Volledige versie bekijken : Tyssie's nieuwe hobby
Ylona
23 augustus 2009, 16:18
Potver ... ik had een geweldig plekje ontdekt waar ze allemaal lekker konden rausen en zwemmen en doen .... we hebben er even van kunnen genieten maar vanaf vandaag zal het nooit meer hetzelfde zijn.:(
Vanmiddag besloten Bo en Tys hem te smeren, en dan bedoel ik ook, hem echt te smeren. Achter de hazen en weet ik veel wat aan, de oren in de houten stand die Henk van Flemming zo goed kent.
Ze lieten zich niet meer roepen. Pal langs de A28 liepen twee heel blije hondjes met wapperende staarten, neusjes in de wind en de oogjes glinsterend in de ondeugende koppies. Roepen is zinloos dus je staat er bij en je kijkt ernaar ...
Op enig moment gingen de heren het veld weer in. Het gras langs de slootkant stond hoog, dus ik zag ze niet meer. Er achteraan ... Op enig moment kwam Bo weer teruglopen. Heel voorzichtig, kennelijk toch duidelijk hoe boos ik was. Meneer aangelijnd en Tys was in geen velden of wegen te bekennen. Ondertussen stond Jip nog lekker te graven en had geen zin om achter Bo en Tys aan te hobbelen. Dus die liet ik maar. Sam liep voorzichtig achter ons aan want die had heel goed in het snotje hoe woest ik was.
Richting het hoge gras gelopen, alwaar een oploopje was ontstaan. Oh jee .... Er stonden allemaal mensen te kijken bij het weiland waar schapen rondliepen. De schapen stonden allemaal wel bij elkaar en Tys was in dat weiland niet te zien, dus ik had goede hoop. Totdat ik dichterbij kwam en alles kon overzien. Aan deze kant van de sloot stond een schaap en Tys stond er dolenthousiast en blaffend omheen te springen. Chips ... Gauw er naar toe gerend, toen stak Tys de sloot over naar de andere schapen. Dacht ik. Verdikke ... Maar nee hoor, Tys dacht dat het beter was om even ruimte tussen hem en mij te scheppen en liet de schapen met rust. Vrij snel begreep hij toch wel dat hij echt moest komen, en dat deed 'ie dan ook braaf. Ik weet dat ik als ze dan toch komen, niet boos mag zijn maar vanmiddag heb ik het jochie echt bij de kladden gehad.
Ik ben snel naar de mensen toegelopen. Die stelden me heel snel gerust. Nee, Tys had het schaap niet over de sloot gejaagd, dat beest stond er al. En nee, Tys had het schaap ook niet gebeten, hij stond gewoon erg macho te doen. En nee, hij had ook niks met de andere schapen gedaan. Pffffff ... de mensen waren erg laconiek daar was ik wel blij om. De baas van het schaap kwam er aan en die moest ook lachen om mijn schrik: dat stomme beest was daar zelf gaan staan. En er was toch niks gebeurd?
Pak van mijn hart maar ik ben nog wel erg boos op de beessies. Oké, ook blij dat Tys niks gedaan heeft maar luisteren deden ze niet hè? En nu Tys een keer weet dat schaapies zichzelf flink angst aan laten jagen ...:eek:
Afijn, Tys en Bo zijn weer kort aan de riem. Die mogen hun vrijheid weer van het begin af aan gaan verdienen. Oh ja, en Jip heeft alle commotie lekker langs zich heen laten gaan. Toen ik een half uur later terugkwam bij de plek waar ik hem achtergelaten had, was zijn kuiltje mooi uitgediept, zijn bekkie vol zand en had ons duidelijk voor geen meter gemist.
jantina&rené
23 augustus 2009, 16:27
oh meid, wat zul jij een schrik hebben gehad zeg.........ik had niet graag in je schoenen willen staan. Langs de A28 ???? :eek: mijn hemel.
Kan me goed voorstellen hoe kwaad of je was.
En Jip, die verdiend gewoon een enorme kluif, wat een toppertje dat die zijn kuiltje niet in de steek had gelaten om ook op onderzoek uit te gaan...
Henk&Boyke
23 augustus 2009, 17:05
Hi Ylona,
Wat een machtig verhaal, zie het helemaal voor me en ja ik weet hoe je je eigen voelde op dat moment. Intern koken maar je moet toch rustig overkomen, dus intern afkoelen want oohh wat zijn die flikkers gevoelig.
Stront eigenwijs zijn ze dan, met maar één doel, interactie op dat moment, vergeet het:-@, dus luisteren (eiken houten oren) kan je ook vergeten.
Geluk bij een ongeluk bij die schapen, dat had je een duit kunnen kosten maar eind goed al goed
En Tys heeft zijn werk ook gedaan, dat ene schaap is niet verder van de kudde weggelopen, dus een lekker bot is op zijn plaats.
