Volledige versie bekijken : Particulier kopen
Coppens
9 februari 2005, 18:12
Bij mij staat een advertentie in de krant van een nest bouvierpups.
Wij willen er graag een tweede bouvier bij en hebben geinformeerd naar de pups.
Volgens de dame zijn het pups met stamboom en garantie maar is ze geen kennel.
Ik twijfel aan haar verhaal want een stamboom krijg je toch alleen als je fokker bent.
Hoe kan ik er het achterkomen dat zij de waarheid spreekt.
arnold58
9 februari 2005, 20:35
hallo
Je hoef geen kennel te hebben om een stamboom bij een nestje te krijgen.
Als ik jou was zou ik vragen naar de naam van de vader en de moeder en hoe de pup gaat heten.
Geen roepnaam maar de achternaam, b.v. '' van de molen ''.
Als de pup wel zo'n naam heeft staat ze wel ingeschreven als kennel.
Op dit forum bij stamboom staat de site van Raad van Beheer en dan kan je die achternaam zo opzoeken en kun je de moeder opzoeken en het aantal nesten wat ze heb gehad , hoeveel nesten de hele kennel heeft gehad e.d.
Krijgt de pup alleen een voor / roepnaam op de stamboom dan is ze inderdaad geen kennel maar kun je haar nog altijd opzoeken.
Een hond kopen is ook een deel geluk , je kunt een goede hond particulier kopen en je kunt ook een slechte hond uit een kennel kopen.
Deels geluk en deels gezond verstand.
Zelf heb ik er ook twee , één uit een kennel en één particulier. Alle twee schatten van honden ( voor ons dan ) en niets mis mee.
Arnold
Nathalie
10 februari 2005, 07:47
Hallo
Wij hebben Donna ook bij een particulier gekocht,die meneer wilde graag een eenmalig nestje van zijn teef en liet haar daarna stereliseren.
Oke misschien is dit een "gelukje" maar donna is echt onze liefste en makkelijkste hond die we hebben gehad!(tot nu toe dan he want ze is nog maar 6 maand;) )Wat ik van te voren wel gedaan heb is heel veel(heeeeel veel:) )vragen gesteld,want of ik nu een bouvier via een particulier of via een fokker zou kopen maakte me niet uit,mits ik maar zeker wist dat ik niet bij een zgn.broodfokker terecht kwam.En ook al was dit zijn enigste nestje ook Donna heeft wel een stamboom!
Ga er anders gewoon eens kijken!
groetjes Nathalie
jackie
11 februari 2005, 18:52
wij hebben onze vorige bouvier bico ook van een particuleer
ook van mensen die een nestje wilden met een prachtig stamboom dus .
ga op je gevoel af ga eerst kijken.
groetjes jackie
Wilma
4 maart 2005, 06:59
Particulier een pup kopen hoeft geen probleem te zijn.
Je hebt snel genoeg door of het betrouwbaar is of niet en zoals bekend is geldt dat ook bij een fokker.
Let daarom vooral op de omgeving waar de pups opgroeien en vraag naar de papieren ( HD uitslag vader en moederhond - stamboom e.d.)
Saron
4 april 2005, 21:04
Begrijp ik nu goed dat als je particulier een bouvier aanschaft je er ook papieren bij kunt krijgen?
Esprit
26 november 2005, 16:48
Wij hebben ook een eenmalig nestje gefokt met onze bouvier.
Onze hond Hosly komt van de fokker Dafzicht. Wellicht bekend bij sommige mensen hier. Hosly heeft een stamboom.
Wij hebben haar dus laten dekken door een reu die ook bij Dafzicht vandaan kwam. Amron Diamond Rio.
Ook deze reu had een stamboom. Zolang de vader en moeder een stamboom hebben, krijgen de pups dit ook.
Wij hebben 1 pup aangehouden. Esprit, inderdaad ook de liefste bouvier die wij ooit hebben gehad. Vanaf dag 1 heerlijk vertroeteld.
Esprit heeft dus ook een stamboom, het enige dat ze niet heeft is een achternaam.
Cobra
27 november 2005, 14:30
Een achternaam vindt ik niet belangrijk en als de omgeving verder goed is waar de pups opgroeien kun je particulier gerust een bouvier kopen.
Esprit geeft het voorbeeld van haar eigen nestje.
Is niets mis mee,toch?
havenmeester
15 december 2005, 00:03
Wij hebben onze hond via marktplaats gevonden na een oproep van mij dat ik een bouvier zocht maar dan wel een echte bouvier...kreeg een mailtje van de zoon van een fokker nou ja fokker het was een 1 malig nest.....Oma boef liep rond en pa en moe liepen rond...en pa en moe, oma wat minder.. speelde met pups...
oftewel het was 1 big happy family....Alleen het contact verliep via zijn zoon omdat die meneer het hele gedoe van internet niet wil hebben en begrijpen....We zijn er heengegaan ja en toen kwam BoB in ons leven.....in ieder geval kon ik aan alles zien dat het een gelegenheids nest was...we kregen nog netjes wat voer mee en een wurmenkuur en een paspoort met de prikjes erin vermeld met de stempels van de dierenarts....Als het me niet was bevallen was ik ook zo weer weggereden zonder boef....of ze nou een leuke kop hebben of niet....mijn vorige boef Iwan had een stamboom met 3 achternamen en is niet ouder als 4 geworden met veel ellende....en de fokker spoorloos verdwenen....tja.....