Volledige versie bekijken : Rino is er
roofvogelcentrum-hades
25 september 2009, 22:37
Hallo allemaal,
Rino is na weer herplaatst te zijn nu eindelijk bij ons (wij zagen in het entingsboekje dat we de 4de op de lijst zijn).
Het was voor Rino een spannende ervaring toen we bij de vorige eigenaar waren. Zeer aftastend zat hij ons aan tekijken en lag bij zijn vorige baasje.
Na een aantal minuten kwam hij angstig even bij ons kijken maar wist zich geen houding te geven. Het duurde even voor wij zijn vertrouwen hadden gewonnen. Ons werd netjes verteld dat Rino bang was om in een benche tegaan en dat het wandelen met hem door deze mensen als lastig werd ervaren gezien het feit dat meneer gebruik maakt van een rolstoel. Rino verstopte zich steeds in hoeken als hij moest wandelen. De heg voor het huis was voor hem dan de beste optie. Maar ach hij is 5 maand en moet nog een hoop leren. Eerst Rino maar even in zijn oude buurd uitgelaten want hij moet nog met de auto mee. Dit ging naar onze ervaring nog wel rustig.Maar wij zijn gelukkig nog gezond. Wij naar de auto om met Rino naar huis te gaan leverd dit enige strubbelingen op. De auto is niet de beste vervoersmiddel schijnd. Toch ondaks zijn angst is de rit naar huis goed verlopen en bij thuiskomst werd hij vriendelijk onthaald door de andere twee. Alleen begrijpt under de ligte grom nog niet als Rino rustig in de kamer ligt en hij het nodig vind om toch even nog een poging tegaan wagen om te spelen. Maar hier is de rust al weder gekeerd van 3 achter elkaar jagende honden die het nodig vinden om als je wilt spelen de meubels als springplank te gebruiken is niets meer te merken.
Groetjes Natasja en Matthew
En ja nu de 3 :)$:)$:)$ van de huismussen hier
Kathy
25 september 2009, 22:50
Heel veel succes met Rino.
Hoop echt dat het bij jullie voor elkaar komt voor het BEESSIE!!!!!!!!!!!!!!!!
jantina&rené
26 september 2009, 08:58
Hoe is het mogelijk, zo jong en dan al zoveel eigenaren.
De arme ziel zeg...
Maar als ik het zo hoor dan gaat het nu helemal goed komen.
Heel veel geluk met elkaar
loraine
26 september 2009, 10:04
Hoop dat de pup bij jullie het goed zal krijgen, zal wel lukken, gelezen de ervaring. Veel plezier en geluk met elkaar.
Dat hij maar over zijn angsten heen komt, dan zal het steeds beter gaan.
Geniet ze
Dazzle
26 september 2009, 10:22
De 4de op de lijst voor een hond van 5 maanden oud :confused: pfff..... niet niks!
Hopelijk vind hij bij jullie nu dan eindelijk zijn rust en krijgt hij wat zelfvertrouwen.
Snijd me toch wel door m'n hart, zo'n jonge hond zo angstig.
Wens jullie heel veel succes en natuurlijk ook veel plezier en wel erg benieuwd naar een foto van de nieuwe aanwinst :D.
Pakkie
26 september 2009, 18:00
Niet leuk voor Rino om elke keer weer aan te moeten passen. Hij heeft juist op deze leeftijd stabiliteit nodig.
Ik weet zeker dat dit ventje bij jullie zijn draai kan vinden. :)
Heel veel plezier met z'n allen!!
k-broek
26 september 2009, 18:17
Als ze normaal met het hondje hebben omgegaan dan heeft dat geen inpact op hem gehad dat hij 3 x verhuisd is.
Komt goed zo te horen.
MaraJade
26 september 2009, 18:31
HOi Natasja en Matthew
Heel veel succes met Rino ik hoop dat het helemaal goed gaat komen met hem maar daar ben ik wel van overtuigd. Waar blijven de foto's? ;)
Groetjes
Mara
roofvogelcentrum-hades
26 september 2009, 20:22
De nacht ging wonder boven wonder heel goed, 3 keer beneden geweest om een stel spelende honden tot de orde teroepen. Vandaag toch Rino weer in de auto geprobeerd te krijgen (koekjes en geduld doen wonderen:D) en hij gaat nu vrijwillig in de auto.