Geef je kanjers maar een dikke knuffel:)b, never a dull moment, houd je jong,fit en scherp:D
Ylona
23 augustus 2009, 17:54
Ben net even afgekoeld onder een lauwe douche en dan sluipt er toch langzaam zo'n dikke grijns van oor tot oor op mijn gezicht. Je kiest ook niet voor niks voor die boeven hè? Als je daar niet om kunt lachen, om die ondeugd, dan moet je inderdaad geen boef nemen ....
Die koppies, net voor de beide heren samen uit de startblokken vertrokken ... de blik die ze elkaar toewierpen en die alles zei. En ik wist nog niet precies wat maar wel dat ik er niet blij van zou worden. Tegen dat ik dat had gedacht, waren de ventjes wieberen.
Als je achteraf aan die momenten terugdenkt, dan kruipt die grijns of je nou wilt of niet, gewoon op je gezicht. De kl**thommels ....
En inderdaad, Tys was wel ondeugend maar het ventje heeft niks te grazen genomen. Hij vond het spelletje wel leuk. Nu oppassen dat het spelletje niet ontaardt in andere, minder leuke spelletjes. Dussss ... raad eens wie er morgen met een hondje bij de kinderboerderij zit ....
ellyE
23 augustus 2009, 19:25
Tssss, wat hebben we stoere hondjes he, niet verder vertellen dat we dit stiekum leuk vinden, vooral als het goed afgelopen is. ik ken het gevoel van machteloosheid en onzekerheid over wat je zult aantreffen. gelukkig is alles goed afgelopen.
is best verstandig de heren te laten merken dat je heus niet met je laat sollen en een tijdje een kortere riem knappen ze ook van op ( een dagje ofzo, hihi)
eldeedi
23 augustus 2009, 20:22
Pffff wat een schrik! Ik kan het me perfect voorstellen, want ik heb destijds hetzelfde meegemaakt met Astor, onze macho reu. Alleen liep dat niet goed af. Die was dus leuk de schapen aan het opdrijven. Ik zag van mijn kant van de sloot een schaap het water in vluchten. De boer, die ter plekke was, was woest op mij, bleef maar roepen dat het me geld ging kosten en vertikte het naar dat te water geraakte schaap te gaan kijken. Toen Astor eindelijk terug was, en ik hem aan een paaltje kon binden, heb ik hem maar laten staan foeteren en ben zelf het water in gegaan. Het was niet al te diep. Het schaap stond daar maar, maar allejezus, wat is zo'n beest log en zwaar. Geen beweging in te krijgen. Uiteindelijk kwam de boer toch een handje helpen en kregen we hem eruit.
Het is een verzekeringszaak geworden. Er waren natuurlijk zwangere schapen bij. Ik weet niet hoeveel hij er geclaimed heeft, maar hij heeft er ongetwijfeld een slaatje uit geslagen. Het was hem duidelijk om de centen te doen, de beesten interesseerden hem niks. Ik heb me behoorlijk op staan winden, dat hij maar over geld bleef zeuren, terwijl verderop dat schaap in het water lag en we vanaf het punt waar we stonden niet konden zien hoe erg het was.
In jouw geval was het ook nog eens langs de snelweg. Dubbel zo angstig!
Maar wel fijn dat het goed afgelopen is.
Ylona
23 augustus 2009, 20:46
Jee Berdine, wat een boer .... dan waren ze vanmiddag echt wel een stuk schappelijker ... en lacheriger .... Die man zal er ongetwijfeld aan hebben verdiend, zo klinkt het wel. Ik ben inderdaad blij dat het zo is afgelopen maar de mannen blijven wel even kort. Tys mag even niet zo heel veel meer en ook Bo staat ook strak onder appél. Klaar er mee.
Heeft wel effect. Ik weet dat de heren niks meer weten van hun streken vanmiddag of dat mijn houding nu daar mee te maken heeft. Wat ik wel weet is dat ze nu even heel goed luisteren ....
loraine
23 augustus 2009, 21:19
Schrikken zo langs een snelweg. Gelukkig nix gebeurt en ook niet met de schapen. Afkloppen, ben blij dat het mij niet overkomen is ( niet te vroeg juichen!).
Kan ook anders aflopen. Tja, nu strak houden. Zijn en blijven toch beessies.
Succes ermee. Wat er ook gebeurt, we (l) toch van ze he?
Hier nog zo'n boefke. Begint nu met dominantie of zoiets. Hij weet waar hij zijn zaakie voor moet gebruiken, in vakantie een loops teefje, kon hem er net op tijd afkrijgen:eek: Begint nu ook te donderjagen. Hopelijk niet langs de snelweg.
