van het forum, al veel leden binnengehaald die zich niet bezig houden met rasvereniging of wat dan ook. Deze leden worden nu wel als "aanhangers" gebruikt voor de, volgens het bestuur, nodige nieuwe bouviervereniging.
Juist omdat Nederland zo klein is moeten we niet versnipperen.
Ik, als liefhebber van de werklijnen van de bouvier, blijf toch maar bij het NBC.
Willem
6 juli 2009, 11:43
Ik begrijp niet waar sommige mensen zich druk om maken..
Natuurlijk heeft Boe4 het heel slim gedaan.
Maar dan nog.
De NBC heeft zelf achterover gezeten, of ga je nu vertellen dat Boe4 de oorzaak is van de leegloop?
Iedereen weet dat de eigenaar van dit forum de voorzitter is van Boe4.
Volgens mij is dat al vanaf het begin zo.
Niemand heb ik daar ooit over gehoord.
Maar nu ineens Boe4 een serieuze bedreiging begint te worden wordt alles uit de kast getrokken om Boe4 of Anton in het zwarte daglicht te plaatsen.
Kom op zeg.
Denk je nu echt dat mensen zich nog steeds laten belazeren?
Mensen zien een vereniging ontstaan waar je alles kunt vinden wat ze bij de NBC al jaren missen.
Is dit nu dan de schuld van Anton of Boe4?
Misschien had het bestuur van de NBC ook eens een keer uit de stoel kunnen komen en Boe4 benaderen.
Ik weet het dat hebben ze nooit hoeven doen want Boe4 stelde toch niks voor.
En nu?
Nu gaan ze een hoge prijs betalen voor het lakse beleid wat ze hebben gevoerd.
Wie is er nu slim?
Maar ga aub niet met losse floders schieten op een vereniging of forum.
jantina&rené
6 juli 2009, 12:10
Ik begrijp niet waar sommige mensen zich druk om maken..
Nu gaan ze een hoge prijs betalen voor het lakse beleid wat ze hebben gevoerd.
Wie is er nu slim?.
Ik ben sinds een paar jaar lid van Boe4.
Sinds wij Reza hebben ( een boefje uit een toplijn van Kennel het Witteveenseven) zijn we ook lid van de NBC.
En ook ik kan meepraten over de laksheid van de NBC
Vorig jaar werd de evenementendag in Heteren in september groots aangekondigd in het clubblad. Het zou een soort kennismakingsdag worden voor mensen die net een bouvier hadden of die er over dachten om een bouvier aan te schaffen. Dit leek ons zeer leuk. ( ook al hebben we al 15 jaar bouviers, we waren nog nooit op zo'n evenement geweest)
Maar wat schetst mijn verbazing.
Er was totaal geen informatie van wat dan ook te vinden. Geen uitleg over het ras, verzorging, etc.etc....
Ik heb dit toen per mail eens gemeld bij de NBC, misschien konden ze er wat mee voor het volgende evenement.
Het is zo jammer, want ze hadden hier zo veel meer van kunnen maken. Heb die dag ook mensen gesproken die nog geen boef kenden en dus ook hier geen informatie konden vinden.
Ik heb de mail 3x verzonden omdat ik dacht dat hij misschien niet aankwam. Maar helaas, de mail kwam wel over, alleen deze is nooit in behandeling genomen. Nee, van commentaar ( ook al is het goed bedoeld) houden ze schijnbaar niet bij de NBC
En verder.... ik maak me ook niet druk of er u 1 of 2 of meer rasverenigingen komen......beetje concurentie is toch alleen maar goed..
loraine
6 juli 2009, 12:55
Vindt het nu een beetje met modder gooien naar elkaar, of ben ik de enige bij wie het zo overkomt. Forum is leuk, boe4 is leuk. Beetje foto's kijken....ben tevreden.
Ben geen lid geworden voor het "goldmember", maar puur voor het boekje, that's all.
Houwen zo!
