PDA

Volledige versie bekijken : Water gevraagd!!!

Pakkie
14 augustus 2009, 10:30
Misschien een beetje een rare titel voor een onderwerp, maar ik ben echt daadwerkelijk op zoek naar water.
Maar dan naar water waar een demonstratie Waterwerk in gegeven kan worden.
Waar dat water dan aan moet voldoen??
Het moet makkelijk toegankelijk zijn voor een kleine boot. Het moet toegankelijk zijn voor honden. En als het enigzins kan moet er voldoende ruimte zijn voor eventuele toeschouwers.
Zelf denk ik aan een zwemplas, of meertje zoals bij Reeuwijk, maar of je daar zomaar mag komen met een boot en zwik honden is nog maar de vraag.

De reden waarom ik dit vraag is dat een vriendin van mij uit Duitsland graag een demonstratie komt geven met haar Bouvier Brianna. Brianna is een gecertificeerde waterwerker en is niet te beroerd om dat ook in Nederland te komen laten zien.

Wie weet er een zwemplas of meertje waar we waterwerk mogen gaan oefenen?

k-broek
14 augustus 2009, 10:46
Veenendaal in de surfvijver.??
Woudenberg henschotermeer.??

Groet kees

Ylona
14 augustus 2009, 13:05
Vanaf 16 september: het Heerder strand; grote recreatieplas
Altijd: Berkumer kolk bij Zwolle, ligt aan de Vecht met aanlegplaatsen voor bootjes (even overleggen met de gemeente, moet geen punt zijn)
Altijd: het Veluwemeer bij tussen Kampen en Elburg - wel even overleggen met de gemeente

Kathy
14 augustus 2009, 22:35
In Leusden het hondenstrand,of de Ijsbreker

Ylona
15 augustus 2009, 10:01
Oooh en Bussloo natuurlijk ... is ook al menig hondenwandeling georganiseerd ... vanaf 1 oktober ...

Pakkie
15 augustus 2009, 20:24
Kijk eens aan, keus genoeg. Ik zal er eens achteraan.
Dank jullie voor de tips!!!

Ylona
15 augustus 2009, 21:30
En vandaag sprak ik nog iemand die 's zomers met zijn Berner Sennen altijd naar het hondenstrand bij Zeewolde gaat. Op een zomerse dag zomaar honderden hondjes bij elkaar op het strand en niemand die je weg stuurt. Schijnt een heel aparte ervaring te zijn!

Is ook aan het Veluwemeer en is een hele lange strook. Ennuh ... hondjes dus altijd welkom!

Elly de Roos
16 augustus 2009, 13:07
Hier in Zoetermer ook genoeg water. Een recratie plas genaamd Noord-AA. Het Westerpark en ook het Balijbos. In het Balij bos is in 1992 de Floriade geweest, maar nog een leuk stuk om te wandelen met je honden en genoeg water. Goede parkeergelegenheid voor de mensen die met een auto moeten komen. Dit geld ook voor het Noord-AA. Als je zoiets in het Noord-AA zou willen organisren kan je het beste aan de kant van de waar surfers bezig zijn, want daar kan je dan schuin in het gras parkeren.

Groetjes en succes met zoeken.

Elly

ellyE
17 augustus 2009, 08:36
en voor mij lekker in de buurt: in Enschede vlak langs de autobaan, maar helemaal afgezet met een hek en veel gras land en daarna bos

jantina&rené
17 augustus 2009, 09:41
en voor mij lekker in de buurt: in Enschede vlak langs de autobaan, maar helemaal afgezet met een hek en veel gras land en daarna bos

Hoi Elly, waar kunnen we dat vinden dan ??? lijkt ons ook wel wat

ardula
19 augustus 2009, 20:00
Misschien een beetje een rare titel voor een onderwerp, maar ik ben echt daadwerkelijk op zoek naar water.
Maar dan naar water waar een demonstratie Waterwerk in gegeven kan worden.
Waar dat water dan aan moet voldoen??
Het moet makkelijk toegankelijk zijn voor een kleine boot. Het moet toegankelijk zijn voor honden. En als het enigzins kan moet er voldoende ruimte zijn voor eventuele toeschouwers.
Zelf denk ik aan een zwemplas, of meertje zoals bij Reeuwijk, maar of je daar zomaar mag komen met een boot en zwik honden is nog maar de vraag.

