Volledige versie bekijken : epilepsie en voeding
marlies en peter
6 februari 2005, 11:57
Onze bouvier krijgt prins brokken.
Omdat zij last heeft van epilepsie en haar gedrag is veranderd is mijn vraag of voeding invloed kan hebben op het ontstaan van epilepsie.
Bestaat er verband tussen voeding en epilepsie en gedrag???
Monique
6 februari 2005, 12:31
Hoi,
Ik weet niet of voeding epilepsie kan veroorzaken. Maar ik weet dat de fokker van mijn eerte bouvier zijn hond, die epilepsie had, elke week een verse haring gaf. Hij had deze tip ergens opgevangen. Of het gewerkt heeft weet ik niet, maar bij mijn weten heeft de hond nooit meer een aanval gehad. Natuurlijk valt niet te bewijzen of het van de haring kwam, maar kwaad kan het volgens mij in ieder geval niet. Misschien het proberen waard???
Groeten Monique
bonnie
6 februari 2005, 13:33
epilepsie is een erfelijke afwijking en heeft niets met voeding te maken
bella
6 februari 2005, 17:12
Ha Monique,
Gwoon proberen, baadt het niet dan schaadt het niet. Ik denk dat in beginsel Bonnie wel gelijk heeft maar bij mensen is het ook zo dat voeding wel degelijk een rol speelt bij symptoon bestrijding van ziekten. Ik kan mij niet voorstellen dat het de ziekte bestrijdt maar misschien worden de bijkomende problemen wel minder. Wel oppassen voor graatjes hoor.
succes, en laat het horen hoe het gaat.
Bella
raiza
22 februari 2005, 18:32
mijn hond heeft ook epilepsie, sinds enkele maanden zijn wij hier achter via onderzoeken. ze kreeg om de 4 tot 6 weken een behoorlijke aanval. geef nu pilletjes, hele lichte. 2x daags 3/4 pilletje. heeft al 8 weken geen aanval meer gehad. ben niet van voedingspatroon veranderd.