Beetje concurentie moet kunnen, is voor ons "klanten" goed. Net als bij supermarkt (goed voorbeeld ;))
Volgens mij dwalen we af van het onderwerp, dit forumonderdeel is van Boe4 waar de voorzitter een mededeling doet aan de leden
Schijnbaar vinden leden van de andere club het dan nodig om hun grieven hierop te uiten.
Niet echt netjes om dit dan in het forumdeel van Boe4 te doen.
Voor mij een teken dat ik voor de juiste club heb gekozen.
Ben het grotendeels wel eens met Kees K.
Op het moment dat je op het forum komt denk je inderdaad een onafhankelijk forum te bezoeken met liefhebbers voor de Bouvier. Later ligt er een link met Bou4 en vervolgens moet er betaald worden voor het forum, of ja, je kan eindelijk beter gelijk lid worden van Bou4 dan heb je dubbel voordeel.
Dubbel voordeel, goedkoper als NBC en gratis goldmember.
En dan nu als Bou4 een tweede rasvereniging oprichten tegen het NBC. Makkelijk je hebt met het Bou4 blad onder de noemer leuk bouvierblad voor de bourierliefhebber met veel leuke foto,s, gewone huis tuin en keuken verhalen en gratis lid van het forum, al veel leden binnengehaald die zich niet bezig houden met rasvereniging of wat dan ook. Deze leden worden nu wel als "aanhangers" gebruikt voor de, volgens het bestuur, nodige nieuwe bouviervereniging.
Juist omdat Nederland zo klein is moeten we niet versnipperen.
Ik, als liefhebber van de werklijnen van de bouvier, blijf toch maar bij het NBC.
Wordt er wel gelezen mensen? :confused:
Volgens mij is het forum helemaal gratis en hoef je helemaal niet te betalen.
Een goldmember krijgt gewoon wat meer mogelijkheden.
Opslagruimte en meer van dat soort dingen.
Dus wie heeft het er nu over dat je ineens moet gaan betalen?
Het forum is zolang ik er al op zit daarin niet veranderd
Gaan we nu over op het vergelijken van prijzen?
Ook hier blijkt maar weer dat Boe4 de zaken gewoon slimmer aanpakt.
Heerlijk dat er eindelijk mogelijkheden zijn om te kiezen.
Ik begrijp de positie van de NBC en de druk die er is maar dat is nu het gevolg van het verliezen van de monopolie positie.
Dat zijn ze niet gewend en er zal wat moeten gebeuren.
Voor de bouvierliefhebbers is dit toch het mooiste wat er is?
Eindelijk een keuze kunnen maken.
Heeft helemaal niets te maken met fokkers of werklijnen, maar met alles wat een vereniging je kan bieden als lid.
Je zegt het zelf al:
Makkelijk je hebt met het Bou4 blad onder de noemer
een leuk bouvierblad voor de bouvierliefhebber met veel leuke foto,s,
gewone huis tuin en keuken verhalen en gratis lid van het forum.
Dus de NBC zal ook aan de bak moeten.
Contributieverlaging?
Nog een beter blad maken?
Dus wie gaat er nu profiteren?
Wie had dit een paar jaar geleden kunnen dromen.:)
Beheerder
6 juli 2009, 20:13
Andere vraag aan Boe4
Wat ik gelezen heb moet het vanaf 1 november 2009 mogelijk zijn om meerdere rasverenigingen toe te laten.
Er wordt steeds geschreven over de ledenvergadering van 2010.
De federatie waar Boe4 is bij aangesloten gaat vermoedelijk collectief de aanvraag doen.
Blijft Boe4 dan achter in de aanvraag?
Dan is er toch geen sprake van een collectieve aanvraag?
Een collectieve aanvraag is niet mogelijk.
De aanvraag om lid te worden van de Raad van beheer zal iedere vereniging zelf gedaan moeten worden.
Ik verwacht dat er nog wel addertjes zullen opduiken.
Wel is het door collectiviteit veel gemakkelijker om gezamelijk tot bepaalde standpunten te komen.
