PDA

Volledige versie bekijken : Ontwormen

Johan en Sil
20 mei 2002, 20:30
Wij hebben een bouvierreu van 14 maanden en volgens ons heeft hij een lintworm.
Hij blijft eten en wordt geen gram vetter.
Toch hebben wij onze reu op de leeftijd van 12 maanden een ontwormingskuur gegeven.
Nu hoorden wij op het uitlaatveld bij ons dat ontwormen tussendoor ook nodig is.
Dat vinden wij zelf vreemd want in de bijsluiter van de tabletten staat hier niets over in.
Wij vragen ons af of het geen kwaad kan om buiten de voorschriften om een extra kuur te geven.
Ook vragen wij ons af of het normaal is dat onze reu weer last heeft van wormen.
Zou iemand ons kunnen vertellen wat zijn ervaring hierover is.
Ook zouden wij willen weten of het vaak voorkomt dat je je bouvier extra moet ontwormen.
Bedankt voor jullie hulp en raad. Sil

imported_bella
20 mei 2002, 20:51
Je hond krijgt toch ieder half jaar ontwormingspillen van de dierenarts. Maar ondanks dit kan het toch voorkomen dat hij lintwormen heeft. Mijn boef heeft het ook gehad ondanks de normale kuren. Ga maar snel naar de dierenarts. Je kan het trouwens vaak zelf zien aan de ontlasting, het is net of er rijstkorrels uitkomen en rond de anus zitten. Mijn dierenarts vertelde mij toen dat het veel voorkomt.Snel een kuurtje halen want je weet anders de gevolgen niet. Groetjes,bella

Mick
24 mei 2002, 21:15
Als jullie hond last heeft van vlooien en dan moet je hem vaker ontwormen.
Vlooien hebben larve bij zich van de lintworm.
1 vlo is voldoende om een lintworm tot ontwikkeling te brengen in het maagdarmkanaal.
De ontwikkeling van larve naar worm vind plaats binnen 72 uur na besmetting.
Daarmee is jullie vraag beantwoord

mieke
5 juni 2002, 23:47
Graag een vraagje, had jullie reu nu een kuurtje nodig? En hoeveel weegt hij eigenlijk? Wij hebben een reu van 15 maand. Hij woog aan 9 maanden 28,5kg en nu 26kg. Hij is zeker voldoende ontwormd, maar pubert als geen ander en is inmiddels ook van puppenvoer naar (meer dan het maximum van) volwassenbrok overgeschakeld (Hill's). Hij is wel niet heel groot, maar toch zeker 63 cm en je voelt gewoon hoe mager hij is.
Vorige week is hij gecastreerd en we worden al flink gewaarschuwd voor overgewicht, maar voorlopig lig ik daar niet van wakker. ;)
Groetje, Mieke

[Edit by mieke on Donderdag, Juni 6, 2002 @ 00:48]