Meneer moest even met ons mee naar de DA voor een gehele chek of alles oke was met hem en dat was het gelukkig. Ook gelijk de achterstallige entingen laten geven en de spuit voor kennelhoest en rabiëes. Weer een hond gezegend met de blauwe penning (vossen en vleermuizen hier in de omgeving in overvloed). Ook gelijk maar door gereden naar onze honden trainer om een afspraak temaken voor Rino's lessen.(voor zijn A diploma(I)) Eerst maar even een week rust en dan mag hij volgende week aan de bak. Want niets is vervelender dan ongehoorzame honden in huis. Nu probeer ik sinds gisteren al foto's op dit forum te krijgen maar dat lukt niet. Wij gaan nu een fotoalbum extern aanmaken zodat jullie wel foto's kunnen bekijken. Of zijn er hier van die techneuten die door hebben wat er fout gaat want ik ben computerblond geloof ik:-#:)%
Groetjes Matthew en Natasja
:)$:)$:)$ Bink Under Rino
roofvogelcentrum-hades
26 september 2009, 23:58
Hallo allemaal de foto's staan niet op deze site want dat wil onze baasjes maar niet lukken.
Dus dan maar even via een link naar mijnalbum.nl zodat jullie ook ons kunnen bewonderen.
http://www.mijnalbum.nl/Album=O4N3FBJY (I)
:)$:)$:)$
Rino Bink en Under:)%:)%:)%
Joyce Ariaens
27 september 2009, 02:34
Och jongens, wat hebben jullie een prachtig trio daar!!!(l)
En na al die omzwervingen heeft Rino een heerlijk thuis gevonden, dat blijkt uit jullie verhalen en uit de foto's...
Wàt een lief en guitig koppie staat daarop, zeg!
Heel veel geluk en plezier met en vàn elkaar, verheug me al op de vervolgverhalen!:D
Pakkie
27 september 2009, 08:12
Met foto's kijken wacht ik nog heel even. Ik heb zo een vermoeden dat ik daar niet zo één twee drie mee klaar ben.
Maar geweldig om te lezen dat je er drie keer uit moet om ze uit elkaar te halen vanwege speelgedrag(l)
In mijn Rottweilerjaren was dat wel eens anders. Toen hadden wij een teefje in huis genomen van een jaar oud en onze jongste reu (de baas in huis) moest haar toch een paar keer stevig corrigeren voor ze begrepen had hoe de zaken ervoor stonden.
Onze Bouvierheren hadden genoeg aan één correctie om te weten dat het Silas menens was:)
Ik wacht vol ongeduld op meer verhalen...
Dazzle
27 september 2009, 09:08
Wat een heerljk stel!
Leuk om er nu ook een plaatje bij te hebben van jullie roedel.
Wat goed dat er al zo'n verbetering is, wat betreft in de auto te krijgen.
Dat zijn hele positieve signalen!
Ook ik blijf jullie zeker volgen, dus kom maar op met die verhalen.... :D
Ylona
27 september 2009, 09:15
Wat een leuk stel en wat een leuke foto's!! Heerlijk puppie, fijn dat jullie je nu over hem ontfermd hebben. Ik heb zomaar de verwachting dat jullie er wel voor gaan en dat het ventje niet nog es op zoek moet naar een nieuw thuis! ;)
En ik was ook wel erg nieuwsgierig naar hoe een kruising bouvier / st bernhard uitpakt ... 't is een geweldig mooie hond!
jantina&rené
27 september 2009, 09:50
wat een geweldig trio.
Lekker ding die Rino
Aparte mooie hond die kruising st. Bernhard en een lekker boefke.
Veel plezier met elkaar en hou ons op de hoogte...
MaraJade
27 september 2009, 10:40
Hey Natasje en Matthew
Wat een leuke foto's zeg en wat een scheetje is Rino zeg. Geniet er maar van en ik hoop dat het allemaal goed gaat komen.
Groetjes
Mara en :)$ Beau
Pakkie
27 september 2009, 18:25
Hij ziet er geweldig uit. Heerlijk slungelig wat dan weer geheel bij zijn leeftijd past:D
Niks doen aan zijn kuif hoor! Ik vind die kuif wel supertof!
Ebonoss
27 september 2009, 18:52
(l)Hey Rino, namens ons héél erg welkom op dit forum, wat ben jij een knapperdje zeg, kan me voorstellen dat je baasjes verliefd op je zijn!
(l)Natasja en Matthew, veel plezier en geluk met jullie nieuwste aanwinst!!!:)$
Cooper
27 september 2009, 21:47
Wat een schatje om te zien. Heel veel succes met jullie trio.
