PDA

Volledige versie bekijken : Wormenkuur

Ton
5 april 2005, 21:09
Vond deze tip:

Als ontwormmiddel doe ik dus regelmatig een knoflookkuur (twee maal per jaar).
Tot hiertoe zijn mijn honden altijd wormvrij geweest , dus of het helpt............

Het originele recept komt van Dr. Eric Vanden Eynde een Belgisch homeopatisch da. en hevig voorstander van versvoeding.

5cl olijfolie
5 tenen knoflook erin persen
24 uur laten trekken en gedurende 3 à 4 dagen2 koffielepels per dag.

Ikzelf meng die met wat gehakt en dat gaat er vlotjes in.

Naast deze kuur geef ik ook regelmatig zo wat knoflook , maar niet meer dan een teentje per dag en uiteraard niet alle dagen.

Wilma
6 april 2005, 17:44
Bedankt voor de tip.
Ik wist dat er een recept was die gebruikt maakt van knoflook maar kon niet de samenstelling ervan.
Op de vereniging bij mij vaak gehoord dat er een kuur is die homeopatische is en echt schijnt te werken.
Ik ga het recept zeker uitproberen

Gazondabber
8 april 2005, 12:31
ik geef Kaira heel af en toe ook een geperst teentje zo los onder haar voeding, max 2maal per maand. En heb tot nu toe ook nog geen last gehad van wormen. Dus misschien werkt die knoflook echt wel :)

Silvia Zuiderdijk
10 april 2005, 17:53
ik geef Kaira heel af en toe ook een geperst teentje zo los onder haar voeding, max 2maal per maand. En heb tot nu toe ook nog geen last gehad van wormen. Dus misschien werkt die knoflook echt wel :)
Het klinkt misschien stom maar heeft Kaira last van de knoflook? ( diaree of zo)
Ik heb gehoord dat verse knoflook slecht bij een hond op de darmen kan werken.

Zagaha
10 april 2005, 22:17
Bij teveel aan knoflook kan wel bloedarmoede ontstaan.