Volledige versie bekijken : nieuws van argos
jannekevannuland
9 september 2009, 20:44
:)$ dag bouvierfans,
hier een berichtje van Argos. Een oudere reu die wij nu een week hebben.
Ik merk aan Argos dat ie nog altijd vrijer wordt in sommige dingen. Hij komt bv vierkant van de grond als ik aan kom gelopen. Wat kan hij springen zeg, zeker voor zijn leeftijd. Hij is een enorme ballenfan en heeft al de nodige tennisballen finaal gesloopt. Maar oh wat is het een lief beest. ook bij de kids. Mij was het karakter van een boef heel anders omschreven als dat ik hem nu zelf ervaar. nu is dit wel al een volwassen( senior) hond. Maar toch. Mij hebben ze altijd gezegd dat een pup het beste is. Ben hier zelf ook wel een voorstander van maar weet gewoon zeker dat ik het met argos goed gedaan heb.
Hij is rustig ( lijkt alsof hij binnen gewend is al komt ie hier weinig tot niet) Komt gelopen voor een knuffel, aai en wil spelen met zijn tennisballen en gaat weer lekker rustig liggen. Blaft niet. piept niet gewoon een fijne hond.
Argos eet goed bij ons en verwacht dat ie ook wat beter op gewicht zal komen. Is nu nog mager vinden wij.
Wij wil mij wat meer over de boef vertellen ook hoe hij zich binnen gedraagd en waakt.
Ik ben zeker verliefd geworden op het karakter en dit is onze eerste boef maar zeker niet onze laatste.
ik hoor graag van jullie.
vriendelijke groet,
janneke en dikke poot van Argos :)$:)$:)$
Henk&Boyke
9 september 2009, 20:57
Schitterend dat jullie Argos nog een fijn huisje geven en dol zijn en springen met zijn 10de, is normaal bij boefkes, ons Boyke was 12 en soms nog lekker zot bezig.
Boefkes zijn gewoon geweldige beesies en heerlijk eigenwijs en een sterke eigen wil maar ze hebben ook een hoog knuffelgehalte en zijn waaks.
dikke poot aan je kanjer
Chanel
9 september 2009, 20:58
Hallo Janneke,
Van harte welkom op het Bouvierforum!
Heel fijn dat Argos een plekkie bij jullie gevonden heeft (pas heel kort, maar zo te lezen gaat dat helemaal goedkomen:)).
Tja, vragen over het karakter van een boef......... dat hangt bij een oudere hond natuurlijk af van zijn voorgeschiedenis. Over het algemeen zijn het rustige, betrouwbare wakers. Ik denk dat er hierover op dit forum genoeg te lezen is.
Ik zeg altijd: eens een boef..... nooit meer een ander ras (en er hebben zich hier in de afgelopen tientallen jaren heel wat andere rassen de revue gepasseerd:cool:).
Ylona
9 september 2009, 21:54
Ben ook als een blok gevallen voor de bouviers. Ik had (en heb gelukkig nog) twee terriërs, ook heerlijk eigenwijs en eigengereid, maar erg 'druk' en luidruchtig aanwezig. De bouvier is gewoon rustiger en ook erg aanwezig, maar dat laatste op een totaal andere manier. Door zijn imposante voorkomen en de uitgestraalde rust is hij er absoluut, maar vanuit een bepaalde overtuiging. Ik weet niet of ik dat goed verwoord, maar zo ervaar ik het.
Waaks ... tja ... ik heb hier twee kruising bouviers. Waarvan de een bij ongewenst bezoek volgens mij koffie gaat zetten en de ander er gezellig een cakeje bij bakt. Maar: vooral Bo heeft al een aantal keren op verrassende wijze laten zien dat hij heel zelfstandig, eerlijk en overtuigend kan ingrijpen als de situatie er om vraagt. Ik heb met mijn mond open staan kijken naar de subtiele manier waarop hij dat deed.
Voor de rest zijn ze soms een tikkeltje ... euh ... hoe zal ik het zeggen ... oostindisch doof. Ze luisteren goed, maar soms, heel soms ... is links gewoon leuker dan rechts. En dan ga je als rechtgeaarde bouvier dus gewoon links.
Vanmiddag heeft buurman Sjaak de hondjes uitgelaten. Bo bedacht op enig moment ook dat hij de andere kant interessanter vond. Hij heeft Sjaak het hele huizenblok rond laten rennen zonder dat hij Bo te pakken kon krijgen. En een lol ..... Bo dan, Sjaak niet. :D
Catootje
10 september 2009, 00:01
Absoluut supertop dat jullie Argos nog een paar fijne jaren willen bezorgen :applaus:.
Het heeft wel één nadeel, je bent nu besmet met het Boevenvirus en tja, that's for life (l).
