PDA

Volledige versie bekijken : mijn blonde boef spring

Jack
25 januari 2004, 10:21
We hebben weer een blonde dame in huis( een xls uitvoering met oren en staart), we zijn haar derde adres en dat op een leeftijd van ongeveer 5 jaar.

Ze komt uit een gezin dat meer tijd ging besteden aan de scheiding en geen tijd (meer) had voor de hond, haar legimitatie was een oud inentingsboekje op een andere naam, volgens mij zou de registratie best wat beter mogen.

Goed na bezoek aan de dierenarts, is ze weer up to date en kan heel europa door of zo. (apk voor honden?)

Ze gezien de uitvoering ziet er ontzettend lief en aardig uit, is aanhankelijk en zeer sociaal, andere honden hebben niet haar belangstelling, bij wat overdreven dominant gedrag van een andere hond kijkt ze me even aan en gaat doorgaans haar eigen weg, wordt het echter ook haar te gek, dan loopt ze de betreffende hond ondersteboven, gewoon even aanzetten en boem daar ligt "ie", waarna ze gewoon weer haar eigen dingen gaat doen, snuffelen en rondkijken stokkies verplaatsen etc.

De desbetreffend domnante hond gaat doorgaans ook ineens wat anders doen, net al te dicht in haar buurt.

Dit is onze derde hond, allen kwamen als "volwassenen" bij ons, maar bij andere dieren, paarden, bokkies, ganzen heeft ze een voor mij nieuw gedrag.

Ze springt vanuit stand ongeveer 1.50 hoog en tijdens de sprong blaft ze of gromt ze.

Als ik haar uitleg dat zo'n beest bestaat en niets kwaads in de zin heeft, wordt ze "wat" rustiger loopt ook wel weer aan de lijn mee, maar toch ze blijft omkijken en heel macho achtig lopen.

De schepping is volgens haar volmaakt, maar katten en eenden gewoon op een grasveld dat is verloedering en daar MOET tegen op worden getreden, dus er achter aan en persoonlijk corrigeren!

Katten in de boom en eenden in het water.

Tijdens die de wereld reddende acties krijg ik haar niet onder controlle, en moet ik afwachten wanneer zij vindt dat er weer orde is.

Dat betekent dat ik haar doorgaans wat voorzichtig los laat lopen, daar waar ze geen kwaad kan en ik niet al te veel risco loop uren te moeten zoeken en of wachten.

Graag hoor ik eventuele reacties over het springen en mijn benadering daarvan het is echt een koddig gezicht waarschijnlijk best wel imponerend voor anderen mens en dier maar ik moet er ontzettend om lachen

Jack :)

rookies
25 januari 2004, 15:38
hallo
ook wy hebben een blonde teef van 4 jaar,en zyn haar tweede adres,we hebben een flink stuk voor onze honden afgezet in de tuin.
en is ook ca1.50m hoog maar hier springt ze ook met gemak overheen,dus je verhaal klinkt my niet raar in de oren.
alleen het grommen doet ze er niet by
grt rob

Jeanka
25 januari 2004, 18:50
Hi Jack,

Balou springt ook zo hoog, zo vanuit het niets bovenop een muurtje. We wonen dicht bij de kust en ik moet hem goed in de gaten houden dat hij niet een hoog muurtje overspringt en zo in het water beland. Hij blaft of gromt er niet bij.

Jeanka en Balou