Groetjes Sandra
roofvogelcentrum-hades
28 september 2009, 13:54
We hebben Rino nu sinds vrijdag avond in huis en het gaat wonderlijk goed met hem. Oke een paar kilotjes aankomen mag hij wel 14kg weegt hij nu met 5 maanden maar dat komt wel goed. Geen bak is in huis veilig want overal staan brokken (en zijn eigen puppy brokken zijn niet zo lekker :)sickals die van de anderen) Zijn wij op een probleem gestuit, hij heeft een id krisis, studeerd voor damhert geloven wij.
Wij hebben in huis op bepaalde plekken taphekken geplaatst omdat het verboden terrein is voor de honden@) gaat hij er met gemak over heen. Zit eerst rustig te kijken wat je aan het doen bent en meneer bedenkt maar even van ik kom wel even helpen(I). Uit stilstand gaat hij over het hekketje heen. Nu heeft hij ook de weg naar boven uitgevonden en ja daar zit ook al zo'n ding geen probleem ook daar gaan we gezellig overheen kijken wat er boven tebeleven valt:D. Wel vervelend dat je dan weer opgetild word en naar beneden word gebracht met de bewoording FOEI:confused:, kun je weer opnieuw beginnen. Zo ook is het hekken aan de voorkant geen probleem voor meneer 140cm hoog, sta je even te kletsen vind hij het telang duren en komt hij je maar even gezellig ophalen:o.Nu moeten we een oplossing gaan bedenken om te voorkomen dat hij op hond onveilig gebied komt@) want borden lezen zal die wel niet kunnen.
eldeedi
28 september 2009, 14:52
Olala, dat wordt een traphekje van 1.80 hoog! Pas maar op dat hij daarna niet gaat uitdenken hoe hij er doorhéén komt. :D Ik zou de hekken overal maar meteen van staal maken. Bij de gevangenis kun je misschien wat tips krijgen......;)
jantina&rené
28 september 2009, 22:29
:D:D:D Rino is zijn grenzen aan het verleggen
hahaha, lekker deugnietje in dop
Dazzle
29 september 2009, 10:22
Fijn dat het goed gaat!
Benieuwd wat de oplossing gaat worden, buiten het niet op verboden of onveilig gebied kunnen komen, ook nog niet goed voor heupen enzo, dat "gedamherten" ;).
Maar verder klinkt het super.... benieuwd wat er nog gaat volgen aan verhalen :D.
Pakkie
29 september 2009, 11:23
Hahahahaha... sorry dat ik moet lachen, maar ik heb er hier ook eentje die gewoon overal overheen stuiterd alsof het niets is.
En hij schijnt slechte heupen te hebben volgens de röntgenfoto's van 4,5 jaar geleden:confused: Niks van te merken.
Onze ervaring is dat het slijt met het ouder worden. In de tussentijd gewoon geduldig blijven oefenen met de basiscommando's en eventueel aangelijnd houden als het echt niet te overziene risico's kan opleveren.
Seven springt niet meer altijd maar overal overheen. Eigenlijk alleen nog op het trainingsveld (niet alleen over de haag en de schutting, maar ook het terrashek of het toegangshekwerk van 1.60 hoog met punten).
roofvogelcentrum-hades
29 september 2009, 22:07
Hahahahaha... sorry dat ik moet lachen, maar ik heb er hier ook eentje die gewoon overal overheen stuiterd alsof het niets is.
En hij schijnt slechte heupen te hebben volgens de röntgenfoto's van 4,5 jaar geleden:confused: Niks van te merken.
Onze ervaring is dat het slijt met het ouder worden. In de tussentijd gewoon geduldig blijven oefenen met de basiscommando's en eventueel aangelijnd houden als het echt niet te overziene risico's kan opleveren.
Seven springt niet meer altijd maar overal overheen. Eigenlijk alleen nog op het trainingsveld (niet alleen over de haag en de schutting, maar ook het terrashek of het toegangshekwerk van 1.60 hoog met punten).
Ik was blij met het trainen bij de ipo dat ik de honden aan het springen kreeg (waren rottweilers was er 1 bij die had er net zo als rino geen moeite mee 190cm was geen probleem). Alleen zijn we nu aan het bedenken hoe we het kunnen inbinden. Het is geen grap maar als hij nu over het hekken komt zeggen we OVER(I). We maken er gewoon een comando van. Dan tillen we hem weer braaf op en zetten hem terug waar hij vandaan komt met de comando BLIJF. Dit moeten we helaas wel 30 keer perdag doen:eek:. Blijft hij netjes op de plaats zijn de koekjes een welkome beloning:o (gewoon omkopen die handel).
Verders weten we ff geen oplossing:confused: maar waarschijnlijk komt die vanzelf(I).
Groetjes natasja matthew
:)$:)$:)$ Bink Under Rino
roofvogelcentrum-hades
3 oktober 2009, 17:50
Zo nu even een update van Rino.
