PDA

Volledige versie bekijken : eiwit tekort→dikke poten?

telly
4 juli 2009, 12:24
Hoi,

Ik heb een grote lieve reu van bijna 10 jaar. Weegt ongeveer 55 kilo. Ziet er goed uit is nooit echt ziek geweest. Enige tijd geleden heeft hij heel lang diarree gehad en ben ik naar de DA geweest. De DA wist niet wat het was, Taz viel niet af lever hart werken goed maar hij had wel eiwitverlies door de ontlasting (niet urine)waardoor oedeem in de achterpoten was ontstaan. Dus wilde ze ons doorsturen om endoscopisch te kijken wat er aan de hand is. Ik wilde dat de hond niet aan doen, onder narcose etc. Ik ben wat gaan dokteren door mineralen door de rijst, kip, sperciebonen te doen en niet meer drinken uit de vijver en gelukkig succes geboekt en is de diarree weg. (gairdia geweest?) Nu gaat alles goed maar heeft hij opeens weer hele dikke poten, ontlasting is goed?? Ga ik terug naar de DA krijg ik dat endoscopie verhaal weer te horen. Oja hij heeft wel slijm bij de ontlasting (niet extreem)Laatst leek het net of er een condoom om zijn drol zat! Zouden honden ook de ziekte van Crohn kunnen hebben? Of is dit een ouderdomskwaaltje?

Groeten Anne:p en Taz:)$

annebasco
4 juli 2009, 16:11
Anne en Taz van harte welkom op dit forum, misschien is het ook mogelijk om eerst een bloedonderzoek te laten doen, dat is toch veel minder belastend voor hem en misschien komt daar dan al wel uit wat het probleem is.

Ook kun je met behulp van verteringsproeven laten onderzoeken hoe het maagdarmkanaal functioneert. Wanneer de vertering niet optimaal verloopt, zullen voedingsstoffen in de faeces terecht komen. De faeces kunnen worden onderzocht op:
• vetten / vetzuren: het vinden van veel vetten en vetzuren in de faeces kan duiden op een onvoldoende functie van de alvleesklier, een afsluiting van de galgang, stress of een ernstige vorm van diarree.
• zetmeel / spiervezels: bij een slechte werking van de alvleesklier of een te snelle darmpassage zullen er zetmeel en spiervezels in de faeces te vinden zijn.

En inderdaad, ook honden kunnen de ziekte van Crohn hebben. Eiwit en slijm in de ontlasting kunnen daar een aanwijzing van zijn.

Een bloedonderzoek kan aantonen dat er te weinig eiwitten in het bloed zitten en dat kan duiden op Crohn. Vers vlees voeding is in dit geval het beste.

Sterkte met je boefje.

jantina&rené
4 juli 2009, 16:15
Ik kan je niet verder helpen, maar toch hartelijk welkom op dit forum en veel beterschap gewenst met je boefke

Lonneke
5 juli 2009, 20:40
Welkom op het forum, hopelijk komt het allemaal goed met Taz
Ik heb even voor je gezocht en vond deze informatie:
http://www.whgdierenartsen.nl/html/docdb.asp?id=89
Misschien heb je hier wat aan.

telly
8 juli 2009, 19:33
Hoi lieve boefjesmensen,

Ik was zo blij dat ik mijn verhaal gewoon eens kon vertellen en kwijt was. Ik baal af en toe zo van DA omdat zij weten wat er met de "hond" is! Afgelopen week heeft hij hele dikke achterpoten gehad, (echt dik!) ik vermoed door de warmte. Nu gaat het weer best goed met hem, hij snurkt er vrolijk op los! Ik geef hem nu weer door het voer colonflora (mineralen). Zijn poten zijn de helft geslonken!
Hij slaapt veel maar heeft geen diarree en geen slijm. Ik ben heel blij dat ik jullie heb gevonden. Was best wel bang dat dit een tripje naar de dierenarts zou worden met ...

Volgende week maak ik een afspraak om zijn bloed te laten testen, zo wie zo zijn algemene condities!

Had graag een foto willen plaatsen van mijn boefke maar het lukt niet!

heel veel dank en liefs Anne en Taz

anitaheijnen
8 juli 2009, 20:01
Hoi Anne en Tazz,
Allereerst welkom op dit geweldig forum.
En veel beterschap met je boefke.
Groetjes Anita en een knuffel van Roxy.:)$

Dazzle
9 juli 2009, 10:01
Welkom op het forum!
Wellicht dat er iets uit het bloedonderzoek komt en hiermee een oplossing.
Gelukkig geen diarree en slijm meer.
Beterschap!