Kathy
24 augustus 2009, 07:54
Hahaha Ik vond het al zo apart van je vorige verhaal dat ze altijd kwamen ookal had je ze al een half uurtje niet gezien! Doet me echt aan Indy denken..
Die zou hem ook smeren, en heel stoer gaan doen naar alles wat ze tegen komt, tenzij het klein is dan komt ze heel snel terug..
Had hier in het park een keer een aanvaring. Hondjes los in het park staat er een paar meter verderop een vrouw met hond tussen haar benen hysterisch te gillen dat mijn honden maar vast moesten. Naja prima.. Ik vragen waarom; maar dat kon ze me niet meer vertellen. En dan heb je zo'n Indy typ, die juist in die tijd heel goed luisterde, en toen niet..
Die vond het veelste interessant, rende steeds voor me weg enzo hahahaha
Maar toch, na een minuut of 5 roepen, kwam ze tros aangelopen, en mocht mevrouw aan de riem. En ja toen was ik ook boos, maar later.. hahaha de etterbak.
Ylona
24 augustus 2009, 08:01
Sjuust .... op dat moment kun je ze wel wat, maar later grijns je, of je nou wilt of niet .... das de charme van die kolere boeven hé. Ze komen er altijd wel mee weg.
Trouwens, Joop is ook de vader van Indy toch? Verklaart een boel, qua gedrag ... dikke donderstenen zijn het. Never a dull moment en je lacht je bij tijd en wijle helemaal slap. :D
loraine
24 augustus 2009, 08:21
Wat ik het ergste vind, wanneer je je keel al schor geschreeuwd hebt, omdat ze dus niet komen.........als ze dan eindelijk eens toch tijd hebben om te komen, moet je ze ook nog belonen:confused:;)
Geduld wordt toch vaak op de proef gesteld, sinds we honden hebben............en onze kinderen(l)
Pakkie
24 augustus 2009, 18:11
Zoiets heb ik nou nog nooit meegemaakt... echt niet... whahahahahhaha
Ik kan altijd smakelijk lachen om je verhalen. En ben altijd erg opgelucht dat het niet alleen mij overkomt:D:p
Mirjam89
25 augustus 2009, 12:57
Zoiets heb ik nou nog nooit meegemaakt... echt niet... whahahahahhaha
Ik kan altijd smakelijk lachen om je verhalen. En ben altijd erg opgelucht dat het niet alleen mij overkomt:D:p
Oeps... verhaal van Indy kwam van mij af, mama was ingelogt ;)
MaraJade
26 augustus 2009, 17:29
Ow ow, die Tys toch.....ik heb er hartelijk om moeten lachen Ylona, maar ik snap dat jij dat op dat moment niet kon....Typisch dat eigenwijze van een boef....:D
Kwinty
26 augustus 2009, 20:24
Moest wel lachen om het verhaal met die schapen en moest dus ook ff denken toen Kwinty erachter aan ging :( dat was wel even inwendige paniek. Kwinty was toen net een jaar of 2 en ik was met een vriendin lekker de polder ingegaan met Kwinty......dacht nog dat ze daar wel lekker veilig los kon rennen....jaaaaah zij wel maar schapen waren minder veilig. Bij haar is het zo dat ze op een bepaalde afstand nog reageerd maar een meter verder kun je roepen wat je wilt maar als dit boeffie iets leuks zag was ze weg. Ik maar roepen en roepen totdat ik ergens aan de horizon nog een zwarte stip zag die een scherpe linkse afslag nam en het weiland indook :eek:....schaapies drijven. Nadat ze de hele kudde op een kluitje had gejaagd wist ze het ff niet meer. Ik was inmiddels gaan rennen en was dichterbij gekomen en roepen weer (dacht nog ff.......ze was toch geslaagd voor de gehoorzaamheid ahum). Behoorlijk pissed heb ik haar aan delijn gedaan en met modderklompjes de auto in. Later hoorde ik dat die boer daar er z'n hand niet voor om zou draaien te schieten op de hond als ze aan zijn schapen kwamen. Pfieuwww gelukkig goed afgelopen maar sinds die tijd niente schaapies meer hoor. Zo kan ik nog heel veel avonturen vertellen van mijn boeffie en als ik er zo aan denk staat er een grote glimlach op m'n gezicht. Heeeeerlijk beest (l)
jantina&rené
27 augustus 2009, 07:03
Mijn schoonvader had een Schnauzertje dat zo nodig even de koeien in een wei moest opjagen...... luisterde ook niet. Duurde 10 minuten toen kwam de boer met het jachtgeweer en de melding: as ie binn'n 5 minuut'n die hond nie hebt dan schiet ik 'm kapot.....
De koeien waren natuurlijk ook hartstikke van slag en zouden een paar dagen geen goeie melkproduktie geven.
Paps had hem gelukkig binnen 5 minuten te pakken ( is er boven op gesprongen toen hij voorbij kwam)