Vandaag heb ik mijn eerste gehoorzaamheids curses gehad.
Dat heb ik geweten ook, wat was het vrouwtje nerveus zeg. Dat gedrentel en de tijd maar in de gaten aan het houden. Ik heb wel tijdens het afluisteren van het baasje en vrouwtje gehoord dat Storm (ook een bouvier maar 1 maand en 1 dag jonger dan ik zelf) ook op de curses zou zijn samen met opa en oma. Als baas niet mee gaat gaat tammie ons buurmeisje mee(l). Dus dat word afwachten. Vrouwtje krijgt eerst nog telefoon van baasje die was al onderweg naar huis. Hij gaat ook mee gezellig, want we hebben tammie toch ook maar even opgehaald. Met zijn allen verzamelde wij ons in de kantine (geloof dat het zo heet) wou het vrouwtje eerst een kopje koffie. Zie ik hier een hele hoop honden van groot naar klein, maar ik heb mijn stem vanmorgen nog gesmeerd dus laat ik wel even weten dat ik er ben. Dat geruik aan me ben er niet echt van gediend en baasjes niet van mijn geblaf gaan we om 10.00 uur het veld op. Zijn al die honden verdeeld in 2 groepen heb ik in mijn klas alleen nog maar de grote honden en de kleintjes:confused:, Die zaten in een andere klas naast ons veld. Ik moest volgen, zitten, af, staan en ook nog bij het vrouwtje komen als ze hier tegen me riep. Gelukkig is de comando af niet zo moeilijk ga gewoon lekker lui liggen:p. Maar het is best vermoeiend een uur lang luisteren als je er geen zin in hebt. In deze vreemde klas was ik gelukkig niet alleen want idd storm was er ook samen met opa:D.
Om 11.00 gingen we het veld weer af en was ik voor vandaag klaar, staan baasje en vrouwtje nog met Henk te kletsen mag ik woensdag weer naar school en dan heb ik al zo'n drukke dag. Ook hebben ze met henk (trainer) afgesproken dat hij vrijdag even op huisbezoek komt om te zien hoe ik me inhuis gedraag (vind het zelf voorbeeldig:)%) en of mijn vinger happen, dat is zo leuk tijdens het wandelen af teleren valt. Vrouwtjes vingers zijn gewoon telang:-# kunnen wel korter ze snappen ook echt niks die mensen:-@. Met oma nog wat gekroeld in de kantine snel even wat water gedronken en zijn toen naar huis gegaan. heb ik even rustig liggen slapen om daarna weer de even vrolijke lieve ik uit te hangen.
Voor de gene die het leuk vind heeft baasje ook weer foto's staan maken van mijn eerste les en die zijn te vinden op
http://www.mijnalbum.nl/Album-VEBLQXQM-Foto's-in-Zutphen-Foto's-van-Dieren-Hond.html
Groetjes en een :)$ van mij Rino
MaraJade
3 oktober 2009, 19:32
Hoi hoi
Fijn om te horen dat het goed gaat en dat de eerste les ook goed is gegaan. Gaan jullie nu 2x in de week trainen met Rino?
Groetjes
Mara
roofvogelcentrum-hades
3 oktober 2009, 19:54
Hoi hoi
Fijn om te horen dat het goed gaat en dat de eerste les ook goed is gegaan. Gaan jullie nu 2x in de week trainen met Rino?
Groetjes
Mara
Hoi Mara,
We gaan inderdaad voorlopig 2 keer in de week met hem trainen.
En mocht het goed bevallen blijft dat zo.
groetjes natasja en matthew
MaraJade
3 oktober 2009, 20:46
Ik ben benieuwd hoe hij het gaat oppakken hoor, hihi, maar ik denk dat het goed gaat komen als ik jullie zo bezig hoor. :)b
MaraJade
8 oktober 2009, 19:24
Hoi Natasja en Matthew
Hoe is het met jullie en vooral, hoe gaat het met Rino?
Groetjes
Mara
Chanel
8 oktober 2009, 23:10
Leuke foto's!!!:)
En hij schrijft ook lekker, die Rino;) dus volgens mij gaat het heel goed.
roofvogelcentrum-hades
8 oktober 2009, 23:18
Hier even een reactie wat betreft Rino, ach hij verteld het maar mooi zelf:D
Hallo allemaal, ik ben nu met mijn baasjes serieus aan het trainen geslagen. Ik doe het best goed al zeg ik het zelf, gisteren baas maar een nat pak bezorgd want ja het regende wat en ik had les.