De reden waarom ik dit vraag is dat een vriendin van mij uit Duitsland graag een demonstratie komt geven met haar Bouvier Brianna. Brianna is een gecertificeerde waterwerker en is niet te beroerd om dat ook in Nederland te komen laten zien.

Wie weet er een zwemplas of meertje waar we waterwerk mogen gaan oefenen?
Honden strand Wijck bij Duurstede misschien een idee?

ardula
19 augustus 2009, 20:02
Wijck bij Duurstede heeft een hondenstrand is dat misschien een idee?
En Strijkviertel in De Meern bij Utrecht heeft ook een redelijk goede plas om waterwerk te doen en honden welkom.

Misschien een idee ?
vr.gr.Anja

Pakkie
23 augustus 2009, 09:10
Allemaal hele goede tips. Dank jullie wel.
Maar mijn interesse gaat uit naar Enschede. Mijn vrienden komen uit Duitsland en Enschede is voor hen net iets dichterbij dan bijvoorbeeld Zoetermeer.:)
Elly, heb jij voor mij meer informatie over de plas waar je het over had? En weet jij ook waar ik moet zijn om eventueel toestemming te vragen voor zo'n happening?

Bij groot succes kunnen we misschien wel vaker zo'n dag organiseren en dan op een andere plek in het land.

Elly de Roos
23 augustus 2009, 12:58
hoi hoi Stuur mij even een PB tje. Ik heb je ook een Pbtje gestuurd met mijn e-mailadres erin.
Dan kan ik kijken wat je moet doen om zoiets te organiseren. We hebben hier meerdere plassen, maar deze en dan nog 1 zijn de beste.

Groetjes Elly

ellyE
23 augustus 2009, 15:03
Hoi Jantina
einde van de Westerval, begin autobaan, tegenover SES speelgoed fabriek, industrieterrein Marssteden is de ingang. wordt ook vaak gebruikt voor zwemproeven en trainingen met honden. zwemmen trouwens wel heeeel grote vissen in , karpers ofzo, geen haaien :D

ellyE
23 augustus 2009, 15:08
Hoi Pakkie, Carmen neem ik aan?
ik zag jouw bericht te laat, dus vandaar dat ik reageerde op het bericht van Jantina, er van uit gaand dat ze de weg weet in Enschede.
de vijvers liggen op het industrieterrein, ik neem aan dat ze van de gemeente zijn. ik weet niet hoe groot de happening wordt en soms moet je geen slapende honden wakker maken, maar de honden mogen er gewoon in zwemmen. er zitten soms vissers in een ander gedeelte van de vijver. hoe groot moet het water zijn dan?

Bandit
23 augustus 2009, 15:32
Er is ook een schitterende natuurplas in Schaik , vlakbij Oss , ligt in het natuurgebied van Herperduin .

Herperduin is een bungalow park in Schaik en daar ligt een prachtige natuurplas met superhelder water en een strandje :cool:

Wij komen daar met regelmaat met onze eigen Boeffies , die mogen er dan ook gewoon komen hoor , en er is in het midden van die plas een eilandje met lage begroeiing , zo vreselijk mooi daar , je waant je gewoon in een film zo gaaf :cool:

Pakkie
24 augustus 2009, 17:53
Hoi Pakkie, Carmen neem ik aan?
ik zag jouw bericht te laat, dus vandaar dat ik reageerde op het bericht van Jantina, er van uit gaand dat ze de weg weet in Enschede.
de vijvers liggen op het industrieterrein, ik neem aan dat ze van de gemeente zijn. ik weet niet hoe groot de happening wordt en soms moet je geen slapende honden wakker maken, maar de honden mogen er gewoon in zwemmen. er zitten soms vissers in een ander gedeelte van de vijver. hoe groot moet het water zijn dan?

Ulla neemt een rubber bootje mee. Ik neem aan dat dat bootje niet zo heel groot is, maar dat moet in ieder geval in het water passen en ik ga ervan uit dat daarnaast nog een hond moet kunnen zwemmen om een 'drenkeling' uit het water te halen. Het Ijsselmeer is dus wel wat aan de grote kant:p
Hoeveel mensen er komen? Ik heb nog geen idee. Het is in ieder geval de bedoeling dat Ulla en haar man Wolf een demo geven met Brianna. Ik moet nog met Ulla in overleg of ze ook mensen willen helpen bij het ervaren hoe het waterwerk 'aanvoelt'. Ook moet er nog een datum worden geprikt.

