PDA

Volledige versie bekijken : "nacht blaffer"

Ilse73
3 september 2009, 07:24
Beste mensen,

Wij hebben sinds afgelopen zaterdag een volwassen Bouvier, Peggy genaamd. Zij is heel lief, luisterd goed, enthousiast en ook nog eens heel erg mooi. We hebben alleen wat slaap gebrek. Zij blaft 3 tot 4 x per nacht ons uit ons bedje. Wij denken dat het om aandacht gaat en we weten nog niet goed hoe we dit kunnen stoppen. Tips en ideeën zijn daarom heel erg welkom.

Wij zijn benieuwd........

Ilse

jantina&rené
3 september 2009, 08:03
Negeren lijkt mij het beste, een bouvier is nogal volhardend.
Hij moet wennen en is nog niet gewend aan zijn nieuwe slaapplek en dan ook nog eens alleen, want jullie gaan naar een ander vertrek, dus vraagt hij om aandacht.
Als je hier op reageert door naar hem toe te gaan of hem toe te spreken wordt hij als het ware beloont voor zijn geblaf, want er komt een reactie.
Hou er wel rekening mee dat het een paar weekjes kan duren.
Bij onze Joy duurde het 3 weken.......

Mischien kun je even oordoppen ofzo indoen :D

Ylona
3 september 2009, 08:24
Wat leuk / goed dat jullie een volwassen bouvierdame een plekje hebben gegeven en in jullie huis(houden) hebben opgenomen! Gefeliciteerd met de nieuwe (blaffende) aanwinst!

Negeren die hap ... da's het beste advies. Het gaat vanzelf over. Meiske is even een beetje ontredderd en zit in een voor haar nieuwe omgeving. Jullie weg en dan moet ze het alleen uitzoeken. Best spannend allemaal. Gaat vanzelf weer over maar het is wel even een kwestie van geduld. Wat nog wel eens wil helpen is haar een knuffel (niet alleen de fysieke maar een knuffelbeest - kan gewoon een handdoek zijn) geven.

Succes!!!

Ton
3 september 2009, 09:09
Ze moet duidelijk wennen aan de nieuwe situatie.
Laat de komende nachten een nachtlampje bij haar branden of zet heel zacht wat muziek op.
Soms helpt het tikken van een wekker al.
Nog beter is het om haar in jullie buurt te plaatsen waardoor ze jullie kan zien of ruiken.
Is maar tijdelijk nodig totdat ze vertrouwt is aan haar nieuwe omgeving

jantina&rené
3 september 2009, 09:14
was natuurlijk vergeten om jullie heel veel geluk te wensen samen en toppie dat jullie een herplaatser hebben gekozen
En ook welkom op dit prachtige forum zeg...

Tyndareus
3 september 2009, 09:19
Allereerst gefeliciteerd met jullie nieuwe aanwinst.
Ze moet zoals gezegd duidelijk wennen aan haar nieuwe "roedel". Houdt haar ook 's nachts in de buurt en bouw dat in stapje steeds verder af. Na enige tijd (enkele weken) zal ze ook 's nachts gewoon rustig zijn.

Chanel
3 september 2009, 09:49
Je bent al ruimschoots geadviseerd, dus rest mij nog om jullie van harte welkom op het forum te wensen!

annebasco
3 september 2009, 10:14
Hoi Ilse, allereerst van harte welkom op het forum met Peggy, fijn dat jullie haar een nieuw plekje hebben gegeven.
Over dit onderwerp is pas geleden ook een topic geweest over de herplaatser Luna van het forumlid Nestor daar kun je nog het een en ander lezen over dit probleem.
http://www.bouvierforum.nl/showthread.php?t=8114&page=5

Heel veel succes en een welkomsknuf van Basco.

MaraJade
3 september 2009, 14:34
Hoi hoi

Ten eerste gefeliciteerd met jullie nieuwe aanwinst. En er zijn al verschillende goede adviezen gegeven waar ik me alleen maar bij kan aansluiten.

Groetjes

mara

Catootje
3 september 2009, 17:27
Ik heb niets toe te voegen aan alle adviezen, dus ook ik wil jullie alleen even welkom heten en heel veel geluk en plezier wensen met jullie kanjer.

Dazzle
6 september 2009, 12:14
Het wordt een beetje ééntonig ;), maar idd advies al in overvloed, dus bij deze,.. van harte welkom op het forum en SUPER dat jullie deze dame hebben opgenomen, heel veel plezier en geluk met jullie Peggy!
Succes en laat nog eens wat horen....