Nu zagen we een hoop mensen weg gaan maar gewoon door gaan leek mijn de beste optie. Als je loopt en zit en af moet heb je weinig last van het weer. Alleen zonde van mijn mooie kapsel, was net terug van de mevrouw die mijn haar weer in model heeft gebracht. Oke wel wat vreemd dat korte haar maar, al zeg ik het zelf zeer gaaf. Ik ben nu echt een boef zeggen de baas en het vrouwtje. Als of ik dat nog niet was met mijn struikgewas om me heen. Morgen komt de trainer hier want baasje en vrouwtje hebben er geloof ik moeite mee dat ik achter voetgangers, fietsers en brommers aan jaag. Ze zijn gewoon leuk en het gaat steeds harder lopen fietsen of rijden als ik ga staan blaffen.:D Ik ben dan geloof ik eng met mijn 5,5 maand vind het gewoon leuk om te doen. Nu moet ik dat ook nog eens gaan afleren en netjes me gedragen als er vreemde in de buurd zijn. Geloof dat ze het waakzame en verdedigende deel van me zijn vergeten. Auto rijden is trouwens heel leuk, ik ga nu zelf in de auto, en heb het vrouwtje al opgehaald met het baasje.
Daar mocht ik stiekum naar binnen en heb het vrouwtje bijna omver gelopen, ze schiet niet echt op als je haast hebt. De deur was wel eng die ging van zelf open, maar zo nieuwsgierig dat ik ben had lekker door dat als ik er voor stond hij open ging en stapte ik opzij ging hij dicht. Wel makkelijk als je hogenood hebt hoef je niet te wachten tot iemand die deur voor je open maakt. Oja ik kreeg een baan aan geboden als beveiliger was ik zeer geschikt voor, @) jullie denken toch niet dat ik ga werken he, dit bevald me wel baasje en vrouwtje verdienen de kost maar voor ons en dan houden we thuis wel een oogje in het zijl.
:)$Rino
oja voor ik commentaar krijg zo ook namens baasje vrouwtje en :)$:)$ van Bink en Under
Dazzle
9 oktober 2009, 08:28
Hee Rino je bent lekker en goed bezig hoor, fijn om te lezen!
Ben wel benieuwd naar je nieuwe "pak", vraag eens aan je baasjes om een foto te maken/plaatsen, kunnen wij het ook zien :D.
MaraJade
9 oktober 2009, 13:28
Hey Rino
Tja, dat probleem van achter auto's en zo aanjagen kent mijn vrouwtje ook hoor. En ik ben nu bijna twee en ze heeft het er nu zo goed als uit bij mij. Maar goed, de aanhouder wint maar als ik eerlijk mag zijn, moet je eigenlijk gewoon stoppen met dat gejaag, dat vinden niet alleen vrouwtje en baasje niet leuk, maar die andere mensen ook niet...
Maar ik ben wel benieuwd naar je nieuwe pakkie hoor!!!
De groetjes aan Bink en Under en natuurlijk aan je baasjes...
:)$ Beau :)$
jantina&rené
9 oktober 2009, 14:07
ooohhh Reza is nu anderhalf en vindt auto's nog steeds een uitdaging om aan te vallen. Ik hoop dan ook maar dat ze nog eens volwassen wordt en begrijpt dat een aanval totaal onzinnig is.
Ja, ben heel nieuwsgierig naar je nieuwe pak...dus kom maar op met foto's
annebasco
9 oktober 2009, 14:29
Wat een mooi verhaaltje Rino en fijn te lezen dat het zo goed met je gaat, dikke knuf van Basco voor jullie allemaal!
Hanneke
9 oktober 2009, 18:33
Babs heeft ook een periode gehad dat ze achter alles en iedereen in wilde halen ,zelfs de trein en dat is vanzelf over gegaan.
roofvogelcentrum-hades
12 oktober 2009, 21:44
Hallo allemaal,
Wij hebben een aantal foto's gekergen van de fokker van rino.
Daarmee hebben we een beetje inzicht in wie oma en mama is.
Ook hebben we van meneer een paar puppy foto's gekregen.
Als het me lukt zet ik ze hier op het forum.
groetjes natasja en matthew:D
Ebonoss
12 oktober 2009, 23:23
@ Natasja en Matthew,
Fijn dat jullie zo'n plezier hebben met Rino en Rino overduidelijk zo bij jullie op z'n plaats is!
@ Hanneke,
Babs heeft ook een periode gehad dat ze achter alles en iedereen in wilde halen ,zelfs de trein en dat is vanzelf over gegaan.
(l)hihihi, dat had ik gráág gezien!!!! Malle Babbe op jacht in een trein, schitterend!