Het bestuur van Boe4 doet de voorbereidingen zoals op de ALV van 2009 is afgesproken.
Mochten er ontwikkelingen zijn die de stem van de leden nodig heeft dan kan het bestuur altijd besluiten om een extra ALV in te lasten conform de statuten van de vereniging.
Maar ik verwacht niet dat dit nodig zal zijn.
Waarom eigenlijk niet?
Nee, er is nooit overleg geweest.
Wel heeft Boe4 in de fase van de oprichting het bestuur van de NBC op de hoogte gebracht van de komst van een tweede rasvereniging.
Daar is nooit reactie opgekomen.
De kans dat Boe4 en de NBC om tafel gaan zitten is altijd aanwezig.
Toch als ik zelf naar het verleden kijk verwacht ik het niet.
Maar een heleboel mensen kennen mijn uitspraak: Zeg nooit nooit in het leven
Volgens mij dwalen we af van het onderwerp, dit forumonderdeel is van Boe4 waar de voorzitter een mededeling doet aan de leden
Schijnbaar vinden leden van de andere club het dan nodig om hun grieven hierop te uiten.
Niet echt netjes om dit dan in het forumdeel van Boe4 te doen.
Voor mij een teken dat ik voor de juiste club heb gekozen.
Als voorzitter van Boe4 waardeer ik het dat iedereen zijn input geeft.
Natuurlijk dwaalt het onderwerp regelmatig af maar dat heeft natuurlijk te maken met emoties die een rol spelen.
Zoals Boe4 leden heeft die zweren bij onze vereniging heeft de NBC leden die zweren bij de NBC. Daarom wil ik iedereen vragen om elkaars standpunten te respecteren.
Zoals iedereen kan zien neem ik uitgebreid de tijd om vragen die er zijn te beantwoorden.
Maar gezien mijn werk kan het soms even duren voordat ik kan reageren of kan ingrijpen (hopelijk is dat niet nodig)
Mijn verzoek is daarom dat we allemaal een gezonde discussie voeren zonder namen en verwijten naar elkaar toe
Ondanks dat ik voorzitter ben van Boe4, heb ik ook waardering voor het bestuur van de NBC.
Daarom ben ik van mening dat wat de leden van Boe4 straks ook beslissen het mogelijk moet zijn om als twee verenigingen naast elkaar te bestaan.
Er kunnen altijd ontwikkelingen ontstaan dat beiden verenigingen als eenheid naar buiten moeten treden.
Zowel Boe4 als de NBC staan beide voor het ras de Bouvier.
Laten we dat niet vergeten!
BasdeK
14 juli 2009, 15:17
Vandaag besloten om lid te worden van boe4.
Ik geef toe dat het voordeel op dit forum daar een rol in heeft gespeeld.
De andere reden wil ik ook vermelden in deze berichtenreeks.
Ik weet niet of andere personen dit ook al hebben opgemerkt maar de uitleg en reactie van de vertegenwoordiger van het bestuur laat zien dat deze vereniging een uitstekende coach aan boord heeft.
Daar is moeilijk tegen te knokken waardoor berichten al snel een persoonlijk karakter krijgen.
De discipline die een bestuurder beheerst brengt het karakter van de tegenstander naar boven.
coen323f
30 juli 2009, 16:21
hoi hoi
zoals ik het nu begrijp (verbeter me als ik het niet goed heb )
hebben we over een paar jaar van die mooie dagen in Heteren met alleen showlijnen of werklijnen
ik begin de indruk te krijgen dat boe4 meer richting de showlijn gaat en de nbc richting de werklijn
en daar ben ik wel een beetje bang voor
groeten Coen
Zoals ik het tot nu toe zie kiest Boe4 voor geen van beiden.
Het beleid (verbeter mij als ik het fout heb) is erg gericht op de mensen thuis die helemaal niets doen met hun bouvier.
Ik verwacht niet dat hierin snel verandering zal komen