PDA

Volledige versie bekijken : ontwormingstip

Carla de Vries
5 juli 2009, 18:28
Een tip die ik pas nog hoorde bij mij op de club.
Wormen kunnen niet tegen azijn.
Doe elke dag 2 theelepels azijn in het drinkwater gedurende 1 week lang.
Als je boef wormen heeft gaan ze ervan dood.

Chanel
5 juli 2009, 21:22
Ik kan mij eerlijk gezegd niet voorstellen dat wormen hieraan doodgaan (maagsappen/gal breekt dit af en is een veel sterker zuur) maar lijkt me ook niet echt gezond voor de hond...... ze zullen misschien wel heel zuur gaan kijken.:o

Ebonoss
5 juli 2009, 22:39
:DKrijg je z.g. azijnpissers......
Maar alle gekheid op een stokje, áls het zou helpen, en áls ze het zou accepteren (een stukje sinaasappel is al te zuur voor madam!) zou het wel veel beter zijn dan al dat gif van de ontwormingspillen. Maar ik denk dat Chanel gelijk heeft en dat de azijn al in de maag wordt afgebroken door het veel sterkere maagsap.
Heeft iemand anders hier al ervaring mee?

Hanneke
6 juli 2009, 14:09

Of zuurpruimen:p

Pakkie
6 juli 2009, 15:15
Ik heb geen ervaring met azijn... Wel met winterpeen.
Daar gaan wormen ook voor op de loop.
Tenminste, mijn honden hebben nog nooit een worm gehad en ik heb ze ook nooit meer ontwormd sinds ze pup af zijn.

Plus, daar is mijn dierenarts dan weer heel blij mee, winterpeen is goed voor de tanden en het tandvlees zonder het te beschadigen zoals botten dat kunnen doen.

En mijn honden zijn er gek op. Shame staat er asociaal op te kauwen, Seven knabbelt eerst de buitenkant eraf en Chiara is er nog niet over uit hoe ze een winterpeen het beste te lijf kan gaan.

Chanel
7 juli 2009, 09:04
Ik vind dit topic wel heel leuk worden:D....

Ok, een wortel is vrij hard en zal daarom goed voor het gebit zijn. Wortel is een groente en zit ook vaak in hondenvoer (bij zgn. diner heel goed te zien).

Maar of de wormen hiervoor nou "op de loop gaan":confused:??? Ik heb wel eens eens verrotte wortels gehad waar wormen in zaten...... :eek:

Niet alle wormen zijn in de ontlasting te zien. Soms ook wel (ziet er dan uit als een soort "rijstekorrels" in de ontlasting).
Bij onze honden die wij nu hebben zie ik ook niets, maar dat zegt niet zo veel. De meeste honden hebben toch wormen. Ik geef ze daarom elk jaar (geadviseerd wordt elk half jaar) een ontwormingskuur.

Michella
9 juli 2009, 20:53
Toch heb ik de tip van Carla meer gelezen.
Ik denk alleen dat ze erbij had moeten vermelden dat het twee theelepels azijn moeten zijn op 1 grote bak drinkwater

Lyts Boefke
9 juli 2009, 23:18
Hoi,

Azijn genoeg in huis, maar ik heb ze vandaag toch een ontwormingstablet gegeven. Dacht wormpjes te zien in de ontlasting, dus gelijk aanpakken.

Aangezien we gek op gratis zijn: bij een kuurtje Drontal krijg je nu van de fabrikant GRATIS een handig kokertje met een rol poepzakjes. Leuke actie.

(De gratis tekentang van Agis is hier ook al ontvangen)

Groetjes Jantina en de doggies.

loraine
10 juli 2009, 06:33
Toch heb ik de tip van Carla meer gelezen.
Ik denk alleen dat ze erbij had moeten vermelden dat het twee theelepels azijn moeten zijn op 1 grote bak drinkwater

Neem aan als men alleen typt, drinkwater, dat ze ook een bak bedoelde. Lijkt me logisch ;) Of moet ik het dan in het Julianakanaal doen ipv lepeltjes, flessen. Daar drinkt onze boef graag uit :eek:

Henk&Boyke
10 juli 2009, 08:51

Heeft iemand anders hier al ervaring mee?

Dames gebruiken allerlei crêmepies om hun rimpels weg te poetsen.
Ik gebruik oma's middeltje, azijn drinken, van het zuur verdwijnen je rimples als sneeuw voor de zon:D.

Plus veel goedkoper als al die chemische rotzooi:p

Maar ik zal het niet aan mijn "stinkerd" geven, die zit nog strak in zijn boeve velletje en geef hem gewoon zijn ontwormings pilletjes,
zekere voor het onzeker en het helpt.

Hanneke
10 juli 2009, 09:01
[QUOTE=Henk&Boyke;64627]Dames gebruiken allerlei crêmepies om hun rimpels weg te poetsen.
Ik gebruik oma's middeltje, azijn drinken, van het zuur verdwijnen je rimples als sneeuw voor de zon:D.

Nou Henk dan willen we wel even een foto zien van dat strakke velletje van je:D

k-broek
10 juli 2009, 09:02
Strongholt is ook een nieuw en goed middel.
5 in 1 middel wat helpt tegen wormen ,vlooien ,oormijt,teken en huidmijt.
Ideaal.
Wormen van pups zie je ook niet maar ze kunnen er wel helemaal vol van zitten.
Azijn en wortels.??

Groet kees

jantina&rené
10 juli 2009, 10:33
[QUOTE=Henk&Boyke;64627]Dames gebruiken allerlei crêmepies om hun rimpels weg te poetsen.
Ik gebruik oma's middeltje, azijn drinken, van het zuur verdwijnen je rimples als sneeuw voor de zon:D.QUOTE]

hihi :D helpt wijn ook ????? is toch ook beetje zurig......en daar slaap je ook nog eens goed van....

branka
19 januari 2010, 11:27
channel...ik heb eens gekeeken en heb dir hier gevonden,

http://www.dierenkliniekdehaardstede.nl/NVU%20site/Vlooien.html

dus nu weet ik wat goed is en wat niet

Annebasco, ja jou idee was goed ,ik ga daar eens vragen wat ik voor een pup het beste kan neemen,

de discussie stronghold is verplaatst naar de rubiek * medisch
stronghold is geen natuurlijk of alternatieve manier van ontworming