Eerst maar een geschikte locatie op zien te snorren:D

Pakkie
24 augustus 2009, 17:58
Er is ook een schitterende natuurplas in Schaik , vlakbij Oss , ligt in het natuurgebied van Herperduin .

Herperduin is een bungalow park in Schaik en daar ligt een prachtige natuurplas met superhelder water en een strandje :cool:

Wij komen daar met regelmaat met onze eigen Boeffies , die mogen er dan ook gewoon komen hoor , en er is in het midden van die plas een eilandje met lage begroeiing , zo vreselijk mooi daar , je waant je gewoon in een film zo gaaf :cool:

Als ik jullie zo hoor (lees) woon ik toch echt in het verkeerde deel van Nederland.
Wij hebben hier natuurlijk het Ijsselmeer om de hoek met daarnaast het Ketelmeer, maar denk maar niet dat honden op de strandjes mogen komen. En het strandje waar ze wel mogen komen ligt pal naast de A6, zonder hek of wat dan ook er tussen, voor de extra veiligheid denk ik:( Dan hebben we nog de Casteleynsplas, wat dan wel weer prachtig is, al ligt ook dat zonder hekwerk pal naast de A6, maar daar mogen honden weer niet los, krijg je een boot niet in het water en is het een paradijs voor mensen die hetzelfde geslacht bijzonder aardig vinden... Niet heel geschikt dus voor wat wij voor ogen hebben:D

loraine
24 augustus 2009, 18:56
Als ik jullie zo hoor (lees) woon ik toch echt in het verkeerde deel van Nederland.
Wij hebben hier natuurlijk het Ijsselmeer om de hoek met daarnaast het Ketelmeer, maar denk maar niet dat honden op de strandjes mogen komen. En het strandje waar ze wel mogen komen ligt pal naast de A6, zonder hek of wat dan ook er tussen, voor de extra veiligheid denk ik:( Dan hebben we nog de Casteleynsplas, wat dan wel weer prachtig is, al ligt ook dat zonder hekwerk pal naast de A6, maar daar mogen honden weer niet los, krijg je een boot niet in het water en is het een paradijs voor mensen die hetzelfde geslacht bijzonder aardig vinden... Niet heel geschikt dus voor wat wij voor ogen hebben:D

Des te leuker voor de honden, mensen van hetzelfde geslacht. Gaan ze hun lusten maar ergens anders botvieren.
Commando: zoek stok(je) of worst............:eek:Of gooien we hun als drenkeling in het water!!!!!

ellyE
24 augustus 2009, 21:40
mijn honden hebben niet zo'n enorme waterplas nodig, hoor, een modderpoel vinden ze ook heel geschikt en met de kleine vijver in mijn tuin hebben ze ook geen problemen (ik wel) :D
maar ze kunnen bij ons stiekum zwemmen in een grote waterplas en echt zwemmen vinden ze heel gewelidg! :) en daarna een stukje fietsen en bij thuiskomst zijn ze bijna droog

Bandit
25 augustus 2009, 18:10
Ach , wij wonen ook helemaal verkeerd hier , we wonen in Den Haag en daar mag je met de hond bijna nergens komen , wel met je paard of barbeknoeien met de hele familie , maar de hond wordt hier gezien als een paria , je mag gewoon niks :-@

Losloop gebieden liggen hier ook gewoon vlakbij de doorgaande weg of langs een parkeerplaats waar de liefhebbers van de herenliefde de schaarse stukjes groen in beslag hebben genomen :-#

Wij moeten er ook gewoon meer dan 100 kilometer voor rijden voordat we in een mooi natuurgebied komen waar de hond dan wel gewoon mag komen , dat watertje ligt ook maar liefst een kleine 110 kilometer bij ons vandaan hoor , maar we hebben het er graag voor over , je komt gewoon helemaal tot rust :cool:

ellyE
25 augustus 2009, 18:53
oeps, ik zeg maar niets meer, we wonen aan de rand van Enschede en hebben vele losloop en natuurgebieden en slootjes en watertjes.
maar.... wij hebben geen zee natuurlijk en jij kan 's winters met je honden naar de zee :)