PDA

Volledige versie bekijken : Farmfood en Rodiburgers

Tineke
25 januari 2005, 10:40
Toch nog even een vraagje over het voer wat ik aan onze Bayko (1 jaar) geef. Hij krijgt 5 keer in de week 2xdaags brokken van Farmfood en twee dagen in de week 's morgens brokken en 's avond Rodiburgers, echter meestal door de brokken van 'smorgens heen omdat hij die niet altijd op eet. Is dit volgens jullie een juiste methode of zijn er dingen waar ik niet op heb gelet?
Alvast bedankt voor jullie reacties,
dikke knuff van Bayko en groetje van Tineke

Wilma
25 januari 2005, 14:33
Hoi Tineke,
Farmfood is een compleet voer.
Het toevoegen van producten brengt het voer uit balans.
Nu heeft Rodi in zijn assortiment ook Pens burgers en daar zitten geen voedingswaarden in.
Daarom is pens is het enige wat je ( beperkt) kan toevoegen in compleet hondenvoer
Alle andere burgers van Rodi kun je beter niet geven.
Ik zou gewoon Farmfood geven met daarin desgewenst een ¼ Rodi pensburger.
Groetjes Bayko

bella
26 januari 2005, 19:02
zoveel mensen, zoveel meningen. hahaha. Ik geef mijn boef iedere dag iets anders door zijn brokken. Soms wat,kaas, een hamburger of rodi hondeworst. Ook rasp ik wel een half lamshartje. Wel een heel klein beetje maar ik ga ervan uit dat ik ook niet iedere dag de zelfde smaak wil proeven. Ik denk dat het bij ieder ook een beetje eigen gevoel is en de hond heeft natuurlijk ook zo zijn voorkeur. Als je hem niet overvoert en ervoor zorgt dat hij goede uitgebalanceerde brokken krijgt ben je al op de goede weg.
groetjes,Bella

Coctail
5 februari 2005, 15:39
Klopt , FARMFOOD is een hele goede en komplete brok en je moet door een komplete brok NOOIT iets toevoegen , daarme breng je alle goede brokken uit hun ballans , dat is erg jammer en ONGEZOND !!
Geef twee maal week alleen maar vlees aan je hond , bijv: Rodi kompleet en dan dioe dan ook alleen maar vlees en geen brokken daarbij ... kompleet is immers kompleet en geen gerommel met kaas ofzo erdoor ...
Voer met je ogen , dat wil zeggen , als je hond een dag niet mee gaat aan de fiets of zijn benodigde kilometers maakt tijdens de wandelingen , voer dan die dag minder ...
Zorg verder voor voldoende buiten lucht , dus laat de hond veel buiten zijn en niet bij de warme kachel , dat is niks voor onze boefjes hoor ... Sukses en veel boefjes plezier en gezondheid gewenst ..... Irma en Kamahl