PDA

Volledige versie bekijken : Lotje en Max

Ylona
13 juli 2009, 10:33
Enige tijd geleden kregen we een herplaatsingsverzoek binnen voor 3 bouviers van hetzelfde adres ... wat ontzettend sneu .... Door omstandigheden waren mensen gedwongen om afscheid te nemen van 3 fantastische, mooie en goed opgevoede bouviers.

Ook kreeg ik een mailtje van een van onze forummembers die dit verhaal enorm aan het hart ging. Zij had op de weblog van de betreffende eigenaren hele verhalen over het wel en wee van de drie boeven gevolgd. En had nu gehoord dat het noodzakelijk was om afscheid te nemen. Zij heeft ook een goed woordje gedaan over de mensen en de honden, in de hoop dat we snel een nieuw plekje zouden gaan vinden.

Eén van de honden, het teefje met nu de naam Lotje, is al heel snel geplaatst gelukkig. Op een kinderboerderij in het zuiden van het land loopt de dame hele wat harten te stelen. Ze doet het geweldig en de reacties zijn fantastisch. Heerlijk, zo horen we het graag.

Als tweede werd al heel snel een plekje gevonden voor Max. Via Bouvier in Not in de persoon van Silvia kwam al gauw het bericht dat er voor Max een plaatsje beschikbaar was op een buiten, met nog twee kleine hondjes, en heel veel andere dieren waaronder ook twee ezels.

Max is net een jaar oud en best veel gewend maar die ezels ... tja, dat was toch wel even raar. En die moesten dus opgejaagd en afgeblaft worden. Eén van de ezels heeft Max even goed duidelijk gemaakt dat een beetje ezel dat gedrag niet pikt, en Max heeft de boodschap begrepen.

Een traininkje hondenschool ... Max draait er zijn poot niet voor om. Tenminste, om te trainen in het spelen met de andere aanwezige honden. Als het op de baas aan kwam: die doet toch niet mee, volgens Max. 't Is tenslotte een hondenschool, kom op zeg! :D:p Desondanks zijn de nieuwe eigenaren van Max dolblij met hem, het is een heerlijke, speelse, enthousiaste jongen.

En van de 3 bleef er dus nog eentje over: Dakini. Een heerlijke reu, goed met kids. Bewaakt wel zijn gezin en thuis, zoals een echte bouvier betaamt. Hopelijk vinden we daar ook een fantastisch plekje voor, maar dat moet lukken met zo'n geweldige hond. We werken er hard aan!

jantina&rené
13 juli 2009, 11:01
Nou in ieder geval leuk om te horen dat het met die andere 2 goed gaat.
Hopelijk vindt nummer 3 ook een goed plekje

bea
13 juli 2009, 12:15
Ik ben zo ontzettend blij dat al 2 van die prachtige boefjes een nieuwe thuis gevonden hebben. Dankzij de inzet van Ylona kunnen de vorige eigenaars gerust zijn dat hun boeven een goede 2 thuis hebben. Hopelijk vindt ook Daikini vlug een nieuw mandje.
Dit verhaal ging me zo aan het hart en ik vond het zo sneu dat het 3-tal te koop werd aangeboden via een 2de handsrubriek op internet. Via dit forum en de echte bouvierliefhebbers ben ik er nu zeker van dat ze in goede handen terecht zijn gekomen.
Tis dat we er al 2 lopen hebben en ook sinds kort onderdak geven aan een 3de (alaska malamute, hond van m'n dochter) anders had ik het wel geweten!
Nog een een dikke pluim vanuit Belgie voor jullie grote inzet en liefde voor de bouvier.
:)$Bo en Zita
Bea

MaraJade
13 juli 2009, 18:21
Hoi Ylona

Super zeg dat het met Max en Lotje goed gaat en ik hoop dat Daikini ook gauw een warm mandje mag vinden.

Liefs

Mara