PDA

Volledige versie bekijken : welke voeding voor pup?

lowies
28 augustus 2009, 10:36
Al lezende op het forum kom ik heel veel verschillende meningen tegen over de voeding van een pup. De grootste voorkeur gaat uit naar vlees, begrijp ik.
Jerom krijgt nu eukanoba brokjes + bambix met water + een klein beetje vlees. Ik lees van alles over hoe belangrijk volledige voeding is. Mijn Leonbergers kregen vroeger vnl vlees (vuile pens, hart, etc) en pups kregen lak als aanvulling.
Mijn ervaring is dat honden brokjes helemaal geen spannend voer vinden maar brokjes zijn wél volledig. Goed uitgebalanceerd voor goede opbouw van botten ed. Ik raak dus in verwarring.
Wat kan ik nu het beste voeren? En waar kopen jullie het vlees? Bij de dierenspeciaalzaak of het slachthuis?

Als ik bv Arie zie, en vele andere honden op het forum, zien ze er blakend uit! Wat geven jullie hen te eten?!?:D

loraine
28 augustus 2009, 11:22
klik hierboven eens "zoeken" aan en voeding invullen. Daar zijn zoveel topics van.
Zelf doe ik 5 dagen brokken geven en 2 vleesdagen. Van alles dus iets. Succes.

Chanel
28 augustus 2009, 15:57
Ik doe ongeveer hetzelfde als Loraine. Ik koop Rodi of Smuldier Compleet of een keertje vuile pens (gewoon bij een goede supermarkt uit de diepvries).

Tyndareus
29 augustus 2009, 00:09
Volledig vers vlees. Ik was daar met Indra al mee begonnen en had mij voorgenomen om bij de volgende (nu Kimbha) hiermee door te gaan. Voorlopig gaat dit super:D
Nu nog kvv maar in de (nabije) toekomst waarschijnlijk barf. Moet mij hierin nog wat verdiepen.:rolleyes:

jantina&rené
29 augustus 2009, 07:58
Hier 1 dag in de week vers vlees ( een mix van pens, hart etc.etc..) en de rest van de dagen krijgen ze natuurvoeding nl. Cavom Brokken
Hier doen ze het hartstikke goed op.

Dazzle
29 augustus 2009, 09:16
Hier idem dito, 1 á 2 dagen pw krijgen ze vlees en de rest van de dagen Cavom brokken.

MaraJade
29 augustus 2009, 15:11
Beau krijt elke dag haar Bento Kronen brokken en daarnaast haar hondenworst en pedigree. Daar doet ze het prima op.

bella
1 september 2009, 20:46
Hier carnibest en duck plus de groenten die overblijven,
groet
Bella

k-broek
1 september 2009, 21:36
Hier af en toe een schaap of lekker konijn uit de kinderboerderij.
SSSSttttt niets tegen Ylona zeggen.
Of een mals kippetje van de buren.

Pakkie
1 september 2009, 22:48
Hier alleen brokken, met af en toe een uitstapje naar wat KVV of pens.
Ik heb mijn puppen altijd brokken gevoerd.

Ik ben wel heel erg geneigd naar vers en rauw voeren, maar behalve dan dat mijn twee reuen geen rauw vlees willen eten, behalve rundergehakt en pens, doen ze het ook super op Cavom. Dus daar blijf ik bij.