Meid, als je meer van de Bouvier wil weten, schuum maar eens over dit forum, ik ben er bijna zeker van dat elke vraag beantwoord wordt!
Ik heb nu 2 Boeffies, daarvoor heb ik er ook één gehad. Ze zijn allemaal verschillend qua uiterlijk, qua karakter, maar ook weer zo hetzelfde :rolleyes:.
De één vindt waken onbelangrijk, de ander vindt het een must.
De één knuffelt het liefst de hele dag, de ander alleen als zíj er zin in heeft.
De één vindt iedereen meteen aardig, de ander kijkt eerst de kat uit de boom.
De één vindt alle honden (nog) leuk, de ander is érg selectief.
En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Ze hebben enkele ding gemeen, ze zijn ontzéttend lief en ontzettende prutschuivers :D.
Ik hoop dat jullie nog een paar hele fijne jaren met Argos zullen hebben!
jantina&rené
10 september 2009, 07:27
Hoi Janneke,
Welkom op dit (allerleukste) forum.
Wat goed dat jullie Argos een huisje hebben gegeven.
Mijn voorgangers hebben al genoeg geschreven over het kenmerkende karakter van de boef.
Ik wil daar nog aan toevoegen ONBENULLIG
bv. als ze ergens op gefixeerd zijn tijdens de wandeling, dan wordt een paaltje nog wel eens over het hoofd gezien en daar knallen ze dan ook keihard op en euuuhhh dat paaltje kan ook net zo goed het vrouwtje zijn :D
Het zijn grote stoere knuffelkonten, willen eigenlijk het liefste op schoot. Als er onraad op het erf is, wordt al blaffend het baasje opgehaald.
Wij hebben vroeger altijd jachthonden gehad, maar zijn een kleine 15 jaar geleden gevallen voor de boef en willen nooit meer anders.
Heb je al foto's van Argos, daar zijn we natuurlijk erg nieuwsgierig naar...
Verder nog heel veel jaren geluk met elkaar en we spreken elkaar op dit forum...
campcolla
10 september 2009, 10:53
hoi Janneke,
we vinden het fijn om te horen dat het goed gaat met deze kanjer Argos,
en ja hoog springen dat kan hij zeker als we hem gingen uitlaten was hij altijd super blij en sprong huizen hoog,maar buiten dat het is een heerlijke kanjer die idd gek is op ze balletje maar ook goed ze commando`s weet.
we hopen dat hij een heerlijke tijd heb bij jullie en dat jullie genieten van deze kerel want dat is hij zeker waard.
wij hebben ook 2 boeffies die veel verschillen van elkaar 1 reu(4 jaar) dat is een wereld boef met een goud karakter en die af en toe is blaf als onze teef van 11 jaar iets voorbij ziet lopen of als er iemand binnen komt, zij is waaks vergeleken bij hem maar ondanks dat zijn het super kanjers en ja ze kunne ook heel eigenwijs zijn maar dat hoort bij de boef.
nou veel plezier en hopen nog veel van hem te horen en natuurlijk foto`tjes zijn altijd welkom op dit forum.
groetjes erwin silvia en kids
woeffies en knuffies van brenda en enzo
aan Argos en je andere woeffie
Hanneke
10 september 2009, 11:00
Er is door mijn voorgangers al zoveel gezegd ,dat ik je verder alleen nog welkom wil heten.
annebasco
10 september 2009, 12:02
Hoi Janneke, van harte welkom op het forum en wat fijn dat jullie Argos een nieuw plekje geven, toppie hoor!
Basco is inmiddels onze 4e boef en ik moet zeggen het zijn allemaal schatten maar hebben wel allemaal een zeer verschillend karakter en daardoor ook een verschillende aanpak nodig.
Onze honden zijn altijd binnen geweest en zijn/waren de rust zelve, echte kameraden voor het leven.
Heel veel plezier met Argos en geniet maar lekker van elkaar, dikke knuf van Basco!
MaraJade
10 september 2009, 12:34
Hoi Janneke
Super om te lezen dat zowel Argos als jij heel veel genieten en dat Argoes het goed getroffen heeft.
Wij hebben zelf nu een jonge bouvier maar we hebben altijd asielhonden gehad en ook die kunnen echt superlief zijn hoor!!!
Groetjes
mara
Dazzle
10 september 2009, 14:11
Van harte welkom op het forum!
Wat leuk om iets over Argos te lezen en vooral dat het goed gaat! Foto's:D.
SUPER, dat jullie hem nog een fijne "oude" dag willen geven.
En ja, éénmaal besmet met het boeffenvirus, dan ben je "de pineut" ;).
Genoeg te vertellen over een boef en je kunt ook via optie "zoeken" (boven in balk), tal van onderwerpen/informatie opvragen.
Succes en dat jullie nog lang heel veel plezier en geluk met elkaar mogen beleven.